По инерция....
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
По инерция....
Мнение от xtratime » 30 Авг 2021 10:41
Говоря за хибриди- когато колата е на "N" батерията не се зарежда. Другото е, че аз не виждам смисъл в това по наклон на магистралата от "D" да минеш на "N". Достатъчно е само да пуснеш педала на газта и си по инерция, ако си сетнал автопилота то той ще те ограничава.Двигателя започва да ръмжи ако батерията е заредена на макс и си в положение "В".
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
-
- Мнения: 5682
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 10:49
Hursa
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 10:50
Из книжката на королаЗареждане на хибридната
батерия (задвижваща батерия
Ако скоростният лост е в позиция N,
хибридната батерия (задвижваща
батерия) няма да се зарежда, дори и
двигателят да работи. Затова, ако ав-
томобилът е оставен в позиция N за
дълъг период от време, хибридната
батерия (задвижващата батерия) ще
се изтощи, това може да доведе до
невъзможност автомобилът да стар-
тира.
Krachunov
-
- Мнения: 5682
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 11:13
Hursa
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 12:17
Да бе ясно, но хипотетична ситуация, която не е много изключена... Дълго спускане...батерия на малко заряд, голяма консумация... въпреки че бая зор ще се види да се случи.
Не че някога съм включвал на N, но е интересно и ще тествам.
Krachunov
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
По инерция....
Мнение от biro » 30 Авг 2021 13:08
И защо ограничаваш случая до движение по магистрала? Напримвр спускам се от прохода Шипка, батерията ми е препълнена и двигателя бръмчи на 5-6 000 оборота. Включвам на N и настава тишина. Само леко коригирам със спирачката.xtratime написа: ↑30 Авг 2021 10:41 Здравейте!
Говоря за хибриди- когато колата е на "N" батерията не се зарежда. Другото е, че аз не виждам смисъл в това по наклон на магистралата от "D" да минеш на "N". Достатъчно е само да пуснеш педала на газта и си по инерция, ако си сетнал автопилота то той ще те ограничава.Двигателя започва да ръмжи ако батерията е заредена на макс и си в положение "В".
biro
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
По инерция....
Мнение от xtratime » 30 Авг 2021 13:20
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
- peterhr
- Мнения: 637
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
По инерция....
Мнение от peterhr » 30 Авг 2021 13:57
При мен с обикновенно CVT на режим D много много рядко се включва моторна спирачка, така че да вдигне 5000 оборота. По-скоро поведението на D е като по инерция. Аз и затова при спускане ползвам ръчния режим за да ползвам моторната спирачка. Отделно след някои завои трябва да ускоря, а не само да е търкалям надолу.
peterhr
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 14:17
Ако се пускаш от шипка, не след дълго батерията ти е заредена на макс и дори и да си на D, колата вдига обороти на двигателя с цел да разтоварва батерията. Тази енергия трябва да отиде някъде за да не претовари батерията. В подобни случаи, ако подадеш леко газ ще установиш че оборотите падат а ако релефа и пътя позволява, може да изгаси и двигателя. Лошото е, че в повечето случаи се спускаш с достатъчна скорост и допълнителното ускорение не ти е нужно, че да натискаш допълнително газ.
Krachunov
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
По инерция....
Мнение от Lwerewolf » 30 Авг 2021 15:19
Lwerewolf
-
- Мнения: 5682
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 15:58
Когато се зареди батерията задържащия момент приложен към двигателните колела от страна на генератора би се загубил. За шофьора това би означавало различно усещане за автомобила (все едно да се ускори автомобила самопроизволно), а това е недопустимо и може да доведе до негови (на шофьора) грешки. Предполагам, за това, когато батерията се зареди, за да симулира същото задържащо усилие, като това което има когато се пусне педала - се развърта ДВГ (от колелата) за да се разсейва тази мощност. Предполагам, че при хибрида това задържащо усилие е малко по-голямо от колкото при стандартен бензинов автомобил - тъй като тази мощност се усвоява и голяма част от тази регенеративна мощност се реализира при пускане на педала (само предполагам).
Трябва да се има предвид, че двигателя на хибрида е много по-разтоварен, не задвижва много от допълнителните механизми (задвижват се от ел двигатели), облегчен е и като маса и като триене (дори реализирания цикъл на Милър снижава с малко съпротивлението му, според мен) - поради това при въртенето му с едни и същи обороти съпротивителния му момент е чувствително по малък. Също така хибрида, като средно е и по-тежък, а това означава по-голям съпротивителен момент задържащ двигателни колела, за да се създаде същото усещане за забавяне. И затова - за да създаде същия (като при регенерация) задържащ момент неговия ДВГ трябва да се развърти до значително по-големи обороти.
При CVT предполагам - автоматиката се старае да поддържа минимални обороти, както при задвижване на автомобила, за постигане на минимален разход, така и при "пускане на педала" - за минимален съпротивителен момент. А това означава минимално предавателно число на трансмисията (като цяло), подобно на максималната предавка при степенна трансмисия.
Hursa
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
По инерция....
Мнение от Chuk Spleskanovski » 30 Авг 2021 17:51
И защо ограничаваш случая до движение по магистрала? Напримвр спускам се от прохода Шипка, батерията ми е препълнена и двигателя бръмчи на 5-6 000 оборота. Включвам на N и настава тишина. Само леко коригирам със спирачката.
[/quote]
Точно и аз за това говоря. И изрично споменах “когато батерията е пълна” !!!
От N на D при висока скорост няма нито ритане тропане , изчукване - включва си плавно. Освен това
не ми изписва никакви съобщения че е “опасно” , “вредно “ , “ това не е лада” и др!
Пробвал съм нарочно и с батерия само на две чертички- тогава вече изписва ,че хибр система не зарежда и е опасно
Някои колеги не знаят , но НЕ твърдо!! Не може!!
Както казва biro - всеки да се обоснове!
Chuk Spleskanovski
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
По инерция....
Мнение от biro » 30 Авг 2021 18:10
Да се чуди човек що не работи след като от едната страна върти ДВГ (при нехибридни автомобили), а от другата страна въртят колелата.
biro
-
- Мнения: 5682
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
По инерция....
Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 19:30
Hursa
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
По инерция....
Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 19:58
При хибрида единственото нещо което механично се мести е при включване на Р (паркинг). Няма значение дали си на D,N,R е само електроники... Без да искам един път в движение включих на задна R. Нещо си бях облегнал ръката. Бях с малка скорост, но нито изпищя нещо, нито се счупи. Сто процента имат защити. Няма как да оставят простия потребител да счупи нещо, толкова лесно.Chuk Spleskanovski написа: ↑30 Авг 2021 17:51 От N на D при висока скорост няма нито ритане тропане , изчукване - включва си плавно.
Krachunov
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта