Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 05 Ное 2021 12:40
При баир - нужда от още малко мощност, която да се преобразува в потенциална енергия... Така достигаме и подминаваме 'заветната' максимална мощност от около 90к.с. (нали горе-долуи толкова бе реалната изходна мощност на ДВГ на малкия хибрид?)...
Ако се движиш със 140км/ч едва ли дори и в баир можеш да достигнеш допустимата (без разреждане на батерията) максимална мощност на ДВГ... Но е що годе на границата...
Сметките са много прости - мааалко по-голям/мощен ДВГ 'отмества' целите тези калкулации извън зоната на възможно достигане на този лимит... 2.0 би трябвало да отдава над 140к.с. и съответно по равно едва ли може да достигнеш лимита ако е ограничена на 180км/ч... В баир - там е възможно ако караш със 170-180км/ч непрекъснато и продължително без отпускане на газта да достигнеш границата, при която да не остане резервна мощност за допълване на батерията... Но не вярвам че и със 150кмч може да достигнеш този лимит в баир - би трябвало да има още макар и неголям запас от мощност, който да дозарежда батерията ако се е разредила..
За по-големите двигатели на хибридите да не говорим - там това е изключено... Най-лесно съм установявал 'лимита' по това колко натискаш газта... Ако редовно ти се налага да отнемаш газта заради пътя - завои, трафик и т.н.- значи си мноооого далеч от 'лимита' на автомобила..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 13:52
Но при изкачване - необходимата мощност за поддържане на скоростта нараства съвсем не с малко и силно зависи от наклона (зависи и от колко е натоварен и от общата маса на автомобила). Има наклони за които дори 300 кс не биха достигнали за подържане на 100 км/ч.
Hursa
ufer
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 05 Ное 2021 14:19
Тия сметки можеше и да са верни, ако Тойота не бяха решили така странно да настроят колата да се стреми винаги към батерия само 3-4 черти. Това за 2.0 хибрида, по писания тук, на малкия е по-добре.slowtraveler написа: ↑05 Ное 2021 12:40 За движение по равен път с лек автомобил със 140км/ч ти трябват около 45-60к.с... При 150км/ч добави още десеттина конски сили отгоре... При 170-180км/ч реално вече ти трябват около 120-140к.с.
При баир - нужда от още малко мощност, която да се преобразува в потенциална енергия... Така достигаме и подминаваме 'заветната' максимална мощност от около 90к.с. (нали горе-долуи толкова бе реалната изходна мощност на ДВГ на малкия хибрид?)...
Ако се движиш със 140км/ч едва ли дори и в баир можеш да достигнеш допустимата (без разреждане на батерията) максимална мощност на ДВГ... Но е що годе на границата...
Сметките са много прости - мааалко по-голям/мощен ДВГ 'отмества' целите тези калкулации извън зоната на възможно достигане на този лимит... 2.0 би трябвало да отдава над 140к.с. и съответно по равно едва ли може да достигнеш лимита ако е ограничена на 180км/ч... В баир - там е възможно ако караш със 170-180км/ч непрекъснато и продължително без отпускане на газта да достигнеш границата, при която да не остане резервна мощност за допълване на батерията... Но не вярвам че и със 150кмч може да достигнеш този лимит в баир - би трябвало да има още макар и неголям запас от мощност, който да дозарежда батерията ако се е разредила..
За по-големите двигатели на хибридите да не говорим - там това е изключено... Най-лесно съм установявал 'лимита' по това колко натискаш газта... Ако редовно ти се налага да отнемаш газта заради пътя - завои, трафик и т.н.- значи си мноооого далеч от 'лимита' на автомобила..
По този начин, малкото енергия от тези 3-4 черти много бързо свършва и стигаме до граничните стойности на ел системата.
Многократно съм го писал и преди - каквото и да правиш, за да видиш батерия на 2.0 хибрида над средата, трябва да си имал спускане. Иначе само да подмине 4 черти и започва приоритетно да си дърпа, за да ги свали отново...
nicktodorov
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 15:12
За сега - антигравитация не е открита. На теория дори въпроса с гравитацията е спорен.

Hursa
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ufer » 05 Ное 2021 15:28



ufer
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 15:49

Гравитацията според различни теории е изкривяване на пространството (по точно пространство-времето). Така че левитацията по скоро може да се разглежда, като изменение координатата в пето измерение (или четвърто пространствено)

Hursa
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от ufer » 05 Ное 2021 15:57

ufer
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 05 Ное 2021 16:21

Hursa
- WoLF
- Мнения: 3464
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от WoLF » 05 Ное 2021 22:46

WoLF
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от anych » 28 Дек 2021 15:47
anych
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от biro » 28 Дек 2021 17:05
biro
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от anych » 28 Дек 2021 17:51
Не, не искам чиста електрическа. Иначе да, имам гараж. Но все пак от време на време ще се пътува и извънградско и не искам да треперя, дали ще ми стигне батерията или не. Илк да вися по бензиностанциите на опашка да заредя. Плъгин - да, ама цените си държат. За това в крайна сметка избрах хибрида.
anych
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от max-2 » 28 Дек 2021 17:52
Ярис крос-някой беше писал във форума негативни отзиви.
max-2
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от bigchicken » 17 Яну 2022 16:52
???
Да взема да видя моята CHRка с колко по-висока пазарна цена е на 2 години и 16000 км и да я сменя за Ярисче от обикновените или тая прословута Дачия… И без това така и не и купих винетка… Ма и не ми се и кара друго, освен хибрид или електричка… Дизеляка за круизи ми стига

Ама трябва да се види и дали има какво да се купи. Ний кола 6 месеца не чакаме, предпочитаме да я караме ;)
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
bigchicken
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта