Оптимални обороти за живот на двигателя
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2021 15:40
За мен най-логично за дълговечен двигател са следните фактори:
1. Минимални обороти, при които е достигнато максимално налягане на маслото (след това започва да отваря байпасния клапан)... Мазането е максимално, а 'изминатият път' на буталата - минимален..
2. Натоварване в тези обороти, водещо до най-добро изгаряне/малко сажди и липса на детонации... Вероятно е около средно натоварване..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от Hursa » 25 Сеп 2021 18:47
Затова, според мен, смазването - при изправна система - не е сред главните определящи "дълговечността" на двигателя фактори (освен, ако конструктора не е решил да "саботира" двигателя си, за да му намали "експлоатационния живот" или не е допуснал конструктивни грешки, и не е конструирана добре системата).
Това може да е така, ако се отчита, колко работа е извършил двигателя, докато се е наложило да бъде извършен основен ремонт (или изхвърлен). Но автомобилния двигател, особено съвременните, по-мощните - относително много за кратко работят при такова натоварване. Това е показател по-скоро за стационарен двигател, например двигател задвижващ генератор (или "корабен дизел", или ДВГ на самолет

Hursa
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от memorex » 25 Сеп 2021 19:43
Високото натоварване и променливото натоварване в кратки периоди от време скъсява живота не само на двигателя с вътрешно горене.За мен темата не е безсмислена но автора не е задал правилно въпросите си и не е конкретизирал за кой точно двигател пита.
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
Hursa
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от memorex » 25 Сеп 2021 20:16

'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от witston » 25 Сеп 2021 20:42
Писал съм кой е двигателя - 4ZZ-FE 1.4 и конкретната ситуация с обороти и скорост. Става въпрос за нормално шофиране - в града има спиране-тръгване, ясно е. След това извън града се поддържа постоянна скорост и обороти - съответно около 130 км/ч и 4000 об/м. Примерно 15км в града на спиране-тръгване и след това още 200 км на 130 км/ч и 4000 оборота в минута.memorex написа: ↑25 Сеп 2021 19:43 Колко километра е изминал автомобила по магистрала на постоянна скорост или в града на спри-тръгни.?!?.
Високото натоварване и променливото натоварване в кратки периоди от време скъсява живота не само на двигателя с вътрешно горене.За мен темата не е безсмислена но автора не е задал правилно въпросите си и не е конкретизирал за кой точно двигател пита.
witston
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от Hursa » 25 Сеп 2021 21:04
И аз реших, че въпроса е принципен - въобще за двигателите и как да доближим експлоатацията до оптималната. Ясно е, че зависи от условията на пътя, но при много случаи имаме избор в определени граници. Ако определим какъв е оптимума - можем да варираме в допустимия за момента диапазон - така, че да се доближим до него, макар и с малко.
Hursa
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от ufer » 25 Сеп 2021 21:09
ufer
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от Hursa » 25 Сеп 2021 21:14
Високите обороти при спортните двигатели - съвсем не са за недопускане прекъсване на масления клин в лагерите, а за постигане на голяма мощност от определен работен обем и за минимизиране масата на двигателя. Поне според мен

Hursa
ufer
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от Hursa » 25 Сеп 2021 21:33
Технологичната революция има различни изражения - например икономичния двигател на скания работещ на метан с максимална мощност при под 2000 оборота.

Hursa
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от memorex » 25 Сеп 2021 21:49
При посочения от автора двигател основно се изисква качествено моторно масло и обороти за предотвратяване натрупване на карбон ,макар ,че пак се образува и изхода е механично чистене .Някои предлагат спрейове за целта ама..
Масления клин трябва да е устойчив при екстремни условия затова и качеството на маслото е важно .Налягането на маслото според мен е конструктивно заложено да се мени спрямо натоварването т.е макс.налягане на изгаряне.
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от dracunculus » 26 Сеп 2021 09:37
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- mapamop
- Мнения: 5211
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от mapamop » 26 Сеп 2021 11:48
Градско в повечето време се движа на свободна, като "припомпвам" на пета, да дозасиля, когато стигна под 45 километра в час. Градският ми разход се върти около 8.3-9.2 по колонка, според зависи колко се е напрегнал климатика.
10/100 и над 10/100 градски разход нямам от над година. Предполагаемо там някъде е и "щадящият" режим на двигателя. Друг е въпроса, какво се случва с другите агрегати - скоростна кутия, съединител примерно.
Не съм сигурен, кое е по-евтино или по-скъпо за ремонт - скоростна кутия или мотор. Вероятно и двете са на неприятни цени.
По отношение на въпроса, се замислям и какво се печели в повече от "щадящият режим на двигателя", на автомобилите втора употреба, на известни години, но с неизвестни пробег и ниво на поддръжка от предният собственик. За новозакупени автомобили ми изглежда по-резонен. За старите, не съм сигурен колко повече ще бъдат изцедени, тези които са "жалени" и тези които не са. Разбира се съм далеч от мисълта, за "виж ко прай на трета, до ламарината" или "режим рали", всеки ден.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Оптимални обороти за живот на двигателя
Мнение от Hursa » 26 Сеп 2021 12:28
И все пак - е принципен.memorex написа: ↑25 Сеп 2021 21:49 Е как въпроса ще е принципен като технологията се развива и има разлики при един бензинов с директно впръскване атмосферен в общия случай /отпреди 20 г./ и нов бензинов турбиниран с многоточково впръскване и от друга страна дизелови двигатели.
При посочения от автора двигател основно се изисква качествено моторно масло и обороти за предотвратяване натрупване на карбон ,макар ,че пак се образува и изхода е механично чистене .Някои предлагат спрейове за целта ама..
Масления клин трябва да е устойчив при екстремни условия затова и качеството на маслото е важно .Налягането на маслото според мен е конструктивно заложено да се мени спрямо натоварването т.е макс.налягане на изгаряне.

Но иначе - да. Лошото качество на използваното масло или дори използването на качествено масло, но съвсем не подходящо за конкретен двигател - може да го "съсипе" за няколко хиляди, дори за няколко стотин километра. И това е до многократно по-важно за новите двигатели (според мен). Същото важи и за горивата. Съгласен съм, явно някой двигатели са по-чувствителни (до "много" по-чувствителни) към качеството на маслата (или горивата), по-сравнение с други, но пак принципно за всички двигатели е важно.
Hursa
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта