Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
При толкова много проверки дали е възможно да не сте видели скъсана биалета.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Може би няма да е зле да се погледнат с едно огледалце леглата на пружините, горе и долу, понякога звукът не идва от мястото, откъдето се чува. И ако има някакви съмнения, едва тогава да се разглобява. Не знам, каква е конструкцията на амортисьора горе - с лагер или дори букса, но май че нищо не трябва да се изключва. На трето място е възможно и шарнирните болтове да издават това скърцане, особено при завиване или промяна на наклона... 

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
На третата и четвъртата снимка ми изглеждат изметнати и криви отворите за болтовете?
Ако не е от ракурса на снимката, кое нещо не си е свършило работата, да пречи на носача да усуче моста? Ясно е че не са гайките и винтовете, на носача, защото са пренатегнати.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Я си виж пружините, където лягат, трябва да имаш гумена подложка.
Когато се прокъса и почва да скърца - изпитано на два Авенсиса
Когато се прокъса и почва да скърца - изпитано на два Авенсиса
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Една идея- огледайте купето за пукнатина в ламарината. На познат имаше някакво пукане, оказа се пукнатина по пода под краката на пасажера, от някогашно произшествие.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Нови са и двете - Meyle HD. Преди монтаж ги мерих с ОЕМ, еднаква дължина. Като направя пробното кръгче без биалетки ще ги наложа още веднъж. Шарнирите са Febi Bilstein, отново идеантични на ОЕМ. И тях ще сравня геометрично още веднъж.
Не го споменах по-рано, но като се появи скърцането с фабричния мост бях прочел темите за скърцане на пружините, чиито подложки са скъсани и пружините се трият в монтажните чашки отгоре или отдолу. От там започнах - напръсках пружините и подложките със силиконов спрей и покарах. Никаква разлика. После напръсках задните тампони на носачите и шума заглъхна.ufer написа: ↑26 Окт 2021 20:51 Може би няма да е зле да се погледнат с едно огледалце леглата на пружините, горе и долу, понякога звукът не идва от мястото, откъдето се чува. И ако има някакви съмнения, едва тогава да се разглобява. Не знам, каква е конструкцията на амортисьора горе - с лагер или дори букса, но май че нищо не трябва да се изключва. На трето място е възможно и шарнирните болтове да издават това скърцане, особено при завиване или промяна на наклона...![]()
Предните пружини ги разглобявах няколко пъти. Първия път заради шумни ОЕМ лагери на опорите. ОЕМ опорите имат лагери, които са без капсуловка и единственото, което ги пази от калта отдолу е шайбичка от пореста гума, която се беше разпаднала с годините, а отгоре - гумената тапа, под която се слага слой грес. Смених опорите с KYB (Kayaba), както и горните гумени подложки, които стъпват пружините. Горната подложка е 2в1 - подложка за пружината и прахозащитен маншон на буталото на амортисьора. Подложките са някакви си, афтърмаркет. Ориналните се бяха позакъсали, но въпреки това преди да ги сваля нямаше скърцане от пружините! Впоследствие заради осезаемо хлопане в предницата свалих опорите КУВ и с установих, че лагерите им са се разбили за по-малко от 2000км, а периферията на лагера беше задрала в горната чашка на пружината и при завиване там се получаваше триене. Повече по темата тук. Смених опорите отново с афтърмаркет и засега няма хлопане и тропане в предницата (изключая скърцането от носачите). Имам подозрения, че тази сглобка амортисьор-пружина-подложки-опора може да прави мизерията. Обмислям дали да не взема две ОЕМ сглобки от морга и да ги присадя.
Не е от там, проверени са многократно. Единствения факт, е че материала в монтажните легла на моста намалява с всяко следващо скърцане. Днес ще направя анализ на старите два моста и ще опитам да синтезирам информацията, която дават следите от износване.
Днес ходих на реглаж:
Нищо твърде фрапантно, освен избягалите 15-16 минути на задно дясно колело.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Провери дали си спазил тази схема: Когато сменях амортисьорите, ги бяха монтирали обратно(180 градуса) и имаше разни шумове, особено при навит докрай волан.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Голяма Одисея, колега. Май че ще се върнеш към добре запазен ОЕМ вариант. Не е изключено и KYB да има ментета, за да се разбият толкова бързо, но може и да има някакво грешно съосие на амортисьори и пружини, които просто да предизвикват напрежение. И може би това напрежение при целия макферсон от горе до долу да е предизвикало проблема с шлиците на носача!? Аз имах подобен проблем с моята ежедневна Астричка. Преди 7 години сложих нови амортисьори Монро в комплект с лагерите горе (като твоите - некапсуловани), уж за да имат гаранция. И след 2 дена се разскърцаха, реших обаче да не се филмирам и след около година спряха да скърцат...


-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Процедурата е спазена, може да има отклонение от осевата линия не повече от 5-10мм (горната чашка малко трудно се напасва да е перфектно в средата, защото при охлабване на скобите пружината леко се завърта и увлича чашката). Монтажа на готовата сглобка също е направен по процедура. Сглобката се качва на шенкела и се поставят двата болта, с крик се повдига целия носач и се завиват 3-те болта на опората към бомбето 39Nm. Стягат се двата болта към шенкела 220Nm. Гайката на буталото на амортисьора се притяга до 47Nm. След стягане на гайката проверявам отдолу дали горната чашка е избягала от осевата линия. Както казах, може да е мръднала не повече 10мм. Не знам обаче дали горната афтърмаркет подложка, както и опората не вкарват някакви неадекватни усилия. Реално носача има носеща роля в надлъжната равнина (при ускорителни и спирачни усилия на купето, т.е. напред/назад) и в напречната равнина (при завой, навън/навътре), докато амортисьора отговаря за вертикалното направление нагоре/надолу и осигурява напречна и надлъжна опора на шенкела с двата си болта. Ако нещо там се движи накриво или вкарва посукване в шенкела, може това да стресира втулките на носачите.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Вчера съпоставих биалетките с ОЕМ и са напълно идентични като дължина и монтаж:
След това покарах колата без биалетки. Няма разлика - скърца.
Огледах предишния мост, който е направил 300км сумарно може би:
Това са носачите, чиито назъбени втулки заострях с дремел. Успях да изкарам болтовете без да размествам позицията на носачите, бяха се вкопали добре. Изглежда самите втулки не превъртат в моста при свиване на окачването (зъбите така са се вкопали, че ще видя зор да ги изкарам), а по-скоро се движат странично (навън/навътре) около болтовете и протриват и разширяват монтажния отвор в моста. Голямо теглене, голямо чудо.
(медната грес, която се вижда около отворите за болтовете я намазах по резбите на гайките при последния опит за стягане с 210 Nm, но при ваденето на болтовете се е разнесла)
Не ми остава голям избор освен да пробвам дали ще има промяна с други ОЕМ макферсони.
След това покарах колата без биалетки. Няма разлика - скърца.
Огледах предишния мост, който е направил 300км сумарно може би:
Това са носачите, чиито назъбени втулки заострях с дремел. Успях да изкарам болтовете без да размествам позицията на носачите, бяха се вкопали добре. Изглежда самите втулки не превъртат в моста при свиване на окачването (зъбите така са се вкопали, че ще видя зор да ги изкарам), а по-скоро се движат странично (навън/навътре) около болтовете и протриват и разширяват монтажния отвор в моста. Голямо теглене, голямо чудо.
(медната грес, която се вижда около отворите за болтовете я намазах по резбите на гайките при последния опит за стягане с 210 Nm, но при ваденето на болтовете се е разнесла)
Не ми остава голям избор освен да пробвам дали ще има промяна с други ОЕМ макферсони.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Ъпдейт: с помощта на @таратор се сдобих с пълен комплект предно окачване от морга. Съпоставяйки двете стаб. щанги видимо моята е яла бой в миналото:
Последния мост е в много добра кондиция след 700км, дори не забелязах следи от движение на носачите в моста, но така или иначе скърцането е налице. Утре ще пробвам как се държи с новата стаб. щанга и ОЕМ макферсони.
Последния мост е в много добра кондиция след 700км, дори не забелязах следи от движение на носачите в моста, но така или иначе скърцането е налице. Утре ще пробвам как се държи с новата стаб. щанга и ОЕМ макферсони.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Привет, проблема с износването на моста (превъртането на втулките на носачите) се реши с третия мост, който поставих неотдавна (мост от 2.2 136кс). Първоначално и той поскърцваше, но след проверката на времето се оказа, че втулките му не превъртат. Скърцането при него идваше от два други фактора:
1. Сплескани предни пружини, чиято първа и втора витка се докосваха при най-малката неравност. Между витките метала се е отъркал от боята и ясно се вижда, че има контакт.
2. Задните тампони на носачите (кръглите) скърцат при движение. "Гумено" скърцане. Понеже са ОЕМ-ски и не си знаят годините са поомекнали малко и бягат радиално на една страна, съответно трият в периферната статична гума на самия тампон.
Какво допринася за превърнето на втулките:
- страничния наклон на предните колела. Наклона трябва да е съвсем леко отрицателен (-0,32гр). Прекалено голям отрицателен наклон може да повреди предния мост или купето (пише го удебелено в сервизното ръководство). При първите експерименти страничния наклон не е контролиран стриктно и е бил по-скоро доста отрицателен, което донякъде може да обясни ненормалните усилия напрягащи втулките на носачите.
- може би и кривата стаб. щанга, която смених с друга ползвана ОЕМ. С последния мост + кривата щанга изкарах София-Русе-София без щети по моста, така че е под въпрос...
Решението: други предни пружини (стари, ОЕМ) и слагане на силиконова грес на скърцащите тампони + регулиране на страничния наклон близо до неутралния размер по спецификация. За наклона ползвах китайска джаджа тип терзия/нивелир, която се закача на спирачния диск. Резултата беше такъв, че като отидох на реглаж нямаше нищо за регулиране. За последните 2000км няма скръц скръц
1. Сплескани предни пружини, чиято първа и втора витка се докосваха при най-малката неравност. Между витките метала се е отъркал от боята и ясно се вижда, че има контакт.
2. Задните тампони на носачите (кръглите) скърцат при движение. "Гумено" скърцане. Понеже са ОЕМ-ски и не си знаят годините са поомекнали малко и бягат радиално на една страна, съответно трият в периферната статична гума на самия тампон.
Какво допринася за превърнето на втулките:
- страничния наклон на предните колела. Наклона трябва да е съвсем леко отрицателен (-0,32гр). Прекалено голям отрицателен наклон може да повреди предния мост или купето (пише го удебелено в сервизното ръководство). При първите експерименти страничния наклон не е контролиран стриктно и е бил по-скоро доста отрицателен, което донякъде може да обясни ненормалните усилия напрягащи втулките на носачите.
- може би и кривата стаб. щанга, която смених с друга ползвана ОЕМ. С последния мост + кривата щанга изкарах София-Русе-София без щети по моста, така че е под въпрос...
Решението: други предни пружини (стари, ОЕМ) и слагане на силиконова грес на скърцащите тампони + регулиране на страничния наклон близо до неутралния размер по спецификация. За наклона ползвах китайска джаджа тип терзия/нивелир, която се закача на спирачния диск. Резултата беше такъв, че като отидох на реглаж нямаше нищо за регулиране. За последните 2000км няма скръц скръц

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо
Това за отрицателният наклон е малко странно. Променя от двата болта които държат амортисьора към шенкела. Яяно си има болежки окачването на този модел.
Сходимостта товари много повече от страничния наклон.
Важното е, че всичко е наред вече.
Сходимостта товари много повече от страничния наклон.
Важното е, че всичко е наред вече.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта