Защото колата не винаги е под слънчева светлина (гаражи и търсена сянка), а и нужната площ на соларите не е малка... Имам панел с размер на нормалният сенник на автомобила, поставен на слънчево място...
Ползвам го да зареждам Li/Po батерия 4.2В за един термо/влаго/баро датчик, който съм го сложил на дистанция от сградата...
Датчикът е изключително икономичен - веднъж на 10 минути 'се събужда' и излъчва. Докато спи консумацията му е пикоампери...
За микросекундите излъчване консумацията му е около 0.9Вт, а докато измерва наляганията 'и се събужда' - 0.2Вт... Общо процесът е около секунда...
Зимата този панел успява да поддържа денонощната консумация едва-едва (ако е облачна седмица - напрежението пада, но успява да се компенсира донякъде от следваща слънчева седмица)..