4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Привет, колеги,
Една наглед нищо и никаква тръбичка ми създава огромни проблеми. Беше се сцепила и изхвърли антифриза оттам (съответно може да е прегрята колата) . Говорих с един сервиз и закарах колата,идеята беше да се набие по-навътре маркуча, така че да покрие пробива и да видим дали не е издухала гарнитурата. Но току-що ми се обадиха, че при опита да свалят маркуча се е разпаднала въпросната тръбичка, а не можело да се подменя, понеже се набивала фабрично в отливката на главата (информацията колегите са получили от майсторите, които шлайфат глави за тях и не се наемат да правят ремонта) .
Въпросът ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем, възможно ли е да се ремонтира или наистина не става, просто ми се вижда нереално за един толкова дребен проблем да трябва да се подменя двигател, което в случая е много нерентабилно, имайки предвид възрастта на колата. Ще съм благодарен за всякаква информация и насоки, както и дали някой би се наел да я ремонтира и за каква сума.
Помагайте, моля!
Една наглед нищо и никаква тръбичка ми създава огромни проблеми. Беше се сцепила и изхвърли антифриза оттам (съответно може да е прегрята колата) . Говорих с един сервиз и закарах колата,идеята беше да се набие по-навътре маркуча, така че да покрие пробива и да видим дали не е издухала гарнитурата. Но току-що ми се обадиха, че при опита да свалят маркуча се е разпаднала въпросната тръбичка, а не можело да се подменя, понеже се набивала фабрично в отливката на главата (информацията колегите са получили от майсторите, които шлайфат глави за тях и не се наемат да правят ремонта) .
Въпросът ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем, възможно ли е да се ремонтира или наистина не става, просто ми се вижда нереално за един толкова дребен проблем да трябва да се подменя двигател, което в случая е много нерентабилно, имайки предвид възрастта на колата. Ще съм благодарен за всякаква информация и насоки, както и дали някой би се наел да я ремонтира и за каква сума.
Помагайте, моля!
Toyota Corolla Hatchback 1999 1.3i 87hp
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
SB164EEB10E041112
Toyota Corolla Hatchback 1999 1.3i 87hp
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Имате ли снимка или точно обяснение къде е поставена злополучната тръбичка?
Диаграмите за тези модели са доста постни...
Диаграмите за тези модели са доста постни...
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Имам клип чета, но не мога да ги кача тук. Ако ми дадете номер на лично, мога да ги пратя по вайбър.
Toyota Corolla Hatchback 1999 1.3i 87hp
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Ето скрийншот от клипчето, ако е от полза
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20220921_151511_com.android.gallery3d.jpg (825.33 KiB) Преглеждано 2262 пъти
Toyota Corolla Hatchback 1999 1.3i 87hp
- ufer
- Мнения: 2619
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Няма невъзможни неща. По принцип всеки сервиз ще иска да ти продаде нова глава или поне да монтира употребявана, без да има гаранция и пак за куп пари...Трябва да намериш приятел-механик, който поне да свали главата, като след това се обследва проблемът. Много е важно, какви са материалите, търпят ли заваряване, лепене, набиване... После идва ред на стругар и евентуално фрезист. Трябва много търпение и с малко късмет може да спасиш главата, а като стане - задължително ревизия... Всъщност аз виждам и по-лесен начин, при това без да се сваля главата! Почиства се много добре тръбата и с хубаво лепило се залепва нова тръба с по-голям диаметър, а после евентуално и друг маркуч. Проблем може да бъде, ако ръждата на тръбата влиза навътре към главата, но решението се взема на място...
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Привет на всички,
Искам да започна, като изкажа своите безкрайни благодарности на Akima. Човекът ми отдели няколко часа от времето си, като още на пръв поглед, само по снимката, успя да идентифицира реалния проблем, успокои ме, което ме насърчи (като виден лингвист по образование ) да си поизцапам ръцете.
Въпросната тръбичка се оказа част от нещо наречено "корпус на термостата", който е монтиран всъщност на блока, а не на главата. С моите високотехнологични умения успях за около час и половина да го демонтирам, при това със спирания да снимам.
Оставам с трайно негативни впечатления за нивото в автосервизите, след като в два сервиза съм ходил и обяснявал, в единия и колата закарах, не се и опитаха да вникнат в проблема, а бяха готови да ме накарат да я продавам за части. Очевидно ще трябва да разчитам на знаещите хора тук и на двете си ръце.
Ще се опитам да кача и няколко снимки, дано са от полза за някого.
Искам да започна, като изкажа своите безкрайни благодарности на Akima. Човекът ми отдели няколко часа от времето си, като още на пръв поглед, само по снимката, успя да идентифицира реалния проблем, успокои ме, което ме насърчи (като виден лингвист по образование ) да си поизцапам ръцете.
Въпросната тръбичка се оказа част от нещо наречено "корпус на термостата", който е монтиран всъщност на блока, а не на главата. С моите високотехнологични умения успях за около час и половина да го демонтирам, при това със спирания да снимам.
Оставам с трайно негативни впечатления за нивото в автосервизите, след като в два сервиза съм ходил и обяснявал, в единия и колата закарах, не се и опитаха да вникнат в проблема, а бяха готови да ме накарат да я продавам за части. Очевидно ще трябва да разчитам на знаещите хора тук и на двете си ръце.
Ще се опитам да кача и няколко снимки, дано са от полза за някого.
Последно промяна от chades на 22 Сеп 2022 20:11, променено общо 1 път.
- max-2
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Още от началото си мислех, че няма как да е набита метална тръба в главата на двигател, който е от поколението на доказаните вечняци. Радвам се, че сте намерили решение и не знам как да се изразя за майсторите, които искаха да свалят главата.
П С системата е много ръждива. Имало е лош антифриз. На карината последно преди 3 години сменях ненужно късия маркуч зад водната помпа, че много страдали от него. Щуцера към двигателя беше лъскав нов метал.
П С системата е много ръждива. Имало е лош антифриз. На карината последно преди 3 години сменях ненужно късия маркуч зад водната помпа, че много страдали от него. Щуцера към двигателя беше лъскав нов метал.
Carina E 4AFE LB 1992
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
4х серията мотори са "вечни" - няма да коментирам "НЕчовешкия" аспект от сагата.
Важното е, че намерихме решение дистанционно.
Важното е, че намерихме решение дистанционно.
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
За съжаление, преди някъде към 6 години мисля, при удар отпред ми се наложи да сменя радиатор, както и доста други елементи по предницата. Радиаторът, който купих, беше употребяван и доста ръждясал. Въпреки всичките промивки, които му правих само на него, явно веднъж корозирал, не може да се спре. Оттогава съм правил 2 цялостни промивки на системата, в началото е ок, но след известно време отново добива този приятно оранжев цвят. Отделно ми изчезна парното миналата есен, ходих да промиват пак системата с някаква специална машина и препарат, за известно време дойде (докато не беше много студено), после пак изчезна, не изцяло, просто духа хладен въздух, нищо общо с това, което трябва да е.
Сега отново виждате в какво състояние е. Не знам как да се преборя. Ако имате препоръки, готов съм да ги чуя.
П. П. Чудя се дали сега не е удачен момент да се пробвам и да демонтирам радиатора на парното, за да видя дали не е запушен
Toyota Corolla Hatchback 1999 1.3i 87hp
- max-2
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
За съжаление.....
Не знам дали е възможно.
Не знам дали е възможно.
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Сигурно има и по "вечни". Не знам за 4е, но 4афе японска сглобка е доказано корав мотор, английските са по-зле.
Там се налага смяна на сегменти заради разход на масло далеч преди 500к км.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1692
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното
Парното изчезва защото охл. течност изчезва. Вижда се че е текло много дълго време от този щуцер, а със сигурност има течове и от газовата уредба.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта