Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Доколкото помня или километража или ЕСП, или АБС. По схемите източника на сигнал за скорост дават километража. Ще проверя довечера.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Някакъв напредък по моята драма:
Откачих маркуча на VSV клапана към абсорбера/evaporation canister/77740-05021 и го затапих. При включване на климатика на стоплен мотор, оборотите "хлъцват" до 400-600 и после скачат до 1000-1400 според зависи от климатика. Същото се случва спорадично със закачен абсорбер.
После оставих маркуча да смуче "чист въздух". Играх си над половин час с климатика на място и оборотите се вдигат със около 100-200 "на око" и после си отиват до 800 на изключен климатик и на 1000-1200-1400 при включване.
Възможните заподозрени са частично запушен абсорбер за парите от резервоара, който "заяжда" в някакъв момент, или клапан(и) за проветрението на резервоара.
Утре ще видя да продухам отново абсорбера. Вероятно ще трябва и да го сменя ...
Откачих маркуча на VSV клапана към абсорбера/evaporation canister/77740-05021 и го затапих. При включване на климатика на стоплен мотор, оборотите "хлъцват" до 400-600 и после скачат до 1000-1400 според зависи от климатика. Същото се случва спорадично със закачен абсорбер.
После оставих маркуча да смуче "чист въздух". Играх си над половин час с климатика на място и оборотите се вдигат със около 100-200 "на око" и после си отиват до 800 на изключен климатик и на 1000-1200-1400 при включване.
Възможните заподозрени са частично запушен абсорбер за парите от резервоара, който "заяжда" в някакъв момент, или клапан(и) за проветрението на резервоара.
Утре ще видя да продухам отново абсорбера. Вероятно ще трябва и да го сменя ...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
На един кл.компресор контр.клапан/соленоида правеше парчета .Съответно ,се менеше товара на двигателя при вкл.климатик.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Компресора е нов - 780 лева грешни пари. Стария правеше същите мизерии като се включи. Набедих го него че затяга, защото прехъркваше, въпреки сменената шайба. Оказа се че заради напукания радиатор отпред не му стига фреон и масло. Стои си запечатан в кашона, за вторични суровини. Вероятно работи.
Доказано е вече, че компютъра играе с VSV клапана, когато вдига оборотите за климатика. На студен двигател през VSV клапана не минава въздух/изпарения. В момента в който стрелката подмине 4тото деление се чува през маркуча, засмукването на въздух. Магистралата до резервоара я надувах с компресора преди месец и на поразвита капачка съска налягането. Утре ще продухам филтъра по посока на движението на парите и въздуха и ще видя какъв е резулатата. Вероятно ще се запуши пак във времето ако има деградирали топчета от активен въглен. Рано или късно деградиралите на прах гранули пак ще наблъскат филтърната тъкан в абсорбера.
Примерно видео какво има вътре:
Доказано е вече, че компютъра играе с VSV клапана, когато вдига оборотите за климатика. На студен двигател през VSV клапана не минава въздух/изпарения. В момента в който стрелката подмине 4тото деление се чува през маркуча, засмукването на въздух. Магистралата до резервоара я надувах с компресора преди месец и на поразвита капачка съска налягането. Утре ще продухам филтъра по посока на движението на парите и въздуха и ще видя какъв е резулатата. Вероятно ще се запуши пак във времето ако има деградирали топчета от активен въглен. Рано или късно деградиралите на прах гранули пак ще наблъскат филтърната тъкан в абсорбера.
Примерно видео какво има вътре:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Таратор, тези диагностични таблици, които ти пратих, дадоха ли ти някаква насока за търсене на проблема? Знам, че не са за твоята кола, но все пак Тойота работи с общи системни показатели и може да се налучка нещо...
Между другото, ето една опростена тойотска схема за бензиновите пари. Аз имах такъв проблем при моята ежедневка Астра Ф, като въглищния прах ми задръстваше тотално каналите в дросела. Сложих едно обикновено бензиново филтърче за карбураторни мотори и проблемът се разреши, като само веднъж годишно го почиствам. Вероятно не всички пари се пропускат, но важното е, че вече не влизат боклуци. Така съм вече 3-4 години... Ако при теб има възможност да се сложи филтърче след изхода от канистъра към BVSV to EVAP (в случая), може и да помогне...

Последно промяна от ufer на 21 Юли 2022 14:36, променено общо 1 път.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Не съм ги гледал още. В неделя отпуших канистъра от грешната страна, вторник вечерта го смених, и не съм бръмчал из града още. Засега поне на празен ход го няма вече пропадането на оборотите, на загрят до 85-90 градуса двигател на празен ход, преди да се зацепи или отцепи от системата климатика...
Фактите са че моят си беше бетониран отгоре по цялата филтърна материя, и бях забравил да намаля налягането на компресора. Мисля че не бях откачил и верния маркуч. Амин ...
Не знам какво точно струва почти 700 лева в тоя филтър - сачмата на входния конектор е от стомана, а не от злато, в активния въглен не видях злато, платина или поне сребро... Даже и пластмасата е тънка и очевидно липсват ценни метали в нея.
"Новият" втора употреба и той беше със доста замърсен дунапрен. Изпрах дунапрена, възстанових разложената гарнитура на капачето над дунапрена и го тунинговах да се чисти лесно.
Фактите са че моят си беше бетониран отгоре по цялата филтърна материя, и бях забравил да намаля налягането на компресора. Мисля че не бях откачил и верния маркуч. Амин ...
Не знам какво точно струва почти 700 лева в тоя филтър - сачмата на входния конектор е от стомана, а не от злато, в активния въглен не видях злато, платина или поне сребро... Даже и пластмасата е тънка и очевидно липсват ценни метали в нея.
"Новият" втора употреба и той беше със доста замърсен дунапрен. Изпрах дунапрена, възстанових разложената гарнитура на капачето над дунапрена и го тунинговах да се чисти лесно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Рака пак е в ремисия за незнайно колко време. Ще пиша като се разтресе наново. Чакам компютъра на климатика, имам за смяна изпуснала игличка в сервизния клапан на тръбата на компресора.
Мисля си за нов VSV клапан - не е изключено да запича като се загрее от щракането при загрят мотор. Определено обаче при пускане на климатика започва да щрака с доста по-голяма честота и да се поуспокоявва като спре компресора на климатика, така че теорията че IDLE-UP работи с тоя клапан се потвърждава. За тези след мен - да си знаят че не могат да го "шунтират". Горивния филтър сложен на мястото на канистъра не допуска достатъчно въздух и тресе мотора на топъл режим. Ако оставят клапана да смуче чист въздух също се получава нестабилност в оборотите, защото няма бензинец във въздуха, а са сметнали че ще има. Отделно че става и брутално налягането в резервоара като е запушена тръбата.
Не съм забравил темата, просто ме налегнаха други мъки в службата и нямам време и сили да ровя в червата на кочината.
Мисля си за нов VSV клапан - не е изключено да запича като се загрее от щракането при загрят мотор. Определено обаче при пускане на климатика започва да щрака с доста по-голяма честота и да се поуспокоявва като спре компресора на климатика, така че теорията че IDLE-UP работи с тоя клапан се потвърждава. За тези след мен - да си знаят че не могат да го "шунтират". Горивния филтър сложен на мястото на канистъра не допуска достатъчно въздух и тресе мотора на топъл режим. Ако оставят клапана да смуче чист въздух също се получава нестабилност в оборотите, защото няма бензинец във въздуха, а са сметнали че ще има. Отделно че става и брутално налягането в резервоара като е запушена тръбата.
Не съм забравил темата, просто ме налегнаха други мъки в службата и нямам време и сили да ровя в червата на кочината.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Виж по-горе, допълних нещо... 

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Така не рестриктваш ли дебита към колектора/дросела? При мен схемата е малко по-друга:
- има вход с обратен клапан за парите на входящата камера за парите
- има камера за изходящите пари свързана с входящата и със още една камера за въздух.
- Има камера за въздух през щуцера с дунапрена свързана с изходящата камера
- отдолу има нещо което затваря тия камери и излетя някъде из мотора. Предполагам няма къде да отиде заради кората и в събота ще излезе.
Отгоре има филтърна материя така че въглен да не кажа че няма как да излезе, но няма да е бог знае колко много че да задръсти. Клапана съм го мил с контактен спрей, не знам как ще му се отрази карбураторен спрей (всъщност имам поне 1 свободен и може да пробвам да го "изкъпя").
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
При теб явно е много усложнено, но за проба пари не взимат. Бензиновите филтърчета имат доста добра пропускливост и може би бензиновите пари ще минават свободно, ама без въгленчета. При мен бяха страшно много и така разреших проблема... 

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Така ... Да разбутам малко калта.
Смених VSV клапана с нов китайски. Все още не мога да я накарам да трепери. На празен ход при включване/изключване на климатика, и в движение стрелката продължава да потъва със по 100-200 оборота и чак тогава да отиде където трябва. Т.е. не е клапана. Но и не трепери.
Следваща стъпка е тия дни да сменя панела на климатика.
И започва голямото дебнене. В момента в който се разтрепери и отива в мобилето...
Просто няма какво повече да се направи...
Смених VSV клапана с нов китайски. Все още не мога да я накарам да трепери. На празен ход при включване/изключване на климатика, и в движение стрелката продължава да потъва със по 100-200 оборота и чак тогава да отиде където трябва. Т.е. не е клапана. Но и не трепери.
Следваща стъпка е тия дни да сменя панела на климатика.
И започва голямото дебнене. В момента в който се разтрепери и отива в мобилето...
Просто няма какво повече да се направи...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Аз имах и частично все още имам леко подобен проблем с моята ежедневка Астра Ф, дори май бях писал веднъж. Смених потенциометър, смених стъпков мотор, имаше леко подобрение, но не работи идеално: понякога задържа високи обороти около 1500, понякога падат на 500, но моторът не гасне. Ако подам газ и в двата случая оборотите се нормализират и всичко това е при работна температура и в движение. Но и без да подавам газ и изчакам около 5-10 секунди, оборотите пак се нормализират, а преди смяната на тези две устройства понякога гаснеше, явно новото помогна. Миналото лято сменях гарнитурата на главата и почистих дросела, забелязах, че там, където лагерува оста на клапата има много лек луфт и вероятно от там влиза допълнително въздух според позицията и ситуацията, но няма как да се оправи освен с чисто нов дросел. В съчетание с цялата периферна техника плюс евентуалните номера на ЕКУ-то на практика тази ситуация е непреодолима и се отказах да се занимавам повече с проблема. Ако някой ден вземе да гасне, тогава ще му мисля...
Добре е, че МР-а няма такива проблеми... 


- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
ДрИсела го разпилявах - нямаше хлабини, не хлопа оста, мотора като му подам 5 или 12 волта се движи нормално, по диагностика не излиза да запича. Това за 2 дросела. Последно излезе че при гранично налягане "между високо и ниско на фреона, системата не знае как да регира и изпада в кръгов цикъл" поне така ми го обясниха климатичарите или аз така го разбрах.
Засега кротува стрелката. Това което не ми харесва е че вдига оборотите постфактум като зацепи климатика, а не предварително. Или аз имам такова усещане.... Отделно като изключа климатика и стрелката подскача с 200-400 оборота нагоре, потъва със едни 100 надолу и отива на 700-800. Това потъване не би трябвало да го има мисля...
Схемата е следната:
Включвам климатика от копчето, оборотите са 650-7500 примерно, падат до 600 и скачат на 1000-1200-1400, след малко си се връщат на 800-1000.
Изключвам климатика от копчето - оборотите са били 800-1000, скачат до 1200-1400, потъват до 600 и отиват на 700-800.
Това на място и в движение на свободна. На скорост няма драма, защото там вече играе с дросела и не е празен ход, а е работен натоварен режим, отделно има и инерция от колелата през скоростната кутия към мотора и той няма шанс да скача много-много.
Засега кротува стрелката. Това което не ми харесва е че вдига оборотите постфактум като зацепи климатика, а не предварително. Или аз имам такова усещане.... Отделно като изключа климатика и стрелката подскача с 200-400 оборота нагоре, потъва със едни 100 надолу и отива на 700-800. Това потъване не би трябвало да го има мисля...
Схемата е следната:
Включвам климатика от копчето, оборотите са 650-7500 примерно, падат до 600 и скачат на 1000-1200-1400, след малко си се връщат на 800-1000.
Изключвам климатика от копчето - оборотите са били 800-1000, скачат до 1200-1400, потъват до 600 и отиват на 700-800.
Това на място и в движение на свободна. На скорост няма драма, защото там вече играе с дросела и не е празен ход, а е работен натоварен режим, отделно има и инерция от колелата през скоростната кутия към мотора и той няма шанс да скача много-много.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Може би се получават някакви остатъчни импулси при включване и изключване на климатика, все пак и двете действия дават някакъв различен товар и затова и леко различни реакции, че и диагностика не може да ги хване. Според мен карай си колата, без да се задълбочаваш и ако има нещо по-сериозно, то ще се обади. И аз си падам малко максималист, но последните години го карам по-спокойно, защото хабенето на нерви не е здравословно...
Не знам как си с вакуумите? Миналата година сменях всички маркучета, като купих, каквото намерих на Ф3 мм. Като ги сложих обаче, стоят леко хлабави, а оригиналните тойотски си бяха стегнати, явно стандарт 3 мм е относителен. Засега нямам никакъв проблем, но ако усетя някакво играене на обороти, първо тях ще разкарам... 


- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Всичко гумено е сменено и ревизирано със стегнати скоби да не диша. Късия трим на горивото стои на минус, дългия, кумулативния и той се върти около -1.3% -- +1.0% на място, на загрят мотор, без консуматори и празен ход. Късия в началото на одисеята беше от порядъка на +5--+8% и не слизаше на минус. Индиректно го третирам като липса на въздух от това което четох по разни сайтове:
- когато върви на преобладаващ минус означава че в сместа има излишно гориво и го реже. Т.е. липса на паразитен въздух при първата ламбда сонда. Дългия е осредняващ на първия, плюс ефективността на катализатора. Но водещият за теч на въздух е късия трим.
- когато късия трим върви на плюс е индиректен симптом за теч на въздух/вакуум след дебитомера и компютъра налива още бензин, за да докара стехиометричното число.
Не знам доколко е вярно това, но чисто житейски мисля че ми харесва идеята да ми реже горивото, отколкото да налива екстра отгоре....
Ясно е че много на плюс и много на минус не е добре - много на минус може и да е пикаеща дюза, много на плюс ,може и да е запушена дюза или масивен теч на въздух "като от комбинатска щайга".
Факт е и че е нещо по климатичната инсталация, понеже ако е изключен климатика всичко работи съвсем приемливо. За момента остава да има теч на фреон някъде, или да е позапушено радиаторчето на климатика.
Не знам вече накъде отиват нещата. Факт е че вече позагубих желание да я ровя тая кочина, да не кажа че и я намразих... така че "така ще я пее попа".
Ако се разтрепери заминава по моргаджийските сайтове, и не съм убеден че ще повторя с тая марка... Както и със Сори, едНокия. Тия две марки и на подарък да ги получа се продават преди да са влезли вкъщи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта