Отопление при хибрдите?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Имат и 600V вариант. Виж снимките нататък... Просто им уточни какво точно ти трябва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отопление при хибрдите?
И така предпразнично и защото времето ще става студено... И защото темата е такава... Извадих вече модифицираната печка отпреди няколко поста от гардероба. Тъй като не поръчах SSR просто добавих малък радиатор с един N-mosfet IRFP460 (незнам защо но като вържа два в паралел единият пробива и дава накъсо и нагревателите работят постоянно...). Завих предварително сглобения от мен електронен терморегулатор с LM358, в който съм реализирал тригер на Шмидт и закъснително звено (работи със зададено закъснение от поне 10 секунди, за да няма грешки от хибридната батерия) с една рапидка, запоих няколко жици, изгорих 2 мосфет-а
и... Всичко работи идеално вкъщи - включва нагревателите при температура под зададената и ги изключва при достигането ѝ. Няма искри
. Но... В печката има монтиран последователно мощен диод против включване при обратен поляритет, който (явно) пропуска само едната полувълна на мрежовото напрежение и мощността е ограничена. Така температурата на радиатора на транзистора достига до 60+ градуса. В колата още не съм тествал, но очаквам мос-транзистора да се нагрява значително повече, въпреки че принудителното охлаждан от вентилатора може да помогне значително.
А ако някой каже защо гърмят мос-овете като ги спаралеля ще е бонус. Малко снимки закачам https://photos.app.goo.gl/KxR7bpa96wPVpJ8v7


А ако някой каже защо гърмят мос-овете като ги спаралеля ще е бонус. Малко снимки закачам https://photos.app.goo.gl/KxR7bpa96wPVpJ8v7
ZVW30_2010
Odometer: 700 000+ km
Odometer: 700 000+ km
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Да не би да почват осцилации по МОСФЕТ-ите... Пробвай към гейтовете да сложиш по едно последователно съпротивление например 470 Ома и кондензатор 100pF към маса от гейта - да обират осцилациите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отопление при хибрдите?
За да приключа с моя малък експеримент споделям, че печката е вече в колата. В крайна сметка регулатора остана с един-единсвен MOS и нямаше нужда да добаям резистор и кондензатор на гейта. Всичко работи идеално, даже на 2-ра степен (2kW) не усещам значително нагряване на мосфет-а и радиатора му. Наложи ми се да намаля температурата, която се поддържа чрез тримера на терморегулатора на два пъти, че вътре ставаше доста топло преди автоматиката да изключи. Всъщност хистерезиса е по-малък отколкото очаквах, предполагам защото терморезистора е доста чувствителен, но не ми се отваря отново да сменям резистора в обратната връзка. В момента съм оставил печката на 1-ва степен и това е достатъчно да помогне сутрин да е по-комфортно, а щом парното стопли кабината нагревателите на печката се включват доста рядко и за кратко. Като застудее още предполагам, че ще включа ел. отполението "на две".
Ъпдейт-нал съм финалната схема в албума от по-горе, както и източниците, които съм ползвал.
Ъпдейт-нал съм финалната схема в албума от по-горе, както и източниците, които съм ползвал.
ZVW30_2010
Odometer: 700 000+ km
Odometer: 700 000+ km
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Отопление при хибрдите?
Само аз ли не се жалвам от хибрида, въпреки, че дори подгряване на седалки и волан си няма? Сигурно защото само аз съм карал дизелова Превия
Който не е карал такова той не знае що е то студ в колата 


Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Отопление при хибрдите?
И според мен колата загрява достатъчно бързо. При мен има подгрев на седалките а на волна би била малка глезотийка, която да подобри общото усещане.. Ама за нещо подобно, не бих дал допълнителните пари за следващото ниво.
Доста смело начинание ми се вижда да включваш подобен род самоделки по тоците на колата, но вероятно колегите разбират повече. Лично аз по моята не бих го правил, както и не бих купил кола с подобни подобрения от преден собственик.
Доста смело начинание ми се вижда да включваш подобен род самоделки по тоците на колата, но вероятно колегите разбират повече. Лично аз по моята не бих го правил, както и не бих купил кола с подобни подобрения от преден собственик.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Подгревът на волана добавя много за общият комфорт... Дизелака бе с огромен салон, който въпреки много доброто парно не се стопляше...
Обаче с подгрева на волана и седалките веднага ти ставаше комфортно като влезеш в леденият автомобил.
Виж електрическата печка 1кВт не се усещаше
Навярно незначително по-бързо топене на леда от челното стъкло бе единственият ефект 
При новите хибриди не излезе ли вече отопление с термопомпа? Там ще е интересно дали ще може да се пуска дистанционно?
Обаче с подгрева на волана и седалките веднага ти ставаше комфортно като влезеш в леденият автомобил.
Виж електрическата печка 1кВт не се усещаше


При новите хибриди не излезе ли вече отопление с термопомпа? Там ще е интересно дали ще може да се пуска дистанционно?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Отопление при хибрдите?
Макар че големите технически нации са големи конструктори, недей забравя българския технически гений. Не че понякога не газим лука, но доста често нашите момчета правят понякога чудеса, е - в рамките на възможностите и финансите си...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Проблемът на българският технически гений е че не документира направеното и не осигурява поддръжка...
Аз също не бих си купил 'модифициран' по какъвто и да е начин автомобил... Да, мога да си го модифицирам сам, ама пак с 'горните дефекти'
Аз също не бих си купил 'модифициран' по какъвто и да е начин автомобил... Да, мога да си го модифицирам сам, ама пак с 'горните дефекти'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
И аз не бих го направил това нещо. Нито бих купил такъв преправян автомобил. Единствено допускам преправяне по официални схеми, изпълнено с официални компоненти.
Само при някои плъгини.slowtraveler написа: ↑12 Ное 2021 08:56 При новите хибриди не излезе ли вече отопление с термопомпа? Там ще е интересно дали ще може да се пуска дистанционно?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Отопление при хибрдите?
По този въпрос трябва да се питат хората, които са се опитвали през годините да патентоват нещо. И колкото повече една идея е, да речем, гениална, толкова повече няма шанс да бъде патентована у нас... и накрая хората се отказват...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Отопление при хибрдите?
Има ли "термо помпа" при плъгин хибриди? Дори при електричките - моделите с такива са единици.
Не мога да си обясня, защо така рядко се среща, при положение, че всички елементи с изключение на един - присъстват в стандартния автомобилен климатик. А "четири посочния" клапан съвсем не е сложно устройство и практически няма стационарен климатик без такъв от десетилетия, т. е. всичко е отработено и има натрупан голям опит с подобен род устройства.
Не мога да си обясня, защо така рядко се среща, при положение, че всички елементи с изключение на един - присъстват в стандартния автомобилен климатик. А "четири посочния" клапан съвсем не е сложно устройство и практически няма стационарен климатик без такъв от десетилетия, т. е. всичко е отработено и има натрупан голям опит с подобен род устройства.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
Леко-полека ще разбереш защо един Приус, въпреки по-малката батерия и по-слабия двигател, струва колкото една твоя любима и вървяща Шкода. Защото не всичко в един автомобил е ускорение 0-100 и виж какво може.

И като се замислиш не е чак толкова лесно изпълнението. При автомобилите системата е малко по-сложна, защото климатика във вас не с всяко тръгване температурата на външното и вътрешното тяло да е еднакво и -15 градуса, примерно или да имаш и ДВГ на балкона, който като го запалиш да го вкараш и него в уравнението на топлинния контрол.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Отопление при хибрдите?
Приус има термопомпа? Не слабия двигател и не по-слабата батерия - а смешно слабата хибридна система, като цяло, на плъгин приуса - 122 кс при значително по-малък пробег срещу 245 кс при значително по-практичен автомобил - и това на по-ниска цена. Ето това е вървежна шкода, срещу невървежен плъгин приус
Срещу разликата в цената могат да инсталират две печки - да топлят просторното купе и огромния багажник на шкодата 
Явно няма нищо сложно и при "обратимите" климатици - след като всеки "гаражен" китайски производител на климатици - произвежда такива, десетки пъти по-мощни. И какво му е на уравнението - нима при домашния климатик, ако пуснете "духалка" в стаята, управлението му да блокира?


Явно няма нищо сложно и при "обратимите" климатици - след като всеки "гаражен" китайски производител на климатици - произвежда такива, десетки пъти по-мощни. И какво му е на уравнението - нима при домашния климатик, ако пуснете "духалка" в стаята, управлението му да блокира?

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
А имат ли термопомпа?
Ти си се кефи на вървежа, а остави за мен да се кефя как с 50% по-малка батерия, изминавам същото разстояние.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта