МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Обаждах се до маслата.бг, казаха ми, че маслото на Тойота се правело в Белгия. А на Енеос - само някои от многото разновидности са в Япония.
Разбира се звънях и на други ''маслари'' за сверка на часовника и инфото е горе долу същото.
Смятам да пробвам с маслото на Тойота Synthetic 5W40 и филтъра на Mann, пък ще видим дали ще го гори. Ako e OK, може на следващата смяна да пробвам с Енеос 5W40 (ако разбира се е по-доброто масло, както казват, че било номер 1 в Япония).
Разбира се звънях и на други ''маслари'' за сверка на часовника и инфото е горе долу същото.
Смятам да пробвам с маслото на Тойота Synthetic 5W40 и филтъра на Mann, пък ще видим дали ще го гори. Ako e OK, може на следващата смяна да пробвам с Енеос 5W40 (ако разбира се е по-доброто масло, както казват, че било номер 1 в Япония).
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Аз бих променил само единия факт от картинката, за да знам кое е било куцото попадение. Ако не ти гори масло, смени само маслото или само филтъра. Получаваш невероятно точна картинка, за да си знаеш кое не е наред. В другия случай, сменяш и маслото (със/без вискозитета) и филтъра. Ако се получи работеща комбинация - добре, но ако не се получи не знаеш кое е "сбъркано". Предвид че филтъра е по-евтината инвестиция бих сменил маслото (поне като вискозитет). Филтъра не знам колко бързо и лесно се сменя, но на теория ако си бърз, може и да успееш да го смениш "в движение" без да загубиш сериозно количество масло.
Гледам от моята камбанария, която изглежда така (можете да ме отсвирите и няма да се сърдя изобщо):
- имам готова изрязана "амбразура" в кората на двигателя, под филтъра. Нищо не се сваля кой-знае какво. Самият филтър е на относително удобно и леснодостъпно място, ако автомобила е вдигнат на подемник.
- филтъра братовчеда го развива "с голи ръце", без инструмент.
- след всяко наливане ми остават едни грубо 500 грама от 5 литра масло, да не кажа повече, но не са по-малко. Така или иначе остава уж за следващата година, и го изхвърлям преди смяната на новото, но пък го имам ако нещо се наложи да се долее малко....
Гледам от моята камбанария, която изглежда така (можете да ме отсвирите и няма да се сърдя изобщо):
- имам готова изрязана "амбразура" в кората на двигателя, под филтъра. Нищо не се сваля кой-знае какво. Самият филтър е на относително удобно и леснодостъпно място, ако автомобила е вдигнат на подемник.
- филтъра братовчеда го развива "с голи ръце", без инструмент.
- след всяко наливане ми остават едни грубо 500 грама от 5 литра масло, да не кажа повече, но не са по-малко. Така или иначе остава уж за следващата година, и го изхвърлям преди смяната на новото, но пък го имам ако нещо се наложи да се долее малко....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Да, колега mapamop, абсолютно съм съгласен с Вас, че само едно от нещата трябва да се смени за да мога да хвана кое е куцото в случая (и не само в конкретния случай, а и в повечето техническа практика така се действа - подменя се едно по едно , за да се улови кое от нещата е проблемното) .
Филтъра го сменявам без да свалям корите, щото после ще има да ги нагаждам 1 час, а и има от къде да бръкна, макар и да е ограничено действието отвиване/завиване. Но с чаша ще е къде къде по-лесно (поръчах я , ще видим какво ще дойде).
Реших, че ще пренебрегна някои от правилата в техниката (тези , които и Вие сте споменал) и ще сменя и филтъра и вискозитета на маслото на куп, ....основателна причина баш нямам, просто на там ще ми бъде по-трудно да отделя свободно време да сменям едното или другото.
За филтъра - аз го отвивам и завивам само с ключ (паяк или раздвижен инструмент с верига и т.н.), като при завиването - завивам на ръка колкото мога и после леко с ключа дозатягам. Имам някои съображения за да го правя по тоя начин (от други мои два автомобила преди години, маслото се сменяше тогава само при маслари) и за това сега така действам.
Филтъра го сменявам без да свалям корите, щото после ще има да ги нагаждам 1 час, а и има от къде да бръкна, макар и да е ограничено действието отвиване/завиване. Но с чаша ще е къде къде по-лесно (поръчах я , ще видим какво ще дойде).
Реших, че ще пренебрегна някои от правилата в техниката (тези , които и Вие сте споменал) и ще сменя и филтъра и вискозитета на маслото на куп, ....основателна причина баш нямам, просто на там ще ми бъде по-трудно да отделя свободно време да сменям едното или другото.
За филтъра - аз го отвивам и завивам само с ключ (паяк или раздвижен инструмент с верига и т.н.), като при завиването - завивам на ръка колкото мога и после леко с ключа дозатягам. Имам някои съображения за да го правя по тоя начин (от други мои два автомобила преди години, маслото се сменяше тогава само при маслари) и за това сега така действам.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Свършиха ми пуканките, та да питам, относно маслата
В края на месеца ще пътувам на юг, та понеже карам с 0w20, да го хвърлям ли това масло и да наливам по-гъсто?
Относно капачките за филтрите, аз ползвам тези и до сега не са ме предавали
В края на месеца ще пътувам на юг, та понеже карам с 0w20, да го хвърлям ли това масло и да наливам по-гъсто?

Относно капачките за филтрите, аз ползвам тези и до сега не са ме предавали
- Прикачени файлове
-
- 17598.jpeg (37.14 KiB) Преглеждано 2555 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Ако са от скъпите, може и да са добре. Аз се излъгах само с една уж правилната, но става само за завиване, но не и за развиване, приплъзва се дори и при леко усилие... 

- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тати,Добър комплект.Дай инфо на мастерите откъде да си го поръчат ,че да не взимат на заем .Особено квадрата .На мойта капачката вече прилича на г.з.
.

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
А моята ще я инсталирам в кухнята за правене на курабийки или както е модерно - кукитаааа... 

-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
https://www.shop.niteh.com/kapachki-za- ... iltri.html от тук мислех да си купя, но като ходя на Софето все забравям да се отбия в магазина им в Дружба, искам на ''живо'' да видя и да ги пипна.
Магазина им е изключително добре зареден, преди време купих от тях някой нещица.
Магазина им е изключително добре зареден, преди време купих от тях някой нещица.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
До колегата solun ....Шом колата започва да го гори след 5000 км смени маслото -марка и вискозитет....Това не е точно горене на масло ,а маслото започва да деградира и се изпарява .Опитай с една синтетика 5W40 ...към днешна дата на база ПАО 4 та група можд да вземеш Ravenol,ROWE,Motorex .Цената е солена над 100 лева за 4 литра туба .....За филтри за разчитам на МАН,Кнехт .Ако ситуацията продължи с маслото по същия начин си карай с Тотала ,доста години карах с Елф и Тотал проблеми никакви но го сменях на 4500-5000. 
Маслата ОЕМ на Тойота се правят за Европа от Мобил 1 от много години ...за азиатския пазар се казват Castle и Toyota имат дялово участие в компанията

Маслата ОЕМ на Тойота се правят за Европа от Мобил 1 от много години ...за азиатския пазар се казват Castle и Toyota имат дялово участие в компанията
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Благодаря колега Ивайло Димов, на такова мнение съм и аз " Шом колата започва да го гори след 5000 км смени маслото ....Това не е точно горене на масло ,а маслото започва да деградира и се изпарява".
Смених маслото с 5W40 на Тойота - уж пише на тубата ....Белгия. Филтъра е на MANN, с него дойде и ключа за отвиването пак на Маnn - ами от дебела и твърда пластмаса е, върши чудесна работа, но не стана за Филтрона - 1...2 идеи е по-хлабав и ще прескача ако напънеш да отвиваш или затягаш.
Смених маслото с 5W40 на Тойота - уж пише на тубата ....Белгия. Филтъра е на MANN, с него дойде и ключа за отвиването пак на Маnn - ами от дебела и твърда пластмаса е, върши чудесна работа, но не стана за Филтрона - 1...2 идеи е по-хлабав и ще прескача ако напънеш да отвиваш или затягаш.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Филтрите на повечето коли се затягат 5-7 нютон метра ....едно време с широк колан го стягах
.Маслото 5W40 на Тойота има и допуск VW 502 /505 Мобил Супер 3000 е .Добър хидрокрекинг но нищо особенно....90 % от маслата на база 3 та група VHVI ползват базата на SK Lubricants ...най-големия производител на хидрокрекинг база

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Нищо против помощта по форумите, но вече няколко ваши мнения са доста подвеждащи. Нищо лично, няма да седна да ровя кои са.....но това не е правилно. Филтрите се затягат на минимум 15нм и то много малко са такива. Повечето са в порядъка 20-27нм. Това пак е ръчен затяг стига да е с цяла длан. Колкото до ...колко точно е 30нм. Горе долу малка тресчотка 1/4 с максимална сила от слабичък човекИвайло Димов написа: ↑12 Юли 2022 22:34 Филтрите на повечето коли се затягат 5-7 нютон метра ....едно време с широк колан го стягах.Маслото 5W40 на Тойота има и допуск VW 502 /505 Мобил Супер 3000 е .Добър хидрокрекинг но нищо особенно....90 % от маслата на база 3 та група VHVI ползват базата на SK Lubricants ...най-големия производител на хидрокрекинг база

-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Здравейте!
Явно всеки от нас си е изработил различен метод при смяна на филтъра, и то е според особеностите на двигателя и мястото на което е филтриращия елемент.
При мен с цяла длан не мога да хвана филтъра -тясно е и за това с ключа тип чаша е в пъти по-удобно и лесно , а и не свалям корите под картера та хептен се ограничава мястото за действие. На някои филтри е обозначено колко да е стягането - на този имаше картинка да намажеш уплътнението с капка/ки масло, завиваш на ръка и след това още 3/4 оборот. На MAHLE филтрите съм срещал картинка указваща сила на затягане 16Nm. Вероятно при различните марки филтри според спецификата им (уплътнение, резба, габарити на тялото и др.) и силата на затягане се различава, но това най-добре може да го каже самия производител.
Това за отвертката , ако правилно съм го схванал, е да пробиеш филтъра с нея и така да го отвиеш - ами при мен не е приложимо , няма поле за действие, ........така съм сменявал преди години филтъра на Ладата и Алекото , когато нямах алуминиевия ключ (дал съм го на някой и после се е налагало да подседя за връщането му). В днешно време има голямо разнообразие от инструменти и при интерес може да се закупи подходящия с цел по-бързо и лесно да се справим с процеса около смяната на масла филтри и т.н.
Явно всеки от нас си е изработил различен метод при смяна на филтъра, и то е според особеностите на двигателя и мястото на което е филтриращия елемент.
При мен с цяла длан не мога да хвана филтъра -тясно е и за това с ключа тип чаша е в пъти по-удобно и лесно , а и не свалям корите под картера та хептен се ограничава мястото за действие. На някои филтри е обозначено колко да е стягането - на този имаше картинка да намажеш уплътнението с капка/ки масло, завиваш на ръка и след това още 3/4 оборот. На MAHLE филтрите съм срещал картинка указваща сила на затягане 16Nm. Вероятно при различните марки филтри според спецификата им (уплътнение, резба, габарити на тялото и др.) и силата на затягане се различава, но това най-добре може да го каже самия производител.
Това за отвертката , ако правилно съм го схванал, е да пробиеш филтъра с нея и така да го отвиеш - ами при мен не е приложимо , няма поле за действие, ........така съм сменявал преди години филтъра на Ладата и Алекото , когато нямах алуминиевия ключ (дал съм го на някой и после се е налагало да подседя за връщането му). В днешно време има голямо разнообразие от инструменти и при интерес може да се закупи подходящия с цел по-бързо и лесно да се справим с процеса около смяната на масла филтри и т.н.
Последно промяна от solun на 13 Юли 2022 08:39, променено общо 1 път.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
На 25-30 нютон метра се затягат пробките на картера на ДВГ и скоростната кутия .Ако с такава сила се затегне маслен филтър развиването в последствие ще е тегаво да не кажа трудно .А ако се навива на маслоохладител (както е при мен) нещата могат да придобият грозен характер 
.Дубрутриу добри люде
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
30 нм са 3кг . Навивате върху резба 3/4 инч ,което е горе долу 19мм, кое точно ще пострада от 3кг натяг ? Аз лично предпочитам да ми е трудно да го развия.........отколкото да остана без него. Не искам да изпадам в крайности, но 10ftlb е най-малкото , което съм виждал за филтър . Според мен 14нм е доста над тези 7 дето сте написал.....нарочно не слагам 5..... и не намалявам до 3 примерно както вие сте увеличили това, което аз съм написал. Както казах нищо лично , но това е много подвеждаща информация 5нм....... филтъра си е готов паднал......Ивайло Димов написа: ↑13 Юли 2022 08:07 На 25-30 нютон метра се затягат пробките на картера на ДВГ и скоростната кутия .Ако с такава сила се затегне маслен филтър развиването в последствие ще е тегаво да не кажа трудно .А ако се навива на маслоохладител (както е при мен) нещата могат да придобият грозен характер.Дубрутриу добри люде
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта