3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
3ZR-FAE - Нужда от с-ма за омасляване на клапаните ?
Колеги, тъй като взех РАВ-та с идеята веднага да и сложа газ, чета противоречиви мнения за тази система за допълнително омасляване на клапаните.Има ли смисъл да се монтира на въпросния двигател или не? Влияе ли наистина положително върху удължаване живота на клапаните или е поредната реклама, както за някои препарати при пералните машини.
Според мен най-важна е настройката, която прави майстора за да не стои клапана прекалено време отворен на високата температура от горенето на газта и оттам да дойде проблема (за тримовете говоря). От друг форум попаднах на няколко мнения и ги слагам тук с цел по-голям обхват и насока, защото говорих с няколко газаджия и мненията са разнопосочни.
"какво ли омаслява тази система, освен всмукателните клапани,пък той проблема е при изпускателните, ама лубриканта докато стигне до тях и той взел, че изгорял"
"Дълго чаках този момент лично да се уверя, тъй като и аз карам на газ и нямам опцията "мазане" на клапаните. Повечето газаджии ще ти кажат че е задължително да се сложи тази система, макар че повечето дори не са отваряли двигател. Горещо ти препоръчват да сложиш тази система, а в същото време не ти препоръчват по-качествен изпарител примерно"
"Незнам защо я слагат тази система,като клапана прегаря,а не се притрива защото не се смазва!!!!А защо прегаря ли?!!!Бедната горивна смес е като оксижен и разказва играта на клапаните"
"Преди няколко години си играх да смятам какво става при тези "омаслителници". Какво омасляват не знам, след като клапанът не се трие в леглото, ама ... нейсе! На база количество масло, за едиколко си хиляди километра, каране на 5 скорост, с 3000об/мин ... се получи: За 100 таката, те 100 пълнения, сгъстявания, палене, изгаряне и издухване преминава 1 кубичен милиметър масло. Това е горе долу колкото кристалче захар. Ако разделим това кристалче на 100 ... може да си представите колко масло "смазва" изпускателния клапан!
п.п. Ще го смаже, ако преди това не изгори! Температурата при запалване е 1200 градуса (ако не се бъркам"
Тези мнения съм ги "взел" от друг японски форум, бих искал реално някой слагал ли е при Тойота и как стоят нещата, защото най-късно до края на тази седмица трябва да си избера газаджия, а там се чака по 2-3 седмици за ред, а идват и празници и т.н.?
Колата ми е 2012 година 158 коня , валвматик.
P.S. Случайно някой има ли идея колко голяма бутилка влиза в нишата на багажника (там където са пластмасите, под кората) - идеята е те да се демонтират и там да е бутилката, ззасега всички искат да е 30 литра и да е монтирана там, не ми върши работа, тъй, като това нещо реално събира 22-24 л. газ и ще трябва да зареждам на всеки 250км. Дали може да се сложи някаква "по-сплескана" тороидална , но с по-голям обем бутилка?В противен случай ще трябва директно в багажника да монтирам 60 литров бидон, но ще загубя от багажно пространство доста, като сложа и пълноразмерна резервна гума 17 ".
На далите съвет благодаря, както и на тези с градивна критика - приемам всякакви съвети.
Според мен най-важна е настройката, която прави майстора за да не стои клапана прекалено време отворен на високата температура от горенето на газта и оттам да дойде проблема (за тримовете говоря). От друг форум попаднах на няколко мнения и ги слагам тук с цел по-голям обхват и насока, защото говорих с няколко газаджия и мненията са разнопосочни.
"какво ли омаслява тази система, освен всмукателните клапани,пък той проблема е при изпускателните, ама лубриканта докато стигне до тях и той взел, че изгорял"
"Дълго чаках този момент лично да се уверя, тъй като и аз карам на газ и нямам опцията "мазане" на клапаните. Повечето газаджии ще ти кажат че е задължително да се сложи тази система, макар че повечето дори не са отваряли двигател. Горещо ти препоръчват да сложиш тази система, а в същото време не ти препоръчват по-качествен изпарител примерно"
"Незнам защо я слагат тази система,като клапана прегаря,а не се притрива защото не се смазва!!!!А защо прегаря ли?!!!Бедната горивна смес е като оксижен и разказва играта на клапаните"
"Преди няколко години си играх да смятам какво става при тези "омаслителници". Какво омасляват не знам, след като клапанът не се трие в леглото, ама ... нейсе! На база количество масло, за едиколко си хиляди километра, каране на 5 скорост, с 3000об/мин ... се получи: За 100 таката, те 100 пълнения, сгъстявания, палене, изгаряне и издухване преминава 1 кубичен милиметър масло. Това е горе долу колкото кристалче захар. Ако разделим това кристалче на 100 ... може да си представите колко масло "смазва" изпускателния клапан!
п.п. Ще го смаже, ако преди това не изгори! Температурата при запалване е 1200 градуса (ако не се бъркам"
Тези мнения съм ги "взел" от друг японски форум, бих искал реално някой слагал ли е при Тойота и как стоят нещата, защото най-късно до края на тази седмица трябва да си избера газаджия, а там се чака по 2-3 седмици за ред, а идват и празници и т.н.?
Колата ми е 2012 година 158 коня , валвматик.
P.S. Случайно някой има ли идея колко голяма бутилка влиза в нишата на багажника (там където са пластмасите, под кората) - идеята е те да се демонтират и там да е бутилката, ззасега всички искат да е 30 литра и да е монтирана там, не ми върши работа, тъй, като това нещо реално събира 22-24 л. газ и ще трябва да зареждам на всеки 250км. Дали може да се сложи някаква "по-сплескана" тороидална , но с по-голям обем бутилка?В противен случай ще трябва директно в багажника да монтирам 60 литров бидон, но ще загубя от багажно пространство доста, като сложа и пълноразмерна резервна гума 17 ".
На далите съвет благодаря, както и на тези с градивна критика - приемам всякакви съвети.
Последно промяна от Akima на 22 Ное 2022 09:34, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Само за инфо - спрях се на ГИ на BRC, който не разполага с такава система , но при определени обороти впръсква и бензин и се обезмисля горното изискване.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1718
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Абсолютно нищо не намерих в линка от темата, която си постнал за моя код на двигателя (който съм сбъркал в заглавието), знам правилата на форума и предварително си играх да търся, преди да пусна конкретно запитване.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Няма смисъл от това омасляване. Дискутирано е доста пъти.
Като цяло концепцията издиша от всяка възможна посока, като се почне от това че бензина по никакъв начин не смазва клапаните и е не по-малко сух от газта........ и се стигне до това че се мажат ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани евентуално когато няма горене на принудителен празен ход. Защото иначе "смазката" минава през процеса на горене в камерата ........... пък те клапаните ако тръгнат да се развалят не е от липса на смазка а от прегряване, и тн и тн и тн .....
Всички Хюндай/Кия таксита в БГ се водят от серията с кофти клапани и се карат на МЕТАН, който се води още по-опасен за клапаните.
Като цяло концепцията издиша от всяка възможна посока, като се почне от това че бензина по никакъв начин не смазва клапаните и е не по-малко сух от газта........ и се стигне до това че се мажат ИЗПУСКАТЕЛНИТЕ клапани евентуално когато няма горене на принудителен празен ход. Защото иначе "смазката" минава през процеса на горене в камерата ........... пък те клапаните ако тръгнат да се развалят не е от липса на смазка а от прегряване, и тн и тн и тн .....
Всички Хюндай/Кия таксита в БГ се водят от серията с кофти клапани и се карат на МЕТАН, който се води още по-опасен за клапаните.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Ясно, благодаря за инфото.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Няколко основополагащи принципа
- тая система не се поставя с цел смазване.
- газта няма висока температура на горене, а процеса й на горене е по-бавен. Затова изгарят изходящи клапани и техните легла.
- всяка една течност впръскана в цилиндъра отнема от топлинната енергия, за да се превърне от течно в газообразно състояние
- тая система не се поставя с цел смазване.
- газта няма висока температура на горене, а процеса й на горене е по-бавен. Затова изгарят изходящи клапани и техните легла.
- всяка една течност впръскана в цилиндъра отнема от топлинната енергия, за да се превърне от течно в газообразно състояние
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Изгарят при неправилна смес, по-конкретно бедна. При правилни настройки мотор на газ кара повече и по-дълго, и безпроблемно от на бензин. Факт. Всички тези смазвачки или охлаждачки нищо не вършат. Освен да генерират печалба и слухове. И това е факт.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
За мен дилема няма, слагам уредба, която впръсква и бензин в инжекторите - на BRC, остава въпроса кога и колко бензин ще впръсква, дали само, като я настъпя след 3000 оборота или когато тя си реши през определени цикли на впръскване на газ, впръсква и бензин (нещо като LPG уредба при TFSI на WAG) - това ще питам майстора, като се видим след месец, че тогава има най-близко час...................всички искат да карат на газ ако са с бензинови коли.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Като цяло това с бедната смес е по-скоро като чудовището от лох нес
За да има "бедна" смес трябва тримовете да прескочат +20-25% , което е трудно постижимо, ако човека настройващ газта е виждал газова уредба поне няколко пъти преди това . Ако колата свети като коледна елха , да възможно е , но ако нищо не свети ........няма как да търсиш проблема , където го няма. Да, под товар временно може да има обедняване ,заради преминаването на колата от closed на open режим и примерно +18% тримове, но то е за толкова кратко време, че няма как да окаже влияние. Колата на дълъг път винаги работи на бедна смес, това е съвсем нормално , все пак се търси минимален разход на гориво. Всичко останало е в темата , която е представена малко по-горе. Все пак новите бензинови двигатели с директно впръскване също подлежат на газификация, макар и доста по-трудно и скъпо , но все пак е възможно. Там този проблем с прегарянето на клапаните го няма, а клапаните са пак толкова тънки
..............някъде там е заровено кучето. А и преди да светне system too lean, първо светва catalyst efficiency below threshold, което е достатъчна насока, какво трябва да се направи . В повечето случаи, обаче хората прибягват до дистанционни втулки и какво ли още не , за да разкарат "catalyst efficiency below threshold" , а то си е там , защото си има причина да е там .


- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Коя е тази система? Защото всички масово продавани са рекламирани като смазващи и предпазващи. Даже имат Lube в името!
Пример:
https://www.flashlube.com/en/products/v ... fluid.html
How it works
Flashlube Valve Saver Fluid forms a protective coating; the effect of separating the two metals by a film of lubricant prevents metal-to-metal contact, stopping Valve Seat Recession.
Flashlube Valve Saver Fluid also contains a unique combination of additives to give a more complete burn in the combustion chamber reducing emissions and fuel consumption, and improving power.
The formulation contains concentrated cleaning agents to allow deposits to blend with the gases burned in the combustion chamber, maintaining combustion efficiency.
Flashlube’s unique formula will not harm catalytic converters or oxygen sensors.
Значи смазва, подобрява горенето което намалява емисиите и консумацията на гориво, подобрява мощността, също има и концентрирани почистващи агенти и всички отлагания излитат през ауспуха.
Не скапва и катализатора. И всичко това само с 50ml за 50l гориво. Това е съотношение 1:1000!!!!
Дефакто намалява износването на клапаните като ги смазва! Никаква връзка с прегряването им, иначе казано ако не гори добре пак ще изгори клапаните. И какво стана сега ???
Отделно има концентрирани почистващи агенти които почистват всичко друго само не смазващия слой на добавката!
Газта си е с висока температура на горене за това и се ползва за гориво ( шегичка ).
Но температурата и на горене не е по-висока от тази на бензина. А и изпарената газ е по-ниско калорична в единица обем - дори не може да отдели същата мощност като бензина в цилиндъра.
Отделно специално пропан-бутана има по-линейна крива на горене от бензина. Но разликите са малки, за разлика от метана. Така че генерално не може да се каже, е гори по-бавно.
Това е вярно но не е това идеята.
Първо тази течност влиза в цилиндъра само като е затворен дросела ( вакуумната версия). Електрическата не съм я гледал но надали е много по-умна. Иначе казано горене няма.
И тя започва да маже и да защитава клапаните, инжекторите и горната част на главата ......
Второ, идеята не е да изнасяме топлина от цилиндъра като изпаряваме течности вътре, защото това ще загрее още повече клапаните. Сега със съотношение 1:1000 нали, но все пак.
Flash point: 140C .....
Не знам колко по-ясно може да се каже.
Относно поста на vfr800 искам само да изясня нещо:
Колата на дълъг път не трябва да работи на бедна смес! И бедната смес не дава по-добър/минимален разход на гориво!
Защо това е така? Защото бедната смес гори по-бавно и не може да отдаде енергията си. Демек пада рязко КПД и се натоварват изпускателните клапани с твърде горещи газове. Което дефакто е причината за тази тема.
За да работи един бензинов двигател икономично трябва да работи с точна смес, а не с бедна или богата. Но богатата е по-малката беля.
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Първо изясни сам за себе си дали има смисъл. Ако няма, то защо е тази реклама!?Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32 Значи смазва, подобрява горенето което намалява емисиите и консумацията на гориво, подобрява мощността, също има и концентрирани почистващи агенти и всички отлагания излитат през ауспуха.
Не скапва и катализатора. И всичко това само с 50ml за 50l гориво. Това е съотношение 1:1000!!!!
Дефакто намалява износването на клапаните като ги смазва!
Чак след това може да се влезе в сериозна дискусия.
Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32 Газта си е с висока температура на горене за това и се ползва за гориво ( шегичка ).
Но температурата и на горене не е по-висока от тази на бензина. А и изпарената газ е по-ниско калорична в единица обем - дори не може да отдели същата мощност като бензина в цилиндъра.
Отделно специално пропан-бутана има по-линейна крива на горене от бензина. Но разликите са малки, за разлика от метана. Така че генерално не може да се каже, е гори по-бавно.
Код за потвърждение: Избери целия код
The 12:1 compression ratio gasoline engine that performs at 1500 rpm tends to have a flame speed of around 16.5 m/s.
Код за потвърждение: Избери целия код
flame speed of LPG-air mixture: 2.2-1.5 m/s
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Всеки сам си решава какво и как да монтира на колата си. Въпроса е дали има ефект и смисъл. В конкретния случай липсват и двете. Разберете, че никаква смазвачки или охладител или каквото и да е там може да предотврати прецакването на един мотор, което е следствие на неправилен монтаж и настройки на газта. Няма научно доказано ефективно действие на въпросните системи. Нито едно. Проумейте го и после спорете.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Няма нищо за изясняване какво означава точна смес ? Дефинирай понятието ? Ако имаш предвид stoichiometric ratio , което при бензина е ~14.7:1 а при газта е ~15.5:1 , то тук си в сериозна грешка. Това е сместа при , която имаме най-пълно изгаряне , но това не означава, че това е точната смес. Това съотношение си е на практика бедна смес, но понеже имаме най-пълно изгаряне съответно вредните емисии са най-малко затова всички ecu се стремят да докарат точно тази смес, но това не означава, че тя не е бедна, защото ако не беше така нямаше да има нужда да се преминава в open loop при голям товар..........Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32Колата на дълъг път не трябва да работи на бедна смес! И бедната смес не дава по-добър/минимален разход на гориво!
Защо това е така? Защото бедната смес гори по-бавно и не може да отдаде енергията си. Демек пада рязко КПД и се натоварват изпускателните клапани с твърде горещи газове. Което дефакто е причината за тази тема.
За да работи един бензинов двигател икономично трябва да работи с точна смес, а не с бедна или богата. Но богатата е по-малката беля.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Нужда от омасляване на клапани за 3zs-fae да или не?
Какво по-точно да си изяснявам? Това не е мой продукт и моя реклама!centil написа: ↑16 Ное 2022 08:41Първо изясни сам за себе си дали има смисъл. Ако няма, то защо е тази реклама!?Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32 Значи смазва, подобрява горенето което намалява емисиите и консумацията на гориво, подобрява мощността, също има и концентрирани почистващи агенти и всички отлагания излитат през ауспуха.
Не скапва и катализатора. И всичко това само с 50ml за 50l гориво. Това е съотношение 1:1000!!!!
Дефакто намалява износването на клапаните като ги смазва!
Чак след това може да се влезе в сериозна дискусия.Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32 Газта си е с висока температура на горене за това и се ползва за гориво ( шегичка ).
Но температурата и на горене не е по-висока от тази на бензина. А и изпарената газ е по-ниско калорична в единица обем - дори не може да отдели същата мощност като бензина в цилиндъра.
Отделно специално пропан-бутана има по-линейна крива на горене от бензина. Но разликите са малки, за разлика от метана. Така че генерално не може да се каже, е гори по-бавно.Код за потвърждение: Избери целия код
The 12:1 compression ratio gasoline engine that performs at 1500 rpm tends to have a flame speed of around 16.5 m/s.
Общо-взето твоите генерални изводи е най-добре да си ги запазиш само за теб.Код за потвърждение: Избери целия код
flame speed of LPG-air mixture: 2.2-1.5 m/s
Ти казваш че тази добавка не била за смазване, и аз ти показвам че в рекламата и пише точно че е за смазване?!?! После искаш нещо да ти доказвам за сериозна дискусия?
Дал съм фактите и информацията който може и иска нека да дискутира

И ако обичаш не ми казвай какво и за кого да запазвам, ти си избрал да дискутираш тук, никой не те накарал предполагам.
Разбира се че има и съм го изяснил!vfr800 написа: ↑16 Ное 2022 10:52Няма нищо за изясняване какво означава точна смес ? Дефинирай понятието ? Ако имаш предвид stoichiometric ratio , което при бензина е ~14.7:1 а при газта е ~15.5:1 , то тук си в сериозна грешка. Това е сместа при , която имаме най-пълно изгаряне , но това не означава, че това е точната смес. Това съотношение си е на практика бедна смес, но понеже имаме най-пълно изгаряне съответно вредните емисии са най-малко затова всички ecu се стремят да докарат точно тази смес, но това не означава, че тя не е бедна, защото ако не беше така нямаше да има нужда да се преминава в open loop при голям товар..........Bass_Man написа: ↑15 Ное 2022 23:32Колата на дълъг път не трябва да работи на бедна смес! И бедната смес не дава по-добър/минимален разход на гориво!
Защо това е така? Защото бедната смес гори по-бавно и не може да отдаде енергията си. Демек пада рязко КПД и се натоварват изпускателните клапани с твърде горещи газове. Което дефакто е причината за тази тема.
За да работи един бензинов двигател икономично трябва да работи с точна смес, а не с бедна или богата. Но богатата е по-малката беля.

И не нямам предвид стехиометрична смес, ако имах щях да го напиша

Дефакто ти сам си отговаряш частично на въпроса просто предполагаш че аз съм дефинирал нещо което не съм.
При различните двигатели и различните режими сместта е различна! За това казвам че трябва да е точна смес, предварително зададена от производителя. Както по-нагоре мисля ти беше писал че ако не е тази смес компютъра коригира в известни граници. Разбира се за да коригира му трябва време, и не може да коригира до безкрай. Повече няма да задълбавам в ДВГ теория темата е за омаслителя.
Най-лесния начин да си изгорите изпускателните клапани е дълго време каране с високо натоварване с бедна смес. И както видяхме дори смазващата добавка няма да помогне, дори и да успее да смаже нещо.
В така наречения Open Loop ( без обратна връзка ) бензиновия компютър вече не коригира сместта. Разчита се че сместта ще е достатъчно богата. Ако настройката на газта - времена/коефициенти, дебит на инжектори и налягане не е в ред клапанчетата започват да си заминават.
Последно промяна от Bass_Man на 16 Ное 2022 13:12, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта