Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Корола 1,8 хибрид да гори 9л/100. Никога няма да си купя хибрид без 500-1000км тестдрайв. Все ми се струва, че ако шофирам по същия начин, по който шофирам дизеловите си тойоти, също няма да остана доволен от разхода на хибридите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако температурата на двигателя е по-ниска от разчетната работна - разхода се завишава (охлаждащата система поглъща повече топлина и я разсейва, вместо тази топлина да върши работа). Но не и чак толкова в случая, според мен. А и не знам - може и да не е по-ниска температурата, нека колегите да споделят къде е при тях стрелката (показваща температурата).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На мен ми изглежда нормално. Голяма част от енергията отива да топли парното и да държи двигателя в режим. Стрелката си е в нормашно положение.
За да се поддържат 140км/ч и същевременно 23 градуса при външни 3 си иска енергия
. Аз само да задам температура 24 и ми вдига 100 оборота отгоре за няколко км, докато загрее.
Отоплението изсмуква доста джаули от системата, а км-жа още повече
.
За да се поддържат 140км/ч и същевременно 23 градуса при външни 3 си иска енергия

Отоплението изсмуква доста джаули от системата, а км-жа още повече

Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За да топли купето - би трябвало да намалява разхода към радиатора. При тази скорост си изисква мощност от двигателя, а това завишава и загубите към охладителната система. И вместо цялата тази топлина да се разсейва от радиатора, част от нея се отделя в топлообменика на "парното". Парното завишава разхода, когато мощността е много ниска и трябва да завиши оборотите за да отдава топлина към парното. При хибрида - вместо да изгаси двигателя - да го поддържа работещ (при това на завишени обороти).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пак да кажа, че винаги карам със 145 по километраж и 141 по GPS. Никога не си позволявам да превишавам тези 145. Лятото и при мен разхода е друг , но е около 7 а не около 6. За мен константната скорост за 2-3-4 часа , зависи на къде съм, преохлажда мотора. Това го забелязах и защото ако закъснея и хвана трафик тогава имам много доускорения и разхода ми пада противно на логиката.stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46 Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Гумите са Мишелин - взех ги заедно с колата Януари. Напомпани са по табелата на колата. Не искам ги пренапомпвам и да намалям контактното петно, че и без това управлението е като на Жигули - иска постояна корекция, че не си държи лентата.slowtraveler написа: ↑05 Дек 2021 15:13 Хм... Хубав разход... С нормален автомобил не мога да го докарам толкова нисък в такъв режим...![]()
При 4х.об/мин на ДВГ нещата са такива...
А зимните гуми какви са?
Пробвай да увеличиш налягането на гумите с 0.3-0.4атм ...
Между другото - наистина трябва да се гледа по-разнообразна статистика, защото еднократно пътуване често лъже поради различен вятър и т.н...
А за разхода - 900 кубика турбобензин, пак 90 коня, като този , с 5 ръчни предавки по същите маршрути без значение от сезона е на 4500-5000 оборота, но там разхода е 7.5 винаги.
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За да преохлажда мотора - това може да стане, ако термостата не работи (или настройката му не съответства). Когато охлаждащата система свали температурата (на охлаждащата течност) под "зададена" стойност - термостата трябва да притвори и да ограничи разхода към радиатора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз не видях, за кой двигател става въпрос? 1.8 или 2.0?
Иначе аз си карам главно градско с температура на парното 23 градуса. Във влажни дни пускам и климатика да дърпа влагата. Това ми вдигна разхода на точно 5.0 на сто, защото изстива бързо двигателя и компютъра го припалва и бута яко гориво за да го загрее бързо и после пак изгаси. Реших си проблема като пускам по-редко климатика и намалих парното на 21 градуса.
И сега нещо друго. Преохлаждането не е винаги лошо нещо. Зимата да, ще гори повече, но лятото с тези вече близки до тропически температури колата ще е чук с това охлаждане. По-добре така, отколкото обратното.
Иначе аз си карам главно градско с температура на парното 23 градуса. Във влажни дни пускам и климатика да дърпа влагата. Това ми вдигна разхода на точно 5.0 на сто, защото изстива бързо двигателя и компютъра го припалва и бута яко гориво за да го загрее бързо и после пак изгаси. Реших си проблема като пускам по-редко климатика и намалих парното на 21 градуса.
И сега нещо друго. Преохлаждането не е винаги лошо нещо. Зимата да, ще гори повече, но лятото с тези вече близки до тропически температури колата ще е чук с това охлаждане. По-добре така, отколкото обратното.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Прав е. Може да преохлажда само ако термостатът не работи правилно или е настроен така, но това е малко вероятно. За неизчислена система за охлаждане е абсурдно да се говори.Hursa написа: ↑05 Дек 2021 17:51 За да преохлажда мотора - това може да стане, ако термостата не работи (или настройката му не съответства). Когато охлаждащата система свали температурата (на охлаждащата течност) под "зададена" стойност - термостата трябва да притвори и да ограничи разхода към радиатора.

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Двигателят изстива бързо, защото е много енергоефективен и отделя по-малко топлина. КПД на бензиновия мотор на хибрида Тойота е над 40%, дори по-добър от дизел КПД или сравним.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 368 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не съм гледал как е на хибрида, но не бе ли с електрическа помпа? Да, ако термостата не затваря добре - ще се вижда дори и на стрелката на температурата...
Виждал съм калпави системи (например за 'самообезвъздушаване' на системата в термостата има прекалено голяма дупка, или пък 'малкият кръг' е мнооого голям и включва и цялото разширително казанче), но поне при Авенсиса нещата бяха мислени добре...
Такава голяма разлика в разхода бих търсил причината другаде... Първоначално - сравняване разхода при 'идеални условия' - успееш ли да докараш 'идеалния разход' при изключително внимателно шофиране, значи проблемът е в начина на шофиране или в условията... Вятърът оказва ОГРОМНО влияние, и то не само ако е насрещен - дори и да е страничен, това води до много големи аеродинамични загуби...
Стилът също е от голямо значение.. Бях споменавал - хибридът като го настъпвахме по магистралата с разход над 14л, а на връщане с по-разумно шофиране (уморени, нощем, по-бавно) слезе и под 9л/100км...
Това - в продължение на два дни х 1000км за отиване и за връщане по един маршрут...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3450
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 692 пъти
- Получена благодарност: 272 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Климатика много оказва влияние на двигател, който се гаси често...
Лятото "удря" в батерията и по-чести паления за зареждането ѝ, зимата "удря" в темепратурата на двигателя и по-чести паления за вдигането ѝ
Лятото "удря" в батерията и по-чести паления за зареждането ѝ, зимата "удря" в темепратурата на двигателя и по-чести паления за вдигането ѝ




-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колега това 9,3 разход за трипа, за колко КМ трип е?!Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 11:30 Смятах да не пиша тук повече за да не развалям идилята, но "този прекрасен автомобили" ме побърква.
Над 7 съм виждал само в града, когато е студено и буквлано съм за под 2-3 км...тоест колата работи почти през 80% от времето само и сам оза да загрее двигателя или пък да топли купето.
Ако това е разход на дълъг път, според мен ходи на диагностика, но НЕ Е РЕАЛНО. На дълъг път НИКОГА ама НИКОГА НИКОГА НИКОГА не е бил над 7... рекорда ми е 6,8 на магистрала София - Сливен (от 300 км 20-30 не бяха магистрала) и на темпомат 150-155 и на моменти 160. Верно беше сухо лятото и без трафик. Но определено има нещо много грешно, дали са гуми, дали налягане, дали начина ви на каране и не е изключено нещо по колата. Разбира се не на последно място, с какво гориво карате?!
до 9 литра надали темпомата е виновен.
Това е някакво изключение и със сигурност, нещо някъде не е наред.
Точно. На дълъг път дори и да не е магистрала, двигателя си седи в работна темперетура и трябва да е наистина много студено и да се движите изключително икономично за да включва двигателя, само за да топли купето.stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46 Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Ст
нещо определено не е наред при вас. Колата е доста стабилна и в завои и пълна и празна.Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 17:46 Не искам ги пренапомпвам и да намалям контактното петно, че и без това управлението е като на Жигули
Последно промяна от Krachunov на 06 Дек 2021 10:16, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колега Hybrid1stTime, опит с 1,8 хибрид нямам, но разходът ти ми се струва просто нереално висок и според мен колегите по-горе са прави. Аз лично постигам такъв разход само с безобразно шофиране с над 160. Погледни в Spritmonitor - усреднено от 51 хибридни Короли максимален среден разход - 6,74. Ясно ми е, че това са усреднени стойности за 1,8 + 2л ДВГ и девиации може да има при всички случаи, но....Както и колегите ти казаха, не е реално и има нещо гнило
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта