Задушлив и обгазен въздух от парното.
Задушлив и обгазен въздух от парното.
Колеги от както застудя и се налага да се пуска парното, забелязвам, че понякога духа направо като от ауспух вътре в купето. Симптомите се появяват когато им скимне: понякога на студен мотор сутрин - понякога не; без значение дали е включена допълнителната печка или не; понякога бързо се появява, ама здравата задушлив, но и бързо се продухва и изчезва, понякога е съвсем слаб, но с часове. Първоначално си мислехме с жена ми, че е засмукан въздух от някой камион или бус зад който съм карал, но симптомите ги има и на паркинга пред блока дето сутрин въздуха е чист кат у Швейцарско... Какви може да са симптомите, и как да прибегна към разрешаването им, не съм имал досега подобен проблем и поне да не изглеждам кат теле в кланица, ако стигна до сервиз.
Един-два пъти освен миризма е влизал и пушек. Не съм забелязвал да запотява стъклата, те сутри и без това се запотяват, но духалката бързо ги суши. Това със запушения отдушник на картерните газове ме заинтригува. Странното е че не е постоянен проблема и не с еднакви симптоми. Това за филтъра на климатика ще го пробвам, но за смяна едва ли ще се справя сам, а къде трябва да напръскам, някъде от към двигателния отсек ли?
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Защо не пробваш да огледаш колата при работещ двигател.
Миризмата на климатика е характерна и едва ли ще я объркаш с 'изгорели газове' или масло...
А тъй-като вентилацията няма пряка връзка с двигателя, то явно от някъде двигателя (или ауспуха) изпуска газове, което се чува, вижда (по мазни петна) и т.н.
Ако миризмата е 'на климатик' то изхода е чистене на питата, чистене на дренажното маркуче и смяна на филтър на купето...
П.С. чакай малко - да не би да има допълнителна нафтова печка за принудителен подгрев ?
Миризмата на климатика е характерна и едва ли ще я объркаш с 'изгорели газове' или масло...
А тъй-като вентилацията няма пряка връзка с двигателя, то явно от някъде двигателя (или ауспуха) изпуска газове, което се чува, вижда (по мазни петна) и т.н.
Ако миризмата е 'на климатик' то изхода е чистене на питата, чистене на дренажното маркуче и смяна на филтър на купето...
П.С. чакай малко - да не би да има допълнителна нафтова печка за принудителен подгрев ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
На авенсиса централната конзола духа 'външен въздух' при превключвател на посоката 'към краката'.Petar написа:Po tazi tema za parnoto iskam i az da zadam vypros . Zahto ot liavata duhalka ot centralnata konzola na Avensisa duha postoiano studen vyrduh ili po -to4no vyzduh ot vynka nezavisimo dali hte zavyrtia vrytkata na toplo ili stydeno dori i kogato zatvoria pritoka na vyzdyh ot vynka ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Да, при мене има подобна печка за принудително подгряване, но това ми се е случвало по-скоро при изклучена печка. Скоро не съм я оглеждал, но не е имала проблеми с течове на масло, отдолу тръбите и гърнетата са перфектни, единствено колекторите не мога да видя, но по-скоро са си наред, шото мотора е доста тих като за дизел.slowtraveler написа:Защо не пробваш да огледаш колата при работещ двигател.
Миризмата на климатика е характерна и едва ли ще я объркаш с 'изгорели газове' или масло...
А тъй-като вентилацията няма пряка връзка с двигателя, то явно от някъде двигателя (или ауспуха) изпуска газове, което се чува, вижда (по мазни петна) и т.н.
Ако миризмата е 'на климатик' то изхода е чистене на питата, чистене на дренажното маркуче и смяна на филтър на купето...
П.С. чакай малко - да не би да има допълнителна нафтова печка за принудителен подгрев ?
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Ами пускаш парното и минаваш на вътрешна циркулация. Ако няма миризми сменяш филтъра на купето (намира се зад жабката) и пробваш на външна циркулация дали е изчезнала миризмата. Имай предвид, че филтъра на купето при авенсис се задръства много често. За пример: аз съм с авенсис и го сменям през 6 месеца, а на королата на жена ми го сменям на една година. И двете коли пътуват по един и същ маршрут всяка сутрин. Не мога да си обясня защо така се получава но е факт. А иначе има вероятност някоя свръзка на колекторните ти тръби да изпуска леко и от там също може да ти мирише. Просто повдигни колата и прегледай дали всичко е стегнато по ауспуха. В гаранционната книжка изрично са подчертали на 30к км да се проверяват и дозатягат връзките на дизелите. Аз го отдавам на по-големите вибрации, на които са подложени.
Успех
Успех
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Пробвай както написа ТАТИ, сутрин даваш контакт натискаш да върти само в купето и тогава пали.Незнам принципа на печките , но сигурно са вързани към аспуха на колата и може от там да вкарва изгорели газове.Друг вариант е да тече нещо по тръбите на аспуха вечерта, което при палене да се изпарява и връзка на аспуха която пропуска само като е студена, но би трябвало да е черна и да се вижда.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта