Отчасти съм съгласен с доводите за плъгин хибридите. Регистрирането им в талона като "електрически" автомобил е типичен български хак на зле написан закон/наредба. Хубаво е да се прави разлика между плъгин хибрид и електрически автомобил заради споменатите частни случаи, в които при забравяне да се зареди батерията собственика би се възползвал от наличния ДВГ. Тези частни случаи обаче ще са рядкост и в повечето случаи плъгин хибридите ще се използват в изцяло електрически режим без да замърсяват изобщо въздуха. Мотивациите гарантиращи това са много по-евтиното пътуване на ток (в някои случаи дори безплатно) и много по-тихото пътуване без шумния двигател.
Относно идеята да се намали замърсяването на въздуха, сегашното третиране на плъгин хибридите ги приравнява към най-обикновените дизелови и бензинови коли. Липсата на специални привилегии е и липса на мотивация за закупуването им и така хората, които не могат да си позволят да поддържат две коли (едната от които електрическа), към днешна дата ще предпочетат да си купят нов дизелов или бензинов автомобил, заради все още незадоволителните пробег и условия за бързо зареждане на чисто електрическите автомобили. Така се пропуска една добра възможност да се стимулира купуването на плъгин хибриди и да се намали значително замърсяването на въздуха.
Няколко думи и за решението, което мисля, че би било правилно. Ако на плъгин хибридите се позволи да паркират безплатно вероятно в момента техния брой би нараснал, изяждайки от дяла на чистите електрички. Затова може би истината е някъде по средата и би могло вместо да се освобождават от плащане, да се освободят поне от ограничението на часовия престой (което за синя зона е 2 часа и е крайно недостатъчно човек да свърши някаква работа в центъра). И в момента чисто електрическите автомобили са обединени с плъгин хибридите в една еко група (група 5) при
новите стикери за технически прегледи. Би могло в наредбата за градска мобилност да се добави една точка, която да гласи нещо от сорта на:
Часовото ограничение за паркиране в синя и зелена зона отпада за автомобилите попадащи в еко група 5. За изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/ и електрическите превозни средства с горивна клетка /ЕПСГК/ паркирането е безплатно, а за останалите автомобили от група 5, то е платено.
Така би се получила някаква междинна привилегия, която пак би могла да мотивира повече хора да закупят плъгин хибрид вместо дизел.
Както и да е и каквото такова

. Аз не искам да поддържам две коли, тъй като съм единствен шофьор в семейството и затова за момента решавам да купя плъгин хибрид като по-универсален автомобил, както за електрическо каране в града, така и за голям пробег и бързо зареждане извън града. Ако жена ми в някакъв момент се навие да вземе най-сетне книжка вероятно втората ни кола ще е чиста електричка. За мен мотивацията да взема плъгин хибрид е, че вече няма да замърсявам въздуха в града, в който живея. Финансова мотивация нямам, тъй като колата е по-скъпа от сходни модели дизел/обикновен хибрид и разликата ще я изравня със спестеното гориво при много градско каране чак след около 5 години. Мотивации под формата на привилегии от центъра за градска мобилност явно също няма да имам. Срамота е, че в сайта на Пежо са качили такава подвеждаща информация, която би могла да създаде грешни очаквания у техните, а и не само техните, клиенти. Благодарности на колегата, който сподели номера на центъра за градска мобилност и ми спести разкарването дотам. Днес пробвах да звънна, но имаше автоматично съобщение, че трябва да се обадиш в работен ден. Ще звънна в понеделник, ей така за спорта, макар след вашите разяснения вече знам какъв отговор да очаквам.
Поздрави и лека вечер от мен! Другата седмица планирам да поръчам Rav4-ката плъгин хибрид, пък живот и здраве като пристигне след 6 месеца вероятно ще стана от активните потребители във форума, пишещи за този модел.
