Доколкото разбирам - можете косвено да разберете, кога е запусната принудителната - по повишения моментен разход (повишава се и температурата на двигателя, дори на маслото). (Желателно процеса веднъж запуснат да протече изцяло, затова още по-необяснимо е защо няма индикация на таблото, кога протича.)
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
До колкото знам - няма индикация, кога протича принудителната регенерация (и май няма при никоя марка). Но има индикация, на таблото, кога филтъра е с повишено съпротивление - за да ви подкани да създадете условия за пасивна или активна регенерация.
Доколкото разбирам - можете косвено да разберете, кога е запусната принудителната - по повишения моментен разход (повишава се и температурата на двигателя, дори на маслото). (Желателно процеса веднъж запуснат да протече изцяло, затова още по-необяснимо е защо няма индикация на таблото, кога протича.)
Доколкото разбирам - можете косвено да разберете, кога е запусната принудителната - по повишения моментен разход (повишава се и температурата на двигателя, дори на маслото). (Желателно процеса веднъж запуснат да протече изцяло, затова още по-необяснимо е защо няма индикация на таблото, кога протича.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28 Сеп 2021 13:14
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T27 2.2 D-Cat 150 Auto
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Много благодаря за подробното обяснение, Hursa!
Изглежда точно това се е случило при мен - принудителна регенерация. Предната ми кола, от друга марка беше с премахнат дпф и не ми се беше случвало и доста се стреснах, ако трябва да съм честен. Изглеждаше бял пушек, като пара, както е обяснено, разхода може би беше една идея нагоре и като се замисля двигателя беше една идея по муден в този момент, като не през цялото време се виждаше този пушек, а само при по силно натискане на газта. Предполагам регенерацията е преминала през това време. 


D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Липсващи карти някой друг път. Това че е читав не значи че е свършил всичко правилно а това че ти забива и изключва автопилота го доказва. Направили са ти куц ремап.
Според мен не сменявай нито мап нито регулатор, преди докато пушеше не ги е правило тези неща нали ?
Я сподели кой е майстора за да не се обърка някой да отиде там.
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Не съм чел цялата тема и не знам коментиран ли е вариантът с разпробиване на DPF. Хората, занимаващи се с махане на DPF не обичат да коментират тоя вариант, защото им подбива бизнеса. Идеята е, че се пробиват няколко дупки в "питата" с определен диаметър. Дупките помагат да минават газовете като в същото време системата не отчита липса на филтър и не дава грешка. Така става трайно отпушване без да се препрограмира нищо. "Недостатъкът" е, че е по-евтино. Знам че се практикува с DPF/FAP на VW и Пежо. Предполагам и с Тойота не е по-различно положението.
PS: Сега видях на снимка ДПФ на Тойота. Изглежда по-сложно пробиването предвид кривите дупки и в двата края. На Пежо примерно има ДПФ отдолу на тръбите за ауспуха - хоризонтално, лесно достъпно.
PS: Сега видях на снимка ДПФ на Тойота. Изглежда по-сложно пробиването предвид кривите дупки и в двата края. На Пежо примерно има ДПФ отдолу на тръбите за ауспуха - хоризонтално, лесно достъпно.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Да, ама петата дюза ако продължава да пръска нафта и да се извършва регенерация, какво става?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Регенерацията какво го бърка? Регенерира се. Все едно почти нямаш ДПФ като преграда, визуално го има и откъм софтуер нищо не се разбутва. Някой ден ако случайно решиш да си купиш нов (евтин) ДПФ, монтираш и работи.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
За да се регенерира трябва да се промени диференциалното налягане, т е да се запуши. Кога ще се запуши пробития дпф? Какъв е алгоитъма ако не се запуши между 250 и 1000 километра? Много въпросителни станаха.
Carina E 4AFE LB 1992
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако налягането е ниско, за какво му е да се регенерира? Нали идеята е да нямаш ДПФ, но да не пипаш нищо по софтуера.
Не съм сигурен регенерация дали не тръгва и след някакъв пробег независимо от налягането. Въпросителни може да има, но казвам, че хората го правят и то не от вчера. Аз само предавам каквото знам.
Не съм сигурен регенерация дали не тръгва и след някакъв пробег независимо от налягането. Въпросителни може да има, но казвам, че хората го правят и то не от вчера. Аз само предавам каквото знам.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако ставаше така, щяха да издънват ДПФ-а без да пипат сафтуера. Явно, че не става.
Когато ДПФ филтъра се премахне от автомобила хардуерно е задължително да се изключи и софтуерно, защото управляващия мотора компютър следи състоянието на ДПФ филтъра за твърди частици посредством датчиците монтирани на него, След като него вече го няма, сензорите дават информация извън необходимите граници, компютъра влиза в авариен режим в който автомобила е или с намалена мощност или в процес на регенерация поради което автомобила започва да пуши много,както и да пълни двигателното масло с гориво което от своя страна е вредно за двигателя. За да може всичко това да изчезне и колата да си работи нормално все едно е излязла от завода без ДПФ филтър се налага софтуерното му премахване!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Kiki съвсем точно е обяснил нещата 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Нали точно затова се пробиват само няколко дупки с 8мм свредло, а не кой както прецени. Целта е проходимостта да е подобна на мрежата в чисто състояние.
И приказки като "ако ставаше така" не знам как да ги коментирам. Казвам, че стотици коли го ползват този метод от доста години. Нито съм го измислял аз, нито си въобразявам теоретично. Питам само покрай цялата дискусия никой ли не знае за този вариант. Ясно е, че всеки който взема пари от махане на ДПФ ще твърди как не може и не става.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
С този метод се заобикалят и гърнета и общо взето имаш по шумна и по-димяща(изпод себе си) кола. Може би затова не е толкова известен, срам ги е хората 




- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Тогава защо искаш мнение от колегите във форума. Щом искаш и стотици коли го ползват, пробивай и ти.
Аз не взимам пари и нямам друг интерес, освен да дам съвет и да обясня това, което съм чел и знам, а ти прави каквото си искаш.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Не искам мнение, а питам известно ли е. Ако на Тойота ДПФ-ите са с нещо принципно по-различни, може и да не става. Ти в случая защо не се поинтересуваш малко повече по въпроса, а решаваш да се направиш на знаещ всичко.
Набързо пробвах да потърся. Ето някакъв пример от 2014. За Алфа става дума, но въпросът е принципен за невярващите и нечувалите:
https://www.alfaowner.com/threads/dpf-d ... st-8641161
Набързо пробвах да потърся. Ето някакъв пример от 2014. За Алфа става дума, но въпросът е принципен за невярващите и нечувалите:
https://www.alfaowner.com/threads/dpf-d ... st-8641161
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Става ,става.През крив макарон гледал ли си?
Ако нямате под ръка криво свредло се реже ,разпробива и заварява отново .Риска да се разруши е доволно голям
Ако нямате под ръка криво свредло се реже ,разпробива и заварява отново .Риска да се разруши е доволно голям
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: G.Nikolov, Google [Bot] и 3 госта