Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 02 Юли 2021 13:19

Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Смятах да пусна едно обобщение за 15К ,но не искам да дразня хората. За разхода - моята е 1.8 хибрид, и средо съм на 6.2
Нервен ще дойдеш, 20к км 5.1 по колонка. Буквално от 0 км (3 или 5 беше реално) до сега. Всяко зареждане си го записвам в един АПП, та да. точно толкова е.
Мазането на чистачките го имаше от 1вия ден в който я взех. След 1 година и като си импрегнирах стъклото стана брутално мазане та реших да си ги сменя с някакви гръцки...мисля... около 30 лева двете предни общо и работата заспа. За махането на мушички, тествай различни летни течности. Някои чистят по - добре, други не. Не е само от перото.

Спирачките ми скърцаха само когато карам назад и то бааавно маневрирайки в гараж. След 15-17к спряха.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 гумите същатата работа - твърда гума от твърда сплав на умрял кон. Ако не е влязла в температура се хлъзга като на лед / със 17 съм , но и 16 са пластмасови. /
То верно на пазара са само една единствена марка и модел. Но сподели с какви си?
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Ако не е влязла в температура се хлъзга като на лед
Моите BRIDGESTONE ECOPIA ep150 на студено време (студен асфалт) много се хлъзгт. След като темперетурите станаха нормални за пролет-лято нямам никакви ядове.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Ако караш без музика чуваш как пластмасата на тавана потраква, корите в багажника и тнт.
Седан?Комби?Хеч?
аз съм комби и не скърца нищо. Няма тракане няма скърцане. Даже като сложа някой боклук/шишенце, почне да издава шумове почвам да изследвам от къде е.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Седалките ,дето са уж доста удобни и ергонимични са така извити,че с климатика все ми се схваща вратЪ от студ.
Жената все от това се оплаква, но не мога да я накарам да се размести във всички възможни посоки, самата седалка имам предвид.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Казанчето за течност на чистачките са го навряли на .......... и до там има тръбен път като в увеселителен парк,което води до голямо запенване
Йеп много се пени, ама какво ти пука, продължавам си да наливам и да ливне малко пяна, няма да се разтопи мотора. По скоро е досадно от колкото проблем и никога не ме е спирало. Също така зимните повече се пенеха. Някои летни също. Тествай с друга течност.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Иначе за градски автомобил според мен си заслужава,но налага ли ти се пътуваш.......
Тук не мога да се съглася. Пътувал съм 6 часа без да слизам и за минута, след това нямам никакви проблеми. Пикая и мога да продължа още 6 часа.
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Карах по всички възможни комбинации и разлика в разхода няма. Както колегата писа по- горе е психо фактор. Като съм на нормален режим в града се радвам като малко дете,че колата върви и я натискам повече и съответно харчи малко повече,но малко.
За спортен режим - наистина волана става по директен, газта отзивчива и спирачките адекватни, но и мотора ръмзи безумно. Разхода пак се качва с около 200г. на 100.
За мен проблема е от охладителната система на тази кола. Явно големия кръг не е достатъчно голям или термостата е кости настроен, но карайки в жегата и трафик с постоянно газене за да изпреварвам ми дава с половин литър по-малко разход отколкото по същия път, но вчер, когато няма грам трафик и реално само крузвам с 145. Това е факт и зиме, и пролет и лято
Тука са толкова много субективни фактори, че положението е козя пътека в хималаите. Газене и изпреварване в трафик може да е и със 120-130 км и от там да ти идва разликата. Дай някакви метрики от дадено пътуване. Един и същи път, в една и съща посока, средна скорост и тн? Външна темперетура, гуми
Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 Както колегата писа по- горе е психо фактор.
Психо психо...днес за сефте целенасочено включих ЕКО режим. И колата при потегляне от светофар, доста по - късно включваше ДВГ. Съответно даде разлика в разхода над 1 литър надолу. Като специално този маршрут го тествах да карам икономично преди време, в нормал режим. ПСИХО е до там, че като не ти пусне двигателя си тренираш търпението да не натиснеш още. Но въпреки това, осезаемо по - късно включва ДВГ, както казах.
nicktodorov написа: 02 Юли 2021 12:57 Аз това, че тази кола харчи повече от обикновен бензинов турбо мотор 1.8 180кс на магистрала,
Какво значение има?! След като през целия останал път и време компенсираш този "по - голям" разход и като цяло средния ти е доста нисък. Също така, зимата ако помниш си играх точно да засека САМО на магистрала нулирайки брояча когато съм НА магистралата и спирайки да засича, слизайки от нея. 6 разход или беше 5.9 не помня.
Ако 99% от времето и пътя ти е НА и САМО НА магистрала, ще се съглася.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 02 Юли 2021 13:26

Доста забавно tooth.gif Няколко неща ще извадя от поста на Hybrid1stTime. В градски трафик щом се радваш на НОРМАЛ вместо ЕКО явно си екстремист, геймър или незнам. ЕКО в града е напълно достатъчен като поведение спрямо трафика, поне според мен разликата е на психо ниво. ГУМИ-те, не мисля, че Тойота имат вина в поведението им. Тези дни в проливните дъждове си виждах перфектно, дори не пусках най-бързата степен. Замазването, чистачките са консуматив :thumbsup: . За тракането в купето, при мен не трака нищо! За врътЪ и климатика- има настройки на седелка, настройка на сила на перката, градуси/т.е ниво на комфорт изразен чрез цифри/,въздуховоди.... незнам. Казанчето, там кво му е несгодното... и чак пък пяна по двигателя, който е на една педя от гърловината unsure.gif купи си свесна течтост и няма се пени.

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 02 Юли 2021 16:55

metoyo написа: 02 Юли 2021 13:26 Доста забавно tooth.gif Няколко неща ще извадя от поста на Hybrid1stTime. В градски трафик щом се радваш на НОРМАЛ вместо ЕКО явно си екстремист, геймър или незнам. ЕКО в града е напълно достатъчен като поведение спрямо трафика, поне според мен разликата е на психо ниво. ГУМИ-те, не мисля, че Тойота имат вина в поведението им. Тези дни в проливните дъждове си виждах перфектно, дори не пусках най-бързата степен. Замазването, чистачките са консуматив :thumbsup: . За тракането в купето, при мен не трака нищо! За врътЪ и климатика- има настройки на седелка, настройка на сила на перката, градуси/т.е ниво на комфорт изразен чрез цифри/,въздуховоди.... незнам. Казанчето, там кво му е несгодното... и чак пък пяна по двигателя, който е на една педя от гърловината unsure.gif купи си свесна течтост и няма се пени.
Интересно е как масата производители си настройват колите според таргет групата,но Тойота някак успяват да настройват хората по колите си. Седалката на шофьора се настройва според ШОФЬОРА! Позата е съобразена с педалите , волана и видимостта а не с останалите фактори. Такива коментари могат само да потвърдят , че тук няма как да си обективен и да не започнат останалите да ти обясняват как видиш ли те са се напаснали по варела и той си е топ. Или да се радвам, че карам кола на 0,3,5км. Нито ми е първата ,нито ще ми е последната.

И последна молба : карайте с трафика! В последно време всички короли, които виждам на пътя се влачат и вкарват страшна суматоха. Или ще е 75-80 междуградски и всички искат да ги прескочат или 35 в града за да не пали мотора. Това ,че вие ще спестите половин литър може да убие някой опитвайки се да стигне където има работа. И още 20 автомобила ще изхарчат по 200 грама отгоре опитвайки се да се отърат от вас на пътя.
Бъдете нормални, и бъдете здрави!

От мен толкова.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 02 Юли 2021 17:03

Пълни измишльотини. Жив и здрав.

Ники777
Мнения: 32
Регистриран на: 28 Окт 2018 00:10
Местоположение: Германия
Автомобил: Корола

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от Ники777 » 22 Юли 2021 16:35

Здрасти на всички във форума! Моля някой да ми обясни каква е разликата между Тойота Корола 2.0 Хибрид GR и Тойота Корола 2.0 Хибрид! Има ли разлика в мощността на мотора и колата като цяло,защото виждам противоречива информация. GR - а в със 184hp а само Хибрид е 180. Въобще само в интериора ли е разликата. Благодаря ви!

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от metoyo » 22 Юли 2021 16:49

Аз лично за 184 кс за Корола не съм виждал информация. По брошурата от сайта на Тойота и по технически сайтове, за Корола фигурират само 122кс и 180 кс- хибриди.
Последно промяна от metoyo на 22 Юли 2021 17:04, променено общо 1 път.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от metoyo » 22 Юли 2021 17:03

Да бе верно в брошурата е 184, в сайтовете е 180.
Прикачени файлове
Price_list_Corolla_HB&TS_.pdf
(1.38 MiB) Свалено 120 пъти
Price_list_Corolla_Sedan.pdf
(1.66 MiB) Свалено 113 пъти

Аватар
boyanmt
Мнения: 930
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от boyanmt » 23 Юли 2021 03:42

GR лого ще докара допълнително много "лапни шарани" на Тойота. Доколкото видях "разликите" ,то май същите са в интериора ,но не толкова осезаемо.
Въпроса е,с колко хилки,това лого вдига цената нагоре?

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от nicktodorov » 23 Юли 2021 09:54

180/184 идва от разликата къде какви мерни единици са използвали. Защо са използвали различни, вече е друг въпрос...

На едното място са посочили 180hp, а на другото като 184ps.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от Hursa » 23 Юли 2021 21:14

Дали разликата е поради мерните единици? Защо при по-малкия хибрид се съобщава само 122 кс. Защо при другите варианти не срещаме подобно.
► Виж съдържание
И аз се загледах по двулитровия т. н. GR. Но като гледам май си е своеобразен "кич" - разни "украсяващи" елементи отвън и отвътре - хромирани, сребристо-сатенени, вложки с пиано лак, червени шевове, капачки, емблемки с буквите GR - бие малко на това, както преди си лепяха откраднати емблеми от "премиум" автомобили. Нищо, което се свързва с действително по-спортни модели. А като връх - май е и по-тежък, т. е. при същата система ще е и малко по-муден - "спортната" модификация.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
boyanmt
Мнения: 930
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Тойота Корола 2.0 Хибрид GR или Тойота Корола 2.0 Хибрид!

Мнение от boyanmt » 24 Юли 2021 05:00

Аз тествах една CH-R(gr). Не усетих нищо по-динамично от другата-"обикновенната". Наистина,тази е малко по-лъскава отвътре,по-плавни форми на таблото,фаровете са малко по-издължени. Задните пасажери си остават като в клетка..тесничко..тъмничко. Все още има нужда да се омекоти возията-твърда возия,идеална за разбиване на камъни в бъбреците. Явно е че с GR модификацията,японците са фокусирали повече към интериор,но нищо казаещо спортен нрав на автомобила.
Нооо,за всеки влак си има пътници... :whistle:
Успех,късмет( пиша късмет,защото прасе,жена ,кола и диня се вземат на късмет tooth.gif ) на всички бъдещи собственици!

bleu81
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Ное 2016 09:41
Местоположение: софия
Автомобил: Корола ТС

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от bleu81 » 28 Юли 2021 14:11

Привет,
Не бях влизал във форума от доста време понеже королата не ми създава никакви проблеми над които да разсъждавам но докато ми сменяха маслата се сетих да погледна за някой новост.
Гледам ви разхода и се чудя аз ли бъркам или 5-6 литра е висок среден разход за тия коли.
Королата e 1.8 и е малко над 30000км. Карам я ежедневно в софия до работа и извън града по около 1000-2500 км/месец. Дотук бордкомпютъра ми дава осреднен разход 4.1 като зимата месечния разход се е вдигал до максимум 4.8 (предимно градски пробег студена сутрин и вечер) а лятото е твърдо 3.7 предимно извънградско при постоянно включен климатик . Месечния разход го гледам в приложението MyT. Ако си поставя за цел мога лесно да сваля средния разход малко под 4 но не мисля че си струва.

При шофиране спазвам няколко прости правила:
В града ускорявам винаги на бензин в края на еко-зоната или началото на "пауър" – т.е при 2-2500 оборота а после отпускам газта и поддържам скорости според закона до максимум +10 отгоре.
Не карам в продължително в Ев режим ако ми трябват повече от ¼-от зелената зона – а давам газ да включи бензиновия двигател и после глайдвам без регенерация. Ползвам ЕВ само в задръстванията по хемус или софия или при ниски скорости в квартала. Интензивното каране на батерия води до често презареждане и вдига разхода.
Избягвам режими на двигателя над 3500 оборота ако не се налага.
Гледам напред в трафика и не ускорявам излишно ако пред мен свети червено. Не се набивам на 2м зад колата пред мен а спазвам дистанция което ми позволява в повечето случаи да спирам само с регенеративна спирачка. При скорости докъм 110км използвам често „пулс-глайд“ без да отпускам газта докрай понеже регенерацията с цел движение на ток е доста по неефективна от „глайда“. И най-вече гледам да се движа с трафика понеже непрекъснатото изпреварване на двулентов път или бързото каране по разбитите ни магистрали печели броени минути в града или на маршрути по 150-200км за сметка на повишен разход и риск от катастрофа.

На нервните шофьори с разход над 6/100км бих препоръчал ако още помнят аритметиката от основното училище да се опитат да сметнат колко минути „печелят“ с „газене“ и изпреварване и ще останат неприятно разочаровани. Ако не говорим за откровено нарушаване на закона говорим за 5-15 мин на пътуване които ще загубите в по-честото спиране на бензиностанция заради 50% по висок разход. Накрая ако теглите чертата ще се окаже, че сте прекарали само няколко минути по-малко в път и зареждане от мен за сметка на 50% по висок разход.

Дали си струва всеки сам си решава а кое е нормално е въпрос на гледна точка.

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 28 Юли 2021 15:03

bleu81 написа: 28 Юли 2021 14:11 Гледам ви разхода и се чудя аз ли бъркам или 5-6 литра е висок среден разход за тия коли.
Такъв разход е напълно нормален. Условия при шофиране и потребностите на всеки са различни.
Моята кола за последните 7 дни е на 6.9 и е изминала 100 км градско, 35 старта, половината "студени", климатик, къси отсечки, постоянен S1 режим след всеки старт, дори и топъл. Двигателя работи ама колата се движи само на ток, батерията се топи бързо и после следва зарежднане. Ето ти вариант където с много къси отсечки където разхода е по-висок.
Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 28 Юли 2021 15:49

Не вярвай на бк и myT. Ползвай спритмонитор, малко по-различни са цифрите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 28 Юли 2021 16:05

При Корола, показанията на БК/MyT са доста точни. Ползвам carspending и за последните 12 месеца разхода е 5.69 за 23 000 км, MyT 5.7 за 22 767 км. Напълно може да се доверите на БК. MyT показанията откъде мислите идват.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта