Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Освен споменатото - при други равни условия (еднакъв диаметър на колелото, еднакво налягане, еднакво натоварване и др.) по тесните гуми се деформират по-съществено (за да се получи почти същото по площ контактно "петно"). Затова и "височината" (от оста на колелото до контактната точка по вертикалата) би била по-малка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
В случая мисля че говорихме за разлика само в размера на джантата - т.е. при еднакъв външен диаметър, широчина и налягане, формата и размера на петното е същото... Ако гумата е по-тясна, много често правилното решение е покачване на налягането за да се запази 'диаметъра'... Косвено - се увеличава скоростта на аквапланинг 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Говореше се защо опира с едните гуми въпреки дори по-големия им диаметър
А в предната реплика се споменават от питащия гуми с различна ширина. Освен това - производителите или препоръчват едно и също налягане за различните препоръчани гуми или дори по-високо налягане за по-широките. Така, че следвайки препоръките на производителя - може да се получи по-малката височина на просвета 


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Аз не разбрах защо се деформират повече. Ако товарния индекс е еднакъв, както и твърдостта на борда, деформацията няма да е различна...
Днес сменях гуми, трябваше да измеря просвета
Днес сменях гуми, трябваше да измеря просвета




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Гумата - като се натовари се деформира (напомпаната гума - като пневматично устройство
) - така че площта на контакт умножен на налягането да уравновеси товара. Ако гумата е по-тясна, при един и същ диаметър и налягане и при същия товар - "петното" на контакт ще е по-тясно, но по продълговато - за да се получи приблизително същата площ. Петното на контакт в общия случай може да се разглежда приблизително - като "хорда" от "кръга" на колелото. Т. е. хордата при по-тясното колело ще е по-голяма, а следователно по-тясната гума ще се деформира повече. (Но има и други фактори, които влияят на това. И "обяснението" - ако може да се нарече така - не е "много" коректно
.)


Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Вградената ми симулация разбира налягане другояче, но в момента не мога експериментално да проверя дали бъркам. Май ще ходя пак да сменям гумите 




- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
В случая чисто физично Hursa е съвсем прав... Груби сметки (игнориращи разликата в еластичността на гумата - тя може да 'поеме' сигурно не повече 50-80кг заради своята еластичност ако не е надута):
Петно широко 20см (гума да кажем 215х), дълго 10см = 200см2 х 2.5атм = 500кг... 4х500кг = 2тона...
Петно широко 20см (гума да кажем 215х), дълго 10см = 200см2 х 2.5атм = 500кг... 4х500кг = 2тона...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.


Как производителите на автомобили определят размера на гумите?
Целева икономия на гориво, за какво се използва, общо тегло и пазарни тенденции. По-широките гуми означават по-добро сцепление за производителност, но това повишено триене кара превозното средство да изразходва повече гориво, за да се движи. Икономичните автомобили използват тънки гуми, за да намалят колкото е възможно повече триене. Това ни води до това, което се използва за мощен автомобил, който е повече за управление, отколкото за икономия на гориво, ще иска лепкави широки гуми, които да му помогнат да преминава бързо в завои и да се стартира по-бързо от спиране, тъй като по-широките гуми отнемат повече въртящ момент, за да прекъснат сцеплението, тъй като има повече повърхност в контакт с пътя. Теглото определя налягането, тъй като неща като камиони тежат повече от кола сами по себе си, така че имате нужда от по-голямо налягане в гумата, за да предотвратите деформацията на гумата, когато се използва с гума с голяма височина на страничната стена.Вашият производителен автомобил се нуждае от повече ръбести гуми с тънка стена, отколкото вашият икономичен автомобил с гуми с големи стени. Тънките гуми с ръбести е по-малко вероятно да се деформират при силното ускорение, което автомобилите могат да свалят до гумите. Когато колата направи бърз завой, твърде тънката гума с стени ще се деформира по-малко под тежките G, защото има по-малко място за огъване на гумата между мястото, където гумата влиза в контакт с пътя и джантата. Сега недостатъкът на гумите с тънки стени е качеството на возене. Колкото по-къса е страничната стена, толкова по-малко гумата може да огъва и да абсорбира неравностите по пътя и колкото по-тежък е автомобилът, толкова повече този ефект се засилва. Ето защо икономичните автомобили и тежките джипове/камиони имат високи странични стени. Пазарните тенденции влияят на това колко големи ще бъдат джантите, което увеличава размера на необходимата гума. Хората искат големи гуми сега по някаква причина, коятоЕто защо, когато погледнете старите коли, те имаха толкова малки джанти в сравнение с колите, които сега работят. Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублера и джантата, тогава джантата с голям диаметър е направена само за козметичен ефект.ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублера и джантата, тогава джантата с голям диаметър е направена само за козметичен ефект.
От друга страна искате да запазите диаметъра на джантата толкова малък, колкото спирачният диск и апаратът ще позволят да се намали това, което се нарича неподрессорено тегло. Теглото без пружини е масата, която превозното средство трябва да преодолее, за да започне да се движи и да се справи, когато се опитва да спре. Когато видите кола с много по-големи джанти от стандартните и стандартните спирачки, те всъщност са направили колата да ускорява по-лошо и да се справя по-лошо, ако ширината не е била пропорционално увеличена с диаметъра.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Смятаме да проверим като си сложим 16те и да измерим. Мисля се отклоняваме от темата




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Трябва доста точно да измерите - разликата между ширина 195 и 205 е малка. И налягането трябва да е много близко в единия и другия комплект - то в случая ще окаже много по-голямо влияние. А си има и доста други разлики (упоменати по горе), които да имат принос.
Има и много други спорни моменти.
От къде е взето?
Това не е вярно. А дори няма особено значение - във "формулата" за триене не участва контактната площ. За никоя от гумите, не предназначени за състезания не може да се каже, че са "лепкави"

От къде е взето?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
Взех го от един гумаджия на Ф1.
А за коя формула на триенето говорите?

А за коя формула на триенето говорите?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Размери на ДЖАНТИ за Toyota - Справочник.
П.П Няма да има въртящ момент там.Последния зависи от други параметри.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта