За да допълня цялостната картинка и да съм полезен на колеги, интересуващи се от IS300h (имаше няколко човека, които показаха заинтересованост и питаха за мнение), излагам отзивите ми за около 11 000км, които врътнах от януари.
+Плюсове: изработката- напълно на ниво. Нищо не скърца, тропа, трака или каквото и да е. Врати и багажник се затварят с един плътен тежък звук, не се чувстват ''кухи'', както на Авенсиса ми. Материалите са много приятни, кожата мека и приятна на допир. Всякаквите екстри функционират точно (асистент за фарове, ЛДА, чистачки). Резервоарът е 66л, стига ми за над 700км според разхода (за него по-надолу). Колата върви и то много, както при изпреварвания при скорост 60 до 100, така и при спринт на магистрала с над 140, особено в последния случай явно добре се допълва ДВГ от ел. мотора, колата спринтира очевидно по-добре от съизмеримите автомобили с ДВГ и тегли без никакъв спад до макс. скорост от 210. Обезшумета е много добре, возията е страшно комфортна, с летните 18 джанти една идея по-твърдо, отколкото със зимните 17ки. В завой е ядски стабилна, държи си траекторията като по релси (въпреки, че няма адаптивното спортно окачване както при F-Sport варианта, представям си там каква лудница би било...). Стабилност на сняг, въпреки задно предаване, феноменална за такава кола 4х2. Спира също така доста добре. Аудиото е като в концертна зала, адски доволен съм
Неутрални - багажник, 450л, не е кой знае колко малък, но спрямо 510л в Авенсиса ми или пък 520л в Камри си малее. Жабка и място за вещи в купето- общо взето средна работа. Фарове....е това ме изуми, поръчвайки колата и гледайки брошурата оставаш с явното впечатление, че се касае за МАТРИКСНИ- ЛЕДта

. Да, но реално НЕ. Просто има незабележима разилка в търговското име на матрикса при NX300h/ES300h и ''високо потентните'', но обикновени ЛЕД в IS300h, които в различните нива на оборудване са и различни, което води до допълнителна заблуда. Търговски трик точно както при Мерцедес (често спонемавания от мен приятел си купи 2017та Е-Класа най-високо ниво за над 70к Еврона БЕЗ матрикс, казаха му, че трябвало да си поръча специално, пък той пропуснал

). Всмисъл...моите фарове си светят много добре, по-добре от на Авенсиса ми, асистентът за дълги работи бая точно, всичко е ОК, но карам аз януари една нощ за първи път и гледам.....па това не изрязва отсрещните коли....мама им...

. По-натам....разход. В града 4,5 реален по колонка (БК показва 0,2 до 0,3 по-малко, за първи път имам кола с неточен БК), на спокойто каране със 130кмч по Аутобан дава за мен странно висок разход от около 6,7-7 в момента с летните гуми. Отзад съм с 255ци, може би е и поради това, със зимните 225 даваше с над 0,5л надолу. Явно и широките гуми вдигат много разхода при дъжд с висока скорост....определено наблюдавам такава тенденция. Непропорционално на фона на това ми ''малее'' и съм приятно изненадан от разхода при високо скорости, с константно каране от порядъка 160 до 180 и няколко кикдауна до 210 дава максимум 8,5-8,6 до 9л по колонка, тествах до многократно. Не мога да накарам колата да изхарчи повече, каквото и да правя, напълно сериозно. Само не мога да си обясня защо със 130 ми харчи толкова ''много'', a при 160+ толкова ''малко''

. Като неутрален пункт бих споменал и пространството в купето. За хора като мен (176см) и жена ми (170см) и отпред и отзад си е ок, но особено отзад би било леко тесничко на коленете за хора над 185, предполагам. Странно ми е, че при 2,70м междуосие Авенсисът ми отзад е по-просторен. Лексусът е 2,8м, но явно надлъжният двигател изяжда място от общата дължина на купето.
-Минуси- Качеството на входния звук при телефониране през Блу Туут, непропорционално лошо спрямо качеството на изходния звук (казват хората телефониращи с мен) и спрямо качеството на самото аудио. Не мога да си обясня защо. В друга тема бях споменал като минус липсата на изтегляща се подпора на бедрата на предните седалки. Не ми пречи при моя ръст, но е тъпо да няма. И идва най-необяснимото за мен- няма джобове на задните седалки, това е първата кола, която виждам да е така. Има достатъчно място на тапицерията на вратата, но няма джоб.
В обобщение, има какво да се желае от автомобила, но всичкото са неща, с които аз бих направил компромис. Цялостният пакет ми пасва и съм много доволен от избора си. Надявам се да помогне темата и на други колеги оглеждайки се в сегмента Камри-IS300h.
Поздрави
