Дюзи показания от Techstream
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Дюзи показания от Techstream
Първа дюза е заминала.Моят съвет е да ги рециклираш и 4-тях.Това е стар автомобил на незнайно колко километра.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Дюзи показания от Techstream
Да, ако отварям за дюзи ще е всичко или нищо.
А какво трябва да означава знака минус пред първа дюза?
И каква е нормата за налягането на горивото в рейла? При мен на 3100об. е между 70 и 80MPa. На празен ход около 30MPa. В норма или не?
Днес локализирах ЕГР-а и се натъкнах на това: Има мазньоч стичащ се от клапана. Някакъв тунинг или? Не знам дали е опит да се байпасне или нещо са натъкмявали с подръчни средства.
А какво трябва да означава знака минус пред първа дюза?
И каква е нормата за налягането на горивото в рейла? При мен на 3100об. е между 70 и 80MPa. На празен ход около 30MPa. В норма или не?
Днес локализирах ЕГР-а и се натъкнах на това: Има мазньоч стичащ се от клапана. Някакъв тунинг или? Не знам дали е опит да се байпасне или нещо са натъкмявали с подръчни средства.
Дюзи показания от Techstream
Принципно, колкото стойността е по- близо до 0,0 толкова по- добре са дюзите. Всякакъв голям плюс или минус е отклонение от напълно изправна дюза.
За налягането в рейла има значение, дали се мери под товар на двигателя, демек да даваш газ при ускорение или на празен ход. Ако е под товар това налягане е ниско. Трябва да е около 140- 160МРа по спомен. 30МРа за празен ход са ок.
Относно ЕГР ясно се вижда, че някой яко е творил по него. С тези гайки предполагам са опитвали да го изолират, но ми се струва, че няма нищо общо. Моя съвет е да ги махнеш и да огледаш и добре да почистиш около и след него- смукателните колектори. Имам предположения, че така дори не може да уплътни и връща я изгорели газове, я губи налягане от турбината. Това омасляване говори по- скоро за второто, което е и логичното обяснение, когато мотора е под товар при ускорение, а от там и светналите лампи. Байпасната връзка м/у смукателните и изпускателните колектори така е постоянно отворена, освен ако не са натъпкали нещо вътре.
За налягането в рейла има значение, дали се мери под товар на двигателя, демек да даваш газ при ускорение или на празен ход. Ако е под товар това налягане е ниско. Трябва да е около 140- 160МРа по спомен. 30МРа за празен ход са ок.
Относно ЕГР ясно се вижда, че някой яко е творил по него. С тези гайки предполагам са опитвали да го изолират, но ми се струва, че няма нищо общо. Моя съвет е да ги махнеш и да огледаш и добре да почистиш около и след него- смукателните колектори. Имам предположения, че така дори не може да уплътни и връща я изгорели газове, я губи налягане от турбината. Това омасляване говори по- скоро за второто, което е и логичното обяснение, когато мотора е под товар при ускорение, а от там и светналите лампи. Байпасната връзка м/у смукателните и изпускателните колектори така е постоянно отворена, освен ако не са натъпкали нещо вътре.
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Дюзи показания от Techstream
Малко развитие по темата. Колата е обслужена: ролки, ремъци, водна помпа, термостат, масло 5W30 Тoyota, антифириз Ravenol OTC C12+. Оказа се, че маркуча между въздушния филтър и турбото е спукан и омаслен около цепката. Омасляването идва от маркуча за картерната вентилация. Оста на турбото има минимален радиален луфт (норма 0.16мм) и недоловим аксиален (норма 0.09мм). Свалих кулера и на дъното му имаше малко количество масло. ЕГР-а беше изолиран в затворено състояние, като горната камера беше пълна с масло, избило чак горе откъм пружината на клапана (видно от снимката в предния пост). ЕРГ-а е възстановен. Маркуча също. След промените има по-отчетлива миризма на неизгоряла нафта и бяло-сив дим. Заподозрени са изтървали дихтунги на дюзите (във връзка с наличието на масло на входа на турбото) + пикаещата първа дюза (пушилката и влошеното палене). Стария антифриз беше чист и в номинално количество, което не дава индикации за пробита гарнитура и горене на антифриз (поне на първо четене).
Видео след квартално каране и празен ход (@ 70 градуса):
Следва сваляне на дюзите.
Видео след квартално каране и празен ход (@ 70 градуса):
Следва сваляне на дюзите.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D
Дюзи показания от Techstream
Здравейте на всички!
Имам нужда от консултация за стойностите на дюзите и налягането на горивото! Прилагам снимки от направената диагностика! Проблема като цяло е, че някой път (основно сутрин, първо палене) колата пали трудно и изпушва синкаво бяло! За проба сменени CSV клапан и температурен датчик, изчистен дебитомер и ЕГР, сменен горивен и въздушен филтър - без резултат. Преди палене помпата на горивния филтър е твърда, което изключва наличието на въздух в горивната система. Акумулатора и стартера са ОК!
При закачането на диагностиката колата не запали от първия път!
Тук е мястото да изкажа специални благодарности на @mapamop и @boiski.



Имам нужда от консултация за стойностите на дюзите и налягането на горивото! Прилагам снимки от направената диагностика! Проблема като цяло е, че някой път (основно сутрин, първо палене) колата пали трудно и изпушва синкаво бяло! За проба сменени CSV клапан и температурен датчик, изчистен дебитомер и ЕГР, сменен горивен и въздушен филтър - без резултат. Преди палене помпата на горивния филтър е твърда, което изключва наличието на въздух в горивната система. Акумулатора и стартера са ОК!
При закачането на диагностиката колата не запали от първия път!
Тук е мястото да изкажа специални благодарности на @mapamop и @boiski.



- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Дюзи показания от Techstream
Подгревни свещи смените.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D
Дюзи показания от Techstream
Забравих да спомена, че старите подгревни свещи бяха здрави, но ги смених с четири нови Denso.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Дюзи показания от Techstream
Което не означава, че нагряват. На един му се беше прецакало релето и макар с нови свещи пак не му палеше на студено първия път за деня равката.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D
Дюзи показания от Techstream
Имах съмнение за релето - проверено с пробна лампа на шината на свещите! Не е от него! Едната свещ от старите загряваше на 1 см. от върха, но няма подобрение както казах след смяната!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Дюзи показания от Techstream
Дръж колата повече време на контакт.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D
Дюзи показания от Techstream
Ще пробвам! От сега ми прави този проблем и не ми се помисля какво ще се случва на -10 градуса, та за това търся помощ от някой колега да анализира дюзите и налягането.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Дюзи показания от Techstream
Королите версо пускат стартера, след изгасване на лампата за свещите, защото са със старт бутон. Не знам там как се прави това, с по-голямото изчакване на контакт. Иначе, дюзите на мен ми изглеждат зле. Има ли много положителни компенсации и само една с -, двигателят не работи добре.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Дюзи показания от Techstream
1. Натискаш два пъти бутона Старт, без натиснат съединител - таблото светва и свещите топлят.
2. Натискаш още веднъж Старт, да угасне.
3. Натискаш съединителя и Старт.
Двойно подгряване, опитвай и виж има ли разлика.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 01 Окт 2021 05:29
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Corolla Verso 2008 2.2 D4D
Дюзи показания от Techstream
Рециклирах дюзите и за сега проблема го няма ( сега е друг проблема - компютъра не приема кодовете на рециклираните дюзи)! Вчера и днес сутринта температутата беше 1 градус и запали без проблеми, като палих без да минавам през контакт (слагам ключа, натискам съединителя и натискам бутона за палене).
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Дюзи показания от Techstream
Писах по казуса ти тук, но засега нямаме отговор защо новите кодове не се приемат от ECU. Пробва ли с твоя кабел?trepacho написа: ↑26 Окт 2021 08:15 Рециклирах дюзите и за сега проблема го няма ( сега е друг проблема - компютъра не приема кодовете на рециклираните дюзи)! Вчера и днес сутринта температутата беше 1 градус и запали без проблеми, като палих без да минавам през контакт (слагам ключа, натискам съединителя и натискам бутона за палене).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта