Monster написа: ↑01 Окт 2022 09:48Регестрирай се в тази група:Мирослав Петков написа: ↑30 Сеп 2022 20:09 https://ici.radio-canada.ca/nouvelle/19 ... tie-rappel
Можеш ли да споделиш информацията за случаи в Европа?
https://www.facebook.com/groups/1182372695629346
ще събереш достатъчно информация. Обсъждат че самата букса е направена от различни метали и се получава галванизиране при попадане на влага и сол.А то попада,новата капачка на конектора от 2022г. е същата с пробит отвор ниско долу. Това може да помага за оттичане на водата,но влагата и солта ,така или иначе си влиза в конектора. Говорят че това е конструктивна грешка на Тойота и или трябва конектора да е разположен на друго сухо място, или да се херметизира от влага. Показват и снимки на други електромобили с подобни конектори супер влагозащитени, докато този на Тойота е много зле в това отношение.
Абе регистрирай се и чети,бая е интересно.Имат някаква петиция която я подписват пострадали от проблема и имат подписали се от Европа мисля ,че от Швеция и Норвегия.Има и клипчета как да тестваш ,че проблема е наличен. Намираш някоя станция на АМ радиото и като включиш на задна започва да пращи и смущава радиото. Когато стане много зле изписва грешка на хибридната система и репатрак.
Себастиян Ауб е създателя на групата,когато се е появил проблема при него извън 3 годишната гаранция,Тойота Канада са му предложили да покрият 2/3 от стойноста на кабела(6000 $) и да си замълчи за проблема. Той изибира да го обяви на всеуслушание,за да предпази други потребители.
Виж какво съветва тези които искат да купуват:
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
И аз имах чудене април месец, когато още чаках колата и изгледах това видео за #Cablegate, направено от собственик на Rav4 Prime. После като прочетох, че за новите модели е направена промяна на детайла на сглобката на кабела, се поуспокоих, че все пак инженери във фабриката на Тойота са обърнали специално внимание на проблема и вероятно са взели информирано решение. Като не-специалист по темата мен също ме изненадва решението не само да не затворят херметически тази сглобка, а дори напротив - след подобрението да я отпушат повече, за да не задържа мръсотия и сол.
Регистрирах се във фейсбук групата и прочетох малко мнения в нея. От моя гледна точка не виждам някакво ново развитие, спрямо нещата, които бях чел през април. Прикачам снимка на кратка дискусия от преди няколко часа, взета от същата фейсбук група, която обобщава впечатленията ми, а и като цяло моето мнение по темата. Проблемът за момента изглежда засяга по-скоро северни страни с продължителни снегове и агресивно третиране с препарати. И преди съм чувал общи съображения при купуване на кола втора ръка от Швейцария например, заради опасения за повечко ръжда. В случая лошото е, че се засягат не само ламарините, а и високоволтови кабелни връзки. Във фейсбук групата видях дама от Отава, която се оплаква, че още на под 3 години и към 50 хил. км нейният Rav4 Hybrid се сблъсква с този проблем и сменят кабела гаранционно. В същото време във видеото, което споделих по-горе, виждам коментар на човек от New England, който твърди, че неговата Rav4 Hybrid е от 2019-та и е на повече от 160 хил. км без корозия, а е карана в доста "солени" условия за това време. Това малко ми напомня като купувах Шкодата и четях някаква тема в българския форум, където наш сънародник се оплакваше от същия модел, че е започнал да му дава грешки за запушен DPF още на първите 20-30 хил. км. Тогава си мислех, че и мен ме чака същото, но истината е, че 6 години по-късно и 100 хил. км с колата, така и не видях съобщение свързано с въпросния популярно проблемен филтър, който така или иначе по книга му дават безпроблемен живот до към 150 хил. км, а често пъти изкарва доста повече ако го третират/отпушват с разни препарати.
Моите надежди са, че при кратките зимни условия, в които шофирам в България, при все че и колата ми стои на топло и сухо в гараж през повечето време, този проблем ще ме подмине. Дори на 15-тата година (примерно) да се появи там корозия, вярвам че извънгаранционно ще се намерят по-евтини решения за поправка на кабела/връзката от споменатите в статиите страшни цифри, искани в официалните сервизи. Също така споделям мнението на създателят на горното видео, който в коментарите казва, че Тойота вероятно ще вземат адекватни мерки ако броят на случаите нарасне. Грубо казано очаквам ако те са под 1 промил от продадените коли да не вземат никакви други мерки и да им излезе по-евтино да платят на хората, които решат да ги съдят. Ако случаите вече са около 1%, тогава вероятно ще ги включат в удължените гаранции, а ако стане още по-масово, тогава може да има и задължителна гаранционна смяна при всички дилърства. Въпрос на икономически сметки ще е глобалното решение по всяка вероятност.
Регистрирах се във фейсбук групата и прочетох малко мнения в нея. От моя гледна точка не виждам някакво ново развитие, спрямо нещата, които бях чел през април. Прикачам снимка на кратка дискусия от преди няколко часа, взета от същата фейсбук група, която обобщава впечатленията ми, а и като цяло моето мнение по темата. Проблемът за момента изглежда засяга по-скоро северни страни с продължителни снегове и агресивно третиране с препарати. И преди съм чувал общи съображения при купуване на кола втора ръка от Швейцария например, заради опасения за повечко ръжда. В случая лошото е, че се засягат не само ламарините, а и високоволтови кабелни връзки. Във фейсбук групата видях дама от Отава, която се оплаква, че още на под 3 години и към 50 хил. км нейният Rav4 Hybrid се сблъсква с този проблем и сменят кабела гаранционно. В същото време във видеото, което споделих по-горе, виждам коментар на човек от New England, който твърди, че неговата Rav4 Hybrid е от 2019-та и е на повече от 160 хил. км без корозия, а е карана в доста "солени" условия за това време. Това малко ми напомня като купувах Шкодата и четях някаква тема в българския форум, където наш сънародник се оплакваше от същия модел, че е започнал да му дава грешки за запушен DPF още на първите 20-30 хил. км. Тогава си мислех, че и мен ме чака същото, но истината е, че 6 години по-късно и 100 хил. км с колата, така и не видях съобщение свързано с въпросния популярно проблемен филтър, който така или иначе по книга му дават безпроблемен живот до към 150 хил. км, а често пъти изкарва доста повече ако го третират/отпушват с разни препарати.
Моите надежди са, че при кратките зимни условия, в които шофирам в България, при все че и колата ми стои на топло и сухо в гараж през повечето време, този проблем ще ме подмине. Дори на 15-тата година (примерно) да се появи там корозия, вярвам че извънгаранционно ще се намерят по-евтини решения за поправка на кабела/връзката от споменатите в статиите страшни цифри, искани в официалните сервизи. Също така споделям мнението на създателят на горното видео, който в коментарите казва, че Тойота вероятно ще вземат адекватни мерки ако броят на случаите нарасне. Грубо казано очаквам ако те са под 1 промил от продадените коли да не вземат никакви други мерки и да им излезе по-евтино да платят на хората, които решат да ги съдят. Ако случаите вече са около 1%, тогава вероятно ще ги включат в удължените гаранции, а ако стане още по-масово, тогава може да има и задължителна гаранционна смяна при всички дилърства. Въпрос на икономически сметки ще е глобалното решение по всяка вероятност.

- Прикачени файлове
-
- cablegate-discussion.png (48.24 KiB) Преглеждано 4095 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Сега и Offroad II пакет се появявал на РАВ-ката - с по-голям просвет
Колко е просвета на сегашната РАВ-4, защото 'големите възможности' на този пакет щели да бъдат чак до 20см?!!!
Просвета на Кашкая без никакви офроуд пакети е точно толкова...

Просвета на Кашкая без никакви офроуд пакети е точно толкова...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Еха, цели 20 см. Сегашната е само с 19 см просвет.
В интерес на истината по-голям проблем от просвета са големите надстърчания отпред и отзат спрямо осите, които намалят значително ъгъла на заход. Предната ми кола беше с 18 см просвет, но почти нямаше надстърчания и с ъгъла на заход, който притежаваше, според мен беше по-добър офроадър от сегашната Равка. И все пак не мисля, че някой купува сегашната Rav4 с цел да я закара в гората. За зимните преспи, бордюри и по-изравнени черни пътчета мисля, че е супер и с 19 сантиметровия просвет.

В интерес на истината по-голям проблем от просвета са големите надстърчания отпред и отзат спрямо осите, които намалят значително ъгъла на заход. Предната ми кола беше с 18 см просвет, но почти нямаше надстърчания и с ъгъла на заход, който притежаваше, според мен беше по-добър офроадър от сегашната Равка. И все пак не мисля, че някой купува сегашната Rav4 с цел да я закара в гората. За зимните преспи, бордюри и по-изравнени черни пътчета мисля, че е супер и с 19 сантиметровия просвет.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Колегите собственици на PAV4, Highlander,LexusN350 и RX450 след 2019 г. да обърнат внимание за корозия по кабела и конектора захранващи задния електромотор. Гаранцията Ви за него е 3год или 100 000км. След което следва смяна извън гарнция ,като цената без труда е 10 000лв.
- Прикачени файлове
-
- FB_IMG_1666116464593.jpg (94.6 KiB) Преглеждано 3606 пъти
-
- FB_IMG_1666116432164.jpg (149.44 KiB) Преглеждано 3606 пъти
-
- изтеглен файл (2).jpeg (197.82 KiB) Преглеждано 3606 пъти
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Всъщност в последните дни има развитие по темата във фейсбук групата Toyota CABLEGATE, като няколко потребители от Канада споделят, че вече има инструкции от Тойота към дилърствата разходите по ремонта да се поемат изцяло от Тойота дори за колите с изтекла 3 годишна гаранция. Прикачам снимки с няколко фейсбук мнения в тази връзка. Същото може да се види и описано в тази статия от понеделник, където се споменава, че еднотипна конструкция на кабела е налична в моделите на Rav4, Highlander, Prius e-AWD и Vensa. Става въпрос само за хибридни модели, които са с 4x4, тъй като кабелът е този, който захранва задната ос на e-AWD системата. Това решение за поемане на разходите е добре да се знае от всички собственици и в случай, че някой дилър иска пари за въпросния ремонт на кола с удължена гаранция, това искане трябва да се успорва на 100%. Моето мнение е, че тази конструкция на кабела засяга много съществена част от моделите на Тойота (а и някои на Лексус) и ако се окаже, че проблемът е наистина глобално явление, Тойота няма да имат избор и ще направят акция за всички засегнати, поемайки разходите по ремонтите. За сега случаите са само в Канада, някои от северните Щати и тук-таме някоя скандинавска държава в Европа, като до този момент далеч не обхващат голям процент от автомобилите дори в тези райони.Мирослав Петков написа: ↑18 Окт 2022 23:08 Гаранцията Ви за него е 3год или 100 000км. След което следва смяна извън гарнция ,като цената без труда е 10 000лв.
Ето и едно видео, което показва какво е променено в конструкцията на кабела и неговата защита с допълнителна кора под колата за моделите на Rav4 от 2022 година:
- Прикачени файлове
-
- cablegate-news-16-oct.png (20.99 KiB) Преглеждано 3496 пъти
-
- cablegate-news-13-oct-comments.png (76.12 KiB) Преглеждано 3492 пъти
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Това всичкото се отнася за Тойота Канада. Там имат заведен съдебен иск срещу тях и ги натискат през медиийте. Май имало случаи в Полша и Финландия. Аз лично изпратих имейли до Тойота България и отговора им е :
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20221020-151133_Email.jpg (401.83 KiB) Преглеждано 3421 пъти
-
- Screenshot_20221019-142011_Email.jpg (497.91 KiB) Преглеждано 3421 пъти
-
- Screenshot_20221019-142025_Email.jpg (428.05 KiB) Преглеждано 3421 пъти
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мен лично не ме изненадват отговорите, който си получил и ще обясня защо.
Първо, защото явно в България няма такива случаи. В техния отговор са го обобщили за целия европейски пазар, но това предполагам не е съвсем вярно, предвид че във фейсбук групата имаше споменаване на случаи в северна Европа. Аз лично не съм попадал на оплакване на потърпевш европеец от първо лице и в тази връзка разбирам гледната точка на тукашните дилърства да не искат да взимат отношение по проблем, който напрактика не съществува за тях.
Второ, защото до преди седмица и в Канада официалното становище беше, че кабелът и корозията му се покриват само от 3 годишната гаранция, но не и от удължената. Развитието реално е буквално от последните дни и се базира на индивидуални мнения на собственици, на които са им покрили изцяло разходите по ремонта извън 3-годишната гаранция. Със сигурност в близко бъдеще се очаква официално становище, касаещо поне канадския пазар за начало. Истината е, че в Канада от 2019 до сега са продадени над 200 хил. Rav4, в Европа са почти двойно на това, а в Щатите цифрата е над милион и половина бройки. Ако включим и бройките на другите модели на Тойота и Лексус, с подобна конструкция на кабела, то случаите на потърпевшите собственици до този момент са наистина нищожен процент на фона на всички продадени коли. Дори в Канада има хора, които казват че карат в продължителни снежни условия от 2019 насам и техните кабели все още нямат корозия. И въпреки това Тойота вече взимат правилното решение и включват случаите на корозия и в удължените гаранции. При толкова продадени бройки автомобили отговорността е доста съществена и нямат да имат друг избор освен да си покрият ремонтите на всички засегнати на всички световни пазари.
Според мен решението да се направи капачката на конектора да не задържа мръсотия/сол и допълнително да се защити мястото с кора под колата има потенциал съвсем да минимизира случаите на корозия в бъдеще. За моделите с предишния вариант на капачката, които не са засегнати от корозия до този момент, според мен трябва да се направи една "евтина" акция при дилърствата, където при годишната инспеция да се подмени пластмасовата капачка с новия й вариант и да се сложи допълнителната кора отдолу. В крайна сметка всички автомобили имат доста части, които не са херметически затворени и са изложени под някаква форма на атмосферни влияния и въпреки това успяват да изкарат до края на живота на автомобила. В този ред на мисли е възможно да се окаже, че проблемът в случая се е състоял от една страна заради прекомерния досег със сняг и сол при липсата на покриващата кора и от друга страна заради продължителното задържане на тази сол заради обърната и "затворена" (но не херметически) конструкция на капачката. Само времето ще покаже дали новият подход е успешен или пак ще има потърпевши от инженерното решение на японците.
Първо, защото явно в България няма такива случаи. В техния отговор са го обобщили за целия европейски пазар, но това предполагам не е съвсем вярно, предвид че във фейсбук групата имаше споменаване на случаи в северна Европа. Аз лично не съм попадал на оплакване на потърпевш европеец от първо лице и в тази връзка разбирам гледната точка на тукашните дилърства да не искат да взимат отношение по проблем, който напрактика не съществува за тях.
Второ, защото до преди седмица и в Канада официалното становище беше, че кабелът и корозията му се покриват само от 3 годишната гаранция, но не и от удължената. Развитието реално е буквално от последните дни и се базира на индивидуални мнения на собственици, на които са им покрили изцяло разходите по ремонта извън 3-годишната гаранция. Със сигурност в близко бъдеще се очаква официално становище, касаещо поне канадския пазар за начало. Истината е, че в Канада от 2019 до сега са продадени над 200 хил. Rav4, в Европа са почти двойно на това, а в Щатите цифрата е над милион и половина бройки. Ако включим и бройките на другите модели на Тойота и Лексус, с подобна конструкция на кабела, то случаите на потърпевшите собственици до този момент са наистина нищожен процент на фона на всички продадени коли. Дори в Канада има хора, които казват че карат в продължителни снежни условия от 2019 насам и техните кабели все още нямат корозия. И въпреки това Тойота вече взимат правилното решение и включват случаите на корозия и в удължените гаранции. При толкова продадени бройки автомобили отговорността е доста съществена и нямат да имат друг избор освен да си покрият ремонтите на всички засегнати на всички световни пазари.
Според мен решението да се направи капачката на конектора да не задържа мръсотия/сол и допълнително да се защити мястото с кора под колата има потенциал съвсем да минимизира случаите на корозия в бъдеще. За моделите с предишния вариант на капачката, които не са засегнати от корозия до този момент, според мен трябва да се направи една "евтина" акция при дилърствата, където при годишната инспеция да се подмени пластмасовата капачка с новия й вариант и да се сложи допълнителната кора отдолу. В крайна сметка всички автомобили имат доста части, които не са херметически затворени и са изложени под някаква форма на атмосферни влияния и въпреки това успяват да изкарат до края на живота на автомобила. В този ред на мисли е възможно да се окаже, че проблемът в случая се е състоял от една страна заради прекомерния досег със сняг и сол при липсата на покриващата кора и от друга страна заради продължителното задържане на тази сол заради обърната и "затворена" (но не херметически) конструкция на капачката. Само времето ще покаже дали новият подход е успешен или пак ще има потърпевши от инженерното решение на японците.
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Тойота Канада излиза НЕОФИЦИАЛНО с решение ,докато текат делата и собственото разледване на Тойота, временно да сменя кабелите за тяхна сметка! Но, само след такава степен на корозия ,че да има записана грешка на хибридната система. И това е решение САМО на Тойота Канада.Клиенти с напредвала корозия,но не записана грешка се притесняват дане би да ги остави колата на пътя и не предприемат по-дълги пътувания! Пътната помощ при този проблем не е за сметка на Тойота ,нали? Няма удължена гаранция за кабела,няма официално кой плаща при втора смяна на кабела след още 3 години например,няма инфо новия кабел с отворена долна част ,има ли гаранция и колко е тя, имат ли намерение да направят нов модел кабел без възможности за ранна корозия.
Новия модел на конектора е с отворена долна част ,за да изтича водата от него и бързо да изсъхва от вентилацията му. Това е много по добре от затворен конектор пълен с кал,вода и сол. Въпроса е ,че има случаи и с новия конектор на наченки на корозия.
Попитах Тойота ,откъде знаят че няма корозия на кабелите в БГ? Отваря ли ли са поне един конектор да погледнат вътре как е? Отговориха ми: не! Те ще го направят чак след като на някой нещастник му излезе грешка на хибридната система! В БГ ,заради по меките зими ,това ще се появи не на третата зима ,ами сигурно на петата. И тогава познай дали няма да поискат Тойота БГ 12000лв за смяната му,защото толкова струва?
Според мен ,единственото разумно решение докато дизайна на кабела е този, е да се пръска с антикорозионни спрейове преди всяка зима. Така да се удължи живота му! Ето ти снимки на стария и новия дизайн на конектора
Новия модел на конектора е с отворена долна част ,за да изтича водата от него и бързо да изсъхва от вентилацията му. Това е много по добре от затворен конектор пълен с кал,вода и сол. Въпроса е ,че има случаи и с новия конектор на наченки на корозия.
Попитах Тойота ,откъде знаят че няма корозия на кабелите в БГ? Отваря ли ли са поне един конектор да погледнат вътре как е? Отговориха ми: не! Те ще го направят чак след като на някой нещастник му излезе грешка на хибридната система! В БГ ,заради по меките зими ,това ще се появи не на третата зима ,ами сигурно на петата. И тогава познай дали няма да поискат Тойота БГ 12000лв за смяната му,защото толкова струва?

Според мен ,единственото разумно решение докато дизайна на кабела е този, е да се пръска с антикорозионни спрейове преди всяка зима. Така да се удължи живота му! Ето ти снимки на стария и новия дизайн на конектора
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20221009-221631_Chrome.jpg (700.61 KiB) Преглеждано 3327 пъти
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Това е така - и в Канада се занимават със случаите едва след като излезе грешка в системата, а не само при визуално наличие на ръжда. А на коя зима ще се случи грешката - може и да е на петнадесетата. Ако в България се случва на петата при нашия климат, можеш да си сигурен, че стотици хиляди коли по света ще бъдат засегнати и колективният съдебен иск в Канада ще бъде леката версия на това, което предстои за Тойота. Иначе казано - на всички със сигурност ще им покрият ремонтите доброзорлем, а за новите модели, които продължават да произвеждат със същия кабел и до ден днешен, вероятно би имало акция за смяната му с нова по-добре защитена от корозия версия. Аз лично не вярвам да се стигне чак до там и се надявам, че ще се запази тенденцията случаите да са много малък процент спрямо продадените коли. Очаквано при излизане на чисто нов модел, покупката крие рискове и потенциалните проблеми се поемат най-сериозно от първите купувачи (в случая моделите от 2019 и 2020). Колкото по-късно се направи покупката, толкова повече бъгове ще са решени във времето. В твоя случай (ако вече не си отказал поръчката си) мисля че е сравнително безопасен ход покупката, предвид че моделът ще е на петата си година от производството и Тойота ще са взели някакво решение за проблемите, засегнали милионите коли произведени предходните години.Мирослав Петков написа: ↑21 Окт 2022 20:23 Попитах Тойота ,откъде знаят че няма корозия на кабелите в БГ? Отваря ли ли са поне един конектор да погледнат вътре как е? Отговориха ми: не! Те ще го направят чак след като на някой нещастник му излезе грешка на хибридната система! В БГ ,заради по меките зими ,това ще се появи не на третата зима ,ами сигурно на петата.
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не съм се отказал. Отначало се афектирах и си го помислих. Но реших да не вземам емоционални решения и да изчакам. Докато ми дойде реда може да има някакво официално решение от Тойота за кабелгейт. Малко вероятно е да има втори редизайн на въпросния кабел за MY23.
Но пак се върнах към търсене на друга алтернатива.
EV6 в БГ имат сериозен проблем с доставките,Киа е -ниро ми се вижда излишно скъпа за толкова малък автомобил. То Рав-а ми малей малко....че Нирото.
Спортиж интересен екстериор ,но бих взел чист бензин от този модел само. Тусона е алтернативен вариант, но четох бъгове и при тях....да не ги изреждам. Айоник 5 между другото ценово стои добре в момента и влизат в БГ бройки
. Гледах и Айоник 6, не е СУВ но не мога да определя със сигурност грозна ли е , или по скоро интересна! Задницата прилича на Порше. но отпред нещо не ми допада .
Гледах и Mazda cx-60 phev , вече се продават в БГ ,по-скъпа е от RAV4 PHEV, батерията е 18kw,но както ти написа горе,не ми се иска да съм първия който е купил този автомобил и да разбера ,какви са му всичките детски болести първи!
Имам време ,те и без това не са се рабързали да доставят коли Тойота!
Между другото много се предоверяваш на Тойота.
Ако сега нещо ти се случи на кабела ,можем за се обзаложим че Тойота БГ,ще вдигне рамене и ще ти обяви цена 12 бона и горница. Направо ще ти кажат ,да отидеш в Канада да ти го сменят извън гарнцията от 3 години!
Но пак се върнах към търсене на друга алтернатива.
EV6 в БГ имат сериозен проблем с доставките,Киа е -ниро ми се вижда излишно скъпа за толкова малък автомобил. То Рав-а ми малей малко....че Нирото.
Спортиж интересен екстериор ,но бих взел чист бензин от този модел само. Тусона е алтернативен вариант, но четох бъгове и при тях....да не ги изреждам. Айоник 5 между другото ценово стои добре в момента и влизат в БГ бройки
. Гледах и Айоник 6, не е СУВ но не мога да определя със сигурност грозна ли е , или по скоро интересна! Задницата прилича на Порше. но отпред нещо не ми допада .
Гледах и Mazda cx-60 phev , вече се продават в БГ ,по-скъпа е от RAV4 PHEV, батерията е 18kw,но както ти написа горе,не ми се иска да съм първия който е купил този автомобил и да разбера ,какви са му всичките детски болести първи!
Имам време ,те и без това не са се рабързали да доставят коли Тойота!
Между другото много се предоверяваш на Тойота.
Ако сега нещо ти се случи на кабела ,можем за се обзаложим че Тойота БГ,ще вдигне рамене и ще ти обяви цена 12 бона и горница. Направо ще ти кажат ,да отидеш в Канада да ти го сменят извън гарнцията от 3 години!
Последно промяна от Мирослав Петков на 22 Окт 2022 23:12, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ей тъй само да не става! 3 годишен автомобил и да те е страх да отидеш до магазина и да не се върнеш пеш с пазарските чанти. Защото знаеш ,че всеки момент ще спре работа хибридната система,но Тойота за да предприеме смяна ,иска лампа -грешка в хибридната система!
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20221022-220300_Facebook.jpg (581.35 KiB) Преглеждано 3192 пъти
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мирослав Петков написа: ↑22 Окт 2022 21:36 Между другото много се предоверяваш на Тойота.
Ако сега нещо ти се случи на кабела ,можем за се обзаложим че Тойота БГ,ще вдигне рамене и ще ти обяви цена 12 бона и горница. Направо ще ти кажат ,да отидеш в Канада да ти го сменят извън гарнцията от 3 години!

Иначе за конкуренцията - Mazda CX-60 PHEV и Mitsubishi Outlander PHEV 2023 са със сходен електрически пробег. Outlander-а е с доста по-малко конски сили, но пък могат да се търсят други предимства. Маздата не съм я разглеждал в детайли. Със сигурност могат да се намерят плюсове и минуси за всеки от моделите. Като цяло основният недостатък в момента и на двата конкурента на Rav4 e, че са чисто нови модели и не е ясно какви изненади може да има при тях. Може пък да се окажат перфектни, но това ще се разбере след години. За Равката освен този кабел, за който още не е ясно кога и дали би дефектирал при българските условия, други съществени недостатъци аз лично не се сещам. Тези дни се канех да напиша едно авторско ревю за моята, понеже минаха вече 3 месеца и направих първите 10 000 км с нея. Като намеря повечко време ще напиша един пост, но предполагам няма да е от кратките.

А що се отнася до чисто електрическите конкуренти - там вече си е друга концепция и трябва да си готов да минеш изцяло на ток с недостатъците откъм пробег и инфраструктура. Не е невъзможно и не е чак толкова зле, но си е до свикване със сигурност. Аз лично като конкурент на Ioniq 5 бих погледнал и Tesla Model Y, тъй като разликата в цената не е твърде голяма.
P.S.: Сега се сетих да споделя, но преди време бях гледал едно видео на един от ютубърите, които следях, покрай покупката на Тойотата и тогава ми направи впечаление колко щедро ръсят със сол в Канада. Ето тук и тук може да се види как изглеждат стелките на човека през зимата. Аз лично в моите коли никога не съм виждал толкова сол на едно място - явно при нас пестим от това удоволствие. В този ред на мисли сериозно бих се замислил ако тръгна да купувам кола внесена от Канада (каквато и да било марка и модел). Не че съм се засилил да внасям от там, но определено крие сериозни рискове от ръжда навсякъде по чарковете и ламарините от долната част на колата.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
От известно време следя темата за кабелгейт на Тойота, и не спирам да се чудя: толкова ли пък е сложен и нерешим този проблем, и то за японски инженери?
Преди почти 10 години на село съборих една ненужна селскостопанска постройка в двора, и направих малко по в страни барбекю. Тогава трябваше да закарам ток до него, и единият вариант беше да изтегля около 80 метра кабел от таблото на къщата до там, кабела закопан в земята. Значително по-лесно и евтино беше да удължа стария кабел с 20 метра, пак положен под земята. Избрах втория начин. Снадката я направих с една муфа, по спомени тогава струваше около 30-40 лева. Самата муфа от две части, запълнени с някакъв гел, предназначена за монтаж в агресивна и "мокра" среда, вкл. под вода (басейн, фонтан). Снаждаш проводниците, затваряш муфата, гела уплътнява всяко възможно проникване на вода и влага. Вече 10 години станаха, даже бях забравил за снадката, проблеми никакви.
И се чудя Тойота толкова ли не могат да редизайнват капачката на тоя кабел, да запълнят вътре с подобен гел или каквото е там и да приключат случая, та вместо това влизат в такива саги, вкл. и съдебни дела?
Преди почти 10 години на село съборих една ненужна селскостопанска постройка в двора, и направих малко по в страни барбекю. Тогава трябваше да закарам ток до него, и единият вариант беше да изтегля около 80 метра кабел от таблото на къщата до там, кабела закопан в земята. Значително по-лесно и евтино беше да удължа стария кабел с 20 метра, пак положен под земята. Избрах втория начин. Снадката я направих с една муфа, по спомени тогава струваше около 30-40 лева. Самата муфа от две части, запълнени с някакъв гел, предназначена за монтаж в агресивна и "мокра" среда, вкл. под вода (басейн, фонтан). Снаждаш проводниците, затваряш муфата, гела уплътнява всяко възможно проникване на вода и влага. Вече 10 години станаха, даже бях забравил за снадката, проблеми никакви.
И се чудя Тойота толкова ли не могат да редизайнват капачката на тоя кабел, да запълнят вътре с подобен гел или каквото е там и да приключат случая, та вместо това влизат в такива саги, вкл. и съдебни дела?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта