Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Аз пък съм доволен от Спортиджа си. За две години и половина нула проблеми. Няма никакво скърцане на пластмаси. Никакво. Върви много добре с турбо бензиновия двигател. Няма недоразумения като CVT, а е с двоен съединител. Верига на двигателя. 4х4 , което е по-добро от на РАВ 4, доказало се е в много тестове. Определено Киа и Хюндай са новата Тойота. Единствения минус е че вдигнаха много цените и те напоследък.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Освен дизел, вече не трябва да се купува и бензин с директно впръскване, еле пък и с турбо. Проблемите се очакват от 60 000 км докъде Бог даде да се появят. Само Тойота има двигател с двете впръсквания, за да се реши проблемът, ама много чакане...
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Дизел защо да не се купува? Заради евентуални ограничения или проблеми с двигателя?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Не разбрах за директното впръскване. Имам и дпф... аууу как я карам тази кола. И турбо. Хората са навъртяли вече над 200 -300 000 км. и нула проблеми. Не гледайте USA клипове. Там качеството на бензина е ужасно, а и ги карат само градско.
Иначе не съм против дизелите. Просто не са моя тип.Който се кефи на печките да взима.
Иначе не съм против дизелите. Просто не са моя тип.Който се кефи на печките да взима.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Дизелите са ясни: помпи с ниско налягане, помпи с високо налягане на около 1900 бара, пиезо дюзи, малки турбини подложени на високо налягане и за капак променливи геометрии, за да "върви" (дизел бегачка няма
). После почват: ЕГР, водно на ЕГР-а, водно на масления охладител, катализатор, DPF, SCR. И нещата така са навързани, че една променлива в това уравнение да не работи като хората, директно дава негативен ефект на останалите елементи надолу по веригата.
Бензина с директно вприскане обича да прави нагар, щото няма какво да чисти всмукателните клапани, както е колекторното (индеректно) впръскане. Остатъчен продукт на директното е и задименост, която при старата технология не съществува, даже говориха за DPF и на бензоновите с директно да слагат. Както и да е, затова Тойота направиха Dynamic Force серията двигатели, явно не е само в САЩ този проблем. А фактът, че новите бензинки са малолитражки и обичат да пипат масълцето, защото се газят яко, или защото сегментите им са неадекватни (VAG, към теб гледам, второто поколение TSI около 2011-2013 година), всички трябва да го знаят.
Хубаво, но евтино - няма.

Бензина с директно вприскане обича да прави нагар, щото няма какво да чисти всмукателните клапани, както е колекторното (индеректно) впръскане. Остатъчен продукт на директното е и задименост, която при старата технология не съществува, даже говориха за DPF и на бензоновите с директно да слагат. Както и да е, затова Тойота направиха Dynamic Force серията двигатели, явно не е само в САЩ този проблем. А фактът, че новите бензинки са малолитражки и обичат да пипат масълцето, защото се газят яко, или защото сегментите им са неадекватни (VAG, към теб гледам, второто поколение TSI около 2011-2013 година), всички трябва да го знаят.
Хубаво, но евтино - няма.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Няма съмнение ,че Киа са взаимствали много от Toyota , като концепция , но в същото време са и различни. За мен Киа/Хюндай са взели доста и от ВАГ групата. DSG то и директното впръскване Киа със сигурност не са го взаимствали от Toyota. Aз ако трябва да правя избор между нова Киа и Тойота , бих си взел Киа ако ще я карам само в рамките на гаранцията и съответно Тойота , ако ще я карам и след това. Не знам какъв тип точно е dsg то на Спортидж , но наскоро се интересувах как е при Niro и там се оказа ,че са сухи съединители. Не можем да знаем какво става при тая кутия след 150-200 к , но е сигурно поне ,че все някога ще има разход за смяна на двойния съединител.urb написа: ↑05 Сеп 2021 10:22 Аз пък съм доволен от Спортиджа си. За две години и половина нула проблеми. Няма никакво скърцане на пластмаси. Никакво. Върви много добре с турбо бензиновия двигател. Няма недоразумения като CVT, а е с двоен съединител. Верига на двигателя. 4х4 , което е по-добро от на РАВ 4, доказало се е в много тестове. Определено Киа и Хюндай са новата Тойота. Единствения минус е че вдигнаха много цените и те напоследък.
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
DPF филтъра при някои бензинови модели Евро 6 е вече факт. Предполагам,че хората не са почнали още да реват понеже колите има са на малко километри. При положение ,че бензиновите коли се карат преобладаващо градско , предстои да видим как ще им понесе тоя филтър. Те дефакто с тоя филтър и с данъчната политика в Западна Европа погребаха дизела , сега се оказва ,че ДВГ , като цяло отива в коша.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Вече почти всички бензини имат GPF. Май Мазда нямат, затова се наложи да си скопят двигателите и имат по-лоша динамика. Понеже за сефте и за последно имам дизел не знаех за регенерации и т.н. та се образовах с времето. При GPF е по-леко от дизела - няма принудителни впръсквания, но подозирам рано или късно и този филтър ще има краен брой запушване. Като при DPF където след всяка регенерация отлага "oil ash" и е ясно при ваг че изкарва 250-300 хил макс.
При VAG 2016 имаха 2.0 бензин с 8 дюзи - 4 бяха директно, 4 тип MPI и нямаха зор с нагари ОБАЧЕ решиха, че нямат келепир и сега са с 4 пак с директно и старите проблеми се завърнаха.
Как стоят нещата с 1.8 и 2.0 хибрид? Мисля, че нямат GPF..С директно впръскване ли са?
И другото ... защо не дават общо колко нютон метра имат двата двигателя. Къде ли не търсих, има разни стойности, но не са официални. Не съм намирал и графики, ако някой има стойности и графики да сподели.
При VAG 2016 имаха 2.0 бензин с 8 дюзи - 4 бяха директно, 4 тип MPI и нямаха зор с нагари ОБАЧЕ решиха, че нямат келепир и сега са с 4 пак с директно и старите проблеми се завърнаха.
Как стоят нещата с 1.8 и 2.0 хибрид? Мисля, че нямат GPF..С директно впръскване ли са?
И другото ... защо не дават общо колко нютон метра имат двата двигателя. Къде ли не търсих, има разни стойности, но не са официални. Не съм намирал и графики, ако някой има стойности и графики да сподели.
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
При бензина с директно има много технология пренесена от дизела. Примерно впръскването е при около 500 бара и по-малко цикли на такт, а димът е пъти по-малко от дизела. Сега клиента ще се ритне от кеф и ще каже: Уау това ще държи 500К км. Да ама не, CAD и симулациите идват на помощ, на производителя, който ще гледа къде що материал може да си спести, колкото да изкара гаранцията частта. Нали не мислите, че ще сложат филтър за частици с капацитет за дизел, но на бензин? Трябва да се запушва! Избирате марката, която оставя да има и за нея, и за клиента. VAG, PSA, не са в тази група, за мен.
1.8 не следва да има филтър, не е с директно. 2.0 може да алтернира между двата типа впръскване, и може японците да са минали метър пред регулаторите да не слагат филтър, някой с такъв да потвърди.
На 1.8 четох, че общо системата има около 210 NM въртящ момент (хибрид), а самият бензинов двигател някъде 130 нютон-метра, щото е с Аткинсън, не Ото.
1.8 не следва да има филтър, не е с директно. 2.0 може да алтернира между двата типа впръскване, и може японците да са минали метър пред регулаторите да не слагат филтър, някой с такъв да потвърди.
На 1.8 четох, че общо системата има около 210 NM въртящ момент (хибрид), а самият бензинов двигател някъде 130 нютон-метра, щото е с Аткинсън, не Ото.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Имам DPF, но при бензина работи на двойно по-голяма температура и никога не се задръства, ако се кара и малко извънградско. Почетете малко за принципа на Dpf и защо не се задръства на бензин. А аз карам главно извънградско. Иначе DSG то е със сухи съединителя и ги дават да държат по 200 000 км. минимум. Ако не ги мъчиш изкарват по 400 000. Не струват милиони и определено разхода е по малък отколкото да правиш счупен вариатор. DSG не е добре да дърпаш ремаркета, особенно лодки и да ги наместваш. Също и да стоиш на наклон, без да използваш Auto hold. Ако си идиот естествено си е твой проблем. В КИА няма гаранционно счупено DSG,а съм чувал че даже подменят пакети -т.е. съединителя по гаранция, въпреки че клиента е бил виновен.Защото си държат на гаранцията.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Чакай. GPF се слага от 2, 3 години. Не се радвай. А и нас тук с хибридите не ни пука дали двигателя ще работи ОК извънградско, пука ни за градското. И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Повече никога не ходи при този "майстор". Съвет от мен.GringoBG написа: ↑05 Сеп 2021 18:14 И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
DSG с двоен съединител дърпа каравана всяка година - крайни точки от южна Италия и южна Испания до нос Нордкап от 4г и над 100 000км и все още няма проблеми. Отделно собственика на колата си пренесе с ремарке паветата за 50кв.м. вход и площадка към гаража му.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Не се "безпокой" за майстора. Като седнах в Джетата на тръгване и при смяна на ниските предавки тресеше като за последно. 2к лв назад, нови съединители, "оправиха" работата. Колата беше на 2 години тогава. Сестра му, собственичката, не се зарадва особено. Имаш повод да запалиш свещичка.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
Нищо не тегля, проблеми с DPF нямам. Това не е дизел. Карай си хибрида, по скъп с десетки хиляди, после смени батериите. Пак за няколко хиляди. Но над 5 хаххаха. И спестявай. DPF на бензин проблем не прави. Аз в града карам корола на газ и колело. И пеша мога. Ти му мисли с батериите.GringoBG написа: ↑05 Сеп 2021 18:14 Чакай. GPF се слага от 2, 3 години. Не се радвай. А и нас тук с хибридите не ни пука дали двигателя ще работи ОК извънградско, пука ни за градското. И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
И не карам Джета, т.е. немски боклук. Аз кога съм карал аудита..... Отказал съм се. Има защо. DSG е супер кутия, покарай виж и после сили хейт. Има си спецификация - толкова ремаркета без спирачки, със спирачки повече. Чете се и се спазва. Иначе да те светна - със вариаторчето не можеш да теглиш нищо.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/
"с ватиаторчето не можеш да теглиш нищо" - не баш. Прочети, отвори спецификациите на всевъзможни коли с вариатор. От "вариатор" до "вариатор" разликата е от земята до небето. Също като разликата CVT - планетарно CVT. Да, за обикновеното CVT (това с веригата) чувам наистина и лоши отзиви за държеливостта. Но дали планетарното CVT е по-трошливо от DSG - разгледай задълбочено форумите (международните), запознай се с начина на работа на тези трансмисии и ще си отговориш сам. Дали хибрид с eCVT не може да тегли- някои не могат, други могат. И то до 2 ТОНА със спирачки- Highlander, например. РАВ4 4х4 има също възможност за теглене. Моята кола също, Корола и в двата си хибридни варианта също. Avensis със CVT тегли до 500кг без и 1600кг със спирачки (ок, тук съм съгласен, че в последния пример със CVT с верига тегленето би могло да се отрази зле, теоритично, как е в практиката реално не знам) 

Последно промяна от dracunculus на 05 Сеп 2021 21:21, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта