Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Хайде да затворим дискусията с релетата, че тези, които не ги чуват просто... не ги чуват, а другите, които започват да ги чуват, ами просто са започнали да ги чуват.
В батерията има 3 релета (от там идва въпросното "тракане"). Като пример:

Условно да ги наречем:
Р1 - предварително зареждане на напрежението, свързано в последователност със съпротивление
Р2 - активира положителния край (+) на батерията
Р3 - активира отрицателния край (-) на батерията
При старт на системата:
1. Релето за предварително зареждане (Р1) се активира самостоятелно и след това се изключва. Тази функция проверява за залепване на релето от отрицателната страна (Р3). Ако Р3 е залепнало ще се появи движение на ток. Ако това стане, ЕКУ-то ще запише грешка за залепнало Р3 реле, преди да се изключи. Съответно грешката е фатална и системата ще иска проблемът да се отстрани преди автомобилът да може да бъде използван.
2. След кратка пауза, релето за предварително зареждане (Р1) и Р3 се включват, за да активират бавно електрониката в автомобила през системния резистор. Целта е контролиране на искрата в релетата и удължаване на техния живот.
3. След това положителният край се включва (Р2), за да се извърши крайното "закачане" на батерията към електрониката на автомобила.
4. Накрая релето за предварително зареждане се изключва.
5. Светва "Ready" на дисплея.
При стоп на системата е доста по-директно:
1. Р2 се изключва, като се откача батерията от електрониката на автомобила. Това е единственият момент, когато може да възникне искра в релето. За това ако имате товар на батерията - фарове, чистачки нагреватели и т.н., спирайте ги преди да изключите системата, за да удължите живота на релето, до колкото се може. Просто съвет.
2. Изключва се Р3.
Та за това написах това, защото те са важна част от "паленето" на автомобила и просто няма как веднъж да работят и да се чуват, а друг път не.
п.п. Това е описание за П2. Примерно в П3, П4 и Корола релето за предварително зареждане на батерията е обратно и се закача на отрицателния край на батерията и логиката на проверка е точно обратната. Ама няма кой знае какво значение това в крайна сметка. Просто са оптимизирали това нещо и проверката за залепналите релета става при изключване, а не при включване на системата, което е и малко по-логично.

В батерията има 3 релета (от там идва въпросното "тракане"). Като пример:

Условно да ги наречем:
Р1 - предварително зареждане на напрежението, свързано в последователност със съпротивление
Р2 - активира положителния край (+) на батерията
Р3 - активира отрицателния край (-) на батерията
При старт на системата:
1. Релето за предварително зареждане (Р1) се активира самостоятелно и след това се изключва. Тази функция проверява за залепване на релето от отрицателната страна (Р3). Ако Р3 е залепнало ще се появи движение на ток. Ако това стане, ЕКУ-то ще запише грешка за залепнало Р3 реле, преди да се изключи. Съответно грешката е фатална и системата ще иска проблемът да се отстрани преди автомобилът да може да бъде използван.
2. След кратка пауза, релето за предварително зареждане (Р1) и Р3 се включват, за да активират бавно електрониката в автомобила през системния резистор. Целта е контролиране на искрата в релетата и удължаване на техния живот.
3. След това положителният край се включва (Р2), за да се извърши крайното "закачане" на батерията към електрониката на автомобила.
4. Накрая релето за предварително зареждане се изключва.
5. Светва "Ready" на дисплея.
При стоп на системата е доста по-директно:
1. Р2 се изключва, като се откача батерията от електрониката на автомобила. Това е единственият момент, когато може да възникне искра в релето. За това ако имате товар на батерията - фарове, чистачки нагреватели и т.н., спирайте ги преди да изключите системата, за да удължите живота на релето, до колкото се може. Просто съвет.
2. Изключва се Р3.
Та за това написах това, защото те са важна част от "паленето" на автомобила и просто няма как веднъж да работят и да се чуват, а друг път не.

п.п. Това е описание за П2. Примерно в П3, П4 и Корола релето за предварително зареждане на батерията е обратно и се закача на отрицателния край на батерията и логиката на проверка е точно обратната. Ама няма кой знае какво значение това в крайна сметка. Просто са оптимизирали това нещо и проверката за залепналите релета става при изключване, а не при включване на системата, което е и малко по-логично.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Watchman толкова се е впечатлил от колата първите 35х.км., че е пропуснал да слуша и сега чак разбра за тия шумове.
Лостчето за фаровете ми е с 3 позиции: Auto, габарити, къси. Ако на вън е тъмно няма как да си изключа фаровете и стоповете. Освен с телефона да светна в сензора за осветеност, абе май по-добре да сменям реле ако се наложи.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Toyota Corolla 2019
- Благодарил/а: 3 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Мерсажwachman написа: ↑26 Авг 2021 09:26Аз го направих с ножче за пластелин. То е от много мека пластмаса.
Слгаш една кърпа на тапецерита точно до ръба на решетката, за да не я одереш. След това натискаш леко надолу тапицерията близо до някой от ъглите на решетката за да се отвори фуга и подпъхваш там ножето. Започваш леко да го надигаш. И така, решетката ще се откопчее.

-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Много щрака. Честно казано не мисля, че при мен се чуват подобни звуци или ако, то те са значително по - тихи. Като се кача, ще пусна запис, какво се чува след изгасване.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Много щрака щото много натиска бутона (повече от 2 пъти)
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Т.е. DC-DC converter-ът не спира преди изключване на P2? Чист интерес, просто почти не срещам споменаване на тези релета извън техническа литература.BOz написа: ↑26 Авг 2021 10:00 При стоп на системата е доста по-директно:
1. Р2 се изключва, като се откача батерията от електрониката на автомобила. Това е единственият момент, когато може да възникне искра в релето. За това ако имате товар на батерията - фарове, чистачки нагреватели и т.н., спирайте ги преди да изключите системата, за да удължите живота на релето, до колкото се може. Просто съвет.
2. Изключва се Р3.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Да. Реално ДЦ-ДЦ-то сработва след около 40 мс след разкачане на Р1 и спира с разкачането на Р2 (или Р3). Единствено, което се спира предварително е "Игнишън" сигнала.
Не знам дали има разлика при Приус-4, но ако има навит някой с нова кола, може да я закачим на осцилоскопа и да видим.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Аз още като доближа барутника, и започват да чаткат, вият и стържат какви ли не релета. Докато не потегля, все нещо се "донамества или донастройва", но никога не съм чувал гореспоменатите звуци да идват от към батерията. 
Относно тонколоните и скърцането от решетките-това е нормално, Колеги. Дори скърцането придава допълнителен "акорд" към и така скопената "аудио система".

Относно тонколоните и скърцането от решетките-това е нормално, Колеги. Дори скърцането придава допълнителен "акорд" към и така скопената "аудио система".
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Аз съм кръстил аудио системата, цветно радио.

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Аз нямам забележки към аудио системата, нищо не скърца и не дрънчи и за моето скромно разбиране звука е чудесен без да съм с претенции за аудиофилия. Но моята система е JBL с 9 тонколони , усилвател под шофьорската седалка и оптични линии от мултимедията до усилвателя.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
.. не казвай къде стои усилвателя...
И моята трябваше да е JBL, но се указа че съм объркал държавата, в която съм купил колата. Каталога бил не за БГ.
Това да е "кахъра".

И моята трябваше да е JBL, но се указа че съм объркал държавата, в която съм купил колата. Каталога бил не за БГ.

Това да е "кахъра".
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Не е JBL въпреки, че в ценовата листа е указана тази марка? (Или в ценовата листа не е упомената, само в каталога.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Corolla 2019 Hybrid - чукане на релета и др.
Беше ли дадено в ценовата листа, че аудиото ще е JBL?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта