
Консервиране на колата отдолу
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Консервиране на колата отдолу
Взех си колата днес. Запечатали са я отдолу с прозрачно-златиста вакса, мината е навсякъде, където може, не като преди....Диференциалът е обработен първо с преобразувател за ръжда. Доволен съм много. Пари струва не малко и костваше 4 дни, но явно няма как, ако искаш да е качествено направена. С две думи- ясно ми е, че няма как да се размине корозията един ден, ясно ми е, че проблемът с ръждата е много по- комплексен от едното третиране на повърхността отдолу, но, ако ще и с чисто козметична цел- струва си, пък ако ще и само с цел по-добрата продажна цена един ден, когато и да е той 

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Консервиране на колата отдолу
Антикорозионната защита вече е направена. Всеизвестно е слабото място на Авенсис Т25 - гният задни носачи - късо рамо. Минах предни носачи по същата последователност, а с останалата алкидна боя намазах шасито. На снимките ще видите използваните материали и резултата. Надявам се да има ефект:
- Прикачени файлове
-
- моя подбор:
- 292917921_1543790162728291_1640165094790764061_n.jpg (161.28 KiB) Преглеждано 12161 пъти
-
- след епоксидния грунд
- 292671504_1100725830848594_8722708587280277389_n.jpg (119.93 KiB) Преглеждано 12161 пъти
-
- Еп.гр.
- 292734613_540156891231392_8626023804779988543_n.jpg (85.91 KiB) Преглеждано 12161 пъти
-
- след алкидна боя
- 293523143_567145774957285_5727760550876728131_n.jpg (127.83 KiB) Преглеждано 12161 пъти
-
- Ал.б.
- 292902476_1213618002721043_6190909278774368889_n.jpg (165.05 KiB) Преглеждано 12161 пъти
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Консервиране на колата отдолу
Размести успокоителните тампони на прътовете на полуоските и адресирай ръждата под тях. Скъсах лява полуоска заради тая работа. Дясната и тя беше започнала да пука и стигнах до оригинална за почти 1200 лева.
Италианската бройка на @boiski и тя имаше ръжда там, въпреки че купето му беше "като ново". Импрегнирай бомбетата на амортисьорите - задържат влага заради подкалниците. Гредата отпред под радиаторите е със влошено оттичане и гние - валидно за Корола Версо, Авенсис Т25, Авенсис Т22. Засега други модели не са ми попадали в полезрението.
Огледай уплътненията на стоповете - тече в багажника и гние ламарината че е само на грунд - Т25, Т22, Корола Версо, Опел Астра Ф (там обаче багажника е боядисан).
Свали пластмасовите прагове и адресирай ръждата по шевовете на купето. Свали пластмасите на праговете на вратите и напълни през дупките праговете отвътре.
Отпуши отводнителните отвори на врати и капаци. Омазни ги отвътре. Тия коли гният благородно - на дискретни места които не виждаш. Имам ръжда под пластмасовата стъпка до педала на съединителя... Снимка по-късно пак в тоя пост.
Снимка за да не съм голословен: На предната греда под радиаторите май съм я затрил.
Италианската бройка на @boiski и тя имаше ръжда там, въпреки че купето му беше "като ново". Импрегнирай бомбетата на амортисьорите - задържат влага заради подкалниците. Гредата отпред под радиаторите е със влошено оттичане и гние - валидно за Корола Версо, Авенсис Т25, Авенсис Т22. Засега други модели не са ми попадали в полезрението.
Огледай уплътненията на стоповете - тече в багажника и гние ламарината че е само на грунд - Т25, Т22, Корола Версо, Опел Астра Ф (там обаче багажника е боядисан).
Свали пластмасовите прагове и адресирай ръждата по шевовете на купето. Свали пластмасите на праговете на вратите и напълни през дупките праговете отвътре.
Отпуши отводнителните отвори на врати и капаци. Омазни ги отвътре. Тия коли гният благородно - на дискретни места които не виждаш. Имам ръжда под пластмасовата стъпка до педала на съединителя... Снимка по-късно пак в тоя пост.
Снимка за да не съм голословен: На предната греда под радиаторите май съм я затрил.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Консервиране на колата отдолу
8mapamop,
Успокоителните тампони на полуоските имаха ръжда от двата им края, но не съм ги размествал, а съм ги напръскал с ръждопроебразувател Вюрт, епоксиден грунд и алкидна боя, както носачите.
Гредата под радиаторите я боядисах само с аркидна боя (на снимката)
Задни стопове са уплатнени вече.
Всичко останало, което каза догодина, че си е играчка голяма. Само есента мога да напръскам с течна грес по отводнителните отвори на врати, прагове, носачи...... и т.н. където видя дупка пръскам и бягам
Само да ми кажеш на кои бомбета задържа влага - задни или предни?
Това занимание ще е най трудоемко и ще трябва разкачане на амортисьорите. А за пластмасите на купе и прагове просто трябва да се внимава да не се счупи някоя кнопка или щипка.
Успокоителните тампони на полуоските имаха ръжда от двата им края, но не съм ги размествал, а съм ги напръскал с ръждопроебразувател Вюрт, епоксиден грунд и алкидна боя, както носачите.
Гредата под радиаторите я боядисах само с аркидна боя (на снимката)
Задни стопове са уплатнени вече.
Всичко останало, което каза догодина, че си е играчка голяма. Само есента мога да напръскам с течна грес по отводнителните отвори на врати, прагове, носачи...... и т.н. където видя дупка пръскам и бягам
Само да ми кажеш на кои бомбета задържа влага - задни или предни?
Това занимание ще е най трудоемко и ще трябва разкачане на амортисьорите. А за пластмасите на купе и прагове просто трябва да се внимава да не се счупи някоя кнопка или щипка.
- Прикачени файлове
-
- received_1401692896975382.jpeg (96.75 KiB) Преглеждано 12023 пъти
-
- received_1501013327023295.jpeg (146.61 KiB) Преглеждано 12023 пъти
-
- 8d73d80e-bb3e-41af-9e51-73c533d45d24orca_share_media.jpeg (162.88 KiB) Преглеждано 12023 пъти
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Консервиране на колата отдолу
Гредата събира вода отгоре - между радиатора и самата нея. Лявата полуоска гние вътре под тампона. Моята се скъса посредата на тампона. Дясната и тя. Самия тампон няма какво да му гние че е гумен, ама под него няма проветрение. Ще ти трябват резервни скоби подобни на тия за водните съединения, но за маншони (тия дето се смачкват и нямат винт).
За бомбетата мисля че няма нужда да сваляш амортисьорите - развиваш 3-4 резби на гайките да отворят отгоре лагерите към купето и обливаш настрани през кръглия отвор със някоя сламка. Махаш подкалниците и обливаш около амортисьорите нагоре бомбетата. Амортисьори и пружини ако ги омазниш няма да ти се разсърдят - патрона е вътре и няма да поеме мъзгоча.
И задните и предните гният - проверно на 4 трупа при моя човек, като ги разпилявахме. Техниката е еднаква и отзад и отпред. Въпроса е да си отвориш процеп откъм централния отвор на бомбето и да пръскаш през него концентрично да облееш бомбето и да стече надолу.
Праговете се крепят на 6 или 8 щипки отдолу и по 2 винта зад гумените плочки отпред. Сеалят се за час предвид че повечето щипки са остаряли и са опадали. После парцал с вода, шкурка отгоре-отгоре, махаш със шкурката балоните ръжда и понадираш боята, ръждопреобразувател и накря парцал с разредител и каквото си ползвал за корема на купето, или боя 3в1. Праговете със целия цирк по подготовката отнемат към 2-3 часа време. Вземи си резервни щипки за тях - бяха някакви криви, че ме ракараха до центъра по без прагове и със калта по мен.
Подкалниците по спомен бяха май само на щипки и не е нужно цяло сваляне - гумата, щипките и през процепа, който се отваря доволно много.
За бомбетата мисля че няма нужда да сваляш амортисьорите - развиваш 3-4 резби на гайките да отворят отгоре лагерите към купето и обливаш настрани през кръглия отвор със някоя сламка. Махаш подкалниците и обливаш около амортисьорите нагоре бомбетата. Амортисьори и пружини ако ги омазниш няма да ти се разсърдят - патрона е вътре и няма да поеме мъзгоча.
И задните и предните гният - проверно на 4 трупа при моя човек, като ги разпилявахме. Техниката е еднаква и отзад и отпред. Въпроса е да си отвориш процеп откъм централния отвор на бомбето и да пръскаш през него концентрично да облееш бомбето и да стече надолу.
Праговете се крепят на 6 или 8 щипки отдолу и по 2 винта зад гумените плочки отпред. Сеалят се за час предвид че повечето щипки са остаряли и са опадали. После парцал с вода, шкурка отгоре-отгоре, махаш със шкурката балоните ръжда и понадираш боята, ръждопреобразувател и накря парцал с разредител и каквото си ползвал за корема на купето, или боя 3в1. Праговете със целия цирк по подготовката отнемат към 2-3 часа време. Вземи си резервни щипки за тях - бяха някакви криви, че ме ракараха до центъра по без прагове и със калта по мен.
Подкалниците по спомен бяха май само на щипки и не е нужно цяло сваляне - гумата, щипките и през процепа, който се отваря доволно много.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Rocky112
- Мнения: 99
- Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Консервиране на колата отдолу
mapamop написа: ↑14 Юли 2022 08:14 Размести успокоителните тампони на прътовете на полуоските и адресирай ръждата под тях"
Когато го прочетох мислех, че издребняваш, но се оказа прав. Днес исках да се кефя въртейки гуми на 1ва, 2ра , че и 3та ск. Само, че още на 1ва се чу едно пропукване, кокто се чупи дебел клон. И останах на място. Счупена е лява полуоска. Ще сменя можеби и дясната но в понеделник ще видя какви и са цените, че били доста по-скъпи.
Колата е както на подписа
- Прикачени файлове
-
- received_921756145448082.jpeg (147.54 KiB) Преглеждано 11597 пъти
Avensis 1.8 VVTI /06г.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Консервиране на колата отдолу
Гадно...
Лява има всякакви марки и цени.
Дясната ще е драма да я намериш неоригинална от марка с качествена изработка. Смени лявата, която е заминала, примерно с GSP и виж разбутай тампона на дясната, докато не те е оставила. Ако е що годе запазена я запечатай, ако не - мисли си за смяна. Намери си нова, и не бързай със смяната, фокато се държи. Мое мнение.
Лява има всякакви марки и цени.
Дясната ще е драма да я намериш неоригинална от марка с качествена изработка. Смени лявата, която е заминала, примерно с GSP и виж разбутай тампона на дясната, докато не те е оставила. Ако е що годе запазена я запечатай, ако не - мисли си за смяна. Намери си нова, и не бързай със смяната, фокато се държи. Мое мнение.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Консервиране на колата отдолу
Някой да знае фирма в Пловдив, където правят антикорозионна обработка? Колата е на 2 месеца и ми се иска да я защитя по най-добрия начин. Бих се хванал и сам с тоя спрей, показан по-горе, ама нямам условия...
И в тоя ред на мисли се интересувам също и от фирми за обезшумяване в Пловдив. Не просто намерена информация в интернет, а от личен опит.
И в тоя ред на мисли се интересувам също и от фирми за обезшумяване в Пловдив. Не просто намерена информация в интернет, а от личен опит.

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Консервиране на колата отдолу
Сега не е подходящо време за това. Трябва горещо време, да не е валяло скоро. Да са изсъхнали всички кухини...
Carina E 4AFE LB 1992
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Консервиране на колата отдолу
Анти корозионно покритие се полага лятото ...сега е безмислено ,освен ако фирмата която ще го прави не разполага с подемник и калорифери .
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Консервиране на колата отдолу
Ако ще я задържиш след десетата ѝ година тая кола, или ще гониш по-голяма остатъчна стойност на вторичния пазар, ще трябва да я напълниш с вакса и по вътрешните кухини на врати, купе, багажник и ребрата на купето. Имаш около 5 години да го направиш, преди оригиналната вакса да е деградирала, изсъхнала или изпарена. Хватката е да я запечаташ нея.
Но и това е за лятото, когато няма влага никъде, за да не я запечаташ под покритието.
Но и това е за лятото, когато няма влага никъде, за да не я запечаташ под покритието.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Консервиране на колата отдолу
В Пловдив незнам за антикорозионно, но в Търново има. Ако те интересува пиши на лично ще ти пратя контакти.FearSoft написа: ↑03 Дек 2023 12:56 Някой да знае фирма в Пловдив, където правят антикорозионна обработка? Колата е на 2 месеца и ми се иска да я защитя по най-добрия начин. Бих се хванал и сам с тоя спрей, показан по-горе, ама нямам условия...
И в тоя ред на мисли се интересувам също и от фирми за обезшумяване в Пловдив. Не просто намерена информация в интернет, а от личен опит.![]()
Колкото до дали е подходящо или неподходящо време. Всичко зависи , къде се прави процедурата и с колко време разполагаш

- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Консервиране на колата отдолу
Благодаря, ще го имам предвид, но засега ще изчакам. Надявам се до лятото да се открият и други, по-близки възможности. 

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Консервиране на колата отдолу
Стига да ти се занимава ,имаш един канал/ външен/ от мен на твое разположение ако решиш да се клепотиш. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта