Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Здравейте,
От известно време-насам разбрах, че не само моделът, който използвам, а именно Авенсис т25 147кс бензин е с вграден в резервоара горивен филтър, но съществуват и други модификации на Тойота с такъв казус. Съществува ли вариант, при който да се почисти въпросният "необслужваем" горивен филтър чрез употребата на автохимия от рода на добавки за почистване на дюзи, горивната система, мултифункционални 5в1, 6в1 продукти и т.н.? Виждал съм, че се продават някакви варианти на горивни филтри, но приложените снимки са различни и това ме води на мисълта, че това е малко изгубени в превода (оем номерата).
Приемайки факта, че средно тези автомобили са на 300к + км. колкото и да няма нужда от обслужване все пак всичко си има експлоатационен срок. Ще се радвам на компетентното Ви мнение.
Благодаря!
От известно време-насам разбрах, че не само моделът, който използвам, а именно Авенсис т25 147кс бензин е с вграден в резервоара горивен филтър, но съществуват и други модификации на Тойота с такъв казус. Съществува ли вариант, при който да се почисти въпросният "необслужваем" горивен филтър чрез употребата на автохимия от рода на добавки за почистване на дюзи, горивната система, мултифункционални 5в1, 6в1 продукти и т.н.? Виждал съм, че се продават някакви варианти на горивни филтри, но приложените снимки са различни и това ме води на мисълта, че това е малко изгубени в превода (оем номерата).
Приемайки факта, че средно тези автомобили са на 300к + км. колкото и да няма нужда от обслужване все пак всичко си има експлоатационен срок. Ще се радвам на компетентното Ви мнение.
Благодаря!
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Привет, колеги! Къде за раздвижване на темата, къде да благодаря на колегата, че я е отворил, защото точно и аз мислех да отварям или да поствам в някоя тема, тъй като въпросът и мен ме вълнува.
По-точно, имам Авенсис 2016 г., бензин, 1.6, 132 к.с. Производителят по гаранционна книжка препоръчва профилактично бензинова добавка на 105 хил км за Босна, Сърбия, Латвия, Румъния и някакви такива страни с "хубав" бензин (спокойно бих добавил и България, не знам защо не беше в списъка). От ТМ Ауто пропуснаха да ми препоръчат да сложа, но в отделен разговор по-късно, ми предложиха една про-тек за чистене на горивната система и се чудя струва ли си. Точно заради този горивен филтър, който явно е в началото на системата. Какво ще стане, ако по някаква причина покрай мръсотията, която "се вдигне" да се разнесе с помощта на добавката в резервоара, се запуши той и като не се обслужва..... да си пишем и неговата смяна ли...
Даже да поставя по друг начин въпроса - ако се сипва такава добавка, не е ли хубаво да се смени и филтъра, дори и на тези коли? "Производителят" нищо не казва по въпроса! Вие как мислите?
Отделно дилемата ми е, че избягвам евтиния бензин и случайните бензиностанции, проблеми засега не усещам, та се чудя, за профилактика струва ли си въобще да слагам добавката, или да не се вкарвам в тоя филм.
По-точно, имам Авенсис 2016 г., бензин, 1.6, 132 к.с. Производителят по гаранционна книжка препоръчва профилактично бензинова добавка на 105 хил км за Босна, Сърбия, Латвия, Румъния и някакви такива страни с "хубав" бензин (спокойно бих добавил и България, не знам защо не беше в списъка). От ТМ Ауто пропуснаха да ми препоръчат да сложа, но в отделен разговор по-късно, ми предложиха една про-тек за чистене на горивната система и се чудя струва ли си. Точно заради този горивен филтър, който явно е в началото на системата. Какво ще стане, ако по някаква причина покрай мръсотията, която "се вдигне" да се разнесе с помощта на добавката в резервоара, се запуши той и като не се обслужва..... да си пишем и неговата смяна ли...

Отделно дилемата ми е, че избягвам евтиния бензин и случайните бензиностанции, проблеми засега не усещам, та се чудя, за профилактика струва ли си въобще да слагам добавката, или да не се вкарвам в тоя филм.

Последно промяна от Himbo на 11 Яну 2022 17:58, променено общо 2 пъти.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Труден въпрос. Най вероятно е чист. Но може да се задръсти от едно зареждане с гаден бензин.
При желание може да се свали и почисти с бензин и сгъстен въздух в обратна посока....
При желание може да се свали и почисти с бензин и сгъстен въздух в обратна посока....

Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Колкото автомобили съм карал и обслужвал - бензинов филтър не съм сменял на никоя и не съм имал проблем. Все стари. Нито да съм подбирал бензиностанции. С ясното съзнание съм, че ако случайно се запуши - колата не спира, а губи от мощността си и дълго може да върви с ограничена мощност докато се очисти или смени /всъщност се реши проблем по-често с бензиновата помпа/. Добавки не съм ползувал, дори смятам, че са излишни и по етикетите им едва ли не пише фантастични неща. Никой не пише какво съдържат. Друг е въпроса, че не кой знае какво съдържание. Все пак ако някой реши да налива - това няма да навреди.
Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Навремето резервоарите бяха метални и над нивото на горивото постъпваше влага с въздуха, която при ниски температури кондензира по стените и се свлича надолу, замръзваха сонди и разни такива проблеми- сега с пластмасовите резервоари едва ли нещо подобно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
И аз никога не съм сменял бензинов филтър ,ченгетата навъртяха по 500 хил км на Астрите ,съмнявам се ,че някой някога е проверявал тоя филтър
Хайде ако е външен може да се смени ,цената им е 20-30 лева но е безмислено според мен .Колкото до добавките за прочистване не дюзи повечето са на база керосин и са по-скоро рекламен трик ,може да се слагат превантивно но за чистене лечението е само едно .Сваляне на дюзите и ултразвукова вана .Ако колата се кара на газ .......минават се 1500 км на газ ,после 150-200 км само на бензин като няма да е лошо да сипва 100 октанов 


- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Физиката не я интересува материала, а само температурата... Ако в резервоара е влязъл въздух със 70% влажност при 30С, то при понижение на температурата под 24С влагата, която вече не може да бъде разтворена във въздуха ще кондензира и ще се 'свлича надолу'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Ако в този филтър и резервоара се съмнявате, че има проблем - дали е добре, посредством добавка да ги "почиствате". Евентуално тези утайки да се разтворят частично и да се разнесат по цялата горивна система. Възможно е така да си създадете много повече проблеми (според мен). Би трябвало да може да се промият, чрез демонтиране.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Едно време малки количества вода в бензина се обираха със спирт за горене, той се разреждаше с водата и после изгаряше в горивните камери. Не знам обаче как се държат съвременните инжекционни системи, ако се сипе малко спирт в резервоара... 

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Би трябвало спирта в неголеми концентрации практически да не им влияе негативно, особено на по съвременните системи (поне така би трябвало да бъде). Но ако проблема е вода - не би имало проблем с филтъра. Едва ли и добавките, ако "свързват" водата - правят утайки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
- Местоположение: хасково
- Автомобил: рав 4 XA30 1az fe
- Получена благодарност: 1 път
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
И на двете ми равки бензинови съм сменял горивния филтър на втора генерация се сменя отвътре под задната седалка а на трета се сваля резервоара и двата отвътре бяха доста черни.
Toyota Rav4 XA30 1az fe
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
За над 200 000 на Королата, 125 000км на Авенсиса и 32 500км на Лексуса ми нямам никакви проблеми с тези вградени филъри (и трите са с такива). На 15 000км сипвам добавка (такива са препоръките на сервиза, особено за Лексуса, който е с директно впръскване...релевантно би било за Камри и РАВ4 хибрид- предполагам!) и проблеми няма никакви. Дали в някаква степен са позадръстени при Королата и Авенсиса...не знам, зареждал съм в държави като Чехия, Сърбия, Хърватска- всичко си беше ОК. За сега колите си вървят както, когато излязоха от магазина.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Това намерих за Авенсис-а (ми):
https://www.drive2.ru/l/557418861251526865/
Чакам го да пристигне и да видя ефекта. Сутрин на първото палене има едно леко замисляне за 5-10 секунди и чак тогава запалва. По каталог за Avensis T25 продават цялата кошница със горивната помпа и филтъра. Цената е меко казано брутална.
https://www.drive2.ru/l/557418861251526865/
Чакам го да пристигне и да видя ефекта. Сутрин на първото палене има едно леко замисляне за 5-10 секунди и чак тогава запалва. По каталог за Avensis T25 продават цялата кошница със горивната помпа и филтъра. Цената е меко казано брутална.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Относно вградените "необслужваеми" горивни филтри
Необслужваем е, защото позицията му предполага самопочистване от плискането на горивото в резервоара. Т. Е. Малка част от утайките го запушват, а голямата част си плуват в горивото.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта