Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
Привет на всички,
Молба за съвет.
Автомобилът е Авенсис 2005 г. Т25 1,8 бензин. В движение, на загрят двигател, в произволен момент, оборотите падат до 1000 - 1200, подаването на газ не реагира, мотора не гасне, няма вибрации/претрисане. Може да се поддържа скорост 5 - 10 км/ч. Светва чек енджин, грешката е Р0121 и предполагам съпътстваща на основния проблем Р0133. За да е пълен списъка има още две (Р0504 и С1201), но те са най-вероятно от изгорялата крушка на стопа, която още не съм сменил. Странното този път е, че когато крушка на стопа изгори, обикновено с чек енджина светват и АВS и VSC. В момента тези две не светят.
След рестарт на двигателя всичко се оправя, все едно нищо не е било! Може да си внушавам, но ми се струва, че педала на спирачката малко се втвърди?!? Спирането е нормално без проблем.
Преди 100-ина километра смених свещите с оригинални за модела закупени от ТМ Ауто. Не виждам връзка, но все пак това е правено по колата наскоро.
Моля за съвет към какво да се насоча и евентуално как да оправя проблема.
Поздрави,
Георги
Молба за съвет.
Автомобилът е Авенсис 2005 г. Т25 1,8 бензин. В движение, на загрят двигател, в произволен момент, оборотите падат до 1000 - 1200, подаването на газ не реагира, мотора не гасне, няма вибрации/претрисане. Може да се поддържа скорост 5 - 10 км/ч. Светва чек енджин, грешката е Р0121 и предполагам съпътстваща на основния проблем Р0133. За да е пълен списъка има още две (Р0504 и С1201), но те са най-вероятно от изгорялата крушка на стопа, която още не съм сменил. Странното този път е, че когато крушка на стопа изгори, обикновено с чек енджина светват и АВS и VSC. В момента тези две не светят.
След рестарт на двигателя всичко се оправя, все едно нищо не е било! Може да си внушавам, но ми се струва, че педала на спирачката малко се втвърди?!? Спирането е нормално без проблем.
Преди 100-ина километра смених свещите с оригинални за модела закупени от ТМ Ауто. Не виждам връзка, но все пак това е правено по колата наскоро.
Моля за съвет към какво да се насоча и евентуално как да оправя проблема.
Поздрави,
Георги
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
А пробвай пак с предишните свещи, че като чуя за нещо оригинално, закупено у нас, започвам да се замислям... 

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
P0133 Бавна ламбда сонда .....P0121 датчик положение на дроселова клапа
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
DTC P0133 OXYGEN SENSOR CIRCUIT SLOW RESPONSE (BANK 1 SENSOR 1):
DTC Detection Condition :
Voltage of heated oxygen sensor (sensor 1) does not fluctuate
between lean and rich for 0.9 seconds
(2 trip detection logic)
Lean: 0.35 V or less
Rich: 0.45 V or more
---
Trouble Area:
Open or short in heated oxygen sensor circuit
- Heated oxygen sensor (sensor 1)
- Heated oxygen sensor heater (sensor 1)
- EFI relay
- Air induction system
- Fuel pressure
- Injector
- ECM
---
DTC P0121 THROTTLE/PEDAL POSITION, SENSOR/SWITCH ”A” CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE PROBLEM:
DTC Detection Condition:
Difference between VTA and VTA2 voltage deviates from the
malfunction criteria (1 trip detection logic)
---
Trouble Area:
Throttle position sensor (built into throttle body)
------------------
Р0504 е проблем с датчика на педала на спирачката.
Накратко казано - дросел или сензор на педала на газта и ламбда сонда 1 не работят коректно. Ламбда1 се намира отгоре на изпускателния колектор и се сменя срещу почти 140 лева, за Denso-вска, и час време. Дросела е болезнена покупка - цитираха ми цени от над 1600 лева преди година, за нов оригинален. Моргаджийски екземпляр около 70-100 лева, с неясно състояние. Датчика за положението на дросела е датчик на Хол заработен вътре в самия дросел. Възможно е и да е замърсена или недозакачена буксата на дросела.
Започнете от ламбдата. Накрая датчика на педала на спирачката и стискайте палци на бедния дросел да не е болен.
Не ги четете тия сервизните ръководства. Да не говорим че и в Гугъл не ровите - намерих грубо 6-7 резултата на първа страница, които са съвсем релевантни.
DTC Detection Condition :
Voltage of heated oxygen sensor (sensor 1) does not fluctuate
between lean and rich for 0.9 seconds
(2 trip detection logic)
Lean: 0.35 V or less
Rich: 0.45 V or more
---
Trouble Area:
Open or short in heated oxygen sensor circuit
- Heated oxygen sensor (sensor 1)
- Heated oxygen sensor heater (sensor 1)
- EFI relay
- Air induction system
- Fuel pressure
- Injector
- ECM
---
DTC P0121 THROTTLE/PEDAL POSITION, SENSOR/SWITCH ”A” CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE PROBLEM:
DTC Detection Condition:
Difference between VTA and VTA2 voltage deviates from the
malfunction criteria (1 trip detection logic)
---
Trouble Area:
Throttle position sensor (built into throttle body)
------------------
Р0504 е проблем с датчика на педала на спирачката.
Накратко казано - дросел или сензор на педала на газта и ламбда сонда 1 не работят коректно. Ламбда1 се намира отгоре на изпускателния колектор и се сменя срещу почти 140 лева, за Denso-вска, и час време. Дросела е болезнена покупка - цитираха ми цени от над 1600 лева преди година, за нов оригинален. Моргаджийски екземпляр около 70-100 лева, с неясно състояние. Датчика за положението на дросела е датчик на Хол заработен вътре в самия дросел. Възможно е и да е замърсена или недозакачена буксата на дросела.
Започнете от ламбдата. Накрая датчика на педала на спирачката и стискайте палци на бедния дросел да не е болен.
Не ги четете тия сервизните ръководства. Да не говорим че и в Гугъл не ровите - намерих грубо 6-7 резултата на първа страница, които са съвсем релевантни.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
Да, да, благодаря за коментарите. И аз горе-долу стигнах до тези причини - сензора в дросела или сензора за отчитане на положението на педала или окабеляването. Според мен грешката на ламбда сондата е по-скоро следствие, не причина. След рестарт всичко се оправя! Изключвам и окабеляването, поне на първо четене. Довечера съм в бокса, ще гледаме.
Последно промяна от Bat Jorko на 17 Ное 2022 11:52, променено общо 1 път.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
Ламбдата дава рано или късно грешка ........обикновенно след 200 хил км заминават ,резултата е преобогатена смес и висок разход на гориво .
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
След третото деление на скалата на температурата на мотора Ламбдата има отношение към горивната смес и положението на дросела. Някъде от там компютъра я взема под внимание и не "налива" "колкото може". Димов е прав че не е безсмъртна, и че при неизправност ECU-то влиза в безопасен режим и работи на статични карти на горивото.
Дросела ако не е чистен скоро, го измийте с карбураторен спрей и четка за зъби, желателно е и да му смените гарнитурата с нова.
Дросела ако не е чистен скоро, го измийте с карбураторен спрей и четка за зъби, желателно е и да му смените гарнитурата с нова.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
Има и предварително подгряти сонди ,които работят веднага след запалването на колата .Аз сложих такава като я сменях ,Денсо за 65 лева,инак колата влиза в авариен режим и пуска повече гориво във горивната смес ............принципно идеалната смес е 14/1 въздух -гориво
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Оборотите падат до 1000 и грешка Р0121
И двете сонди поне за моя VIN са с 4 проводника (подгряти), но като си гледам дисплея за моментния разход, до второто деление на неутрална предавка, в движение разхода от 18/100 до 34/100 става нули чак на второто деление. Дотогава компютъра си "дава газ" сам, независимо че трябва да влезе в режим на closed loop и да не налива излишно гориво в цилиндрите.
За моя VIN еквивалентите на Denso са: DENSO part number: DOX-0240, DOX-0254
За моя VIN еквивалентите на Denso са: DENSO part number: DOX-0240, DOX-0254
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта