RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE 150HP 2002 - Чукане при запалване на двигателя?
RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE 150HP 2002 - Чукане при запалване на двигателя?
Здравейте, колеги. Съвсем нов съм в клуба,в интерес на истината и за марката. Купих една рав 4 2002 г. бензин 150 коня, километраж по БДС от автокъщата - 130000, реално около 265000. Прави ми впечатление, че при палене на студен двигател примерно около секунда-две се чува чукане като от повдигачи, което след това се оправя. Същото чукане чух и след продължително каране по магистрала, след като изключих от скорост, даже лампичката за маслото присветна. Въпросът ми е - възможно ли е да е от маслото (сложил съм 10w40), или да търся по-сериозен проблем (маслена помпа, лагери, евентуално запушена цедка на сондата, защото колата идва от Италия и е много възможно да е само доливано). Като цяло търся съвет преди да се обърна към майстор, защото това е наистина нов за мен двигател. Благодаря предварително
Последно промяна от Akima на 08 Фев 2022 16:36, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Щом е светнала лампата, не е добре. Може и да е случайно, но провери налягането на маслената помпа. И другите детайли, които цитираш, са възможни, но дано да не са лагери. Не познавам точно твоя двигател, но ако има един допълнителен клапан към една конзола, на която се навива масленият филтър, е добре да се смени малкото буталце и неговата пружинка с нови. Имал съм подобен проблем и то само при начален студен старт с виене на разпр. валове. При теб е по-зле и на магистралата. Може да е само от помпата (и тя има в корпуса си още един клапан!) или цедката, но първо се мери налягането... 

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Благодаря за съвета и информацията, колега, днес вероятно ще я кача на подемника да погледна, за всеки случай ще сваля и картера да промия него и цедката, че италианците често само доливат,а и да сменят го правят през щеката, така че има добри предпоставки картерът да е затлачен. Засега не се чуват никакви странни шумове освен споменатото по-горе изчукване, така че се надявам, че причината е мръсотия, която се събира на цедката. Ще погледна за клапанчето, което спомена, благодаря още веднъж 

-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Преди свалянето на картера бих препоръчал промиване на цялата маслена система. Има една добавка на Бардал (има и на други марки), която се сипва в маслото при загрял двигател и се оставя да работи на празен ход 15 минути, след което маслото се източва. Ползвал съм няколко пъти при дизел и определено има ефект.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Чукат ВВТИ-тата, защото им пада налягането на маслото. Това масло не е за тоз мотор, още повече с такъв проблем- на студено се сгъстява, а при продължително натоварване му пада вискозитета. Мий, чисти каквото си подхванал и налей пълна синтетика, поне 5/40 на тоз етап.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Подкрепям добавката на Бардаал, 2 пъти съм я ползвал и действа добре... и гледай новото масло да не е менте,че пазарът е наводнен... 

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Наистина благодаря за съветите, и наистина останах изненадан от това как този по принцип обикновен,здрав и кадърно направен двигател е толкова капризен на масло. Кой е препоръчителният вискозитет и евентуално марка?
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
За вискозитета си виж в книжката, а изборът на марка е трудна задача. Както похвалих добавката за прочистване на маслените магистрали Бардаал, така и съм на път да се разочаровам от тяхното масло, след като го ползвах 2-3 години. Качеството им падна, дали съм улучил ментета, не знам, но маслото им не е това, което трябва да бъде.
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Аз използвам масло 5-30 Репсол Космос Ф вече 7 смени на 10 000 км. Трансмисионното е оригинално на Тойота смените са на 60 000км.
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня продължение
Здравейте и още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на предната тема. Както предполагах,а и както ме посъветваха колегите,сложих добавка за промивка,свалих картера,изчегъртах гняста (общо взето картината беше като при дълго време непочиствана нафтова печка) , продухах цедката на маслената помпа и сложих масло 5/40. Проблемът с присветване лампата на маслото и чукането след продължително каране на високи обороти изчезна, явно правилно сме се ориентирали към отстраняване на саждите . Остана, обаче, проблемът с изчукване (тракане две-три секунди) при първоначален старт - нито на напълно студен двигател го има, нито ако загася и веднага пак запаля, само ако колата не е работила, например, между 15 минути и час. Порових из чертежи и клипчета и видях, че задния обтегач го подпира една пишка на пружина (знам, че не се изразявам грамотно,но не съм професионален майстор или инженер), та въпросът ми е:
На първо място - обикновено на какъв пробег на този двигател се сменя комплект верига и горе-долу колко излиза с труда (второто не е чак толкова важно), на второ място - възможно ли е този шум да идва именно от веригата, която изтраква някъде по капаците, и най-вече дали посочената по-горе пишка може да е причината за това. Още веднъж благодаря предварително за оказаното ми съдействие както на предходната тема, така и за тази.
На първо място - обикновено на какъв пробег на този двигател се сменя комплект верига и горе-долу колко излиза с труда (второто не е чак толкова важно), на второ място - възможно ли е този шум да идва именно от веригата, която изтраква някъде по капаците, и най-вече дали посочената по-горе пишка може да е причината за това. Още веднъж благодаря предварително за оказаното ми съдействие както на предходната тема, така и за тази.
Последно промяна от Akima на 01 Фев 2022 14:56, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Търсачката.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Търсачката.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Сега още 2-3 смени на маслото през 1000 километра с хубаво, каквото сте сложили. Може да се подобри положението и да няма вече изтракване. Наслояванията са навсякъде и с честите смени ще се изчистят в голяма степен.
Carina E 4AFE LB 1992
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
max-2, а на какъв интервал от километри се сменя верига на този двигател?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Нямам представа, а и това е строго индивидуално за двигатели, които нямат масово проблем с веригата. Зависи с какви масла е карана колата най-вече.
Carina E 4AFE LB 1992
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Първоначалното тракане може и да не е от повдигачи ,а първи признаци за подмяна на ангренажната верига .При почистването което сте направили и масло 5W40 не би следвало да има почукване .Казваш че звука е тракащ ,наподобява ли ромолене ?
Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня
Ивайло Димов, , звукът е буквално все едно верига се провлачва за две секунди по алуминиев ръб
Ромоленето по време на работа на обороти, което е признак за разтегната верига (поне при старите БМВ-та, защото основно тази марка съм имал), го няма, двигателчето работи много мазно. Според скромните ми познания това може да е от някакъв обтегач, който или се е отпуснал, или не му стига маслото/гъстотата на същото при определена температура. Това, обаче, е само лаишко предположение. Доколкото видях по клипове и чертежи,повдигачите май не са хидравлични, тоест отпадат като евентуалната причина за изчукването. Иначе количката върви яко във всички обороти,смея да кажа най-много от всички такива, които съм карал,и харчи 10-11 газ, което е идеално, също и признак, че няма разминаване във фазите на газоразпределението. Именно затова,с надеждата че някой доктор по тия двигатели или поне напатил се с тях ще даде акъл,нищя този пост. И още веднъж благодаря на всички за отношението 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта