Покритие на гаранция
- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Покритие на гаранция
Здравейте колеги, понеже не открих подобна тема си позволих да отворя тази/модераторите да я преместят ако има такава/. Може ли нов, хибриден автомобил да се обслужва гаранционно САМО за хибридната система, а за останалите неща - масло, течности и т.н. не? Идеята ми е, че оторизираните сервизи не са от най-коректните при гаранционното обслужване, за което плащаме двойно и тройно като цени, а все нещо са си спестили, а пък балъците си го плащаме. Ясно ми е че при дефект през гаранцията няма да го зачетат, защото не е обслужвана гаранционно, но може ли този сценарий, да си обслужвам гаранционно само хибридната система и там вече ако има дефекти да си ги отстраняват гаранционно?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Покритие на гаранция
Може само на батерията. Правиш на всяка година или на всеки 15к километра тъй наречения HHC и това ти дава гаранция само на батерията. Ама дали си струва според теб риска?
Въпросната проверка реално струва колкото на всяка нечетна година цената на обслужването. Демек всяка нечетна година обслужването би ти струвало без пари. Примерно на 1-вата година ако направиш обслужване по план ще трябва да дадеш 250 лв. (примерно), в които пари ти е включена пълна гаранция. Иначе ти ще отидеш накъде да си смениш маслото за 100 лв. и след това ще дадеш още 250 лв. само за HHC. Не се връзва финансово.
Да, на всяка четна ще даваш повече пари, ама за 200-300 лв. на година в рамките на гаранцията на автомобила, да "махнеш" гаранцията на колата, аз не го намирам за оферта.
След това тази кола ще тръгнеш да я продаваш. Освен ако не си решил ти да я бракуваш. И какво - купил си я от тук, ама не си я обслужвал, поне не според Тойота. Ходи доказвай на потенциалния купувач (не, че трябва по принцип), че си бил съвестен собственик. По тази причина моя Приус все още се обслужва от ТМ, колкото и странно да звучи. Може да се провери от бъдещия купувач по всяко време, от ден първи на колата и най-вече да ѝ проследи километража, че може да му се има доверие.
Въпросната проверка реално струва колкото на всяка нечетна година цената на обслужването. Демек всяка нечетна година обслужването би ти струвало без пари. Примерно на 1-вата година ако направиш обслужване по план ще трябва да дадеш 250 лв. (примерно), в които пари ти е включена пълна гаранция. Иначе ти ще отидеш накъде да си смениш маслото за 100 лв. и след това ще дадеш още 250 лв. само за HHC. Не се връзва финансово.
Да, на всяка четна ще даваш повече пари, ама за 200-300 лв. на година в рамките на гаранцията на автомобила, да "махнеш" гаранцията на колата, аз не го намирам за оферта.
След това тази кола ще тръгнеш да я продаваш. Освен ако не си решил ти да я бракуваш. И какво - купил си я от тук, ама не си я обслужвал, поне не според Тойота. Ходи доказвай на потенциалния купувач (не, че трябва по принцип), че си бил съвестен собственик. По тази причина моя Приус все още се обслужва от ТМ, колкото и странно да звучи. Може да се провери от бъдещия купувач по всяко време, от ден първи на колата и най-вече да ѝ проследи километража, че може да му се има доверие.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- metoyo
- Мнения: 140
- Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
- Местоположение: София
- Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020
Покритие на гаранция
Да така е и аз съм на това мнение. Въпросът ми беше свързан с лек спор с колеги, дали е възможно да се разделят двете обслужвания- на хибридната система и останалото по автомобила и съответно за едното да имаш гаранция,а за другото не
.

-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Покритие на гаранция
Не съм сигурен колко двойно и тройно, поне за 1вото облужване, в ТМ, спрямо Сливен, Пазарджик и Благоевград, цените са сходни. Консумативите са си едни и същи пари, така че няма съществена разлика.. Говоря за ПЪРВОТО.
Съществено е да се следи да не те товарят с ЕКСТРИ като хибридно почистване дай 50 лева за НИЩО. Както и да следиш да ти дават остатъка от маслото, което аз лично пропуснах. В Благоевград ти фактурират 4.2 литра масло за ралзика от ТМ където ти таксуват 5 литра, обаче не ти ги дават. Демек на всеки 5-6 хибрида които облужат те, следващия парите от маслото директно си ги прибират. Съмнява ме да хвърлят близо литър масло...
Така че не знам колко по би спестил, за сметка на отпадната гаранция..
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Покритие на гаранция
Здравейте,
Като "новобранец" тук реших да не отварям нова тема, а да използвам тази. ето за какво става дума:
Преди няколко дни направих поръчка (частен клиент) на Корола Хибрид Седан 1.8, ще дойде през октомври. Направиха ми лизинг план, но се замислих дали не е по-изгодно да тегля кредит и да изплатя колата на 100%? Би имало някакъв смисъл само, ако се избегнат по-високите цени за ТО през гаранцията. Но дали това изобщо е възможно? Или трябва задължително да се обслужва гаранционно (масла и филтри) при тях? За батерията е ясно, че нямам опция и ако искам 10 г. гаранция, вариантът е оторизиран сервиз. Ако някой е по-наясно с казуса ще съм благодарен да даде съвет кое излиза най-изгодно и в същото време сигурно - лизинг или 100% кеш?
Благодаря предварително!
Като "новобранец" тук реших да не отварям нова тема, а да използвам тази. ето за какво става дума:
Преди няколко дни направих поръчка (частен клиент) на Корола Хибрид Седан 1.8, ще дойде през октомври. Направиха ми лизинг план, но се замислих дали не е по-изгодно да тегля кредит и да изплатя колата на 100%? Би имало някакъв смисъл само, ако се избегнат по-високите цени за ТО през гаранцията. Но дали това изобщо е възможно? Или трябва задължително да се обслужва гаранционно (масла и филтри) при тях? За батерията е ясно, че нямам опция и ако искам 10 г. гаранция, вариантът е оторизиран сервиз. Ако някой е по-наясно с казуса ще съм благодарен да даде съвет кое излиза най-изгодно и в същото време сигурно - лизинг или 100% кеш?
Благодаря предварително!
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Покритие на гаранция
Кредитът ще е по-скъп от лизинга, но ако не си на лизинг можеш да не плащаш каско, обслужване в официален сервиз и прехвърляне при нотариус след лизинга. Ти си преценяваш дали без каско ти е ок, дали искаш да изгубиш гаранцията, за да спестиш 300-400лв на всеки 15х км или 1г. Облужване и каско са един значителен разход за 5-6 години.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Покритие на гаранция
Колега, те сипват наливно масло,а не от туба.Krachunov написа: ↑17 Фев 2021 18:51 Както и да следиш да ти дават остатъка от маслото, което аз лично пропуснах. В Благоевград ти фактурират 4.2 литра масло за ралзика от ТМ където ти таксуват 5 литра, обаче не ти ги дават. Демек на всеки 5-6 хибрида които облужат те, следващия парите от маслото директно си ги прибират. Съмнява ме да хвърлят близо литър масло...

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Покритие на гаранция
Знам, че каското не е евтино, но за нов автомобил си е задължително според мен. Въпросът е дали, ако закупя колата на 100%, съм длъжен да я обслужвам във фирмен сервиз (Тиксим в случая) или мога където си искам? И да ходя единствено за батерията. Знам, че звучи като дребнавост, но си мисля, че всеки трябва да си намери най-доброто решение за себе си. Още повече, имам 5 месеца да го направя и ще е грехота да не ги използвам правилно и да се сдобия с възможно най-много информация.biro написа: ↑21 Май 2022 16:59 Кредитът ще е по-скъп от лизинга, но ако не си на лизинг можеш да не плащаш каско, обслужване в официален сервиз и прехвърляне при нотариус след лизинга. Ти си преценяваш дали без каско ти е ок, дали искаш да изгубиш гаранцията, за да спестиш 300-400лв на всеки 15х км или 1г. Облужване и каско са един значителен разход за 5-6 години.

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Покритие на гаранция
Знам. Предполагам го разливат по тубички за удобство на майсторите. На мой близък са му връчили такава бутилка, като разбира се не се е ползвало при следващото обслужване. Друг приятел рязказваше, че при обслужване в ТМ изток, понеже бил посшедна кола за деня, майсторите са почнали да си пълнят тубичките от варели.
Така че да знам..
Но дори и да предположим че е от уникални тубички, пак е въпроса защо ти таксуват повече отколкото влиза в колата. Като навсякъде другаде ти таксуват 4.2... по думите на тойота благоевград...монца. Имам голям оборот и си го ползвам,
Така че да знам..
Но дори и да предположим че е от уникални тубички, пак е въпроса защо ти таксуват повече отколкото влиза в колата. Като навсякъде другаде ти таксуват 4.2... по думите на тойота благоевград...монца. Имам голям оборот и си го ползвам,
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Покритие на гаранция
Вече са ти отговорили, лизинга е около 2%, потребителския ще ти е повече.FearSoft написа: ↑21 Май 2022 14:34 Здравейте,
Като "новобранец" тук реших да не отварям нова тема, а да използвам тази. ето за какво става дума:
Преди няколко дни направих поръчка (частен клиент) на Корола Хибрид Седан 1.8, ще дойде през октомври. Направиха ми лизинг план, но се замислих дали не е по-изгодно да тегля кредит и да изплатя колата на 100%? Би имало някакъв смисъл само, ако се избегнат по-високите цени за ТО през гаранцията. Но дали това изобщо е възможно? Или трябва задължително да се обслужва гаранционно (масла и филтри) при тях? За батерията е ясно, че нямам опция и ако искам 10 г. гаранция, вариантът е оторизиран сервиз. Ако някой е по-наясно с казуса ще съм благодарен да даде съвет кое излиза най-изгодно и в същото време сигурно - лизинг или 100% кеш?
Благодаря предварително!
Обслужването ако не си в София, няма да ти е осезаемо по - скъпо отколкото в някой шано сервиз.
2-ро обслужване в софия на въпросната тойота без въздушен и купе филтър е 560.. в Сливен СЪС тези филтри е 330.
100% кеш няма как да е изгодно... набиваш маса пари във един варел и ако се случи нещо контрата е в теб.
С лизинга риска го носи лизингодателя и застрахователя.
Разгледай освен каско, застраховка GAP. При тотал би ти покрила разликата лежду каското и реалната стойност.
Защото е възможно каското да не покрие всичко и ти да плащаш на лизинга за нещо което вече го няма.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Покритие на гаранция
Ако не обслужваш в официален сервиз пада гаранцията. И не е само батерия в тази кола. Ако се окоти мотора ремонтираш за собствена сметка.
Иначе аз и сам мога да си сменя маслото и въздушния филтър ама ходя в официален сервиз.
Иначе аз и сам мога да си сменя маслото и въздушния филтър ама ходя в официален сервиз.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Покритие на гаранция
Ясно, благодаря! Ще се върви към лизинг най-вероятно, като по-целесъобразно като цяло.
Иначе и аз по-нисък от 4.5% кредит не намерих.
Поздрави и приятен уикенд!
Иначе и аз по-нисък от 4.5% кредит не намерих.
Поздрави и приятен уикенд!
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Покритие на гаранция
Каква е разликата? Самият ти казваш,че ако стане нещо, може да продължиш да плащаш лизинг,а колата да не я караш. Какъв риск носи лизингодателят? То застрахователят и в двата случая поема риска или част от него, независимо дали е лизингова или кеш платена колата.Krachunov написа: ↑22 Май 2022 10:27 100% кеш няма как да е изгодно... набиваш маса пари във един варел и ако се случи нещо контрата е в теб.
С лизинга риска го носи лизингодателя и застрахователя.
Разгледай освен каско, застраховка GAP. При тотал би ти покрила разликата лежду каското и реалната стойност.
Защото е възможно каското да не покрие всичко и ти да плащаш на лизинга за нещо което вече го няма.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Покритие на гаранция
лизинг или 100% кеш разликата е че съм набил всичките пари днес. С тези пари можеш да направиш всичко друго. Една хипотетична ситуация при 50к кола, тотализира се, когато си изплатил 30к... няколкото месеца разправии ги игнорираме и застрахователите се разбират. Дори в лошия вариант да трябва да доплащаш за вече несъществуващ актив, пак няма да е цялата сума.
При 100% кеш не е баш така.
Предпочитам да не съм дал 20к, отколкото да ги чакам евентуално.Да не говорим че имаш 10-30% остатъчна стойност, на която не плащаш лихви
При 100% кеш не е баш така.
Предпочитам да не съм дал 20к, отколкото да ги чакам евентуално.Да не говорим че имаш 10-30% остатъчна стойност, на която не плащаш лихви
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Покритие на гаранция
Аз разсъждавам така. Както казваш,ако колата се тотализира и си изплатил 30 000лв.,а тя по договор лизингов е 50 000лв., ти ще трябва да си изплатиш това,което пише по договор,а застрахователят ще ти изплати сумата с обезценката. Така поне аз мисля, може да не е точно така. Ако си я платил кеш и се тотализира, застрахователят също ще ти изплати сумата с обезценката. И при двата случая си на сходна загуба. Така мисля поне. Но и при двата случая,ако няма никакво произшествие и просто решиш да я продадеш и подмениш с по-нова кола да речем, отново ще загубиш сходни пари от обезценяването.
Това с остатъчната стойност и процентите не ми е ясно.
Това с остатъчната стойност и процентите не ми е ясно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта