Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 09 Май 2018 14:13
- Местоположение: гр.Самоков
- Автомобил: Toyota Yaris 1.3 VVTI
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Привет на всички!
Та... Проблемът ми е следния. Свети ми на моята Тойотка "Check engine", карах я на двама майстори и двамата казват, че е ламбда сонда (тази преди катализатора), но и двамата ме посъветваха следното "Слагай хубаво гориво и карай, няма ядове". Колата си върви, но често, когато загрее, оборотите на празен ход падат до около 500-600, усеща се, че са й ниски и се чува някакво странно "припуфкване", само когато е загряла. Та ще помоля да ми дадете съвет, ако някой от вас случайно е имал същия проблем.
Благодаря!
Та... Проблемът ми е следния. Свети ми на моята Тойотка "Check engine", карах я на двама майстори и двамата казват, че е ламбда сонда (тази преди катализатора), но и двамата ме посъветваха следното "Слагай хубаво гориво и карай, няма ядове". Колата си върви, но често, когато загрее, оборотите на празен ход падат до около 500-600, усеща се, че са й ниски и се чува някакво странно "припуфкване", само когато е загряла. Та ще помоля да ми дадете съвет, ако някой от вас случайно е имал същия проблем.
Благодаря!
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Сменяй майсторите колега.... За мен майстор, който ти казва да си караш със светнала лампа MЕL, вместо да отстрани проблема, не е майстор
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 09 Май 2018 14:13
- Местоположение: гр.Самоков
- Автомобил: Toyota Yaris 1.3 VVTI
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Здравейте отново...
Реших да сменя сондата... Гледаха я няколко пъти преди да я сменят и уж нямало от какво друго да е, взех нова и на другия ден, бум, Check Engine-a отново светна. Имате ли идея какво друго може да е и да избива в сондата? Не мисля, че е катализатор, защото колата си върви и изгорелите газове не миришат кофти.
Благодаря!
Реших да сменя сондата... Гледаха я няколко пъти преди да я сменят и уж нямало от какво друго да е, взех нова и на другия ден, бум, Check Engine-a отново светна. Имате ли идея какво друго може да е и да избива в сондата? Не мисля, че е катализатор, защото колата си върви и изгорелите газове не миришат кофти.
Благодаря!
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Странното "припуфкане" ми подсказва нещо, измерете компресия.
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Добра вечер ;),
Макар и старичка тема, питане към автора, ако е удобно да сподели, как се е разрешила цялата "работа" ?
При мен, след съвет от съфорумци ( в друга тема: viewtopic.php?p=399311#p399311 ), закачих колата към ELM327 ( взех си един Wi-Fi, все ще му се намери полза;) ) >> грешката е P0135 ( Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction ). Та, изглежда като за смяна на "първа" ламбда сонда ( преди катализатора ). Но, т.к. съм с бегли познания по темата, "живите" данни малко ме объркаха. Според изгледаните видеа ( youtube ) и обяснения в няколко сайта, напрежението на 1-ва сонда трябва да е променливо ( да кажем в диапазон 0,1V-0,8V - тук съм без претенции за точност на числата ) - в резултат на което, се коригира съотношеноето в гориво-въздушната смес, докато 2-рата е с по-стабилни показатели ( около 0,8V ) - това в индикация, че изгорелите газове след катализатора са "читави" и че той си върши работата.
Та, това е кратко видео на "живите" данни, където изглежда сонди 1 и 2 да са с очаквани за сгодно работещи елементи показатели:
* сонда 1: 0,14V - 0,78V;
* сонда 2: 0,88V.
Препратка към видеото ( не успях да го кача тук: https://youtu.be/ApHBI666MLU.
Всякакви мнения по темата са добре дошли.
Извинявам се на автора, че се "възползвах" така от темата му, но не ми се искаше да отварям нова по вече обсъждан въпрос ( ако пък има друга, отговаряща на питанията ми - признавам, не съм отделил повече от 4-5 минутки търсене ).
С пожелание за хубава вечер на всички ;) ...
Цецо
...
Макар и старичка тема, питане към автора, ако е удобно да сподели, как се е разрешила цялата "работа" ?
При мен, след съвет от съфорумци ( в друга тема: viewtopic.php?p=399311#p399311 ), закачих колата към ELM327 ( взех си един Wi-Fi, все ще му се намери полза;) ) >> грешката е P0135 ( Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction ). Та, изглежда като за смяна на "първа" ламбда сонда ( преди катализатора ). Но, т.к. съм с бегли познания по темата, "живите" данни малко ме объркаха. Според изгледаните видеа ( youtube ) и обяснения в няколко сайта, напрежението на 1-ва сонда трябва да е променливо ( да кажем в диапазон 0,1V-0,8V - тук съм без претенции за точност на числата ) - в резултат на което, се коригира съотношеноето в гориво-въздушната смес, докато 2-рата е с по-стабилни показатели ( около 0,8V ) - това в индикация, че изгорелите газове след катализатора са "читави" и че той си върши работата.
Та, това е кратко видео на "живите" данни, където изглежда сонди 1 и 2 да са с очаквани за сгодно работещи елементи показатели:
* сонда 1: 0,14V - 0,78V;
* сонда 2: 0,88V.
Препратка към видеото ( не успях да го кача тук: https://youtu.be/ApHBI666MLU.
Всякакви мнения по темата са добре дошли.
Извинявам се на автора, че се "възползвах" така от темата му, но не ми се искаше да отварям нова по вече обсъждан въпрос ( ако пък има друга, отговаряща на питанията ми - признавам, не съм отделил повече от 4-5 минутки търсене ).
С пожелание за хубава вечер на всички ;) ...
Цецо

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Ти гледаш сигнала от сондата, а проблема е в подгрева. Ако
имаш лесен достъп до сондата откачаш буксата и мериш.
Буксата е с 4 проводника - 2 са сигнал 2 са подгрев, обикновено
кабелите на подгрева са с еднакъв цвят. При прекъснат нагревател
ще ти показва безкрайно съпротивление. Другия малко вероятен
вариант е някъде да е прекъснат кабел.
имаш лесен достъп до сондата откачаш буксата и мериш.
Буксата е с 4 проводника - 2 са сигнал 2 са подгрев, обикновено
кабелите на подгрева са с еднакъв цвят. При прекъснат нагревател
ще ти показва безкрайно съпротивление. Другия малко вероятен
вариант е някъде да е прекъснат кабел.
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Разбрахме се ... Утре ще пробвам - на много леснодостъпно място е, а с мултицета уж ще се справя - ползвал съм го само за контакт 220V до сега ...wizarda написа: ↑09 Ное 2021 19:26 Ти гледаш сигнала от сондата, а проблема е в подгрева. Ако
имаш лесен достъп до сондата откачаш буксата и мериш.
Буксата е с 4 проводника - 2 са сигнал 2 са подгрев, обикновено
кабелите на подгрева са с еднакъв цвят. При прекъснат нагревател
ще ти показва безкрайно съпротивление. Другия малко вероятен
вариант е някъде да е прекъснат кабел.
Благодаря много и лека вечер ...
Ще споделя резултат ... Така или инак, съм се подготвил за нова ;) ...
- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
99% е изгорял нагревател (безкрайно съпротивление).
Вариантите са два:
- поставяне във веригата на подгрева на достатъчно мощен резистор (керамичен) с точното за модела съпротивление. След съответната изолация и подсигуряване се закача със свинска опашка за стабилизиращата щанга
- същото упражнение, но вместо резистор се взема стара ламбда сонда с изправна подгревна част и пак се закача за стабилизиращата щанга.
По незнайни причини вариант №2 издържа доста повече време до следващото "изгаряне" на подгрева.
Поздрави,
Георги
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
А правилното решение (вариант три) не е ли да се смени сондата с изправна такава?
Все пак целта на подгрева е да се вкара сондата по-бързо в работен режим...
Все пак целта на подгрева е да се вкара сондата по-бързо в работен режим...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Добър коментар.slowtraveler написа: ↑10 Ное 2021 11:29 А правилното решение (вариант три) не е ли да се смени сондата с изправна такава?
Все пак целта на подгрева е да се вкара сондата по-бързо в работен режим...
В моя случай ми гори подгрева на втората сонда, която не е толкова съществена за системата. В случая на колегата проблема е в първата сонда. Не знам при тази сонда какъв е алгоритъма по който се включва и изключва от компютъра.
Ако след възстановяването по този начин на веригата на подгрева колата върви добре, няма повишаване на разхода и минава на годишен преглед в номиналната си Евро-категория и т.н. няма проблем. При мен с втората сонда преправена по този начин нямам забележки.
Освен това според мен този вариант е по-удачен от поставянето без значение на каква НОВА ламбда сонда (универсална за малко пари или оригинална за много пари) на СТАР катализатор.
Поздрави,
Георги
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Добра вечер на всички
,
Много накратко ( няма да се излагам с незнанието при работата с мултицет и съпротивление - след малко зачитане ( статийки плюс youtube ) ), резултатът е налице: работеща сонда, но не-работещ подгрев - съпротивлението е липсващо
( за сравнение, т.к. бях на кантар измвервам ли правилно, откачих и втората, при която отчете 14.4 ома ). Интересни и определено подходящи съвети давате, за което Ви благодаря. Решение: ще вземем нова сонда, а старата ще запазя -->> както зачитам, се очаква след известно време да откаже и тя
...
Ще пиша за резултат в близките дни.
Инак, като ретроспекция - освен светещият "check engine", друго "видно или осезаемо" като промяна в колата няма. Разход, разлика не засичам ( от светването до момента, имаме около 500 км. изминати ), за данамиката в последните месец и половина-два сякаш има лек спад, но възможни причини най-различни, включително и заблуда
.
Отново благодаря на всички и прекрасна вечер ( утрин )

Много накратко ( няма да се излагам с незнанието при работата с мултицет и съпротивление - след малко зачитане ( статийки плюс youtube ) ), резултатът е налице: работеща сонда, но не-работещ подгрев - съпротивлението е липсващо


Ще пиша за резултат в близките дни.
Инак, като ретроспекция - освен светещият "check engine", друго "видно или осезаемо" като промяна в колата няма. Разход, разлика не засичам ( от светването до момента, имаме около 500 км. изминати ), за данамиката в последните месец и половина-два сякаш има лек спад, но възможни причини най-различни, включително и заблуда

Отново благодаря на всички и прекрасна вечер ( утрин )

- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Проблемът с подгревът е видим само при стартиране на двигателя и много ниски режими... При нормална работа (и изминаване на по-голямо време) газовете подгряват сондата...
Принудителният подгрев е просто за да влезе по-бързо в режим сондата..
Принудителният подгрев е просто за да влезе по-бързо в режим сондата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Здравей,slowtraveler написа: ↑10 Ное 2021 22:55 Проблемът с подгревът е видим само при стартиране на двигателя и много ниски режими... При нормална работа (и изминаване на по-голямо време) газовете подгряват сондата...
Принудителният подгрев е просто за да влезе по-бързо в режим сондата..
С такова разбиране останах и аз, след съветите Ви в комбинация със статийки и видеа. Накратко, не е "фатално" за работата на колата в краткосрочен план, но гориво-въздушната смес не е в норма, докато се загрее сондата - което при по-хладни температури ( каквито са вече ), отнема повечко време явно - колко точно нямам идея. "Количествено" няма да го замервам - повишен разход, изгорели газове. Просто, ще я сменим възможно най-скоро - да свети нещо друго на таблото, освен обичайните зеленотийки, е кофти

Благодаря отново на всички. След смяната, чистене на грешката с ELM-а, няколко кръгчета и ще пиша за резултата ( макар и да изглежда ясен ;) ).
Прекрасен четвъртък на всички

- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Каква ще бъде новата сонда - универсална, афтер-маркет за модела или оригинална от дилър на Тойота?
Препоръчвам с цел минимум последващи проблеми сондата да бъде 100% оригинална, макар че това е най-скъпото решение.
Препоръчвам с цел минимум последващи проблеми сондата да бъде 100% оригинална, макар че това е най-скъпото решение.
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Toyota Yaris 1.3 VVTI - Проблем с ламбда сонда
Признавам, мислех "афтер-маркет за модела" - цена между 75-90 лева ( в autodoc варират от 70 - 230 ). Но, щом питаш ( надявам се нямаш против на ти ), явно има значение. В такъв случай, се ориентирам към оригинална - проверявам с магазин вписан в разделче "Пазар и магаизни". Целта е и ние да "радваме" колето, не само то нас - колкото и малко да е, събира жена, дете и "2-ма кучовци" ( "лирично" отклонение ).
Отново благодаря и до скоро

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: bultrastyle и 4 госта