
Corolla 1.6 3ZZ-FE VVTi 110HP 2003 - Монтаж на ГИ ?
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
- Получена благодарност: 1 път
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
За пояснение - главата беше отворена. Всички изпускателни клапани били подменени - поне така казаха от сервиза - и хлабините обрани с шлайфане на опашки на клапани. Там, така правели. Не предложиха и не настояха за
подмяна на чашки.
подмяна на чашки.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Стореното, сторено.
Но едно не разбрах. След като регулирането на хлабините е било твърдо решено да стане без смяна на размерните повдигачи, а с шлайф на стеблото на клапана, не би ли трабвало първо да се оборудва главата, да се монтират разпределителните валове, да се мери, да се запише кой клапан с колко да се скъси. Неприятното е, че ако при първото мерене излезе клапан без хлабина, то ще трябва да се скъсява два пъти. Един път примерно с една-две десети, после главата да се оборудва втори път с валовете, пак да се мери, за да се уточни окончателното скъсяване. Та затова ми е странно как се е получила хлабина над 0.6 и защо е оставена така. Не знам дали няма да се повреди гърбица, или повдигач при работа с такъв голям луфт, като оставим настрана, че вероятно трака доста дразнещо. Дано не съм прав.
Но едно не разбрах. След като регулирането на хлабините е било твърдо решено да стане без смяна на размерните повдигачи, а с шлайф на стеблото на клапана, не би ли трабвало първо да се оборудва главата, да се монтират разпределителните валове, да се мери, да се запише кой клапан с колко да се скъси. Неприятното е, че ако при първото мерене излезе клапан без хлабина, то ще трябва да се скъсява два пъти. Един път примерно с една-две десети, после главата да се оборудва втори път с валовете, пак да се мери, за да се уточни окончателното скъсяване. Та затова ми е странно как се е получила хлабина над 0.6 и защо е оставена така. Не знам дали няма да се повреди гърбица, или повдигач при работа с такъв голям луфт, като оставим настрана, че вероятно трака доста дразнещо. Дано не съм прав.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Май си прав... Шлайфистите използват различни методи и много рядко са прецизни, а в случая са били тотално немарливи - 0,65 луфт... 

-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
- Получена благодарност: 1 път
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Ако не седиш на "майсторите" "на главата", "изгоряла" ти е колата! Така е обикновено тук в България.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Ако главата е била разглобена напълно и има нови клапани, тогава хлабина 0.65 е сериозна грешка. Имах такъв случай с две глави поред-ново момче в шлайф базата. С два нови лифтъра би трябвало да се получи.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
- Получена благодарност: 1 път
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Не е сигурно. Ако предположим, че сегашните лифтъри са с максимален или близък до максималния размер, не съм сигурен, че ще стане. Но всъщност, не знам какви са размерите на оригиналните лифтъри и максималните размери на ремонтните такива...
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Доколкото разбрах, новите клапани са старите, но с шлайфани стержени. Може само да се надява, тойотските клапани да са куче марка...
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 10 Яну 2011 18:54
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Corolla e12 газ/бензин
- Получена благодарност: 1 път
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Платил съм за 8 нови изпускателни клапана. Вероятно всички са шлайфани, освен ако не са намерени подходящи повдигачи от съществуващите. Надявам се наистина клапаните да са нови!
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
ГАЗ НА TOYOTA COROLLA 1.6 VVTI 2003 ГОД.
Дано да са коректни хората и да не стане като при мен - плащам пълна ревизия на глава (шлайфане, надуване, притриване на клапани, гумички), а сега като изби ганитурата на 20 000 км, се оказа, че нищо не е правено може би с изключение на гумичките. 

- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Corolla 1.6 3ZZ-FE VVTi 110HP 2003 - Монтаж на ГИ ?
Археологията продължава:
Потребител 534
Потребител 534
Последно активен:05 окт 2021, 20:11
Corolla 1.6 3ZZ-FE VVTi 110HP 2003 - Монтаж на ГИ ?
Изпусквателните клапани не е ли заради високите обороти и недоизгаряне? Като гледам след 2000 г. двигателите са на оптимална мощност на 4400 оборота, старите бяха на ок 3000, скоростите са по-къси, а се карат на 140-160 на магистрала часове наред.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта