От десетилетия нямам такива драми - просто карам с еднакви гуми отпред/отзад и ги сменям в комплект... Въртя ги периодично (според инструкцията - на 5х.км, ама аз изчаквам 20х.км ), но нищо повече... Станат ли за хвърляне - хвърлям и вземам следващ комплект - за мен това е единственото разумно действие..
Да гадаем каква е причината за 'люлеене' - явно е липса на сцепление, що се е получило само на леда... Различни шарки, различни гуми, различно поведение точно на конкретната настилка - ами резултата е явен...
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
- slowtraveler
- Мнения: 4991
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Разликата между хубавите и лошите гуми е само във финикийските знаци - кой колкото има...
- slowtraveler
- Мнения: 4991
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Ами не знам - като финикийските знаци бяха кът - бях взел Дебица зимни, 4бр еднакви, и се представяха много добре... Отново - равномерно поведение (колата имаше само АБС)...
Но да слагаш на съвременен автомобил различни гуми ми струва изключително грешен подход - ЕСП, АБС и т.н. разчитат на сензорите (диаметър, обороти на всяка гума) и сцеплението на всяка една гума....
Ако едната гума има по-добро сцепление, при спиране колата ще поднесе към нея страна, ЕСП/АБС ще компенсира отпускайки спирачката не само на отсрещната гума с лошо сцепление, но за да запази курсовата устойчивост - ще отпусне спирачката и на гумата с доброто сцепление... Т.е. ще спираш с темпо, отговарящо на гумата с най-лошо качество или сцепление....
Същото е и при загуба на курсова устойчивост при завой...
Но да слагаш на съвременен автомобил различни гуми ми струва изключително грешен подход - ЕСП, АБС и т.н. разчитат на сензорите (диаметър, обороти на всяка гума) и сцеплението на всяка една гума....
Ако едната гума има по-добро сцепление, при спиране колата ще поднесе към нея страна, ЕСП/АБС ще компенсира отпускайки спирачката не само на отсрещната гума с лошо сцепление, но за да запази курсовата устойчивост - ще отпусне спирачката и на гумата с доброто сцепление... Т.е. ще спираш с темпо, отговарящо на гумата с най-лошо качество или сцепление....
Същото е и при загуба на курсова устойчивост при завой...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
А-а, зимната Дебица си беше много добра гума, поне при мен. Малко по-бързо се износваше, но няколко зими ме обслужи страхотно. Иначе по принцип си прав, но не трябва да забравяме, че има и бедни българи, които трудно си вадят хляба със съвременни коли на по 300к километра, и те са хора... Затова на тях е нужно да им се обяснява, че трябва поне да имат 2 еднакви гуми на една ос, за да не се обръщат в първата канавка...
- slowtraveler
- Мнения: 4991
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Имах предвид, че дори и бедни българи ТРЯБВА да си позволят 4бр еднакви гуми - макар китайски, турски и т.н... Тогава ще имат по-малко проблеми за времето на експлоатация.
Просто това стана задължително от техническа гледна точка на съвременните автомобили...
Ако са толкова бедни, че не могат да си позволят малко по-свястна гума (ценовата разлика не е чак толкова голяма в ниските класове), то едва ли ще въртят много километри - няма да имат пари за гориво, и съвсем ниският клас ще им свърши добра работа..
Просто това стана задължително от техническа гледна точка на съвременните автомобили...
Ако са толкова бедни, че не могат да си позволят малко по-свястна гума (ценовата разлика не е чак толкова голяма в ниските класове), то едва ли ще въртят много километри - няма да имат пари за гориво, и съвсем ниският клас ще им свърши добра работа..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Скоро най-бедните наистина няма да имат този проблем, защото няма да имат пари и за бензин... Но ще има още доста хора, които ще купуват гумите по двойки, при това не само у нас. Наблюдавал съм почти 2 десетилетия немците. Вярно е, че повечето купуват гумите по 4, но един доста голям процент (между 10 и 20%) купуват също по 2-ки, а в последно време и немците взеха да обедняват, да не говорим за повечето от европейските нации. Така че според мен не трябва да игнорираме и по-бедните събратя. Препоръките са едно, а реалността е понякога много различна...
- slowtraveler
- Мнения: 4991
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 165 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Ами при правилна експлоатация всички гуми свършват едновременно - каква е ползата да ги сменяш две по две? Ако са свършили - ще караш с две нови и две свършили?
Ако не са свършили съвсем - защо да сменяш две - това ти е излишен разход?
Ако не са свършили съвсем - защо да сменяш две - това ти е излишен разход?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Люлееща задница на Toyota auris 1.8
Абсолютно си прав, но не всички са компетентни като нас... Познавах хора, които въртяха по 40-50 хиляди на година (търговски представители) и докато се усетят, току износили гумите на задвижваната ос (4×4 все още са малцинство). Други пък са просто невнимателни, а трети - бедни и некомпетентни (най-лошата комбинация)...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта