► Виж съдържание
Не ел двигателя, а "задвижващата" батерия в случая с ел автомобила. Но при него, предполагам, поддръжката на акумулатора (12 волтовия) е решена по-добре - все пак системата му няма на какво друго да разчита, когато е включена - и нисковолтовата верига също черпи от "задвижващата" батерия.
В случая на хибрида - хибридната система да е включена когато се правят настройки, пише го в инструкцията на королата

. (За разлика от ел автомобила - хибрида стартира двигателя (ДВГ) и зарежда - ако пада батерията.) В инструкцията си пише - след 20 минути се изключва консуматора, за всеки включен консуматор - ако е изключена хибридната система (да четем инструкциите

- но 20 минути са си много, така че е добре да не разчитаме на подобна защита, защото няма да защити много). (Не се изключват аварийките и друго осветление - ако се включат автоматично в резултат на тежка катастрофа.)
Пазете акумулаторите, макар че съвсем не са малки - бързо си "заминават". Системата не ги поддържа добре (според мен) и си го пише в инструкцията:
"За да не допуснете изтощаване на 12-волтовия акумулатор изключвайте ненужните електрически компоненти, когато автомобилът се движи с ниска скорост за продължително време, например в натоварен трафик и т.н."
Дори и да го щадите - пак ще трябва да се сменя сравнително често, но може да му се удължи живота до поне 3 години. При ауриса съм изключил всичко - "изпращане с фаровете", осветление на интериора при отваряне на врата, не му включвах и алармата, съответно и имобилайзъра - когато е в гараж - въпреки това акумулатора трябва да се сменя често. (И си е гадно - свързано е с чакане на новия акумулатор, особено в малък град. Още по-неприятното - ако направи проблем, когато си на път - "заминава си" практически без предупреждение и може да вкара грешки, като му падне напрежението.)
Предполагам, че се зарежда от системата предимно, когато двигателя (ДВГ) работи. А когато е изключен (при работеща система), съответно когато не работи генератора - нисковолтовата система дори консумира от акумулатора.
biro написа: ↑24 Дек 2021 20:18
Пробвах с напълно зареден джъмпстартер и не успя да стартира.
Предполагам - когато закачите устройството - мощността му се консумира от "падналия" акумулатор. При стартиране на автомобил със стартер - веригата на стартера е с много ниско съпротивление - и поради това черпи, както от "падналия" акумулатор, така и от това устройство. При хибрида - предполагам, за "стартирането" на системата не се изисква голяма мощност - поради това част от мощността на допълнителното устройство се консумира от акумулатора - така, че напрежението не е достатъчно за да "стартира", ако акумулатора е "силно изтощен". В инструкцията за стартиране, чрез подаване на захранване от друг автомобил - пише другия автомобил да поработи за да "подзареди" падналия акумулатор и едва тогава да се прави опит за стартиране на системата (или на автомобил със стартер).
"5 Стартирайте двигателя на втория автомобил. Увеличете оборотите на работа и поддържайте това ниво за приблизително 5 минути, за да заредите 12-волтовия акумулатор на вашия автомобил.
6 Отворете и затворете някоя от вратите на автомобила, когато старт бутонът е изключен.
7 Поддържайте оборотите на втория автомобил и стартирайте хибридната система на вашия автомобил, като поставите старт бутона в режим ON."