Слабо работещ климатроник - Corolla Verso E121 - РЕШЕН - профилактика на вентилатор
Слабо работещ климатроник - Corolla Verso E121 - РЕШЕН - профилактика на вентилатор
Здравейте имам Тойота Корола Версо 2004 година D4D 116коня от две седмици имам проблем с климатроника и се оказа че е AC sunlight sensor.
Искам да попитам къде се намира въпросния и как се сменя.
Искам да попитам къде се намира въпросния и как се сменя.
Последно промяна от Akima на 29 Ное 2021 12:17, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем с климатроника
Този, който ти е диагностицирал проблема е за смяна
АС sunlight sensor грешка се генерира когато сензорът не е осветен в момента от слънцето ....
Пробвай докато е на слънце (и сензорът - черната 'пъпка' на таблото е пряко осветен), и грешката ще изчезне....

АС sunlight sensor грешка се генерира когато сензорът не е осветен в момента от слънцето ....
Пробвай докато е на слънце (и сензорът - черната 'пъпка' на таблото е пряко осветен), и грешката ще изчезне....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Проблем с климатроника
Цялата история е че при първото палене на за деня климатроника си тръгва нормално с добре изразена струя на вентилатора която постепенно за няколко минути намалява до слабо или почти изчезва нацяло. При последващо палене на автомобила така и не тръгва да обдухва. От дигностиката на съмият климатроник излиза грешка 21 която е точно тази АС sunlight sensor
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем с климатроника
Както ви казах - независимо с какво се диагностицира, тази 'грешка' се показва винаги, когато датчикът не е пряко огрян от слънчева светлина (да, има и тестови лампи с подобна характеристика, с които може да се тества датчика)...
Затова и препоръчах да смените диагностичният майстор - този, който Ви е казал, че това е причината, не е за тази работа... Проверете още веднъж на слънчева светлина...
Дори и да е датчикът (в което искрено се съмнявам - то си е обикновен фотодиод или фоторезистор), то той не би имал такова голямо влияние... Доколкото се сещам коригираше само с градус вътрешната температура...
Търсете причината другаде.... Климатроникът намалява струята до минимална в момента, в който няма разлика между желаната и вътрешната температура...
Което е нещо нормално при сегашните метеорологични условия...
Разбира се няма как да знаем точно на какви стойности се намалява и дали това е нормално при конкретните условия - обяснението е доста уклончиво и без точни параметри...
Затова и препоръчах да смените диагностичният майстор - този, който Ви е казал, че това е причината, не е за тази работа... Проверете още веднъж на слънчева светлина...
Дори и да е датчикът (в което искрено се съмнявам - то си е обикновен фотодиод или фоторезистор), то той не би имал такова голямо влияние... Доколкото се сещам коригираше само с градус вътрешната температура...
Търсете причината другаде.... Климатроникът намалява струята до минимална в момента, в който няма разлика между желаната и вътрешната температура...
Което е нещо нормално при сегашните метеорологични условия...
Разбира се няма как да знаем точно на какви стойности се намалява и дали това е нормално при конкретните условия - обяснението е доста уклончиво и без точни параметри...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 14 Окт 2021 09:39
- Местоположение: Плевен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 2004
Проблем с климатроника
Темата е стара, но ще я използвам, защото имам същият проблем. Не сте написал какво се оказа и как решихте проблема. Ще се радвам да споделите за какво става въпрос или да почвам да обикалям майсторите?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с климатроника
Какво точно не се случва?
Повечко подробности да дадете?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Проблем с климатроника
Няма да се радвате. Не е влизал, откакто си е задал въпроса преди 4ри години.
Та опишете точно проблема си и ако можем ще помогнем




-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 14 Окт 2021 09:39
- Местоположение: Плевен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 2004
Проблем с климатроника
Преди няколко дни ми направи впечатление, че при поредното палене за деня, не се включи парното или поне обдухване. На дисплея показва, че вентилатора работи, а той не работеше. Не съм карал кола с климатроник до сега(колкото и странно да е) и не знам поведението на климатроника, от четох го, че беше по-топло и така трябва да е. При следващото палене всичко работеше. Вчера сутринта работеше, но след като спрях за малко и запалих колата на ново.... същата работа на дисплея всичко наред, а обдухване няма. Този път си беше студено навън. И при следващото палене пак нищо. Проверих всички бушони над 15 ампера(защото не знам кой е на парното) и са здрави, релето си цъка при включване и изключване. Правих и самодиагностика на климатроника, няма грешки. Колата е Toyota Corolla Verso 1.6 110 к.с. 2004 г.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем с климатроника
Климатроника решава кога, къде, с каква сила да духа... Взема информация от вътрешната температура, външната температура, температура на двигателя и дори от сензор дали в момента грее слънце (което да те нагрее). (за 2004г не съм сигурен дали има датчик за слънцето де...)
Например в голям студ и студен двигател обикновено не тръгва вентилатора докато не позагрее автомобила - защо да ти върти студения въздух и допълнително да те охлажда?
Като почне да загрява автомобила, увеличава вентилатора и стопля купето, след което се намалява вентилатора и се старае да поддържа минимален поток от вентилатора но така, че да успява да поддържа температурата..
Например в голям студ и студен двигател обикновено не тръгва вентилатора докато не позагрее автомобила - защо да ти върти студения въздух и допълнително да те охлажда?
Като почне да загрява автомобила, увеличава вентилатора и стопля купето, след което се намалява вентилатора и се старае да поддържа минимален поток от вентилатора но така, че да успява да поддържа температурата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с климатроника
Akima беше писал тук за моторчето/моторчетата на клапата за въздуха. При мен на Авенсиса бяха сериозно клеясали всичките.
Като вкараш климатроника в режим на тест, по спомен или с бутона за вътрешаната рециркулация или AUTO, може да го накараш да развърти вентилатора на всички степени и да обиколи всички позиции на клапите/въздуховодите.
Как се прави:
- вкарваш климатика в режим самодиагностика, както е писана процедурата. Изчакваш го да ти даде 00 или каквито грешки намери.
- натискаш бутона за вътрешната рециркулация веднъж и не пипаш нищо друго. трябва да започнат да се сменят цифрите в сегмента за температурата - 01,02,03 ... 09. Същевременно ще се сменят степените на вентилатора, и/или позицията на струята. След първия цял цикъл, може да си сменяш режимите последователно с левия бутон за температурата нагоре/надолу.
Фреона проверявал ли си го на какво ниво е?
Управлението на климатика е мисля 10А предпазител с име HTR или подобно, намира се на голямото табло с предпазители което е зад капачката отстрани на арматурното табло, като отвориш шофьорската врата.
Вентилаторът се чува като работи, може да го забиеш ръчно през врътката му, за да го чуеш. Ако е компресор на климатика - при ниско налягане на фреона се чува съскащ звук в купето отдясно, при пределно ниско ниво на фреона не се чува нищо, но и двигателя не си променя оборотите, защото компресора не стартира. При мен имаше и бонус - ромоляха му лагерите. Дефакто се оказа че е можело да мина с едни 700 лева по-малко, защото кондезатора отпред като го светнахме с ултравиолетовата лампа, нямаше заварка която да не беше корозирала и да не "светеше". Майстора ми обясни, че е напълно възможно компресора заради ниското ниво на фреон (и масло), да издава тия кофти звуци. За 2 месеца след последното пълнене, беше останал отново на 160 грама фреон от 400...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Проблем с климатроника
Човека пита за парно, не за климатик. Вентилатора е зад жабката, може да се види дали върти. Не е нормално да не върти изобщо поне при тойота. Даже на -20 пак върти на студен мотор, което не е приятно и не е по логиката на slow.
Може да са четки, може прекъснат кабел - кво ли не.
Може да са четки, може прекъснат кабел - кво ли не.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 14 Окт 2021 09:39
- Местоположение: Плевен
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 2004
Проблем с климатроника
Мисля, че почти открих проблема. Пак тръгна при първо палене за деня, изгасих колата изчаках 5 мин. и след палене пак не въртеше. Направих теста на клапите и степените, както е описал колегата по-горе и всичко работеше повече от добре, но вентилатора не въртеше, при леко чукване по жабката тръгна, но с леки шумове, което ме навежда на мисълта, че ще трябва да стигна до него и да го погледна. Мисля, че заяжда самият той или четки нещо както казваш колега biro.
Лесно ли се сваля жабката за да стигна до вентилатора, не съм разглобявал до сега. Ще го мъча и ще пиша при решаване на проблема. Благодаря на отзовалите се. Засега ви желая Хубав ден!
Лесно ли се сваля жабката за да стигна до вентилатора, не съм разглобявал до сега. Ще го мъча и ще пиша при решаване на проблема. Благодаря на отзовалите се. Засега ви желая Хубав ден!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Проблем с климатроника
Да, ако се оправя с почукване - огледай четки, куплунзи, кабели... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Проблем с климатроника
А може да има и боклуци/листа във вентилатора, които да го блокират.
Жабката се сваля лесно. Отваря се, стискат се лявата и дясната страна едновременно и се изтегля напред. Идеята е, че има едни изпъкнали части от пластмаса от страни на задната част на жабката и трябва да свиеш кутията за да могат да преминат през отвора. След изваждане на кутята откопчаваш филтъра и точно под него е вентилатора.
Жабката се сваля лесно. Отваря се, стискат се лявата и дясната страна едновременно и се изтегля напред. Идеята е, че има едни изпъкнали части от пластмаса от страни на задната част на жабката и трябва да свиеш кутията за да могат да преминат през отвора. След изваждане на кутята откопчаваш филтъра и точно под него е вентилатора.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с климатроника
Буксата му е от твърда пластмаса и се стига, като легнеш на стелката на пасажера и се намираше по спомен наляво, към централната конзола. Вземи си мръсни дрехи и фенерче. На Авенсиса е голям цирк да извадиш вентилатора на купето, без да сваляш таблото. На Версото имаше малко повече място. Над филтъра може да бръкнеш ако затвориш клапата за рециркулацията да е само на вътрешен въздух.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта