Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 11 Фев 2022 22:17

Май излиза, че графиката не излиза пак толкова стара. tooth.gif
И нищо не каза - как ще заредиш кондензатора, при 20% степен на зареждане при 20% номинален волтаж? Какви кабели ще опъваш, за да запазиш мощността? Как ще избегнеш спада на мощността почти линейно на волтажа, респективно оставащия капацитет? При такава плътност реално губиш изцяло ползата му от гледна точка на производителност. И става точно обратното на твоето предположение - ще намали хибридното предимство, за сметка на теоретичната дълголетност.

П.п. Аз лично чакам отново невижданото - в новото поколение на Приус, да се покаже и първата комерсиална твърда батерия.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2022 22:30

Когато е разреден до 20% какъв е проблема със зареждането? Отдаването е проблема, но имайки предвид допустимата сила на тока - не е толкова голям. 600 волта не са предел и сега говорят за зареждане на автомобилни батерии с мощност до 800 кВт.
Реализирано е в автобуси - като за "чисто" ел задвижване, във формула 1 - като за хибриди (поне до колкото знам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 12 Фев 2022 08:46

dracunculus написа: 11 Фев 2022 17:42 Гаранция, че ще ТРЯБВА да я смениш след 10 години няма. Возил съм се нееднократно в Приус-таксита в Берлин и са ми казвали, че са с първата си батерия...на над 15 години и 500 000км. А и, купувайки нова кола в никакъв случай не бих се притеснявал за батерията
то това е най - голямата заблуда. До колкото гледах последната една година цената за батерия за королата беше 5-7к лв... дилъра каза че преди 3 години е била 9к лв. След 10 години когато изтече гаранцията бих предположил, че ще е още надолу. НО дори и да остане на тази... ти сложи само смяна на съединител, обслужване на скорости и смяна на съединител, ангренажи и ремъци. И със сигурност ще минеш заветната цена за нова батерия. А пък и вече са отговорили, че има клипове буквално HOW TO в нета да си смениш сам проблемните клетки. Така че всеки път, когато някой изтъкне батерията, като минус ми е много забавно :D

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 12 Фев 2022 11:01

Krachunov написа: 12 Фев 2022 08:46 ти сложи само смяна на съединител, обслужване на скорости и смяна на съединител, ангренажи и ремъци. И със сигурност ще минеш заветната цена за нова батерия... Така че всеки път, когато някой изтъкне батерията, като минус ми е много забавно :D
Забавно е и постоянното изтъкване за ремонт на съединител и скоростна кутия при другите марки.
И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности. Не всички автомобили имат ангренажни ремъци. А като гледам как в Германия сменят задни дискове и накладки на Yaris Hybrid на всеки 60 000км, то и в това отношение не виждам особено предимство.
Сегашния ми автомобил е на почти 170 000км и за сега съм сменилл само един сензор на стойност 25€, всичко друго е стандартно обслужване. Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Пионерната акумулаторна технология на хибридите на Toyota е проектирана така че да издържи целия експлоатационен живот на автомобила. А тъй хибридът е самозареждащ се, няма нужда той да бъде включван в мрежата за зареждане. Всички хибридни компоненти, включително хибридната батерия се предлагат с 5-години/100,000 км* гаранция на Toyota от нова.

Като част от обслужването Toyota Hybrid Health Check, хибридната система на вашия автомобил ще бъде проверена от техниците на Toyota, за да се гарантира нейното състояние. Ако правите това един път годишно, автомобилът ще подлежи на допълнителна 1-година/15,000 км* удължена гаранция на батерията, до общо 10 години.

*Което настъпи по-рано.
Теоретично ако се случи нещо с батерията след 10-години/175 000 км (както при Приуса на Boz), то евентуално купената Corola Hybrid би била по-скъпа при употреба до 200 - 220 000км от предишните ми автомобили.
Миналата седмица бях поканен отново да шофирам Корола. В момента в Германия върви кампания заради олимпиадата в Китай, а Тойота е спонсор на немските олимпийци. Получих оферта от порядъка на 26 000€ или лизинг с месечна вноска 249€
Изображение
Все още не виждам причина да се разделя със сегашния ми безпроблемен дизелов автомобил и да зареждам по-скъпия бензин в Германия.

dracunculus
Мнения: 1437
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 12 Фев 2022 11:56

Прав си, колега. Всеки си смята неговата сметка..Аз за 10години ще врътна на Лексуса около 400 000км. Преместих се в близост до Мюнхен и пътувам всеки ден 70км до работа- 60км аутобан + 10км мюнхенски задръствания. Лексусът ще ми изхарчи по този маршрут около 19 000 Евро по-малко спрямо Авенсиса ми (с оглед на лично от мен засечената реална разлика по маршрута) за този експлоатационен период. Е, нека ми дефектира батерията за 7600 Евро (по сегашните цени), все ми е едно. Отделно, пак ти казвам, има маса хибриди, които минават хибриден-чек без каквито и да е дефекти на батерията на над 10-15 години и по над 300-400 000км. Разбира се има и такива, които им дефектират отделни клетки и на по-малко километри. Как ще дойде при мен- времето ще покаже. Бтв...поразгледай немските форуми по тези въпроси :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Фев 2022 12:36

centil написа: 12 Фев 2022 11:01 Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Гаранцията няма пробег, а само години. Демек може и на 500к да е още в гаранция.

centil написа: 12 Фев 2022 11:01 И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности
Демек си карал почти нови коли, спрямо много от производителите в гаранционният им пробег. Да му мислим ние, които им продължаваме живота след това.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 12 Фев 2022 13:35

BOz написа: 12 Фев 2022 12:36
centil написа: 12 Фев 2022 11:01 Като гледам гаранжията на батерията на Тойота в България към момента е 10г и/или 175 000км:
Гаранцията няма пробег, а само години. Демек може и на 500к да е още в гаранция.
Според Тойота БГ - през първите 5 г е 5-години/100,000 км*, т.е. макс. 100 000км, а после допълнителна 1-година/15,000 км*, т.е. още 5г с макс. 75 000км. Или общо макс. възможни 175 000км.
BOz написа: 12 Фев 2022 12:36
centil написа: 12 Фев 2022 11:01 И понеже аз вече карам няколко автомобила други марки от почти нови до над 200 000км, то мога да кажа че никога не съм сменял съединител или нещо друго освен дискове, накладки и течности
Демек си карал почти нови коли, спрямо много от производителите в гаранционният им пробег. Да му мислим ние, които им продължаваме живота след това.
Това няма оргомно значение за моето твърдение, защото се съпоставят автомобили до навършването им на 10-12г или около 200-220хил.км, т.е. до края на гаранцията на хибридната система, че и малко повече.
Не зная какво имат да му мислят потребителите след мен, защото тези автомобили главно след това се шофират от роднини и приятели, като досега никой не е имал проблеми с тях. Само стандартни обслужвания и подмяна на някои изхабяващи се части. Нищо нетипично за коли на 15 и повече години. Освен ако някой не очаква, че амортисьори, гумени тампони на окачване и т.н. могат да издържат 20-30г. или 300-400 000км.

Аватар
BOz
Мнения: 4540
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Фев 2022 13:42

centil написа: 12 Фев 2022 13:35 Според Тойота БГ - през първите 5 г е 5-години/100,000 км*, т.е. макс. 100 000км, а после допълнителна 1-година/15,000 км*, т.е. още 5г с макс. 75 000км. Или общо макс. възможни 175 000км.
Това е каквото Тойота ти дава без пари. След това до 10-тата година може да си караш и правиш презаверка на гаранцията и до 7 милиона километра.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 12 Фев 2022 15:40

centil написа: 12 Фев 2022 11:01постоянното
Чудесно е това. Имам познати,които са имали и проблрми на 2,3 годишни коли именно с тези части но това не е критерии за нищо.
Основните скептици на хибрида изтъкват батерията, като слабост, а аз просто казвам че не е по - слаба част пт на всеки средно статистически автомобил чарколяците. Като дори и да зададе, няма да е по - скъпо

Аватар
Filbor
Мнения: 1142
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Filbor » 12 Фев 2022 16:12

travelboy1965 написа: 11 Фев 2022 21:57 Търгувам с електроника от Китай и хвърлих едно око какво се предлага за Корола.То не бяха отделни клетки за батерия,лед осветления
спойлери,канбус модул за показване налягането в гумите и др.
Королата им е любимата кола :)
Прикачени файлове
Top-Corolla_Levin.JPG
Top-Corolla_Levin.JPG (116.18 KiB) Преглеждано 2184 пъти
08.2014 - 11.2021 11.2021 - <Днес>

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 12 Фев 2022 17:52

Аз си поръчах Corolla 1.8 HSD седан Executive plus точно в този цвят като от класацията отгоре - 587 golden sandstone. Чакам я с нетърпение след няколко месеца. Има ли някой колега с този цвят? В youtube няма нито едно клипче с този цвят, интересно защо?

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 12 Фев 2022 18:14

tonystz написа: 12 Фев 2022 17:52 Аз си поръчах Corolla 1.8 HSD седан Executive plus точно в този цвят като от класацията отгоре - 587 golden sandstone. Чакам я с нетърпение след няколко месеца. Има ли някой колега с този цвят? В youtube няма нито едно клипче с този цвят, интересно защо?
Няма го защото го добавиха 2022.

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 12 Фев 2022 18:29

Аз останах с впечатление, че новия цвят е 1L0 на мястото на 1K0, но може би не е единствения нов.

Borkata_
Мнения: 44
Регистриран на: 13 Дек 2021 20:34
Местоположение: Burgas
Автомобил: Corolla TS 2.0 MY22 Luxury

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Borkata_ » 12 Фев 2022 23:09

Колко месеца ти обявиха и кога я поръча?

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 13 Фев 2022 07:32

Поръчах я в първите дни на Февруари и ми казаха около 4 месеца, но предишни поръчки за този модел идвали даже по-рано.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Тинк и 6 госта