
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Имено, Slow, и моите наблюдения са такива. Както и да караш, каквото и да ти показва графиката за батерията, при всяко едно отпускане на газта ДВГ зарежда. Така в крайна сметка никога до сега не успях да докарам батерията до наистина изтощено състояние, че да ми липсва ел. бууст при кикдаун в ситуация на изпреварване, например. И пак се повтарям, това дори при каране по стръмни серпентини. Все пак преди всеки завой пускам газта и по този начин колата си зарежда батерията в определена степен постоянно. Чисто хипотетично, ако караш 50км права отсечка нагоре с пълна газ може би ще се стигне до ситуацията, която колегите твърдят по-горе. Но това е далеч от реални условия на шофиране 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
От градския транспорт по-евтино няма по вашата логика...travelboy1965 написа: ↑11 Окт 2021 13:36 Една кола трябва да те закара където си тръгнал по възможност най-евтино.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Biro май ме разбра най-добре.
Не съм казвал никога, че ще ти свърши батерията и няма да имаш изобщо до края на пътуването.
Казвам, че дали ще започнеш изпреварване с кикдаун и повече от половината батерия или само с минималните 3 черти е различно и се усеща.
Едно, защото заряда, който колата реши да позволи от "празната" батерия (знам, че реално не е празна) ще е по-малко и за по-кратко, и второ защото ускорение с пълна мощност от МГ1/2 и допълване с колкото там трябва от ДВГ не е равно на пълна мощност от ДВГ + малко от МГ1/2. Сега не съм експерт, но знам какво усещам, знам колко бързо мога да изпреваря и да се прибера обратно в двата случая и знам как въртящия момент на електромоторите не е с брутална крива като от ДВГ.
Не съм казвал никога, че ще ти свърши батерията и няма да имаш изобщо до края на пътуването.
Казвам, че дали ще започнеш изпреварване с кикдаун и повече от половината батерия или само с минималните 3 черти е различно и се усеща.
Едно, защото заряда, който колата реши да позволи от "празната" батерия (знам, че реално не е празна) ще е по-малко и за по-кратко, и второ защото ускорение с пълна мощност от МГ1/2 и допълване с колкото там трябва от ДВГ не е равно на пълна мощност от ДВГ + малко от МГ1/2. Сега не съм експерт, но знам какво усещам, знам колко бързо мога да изпреваря и да се прибера обратно в двата случая и знам как въртящия момент на електромоторите не е с брутална крива като от ДВГ.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не, nicktodorov, разбрах те напълно добре и ти казвам и аз какво усещам и наблюдавам.
Вникни в написаното от мен- и от Slow. И пак казвам- напълно възможно е и чисто субективно да е моето усещане при големия ДВГ, който сам по себе си може да компенсира в голяма степен, но е абсолютен факт.

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да де ама колата струва Х лв, които не ги включваш в тия 100км. Има обслужване, застраховка и други разходи, не е само гориво.travelboy1965 написа: ↑11 Окт 2021 14:23Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.
В разходите на моята кола за 4 години и 70х.км горивото е само 13%. А имам още 1г лизинг и остатъчна стойност

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Тия сметки издишат от всякъде.biro написа: ↑11 Окт 2021 14:35Да де ама колата струва Х лв, които не ги включваш в тия 100км. Има обслужване, застраховка и други разходи, не е само гориво.travelboy1965 написа: ↑11 Окт 2021 14:23Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.
В разходите на моята кола за 4 години и 70х.км горивото е само 13%. А имам още 1г лизинг и остатъчна стойност![]()
Първо колата струвала Х...ама ще я караш У или УУ години. Така че ако я караш 2-3-5 или 10 години е доста различно.
За това да се спрем на разходите които кажи речи на година може да измериш.
Каско между 1600-2500... сега и тук са много условностите, като кола, години и тн... но ако каското ти е 4-5-10 хиляди, надали използваш градски транспорт и придвижване в едно изречение.
Обслужването пак със горните условности средно ти е 400, ГО 300
Сумарно годишно или за 15 000 ще ти идва между 16-25 стИнки на КМ...
Отделно че ако въртиш над 15 на година сметките отиват още надолу.
В София с чудесното управление на картофената принцеса, градския транспорт е последното нещо което бих ползвал, дори в дни като днешния мокро и гнусно..бих избрал велосипед преди градския... Така че какво остава за автомобил.
Съвсем отделен е въпроса дали ще включиш в цената и времето/комфорта/шанса да се заразиш в тъпканицата (не само с корони и преди това е било факт). Така че да колата е доста по - евтина алтернатива на градския транспорт.. за София
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Добре ето разбивка:
4.068,89 EUR гориво
4.335,06 EUR застраховки (каско + ГО)
8.888,28 EUR първоначална вноска (включва и първата вноска от 4 по каско + GPS тракер 600лв)
11.338,38 EUR финансиране (вноски лизнг + лихва)
680,38 EUR техническо обслужване
135,15 EUR данък
1.450,56 EUR зимни гуми + джанти + сензори
198,40 EUR винетки
153,39 EUR регистрация
31.248,49 EUR total
Около 0,45 EUR на километър.
Между другото една съпоставка на разхода на гориво: Аевенсисът беше комби 2.0 дизел 126 коня.
Хондата е 1.4 бензин 83 коня.
4.068,89 EUR гориво
4.335,06 EUR застраховки (каско + ГО)
8.888,28 EUR първоначална вноска (включва и първата вноска от 4 по каско + GPS тракер 600лв)
11.338,38 EUR финансиране (вноски лизнг + лихва)
680,38 EUR техническо обслужване
135,15 EUR данък
1.450,56 EUR зимни гуми + джанти + сензори
198,40 EUR винетки
153,39 EUR регистрация
31.248,49 EUR total
Около 0,45 EUR на километър.
Между другото една съпоставка на разхода на гориво: Аевенсисът беше комби 2.0 дизел 126 коня.
Хондата е 1.4 бензин 83 коня.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Е пак е по-евтино от автобус.Да не говорим когато се возят 2 и 3 ма души.Пък и хайде върви с автобус на ски.Или пък лятото на по отдалечен плаж от Варна.Ще идеш с автобус ама нъцки.Пък и каквото и да си говорим,накрая винаги става дума за пари.
https://blitz.bg/ikonomika/eksperti-che ... 44760.html
https://blitz.bg/ikonomika/eksperti-che ... 44760.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами колега, предвид всички суми които си посочил са в Евро, допускам че не си в България или съм в грешка?
НО дори със твоите сметки съотнесено КЪМ СОФИЯ... пак с кола В СОФИЯ е по - евтино
Освен това си включил винетка - тук говорим за градски транспорт винетките не ни трябват, цена за регистрация цена на колата. Гумите ги купуваш веднжъ на 2-3-4 сезона, джанти? сензори?
НО дори със твоите сметки съотнесено КЪМ СОФИЯ... пак с кола В СОФИЯ е по - евтино
Освен това си включил винетка - тук говорим за градски транспорт винетките не ни трябват, цена за регистрация цена на колата. Гумите ги купуваш веднжъ на 2-3-4 сезона, джанти? сензори?
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не съм чужбина, софтуерът на spritmonitor.de ми калкулира разходите в евро иначе ги въвеждам в лв.
Обяснил съм, че това са разходи по нов автомобил за първите 4 години.
За хондата от скриншота цената на км е още по-висока щото се кара само градско и още няма 1г. А самата стойност на автомобила е 12 пъти по-ниска от тази на тойотата. Понеже я взех със зимни гуми и купих алуминиеви джанти с летни гуми втора употреба за смешната цена от 350лв общо за четирите. Вярно гумите са почти за изхвърляне, но градско по 200км на месец вършат работа.
Обяснил съм, че това са разходи по нов автомобил за първите 4 години.
За хондата от скриншота цената на км е още по-висока щото се кара само градско и още няма 1г. А самата стойност на автомобила е 12 пъти по-ниска от тази на тойотата. Понеже я взех със зимни гуми и купих алуминиеви джанти с летни гуми втора употреба за смешната цена от 350лв общо за четирите. Вярно гумите са почти за изхвърляне, но градско по 200км на месец вършат работа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Приус вече не се предлага на европейския пазар?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Така.Днес направих повторен тест драйв на Корола Хибрид седан.Този път на магистрала до летището.Впечатления.Колата е много стабилна.Малко по-шумна е наистина,но определено не е по-шумна от сегашният ми дизел.Разход 5/100 като я настъпах до 140 на магистралата(комбинирано с малко градско).В режим спорт не ми се стори въобще мудна.При Меган 4 и Октавия напротив забелязах някакъв лаг при рязко натискане на газта.Може би е от скоростните им кутии.Кара се приятно.В резултат реших да променя цвета на купето в светло и да мина едно ниво нагоре.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Кое ниво си се спрял? ако си писал не успях да видя къде. При екзек. нивото, комбито е с лед светлини, седана неtravelboy1965 написа: ↑13 Окт 2021 20:03 Така.Днес направих повторен тест драйв на Корола Хибрид седан.Този път на магистрала до летището.Впечатления.Колата е много стабилна.Малко по-шумна е наистина,но определено не е по-шумна от сегашният ми дизел.Разход 5/100 като я настъпах до 140 на магистралата(комбинирано с малко градско).В режим спорт не ми се стори въобще мудна.При Меган 4 и Октавия напротив забелязах някакъв лаг при рязко натискане на газта.Може би е от скоростните им кутии.Кара се приятно.В резултат реших да променя цвета на купето в светло и да мина едно ниво нагоре.

-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да екзек. седан.Не искам комби.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост