Старт бутона не стартира Приус 20
Старт бутона не стартира Приус 20
За нея куршум наляхме,но на мен ми се разбърза перисталтиката на червата.В началото диода светваше зелено при вкарване на ключа в слота,но след няколко опита вече и това се изгуби. Опитвах и като изключих безключовото палене-нищо.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Като ръгнеш ключа в слота, батерия не му трябва, за да проработи (да бъде разпознат).slowtraveler написа: ↑10 Авг 2021 12:26 или батерията му ако комуникира с енергия от вътрешната си батерия
Това означава ли, че примерно "касетофона" е тръгвал и той? Зелено означава, че си подал в положение на "аксесоари". Все едно сега, когато всичко работи, да натиснеш веднъж бутона без да си натиснал спирачката. Пробвай и сподели дали същите неща са тръгнали и първия път, когато казваш, че бутона е светнал в зелено.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Старт бутона не стартира Приус 20
Тя засега работи прекрасно и се надявам да не го прави втори път.Жалко че не разбрах откъде дойде.Но добре че се оправи там от само себе си.За касетофон изобщо не съм си мислил тогава.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Затова мини сега една диагностика и виж дали има записани грешки в двата модула, които споменах.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Да не прави проблем спирачната машинка, ако до аксесоари го докарва само 

Където и да е да се види дали има записани кодове...



- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Виж, че проблемът е в невъзможността да се подаде на "контакт" изцяло.
Ако проблемът е в спирачната машинка, колата ще си минава през режимите АЦЦ, контакт, Офф...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Старт бутона не стартира Приус 20
Днес минах диагностика няма абсолютно никакви грешки записани никъде. Но какво забелязах. При включен бутон за безключово палене всичко работи.Ако вкарам ключа в слота бутона спира да реагира.Ако изключа безключовото палене бутона не реагира нито с при вкаран нито при изкаран ключ.По някакъв начин ключа при вкарване в слота блокира бутона.Явно има някакъв проблем със слота.С двата ключа които имам положението е същото,а батериите са нови.Ключовете отключват и заключват дистанционно колата.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Значи изглежда да имаш 2 проблема и си научил за втория неволно. Демек ти е отказало безключовото палене, а слота не ти е работил и преди това, най-вероятно.
Като за начало от двете страни на слота има едни зелени диоди, които са свързани с осветлението на колата. Демек като отвориш вратата и ти светнат плафоните, и те светкат. Работят ли (светват ли) заедно с осветлението на колата?
Ако вкараш ключа в слота и отвориш вратата, почва ли да свири, че си забравил ключа в слота, за да го вземеш?
Ако запалиш колата безключово и след това вкараш ключа в слота, слота заключва ли ключа така, че да не може да го извадиш докато не изключиш колата?
Предполагам отговорът, но като вкараш ключа в слота, червената количка с ключ на таблото продължава ли да мига?
Нямам ключ, който не е от моята кола, за да видя как се държи колата ако бутнеш чужд ключ и се пробваш да запалиш. Според мен трябва нещо да се случи, защото иначе колата не може да я дадеш на някакъв контакт, за да ѝ направиш диагностика и/или програмираш нов ключ, примерно.
Като за начало от двете страни на слота има едни зелени диоди, които са свързани с осветлението на колата. Демек като отвориш вратата и ти светнат плафоните, и те светкат. Работят ли (светват ли) заедно с осветлението на колата?
Ако вкараш ключа в слота и отвориш вратата, почва ли да свири, че си забравил ключа в слота, за да го вземеш?
Ако запалиш колата безключово и след това вкараш ключа в слота, слота заключва ли ключа така, че да не може да го извадиш докато не изключиш колата?
Предполагам отговорът, но като вкараш ключа в слота, червената количка с ключ на таблото продължава ли да мига?
Нямам ключ, който не е от моята кола, за да видя как се държи колата ако бутнеш чужд ключ и се пробваш да запалиш. Според мен трябва нещо да се случи, защото иначе колата не може да я дадеш на някакъв контакт, за да ѝ направиш диагностика и/или програмираш нов ключ, примерно.
Старт бутона не стартира Приус 20
Да точно така. Ключа не вкарван в гнездото и две-три години когато я купих.Тогава работеше.Натиснали сме копчето и неволно изключили безключовото.И после мъка,докато случайно налучкаме положение с вкл.копче и ключа вън.Утре ще има още проби,но сега си мисля, че вкаран ключа къса верига към копчето и би трябвало да се задейства друг модул.Четящ ключа и работещ с кола нямаща безключово.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Логиката е относително проста.
Като вкараш ключа в слота, вътре има 2 ключета. Едното ключе активира транспондер ЕКУ-то и казва - има вкаран ключ. Транспондер ЕКУ-то реагира на това, като активира антената в слота за четене на кода от крипто чипа. Този сигнал се усилва от слота, за да достигне транспондер ЕКУ-то. Транспондер ЕКУ-то го получава и сверява дали вкарания ключ е валиден от този автомобил. Ако е валиден, лампичката на таблото спира да мига. По този начин може да свериш, че тази комуникация и верификация работи.
Същия сигнал от първото ключе се подава към боди ЕКУ-то, за да ти свири примерно ако си изключил колата, не си изкарал ключа и отвориш вратата, за да не го забравиш в колата.
Сигнала от второто ключе служи за позиция "ключ" към енергийното ЕКУ. Ако ключа е валиден и колата може да запали и запали, енергийното ЕКУ реагира чрез заключване на ключа в слота, за да не може да го изкараш докато колата е запалена.
За това са ми тези въпроси, за да можем да предположим без диагностика кое какво "вижда" и къде би могла да се чупи комуникацията.
Засега всичко клони към проблем в самия слот. Мисля, че той е просто устройство, неучастващо пряко в имобилайзер функцията и не би било проблем да се смени директно със същото от друга кола.
Като вкараш ключа в слота, вътре има 2 ключета. Едното ключе активира транспондер ЕКУ-то и казва - има вкаран ключ. Транспондер ЕКУ-то реагира на това, като активира антената в слота за четене на кода от крипто чипа. Този сигнал се усилва от слота, за да достигне транспондер ЕКУ-то. Транспондер ЕКУ-то го получава и сверява дали вкарания ключ е валиден от този автомобил. Ако е валиден, лампичката на таблото спира да мига. По този начин може да свериш, че тази комуникация и верификация работи.
Същия сигнал от първото ключе се подава към боди ЕКУ-то, за да ти свири примерно ако си изключил колата, не си изкарал ключа и отвориш вратата, за да не го забравиш в колата.
Сигнала от второто ключе служи за позиция "ключ" към енергийното ЕКУ. Ако ключа е валиден и колата може да запали и запали, енергийното ЕКУ реагира чрез заключване на ключа в слота, за да не може да го изкараш докато колата е запалена.
За това са ми тези въпроси, за да можем да предположим без диагностика кое какво "вижда" и къде би могла да се чупи комуникацията.
Засега всичко клони към проблем в самия слот. Мисля, че той е просто устройство, неучастващо пряко в имобилайзер функцията и не би било проблем да се смени директно със същото от друга кола.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Старт бутона не стартира Приус 20
Здравейте отново. Значи зелените диоди около ключа светват с вратата изгасват като затворя. Ключа вкаран вътре и вратата отворена пищи. Но не се заключва докато колата работи.Мога да го извадя по всяко време със съвсем леко щракване. Като че ли се опитва да го заключи,но няма сила.Не знам дали не е издърпан от слота със сила и да е изкъртено зъбчето.Червената количка си свети и когато ключа е вътре.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Старт бутона не стартира Приус 20
Щом ключа не се заключва докато работи колата, то няма разрешение до енергийното ЕКУ от имобилайзер ЕКУ-то да запали.
Изглежда, че механично ключа не активира комуникацията към енергийното ЕКУ или транспондер ЕКУ-то не предава сигнала, защото не го получава (примерно).
Последен параметър, който може да се види, но само на диагностика:

Когато вкараш ключа в гнездото, то този параметър трябва да стане "ОН". Когато не е в слота, стои на ОФФ.
Алтернатива - да се измери когато ключа бъде вкаран, дали пин-2 и пин-3, както пин-2 и пин-4 на слота стават на късо. Предполагам връзката между пин-2 и 4 ще работи, защото пищи като оставиш ключа вътре. За това по-скоро 2-3 е по-важно да се измери (това е сигнала към енергийното ЕКУ). Пиновете са на бялата букса.
Също така е важно да се провери и другата 7 пинова букса, защото по нея се предава имобилайзер кода към транспондер ЕКУ-то. Ако е разкачена, което не би трябвало, защото иначе би вдигнала В2784 като грешка, може да има такава последица. Но пък ако усилвателя на сигнала в слота не работи, нищо чудно да прави такива неща. За това като се вкара ключа, на двата крайни пина (1-7) трябва да дойде 5 Волта (пин-1 +5В, пин7 - маса) захранване за усилвателя на сигнал в слота. А по пин 4 върви комуникацията за транспондера, която може да се провери с осцилоскоп за съществуването ѝ.
И предвид цялата логика до тук, първия и логичен заподозрян модул с проблем би бил слота на ключа.
Успех.
Изглежда, че механично ключа не активира комуникацията към енергийното ЕКУ или транспондер ЕКУ-то не предава сигнала, защото не го получава (примерно).
Последен параметър, който може да се види, но само на диагностика:
Когато вкараш ключа в гнездото, то този параметър трябва да стане "ОН". Когато не е в слота, стои на ОФФ.
Алтернатива - да се измери когато ключа бъде вкаран, дали пин-2 и пин-3, както пин-2 и пин-4 на слота стават на късо. Предполагам връзката между пин-2 и 4 ще работи, защото пищи като оставиш ключа вътре. За това по-скоро 2-3 е по-важно да се измери (това е сигнала към енергийното ЕКУ). Пиновете са на бялата букса.
Също така е важно да се провери и другата 7 пинова букса, защото по нея се предава имобилайзер кода към транспондер ЕКУ-то. Ако е разкачена, което не би трябвало, защото иначе би вдигнала В2784 като грешка, може да има такава последица. Но пък ако усилвателя на сигнала в слота не работи, нищо чудно да прави такива неща. За това като се вкара ключа, на двата крайни пина (1-7) трябва да дойде 5 Волта (пин-1 +5В, пин7 - маса) захранване за усилвателя на сигнал в слота. А по пин 4 върви комуникацията за транспондера, която може да се провери с осцилоскоп за съществуването ѝ.
И предвид цялата логика до тук, първия и логичен заподозрян модул с проблем би бил слота на ключа.
Успех.
Старт бутона не стартира Приус 20
BOz благодаря за отделеното време и изчерпателната лекция. Както винаги сте много отзивчив,любезен и много навътре в нещата.Ако това Ви е професия бих дошъл я погледнете.С пиновете и мултимера бих се справил,но чак пък осцилоскоп
. Ако и трябва да се сваля таблото за да се смени гнездото
.Аз няма да съм. Най-вероятно ще разчитам да работи безключовото вечно
.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта