3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Да, ясно дилема нямам вече - самия майстор, който до момента ми е монтирал на почти всички лични автомобили газ ме отказа от това изобретение с предтекста, че се правят и финни настройки, освен това се впръсква и бензин (ако има отношение към вкопаването на клапаните - но май сместа е основната причина за това).Бих казал, че му имам доверие, тъй, като и доста Лексуси са му минали през ръцете , а и капризни ВАГ.Пък дано изкара 150-200к (при правилните и коректни настройки), освен това самата смес веднъж зададена не се ли коригира по OBD (като взема предвид "базисната линия зададена от ЕКУ-то на бензиновия комп)? Може и да бъркам разбира се.Така или иначе няма да ползвам въпросното омасляване, само ми е интересен принципа кога и как впръсква бензин - веднъж минала на газ, ясно е, че ще пали винаги на бензин, но после...............
P.S. Може ли модератор да оправи заглавието на темата с кода на двигателя, който е 3ZR-FAE, за да не подведа някой , който би се интересувал от същите въпроси и да намери темата в търсачката евентуално.
P.S. Може ли модератор да оправи заглавието на темата с кода на двигателя, който е 3ZR-FAE, за да не подведа някой , който би се интересувал от същите въпроси и да намери темата в търсачката евентуално.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Пръскането на бензин има отношение към трудните режими - празен ход и WOT ( газ до ламарината ).
Може също така да помогне да не се запушват много лесно бензиновите инжектори и като цяло цялата бензинова система.
Обикновено имаш няколко режима в компютъра:
- пръскане под/над определни обороти, като някои системи го разширяват с натоварване ( да кажем над 12мс и над 4000 оборота ), по-подробна карта и тн.
- преминаване на бензин под/над определни обороти, пак може да има опция за натоварване и карта.
- пръскане процентно през цялото време, като също може да бъде разширенио с карта, коефициенти и тн.
- пръскане на някакъв брой цикли/тактове примерно на 1000 пръскания един път бензин - основно за поддръжка на бензиновата система.
По някога пръсането на бензин през цялото време подобрява много работата на двигателя. В някои случай без него е невъзможно.
Рецесията ( потъването ) на клапаните нищо не може да я спре. За това си има реглаж на клапани и ремонти. Това няма нищо общо с газта като цяло. Сега ако калапните прегряват от кофти смеси/горене сигурно процеса може да се ускори.
Прегарянето на стеблата или самите клапани е проблем който е свързан със смесите и горенето и никакви добавки не могат да помогнат. Единствено ако някой вземе та си сложи EGT сензори на всеки изход от главата може да си гарантира че наистина може да реагира преди да е станало късно. Но нашите мили производители може да ни слагат еко системи за 10 000 евро, но EGT сензори за по 10лв та сигурно и по-евтини в промишлени количества няма да ни сложат.
При самолети, генератори и други индустриални двигатели винаги се мери температурата на всички точки. И веднага виждаш ако нещо не е в ред. Ама те вече дори датчик за температурата на охладителяната течност не слагат ....... да не говорим за налягане на маслото ......
В допълнение Тойотите ползват газоразпределението ( корекция на валовете) за да игаре като EGR, и там има интересни моменти, които не работят много добре с газта и пръскането на бензин помага.
Пръскането на бензин помага и със запалването на сместта. Най-вероятно пропускам още някакви неща.
Относно корекцията по OBD, има я и може да свърши някаква работа но според мен повече пречи. Аз лично я ползвам само за настройка.
Защо си мисля така? Ами текущите бензинови ЕКУ-та са много по-сложни и много повече карти от просто една таблица с обороти и натоварване. Реално едно бензиново ЕКУ може да има десетки та дори и стотици карти ...... които са обвързани с много повече параметри. И това кеото се случва е че OBD корекцията през цялото време се опитва да се нагди по различна карта ........
За мен по-добрия вариант е ръчна настройка която е достатъчно добра че да не пречи на бензиновото ЕКУ да се адаптира. От там натаък то си оправя нещата, и ако излезе от тези граници ще светне чека и ще трябва да се види защо е излязло.
Разбира се има по-специални случай.
Относно пръскане на 1000 такта и тн, според мен може да пмага само на бензиновата система но няма отношение към горене/износване в главата.
Може също така да помогне да не се запушват много лесно бензиновите инжектори и като цяло цялата бензинова система.
Обикновено имаш няколко режима в компютъра:
- пръскане под/над определни обороти, като някои системи го разширяват с натоварване ( да кажем над 12мс и над 4000 оборота ), по-подробна карта и тн.
- преминаване на бензин под/над определни обороти, пак може да има опция за натоварване и карта.
- пръскане процентно през цялото време, като също може да бъде разширенио с карта, коефициенти и тн.
- пръскане на някакъв брой цикли/тактове примерно на 1000 пръскания един път бензин - основно за поддръжка на бензиновата система.
По някога пръсането на бензин през цялото време подобрява много работата на двигателя. В някои случай без него е невъзможно.
Рецесията ( потъването ) на клапаните нищо не може да я спре. За това си има реглаж на клапани и ремонти. Това няма нищо общо с газта като цяло. Сега ако калапните прегряват от кофти смеси/горене сигурно процеса може да се ускори.
Прегарянето на стеблата или самите клапани е проблем който е свързан със смесите и горенето и никакви добавки не могат да помогнат. Единствено ако някой вземе та си сложи EGT сензори на всеки изход от главата може да си гарантира че наистина може да реагира преди да е станало късно. Но нашите мили производители може да ни слагат еко системи за 10 000 евро, но EGT сензори за по 10лв та сигурно и по-евтини в промишлени количества няма да ни сложат.
При самолети, генератори и други индустриални двигатели винаги се мери температурата на всички точки. И веднага виждаш ако нещо не е в ред. Ама те вече дори датчик за температурата на охладителяната течност не слагат ....... да не говорим за налягане на маслото ......
В допълнение Тойотите ползват газоразпределението ( корекция на валовете) за да игаре като EGR, и там има интересни моменти, които не работят много добре с газта и пръскането на бензин помага.
Пръскането на бензин помага и със запалването на сместта. Най-вероятно пропускам още някакви неща.
Относно корекцията по OBD, има я и може да свърши някаква работа но според мен повече пречи. Аз лично я ползвам само за настройка.
Защо си мисля така? Ами текущите бензинови ЕКУ-та са много по-сложни и много повече карти от просто една таблица с обороти и натоварване. Реално едно бензиново ЕКУ може да има десетки та дори и стотици карти ...... които са обвързани с много повече параметри. И това кеото се случва е че OBD корекцията през цялото време се опитва да се нагди по различна карта ........
За мен по-добрия вариант е ръчна настройка която е достатъчно добра че да не пречи на бензиновото ЕКУ да се адаптира. От там натаък то си оправя нещата, и ако излезе от тези граници ще светне чека и ще трябва да се види защо е излязло.
Разбира се има по-специални случай.
Относно пръскане на 1000 такта и тн, според мен може да пмага само на бензиновата система но няма отношение към горене/износване в главата.
Последно промяна от Bass_Man на 16 Ное 2022 14:04, променено общо 4 пъти.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Едно време старите карбураторни Мерцедеси от 60-те, 70-те години имаха една "пристройка" към карбураторите, в които се наливаше моторно масло (същото на двигателя) и карбът си засмукваше определеното количество. Старите Фордове пък имаха връзка между картера и възд. филтър, като карбът пак си засмукваше някоя и друга капчица масло или маслени пари. При масата от нашите употребявани коли с над 200-300 хиляди километра дори няма нужда от такава джаджа, защото от износените сегменти и цилиндри постъпва задоволително масълце и то смазва... донякъде...
Тук екологията няма да я намесваме, тя е друга бира... 


- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Най-интересното е че тези с добавките по-горе хем продават система за мазане на клапани, хем имат друга система която спира всякакво мазане на клапаните от мотора .......
https://www.flashlube.com/bg/products/c ... n-pro.html
Малко са им спорни нещата така да се каже
няма такива 1:1000 направо си смазва здраво.
Не знам дали ще стигна до смяна на гумички или просто ще взема поредната барачка.....
https://www.flashlube.com/bg/products/c ... n-pro.html
Малко са им спорни нещата така да се каже

Абсолютно, моята така маже клапаните че като запаля сутринта и става мъгла

Не знам дали ще стигна до смяна на гумички или просто ще взема поредната барачка.....
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Много трябва да си наивен, щом вярваш на реклами.. Че даже наричаш рекламите - факти.
Ако беше се интересувал поне малко, то сигурно щеше да знаеш кой-кога-защо въвежда тази система. Защо когато се избира да се впръсква някаква течност се спират на масло и т.н. Но явно познатията ти се простират до генерализиране на скоростта на горене.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Ако може да кажеш ти лично ползваш ли, ползвал ли си и какви са ти наблюденията върху въпросната система? И върху двигатели използващи и не такава система, има ли разлики след 100К км например?
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Аз лично съм ползвал, защото купих автомобил с вече монтирана такава система. Изразходих подареното ми количество масло и след това просто изключих системата. Изминах с автомобила 47000км и след това го подарих. От тогава новия собственик е изминал над 60000км, като и той не използва системата. Все още не се усещат признаци за някакви проблеми. Двигателя не е отварян.
Отделно имам над 300000км с три различни автомобила с LPG. И трите бяха без такава система, като единия беше със "заводска" газова (Bi-Fuel модел). Също така зная, че главите на Bi-Fuel моделите при някои немски производители на двигатели са различни, в сравнение със същия двигателен блок при моделите само на бензин.
Отделно имам над 300000км с три различни автомобила с LPG. И трите бяха без такава система, като единия беше със "заводска" газова (Bi-Fuel модел). Също така зная, че главите на Bi-Fuel моделите при някои немски производители на двигатели са различни, в сравнение със същия двигателен блок при моделите само на бензин.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Значи си ползвал, но не искаш да ползваш. И не знаеш има ли ефект или не.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Пичове няма смисъл това обсъждане да се превръща в конфликт - аз за себе си лично (без да съм пробвал, а на чисто доверие на газаджията) разбрах, че няма смисъл от тази система, принципа на тази уредба на БРЦ, която ще слагам е съвсем друг - остава отворен въпроса колко бензин ще впръсква да не отиде икономията на кино.На година правя между 25 и 40к. и си правя сметката за половин година да съм я избил, но ако погорва и бензин..............................., въпреки това пак ще е по-икономична, като пари отколкото само на бензин, надявам с е по този начин да се запази и главата/клапаните, че 100к ги правя за макс 3 години, а тая кола съм я взел с перспектива да я карам ПОНЕ 10 години. Или най-добре отсега да започвам да се оглеждам за резервна глава да си имам?
Друг въпрос имащ общо с горенето - по каталог ми дават свещи DENSO SC20HR11 (long reach type), въпроса е при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог (въпреки, че в юзър менюъла не дават аналог специално за този код на двигателя, например NGK) иридиеви са свещите, или просто да си купя нови от Тойота?
Друг въпрос имащ общо с горенето - по каталог ми дават свещи DENSO SC20HR11 (long reach type), въпроса е при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог (въпреки, че в юзър менюъла не дават аналог специално за този код на двигателя, например NGK) иридиеви са свещите, или просто да си купя нови от Тойота?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Според Denso-am.eu за газ самите те препоръчват иридиеви свещи. На въпросния сайт по OEN номер на оригиналните свещи ще ви дадат модели/номера на Denso които са еквивалентни на Тойотските и съвместими иридиеви заместители.
Разровете се в сайта. Мисля че имаше и cross-references със NGK, но не съм 100% сигурен - миналата есен рових там за иридиев аналог за моята кола, и вече не помня съвсем точни подробности.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Аз ще взема директно нови от Тойота на Денсо, щом за газ няма проблем да са същите.Не държа да са NGK
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Ефект винаги има. Винаги когато добавиш/отнемеш нещо от даден процес, то има ефект.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Никога никъде не съм казал че вярвам на рекламите, от къде го измисли това? Но от рекламата/презентацията + TDS и други документи + името и, това е течност която смазва. Разбира се може да представиш и твоята идея за нещата. Което до момента не се случва. Само една основа положихме и от там се занимаваш с мен. Дали съм наивен или не и тн няма отношение с темата. Но по коментарите разбирам че въобще не разбираш какво имам предвид а просто си хващаш по някоя дума за да има някакъв отговор. И принципно си на същото мнение - не ползваш добавки, ама дефакто нещо си философстваш от сорта на - като се изпари нещо отнема топлина, и като добавиш/махнеш нещо то има ефект ........
Ето пак какво трябвало аз да правя и какви са ми познанията. Човек говори по темата не се занимавай с хората.
Дай нещо по темата, дай да научим за системата, кой, защо, кога. Остави ги моите познания сподели твоите.
Българина и в Германия си е българин


Специални свещи за газ не се слагат!!! Ако имаш опция за по-хубави свещи ОТГОВАРЯЩИ НА ОРИГИНАЛНАТА СПЕЦИФИКАЦИЯ може да ги сложиш. Всичко което подобрява запалването е добре дошло.nov написа: ↑17 Ное 2022 08:16 .............
Друг въпрос имащ общо с горенето - по каталог ми дават свещи DENSO SC20HR11 (long reach type), въпроса е при работа на газ трябва ли да сменя тези с някакъв аналог (въпреки, че в юзър менюъла не дават аналог специално за този код на двигателя, например NGK) иридиеви са свещите, или просто да си купя нови от Тойота?
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Ясно, ако има нужда от смяна ще взема пак , като оригиналните.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Иридиевите не ги ли даваха да изкарат повече, при по-тежки условия на работа?
На обикновените ТТ на Денсо като им рових сайта, липсваше частта със LPG и CNG, че не мога да намеря PDF-чето с табличките от преди година. Но това с гаСС-та го има и тук:
https://assets.denso-am.eu/production/a ... Manual.pdf
На обикновените ТТ на Денсо като им рових сайта, липсваше частта със LPG и CNG, че не мога да намеря PDF-чето с табличките от преди година. Но това с гаСС-та го има и тук:
https://assets.denso-am.eu/production/a ... Manual.pdf
LPG /CNG
For vehicles that have been converted to run on LPG or CNG,
the benefits of upgrading can be even more noticeable due to
the increased difficulties of igniting gas fuels, which requires
a higher ignition voltage (see section 9.5). Combustion temperatures
for LPG/CNG also fluctuate more than with petrol/gasoline
engines thus contributing to a reduced service life of up to 30%.
By upgrading nickel spark plugs to longer life iridium spark plugs
with improved ignition performance, engine performance is
improved and spark plug replacement intervals are extended.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Двигателист и 2 госта