Високи обороти!
Високи обороти!
Мнение от Ники777 » 18 Юни 2021 17:28
Здрасти на всички. Днес имах пробег около 500км с колата забелязах нещо необичайно. Имам Тойота Корола 2.0 Хибрид до сега не съм усетил подобен проблем имам вече над 30к км с колата . Обикновено по магистралата не я жаля особено и колата си върви супер. Имал съм моменти когато съм и минавал 20-30 км със 170-180км/ч,но днес когато мина над 6хил оборота на почва да пищи нещо!? Не ми показва някаква повреда просто пищи като задържа оборотите на 6к! Навън между другото е доста горещо. Над 34гр аз подозирам че е от това. Имате ли др идеи!? Благодаря ви и хубави събота и неделя.
Ники777
Hursa
Ники777
Ники777
Hursa
Ники777
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Високи обороти!
Мнение от Hursa » 18 Юни 2021 20:07
При някой друг дали се е получавало нещо подобно.
Странно ще е да има подобна сигнализация. Още повече, че е ориентиран модела с този двигател, като по-динамичен. В книжката на потребителя дали е споменато нещо подобно.
Странно ще е да има подобна сигнализация. Още повече, че е ориентиран модела с този двигател, като по-динамичен. В книжката на потребителя дали е споменато нещо подобно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
Високи обороти!
Мнение от Ники777 » 19 Юни 2021 00:19
Сега пак по същия начин започна много приглушено да пипка и се появи лека миризма на изгоряло. Почва да ме притеснява! Да не е CVT кутията нещо да прегаря масло или.....нямам идея. Всъшност на колко км трябва да се смени маслото на ск. кутия?
Ники777
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Високи обороти!
Мнение от Hursa » 19 Юни 2021 10:50
Ако е действително сигнализация, едва ли би сигнализирала приглушено (според мен). Особено, ако проблема се развива.
Може би трябва да се попита в специализиран сервиз. (Особено, ако наистина се е появила миризма.)
► Виж съдържание
"Стандартното" CVT и еCVT на хибрида на тойота се различават принципно. Механиката на хибридната система в тази си част е много по опростена, просто си е един планетарен редуктор, подобен по принцип на работа на диференциала. При висока скорост се вдигат оборотите на т. н. "корона" (на планетарния редуктор) и на МГ2 (значително по-високи при новите поколения хибридни системи, тъй като е присъединен към системата, чрез допълнителен понижаващ редуктор). МГ1 и т. н. "централно зъбно колело" (или "слънчево") на планетарния редуктор се въртят в противоположна посока спрямо водило, и корона при висока скорост. Тогава МГ1 работи в двигателен режим, допълнително увеличавайки оборотите на короната (до колкото знам), но оборотите му не са особено високи при такова движение. (Това може би е излишна подробност, но при първите поколения на хибридната система маслената помпа (мисля - на трансмисията) се задвижва от централното зъбно колело (ако не греша), т. е. оборотите на тази помпа са относително неголеми при висока скорост. Не знам дали е така, при новите поколения.) Според мен - малко вероятно - проблем да има в механичната част, тя не работи в такива относително тежки условия при които работи стандартно CVT. Но пък може да има проблем поради високите обороти на МГ2 при висока скорост и относително високите обороти на двулитровия двигател. За да има такива високи обороти относително мощното ДВГ на "двулитровия" хибрид, може би поддържате тази висока скорост при изкачване. Тогава на короната се сумира освен високата мощност от двигателя, но и съпротивителния момент от страна на МГ2, работещ в случая в генераторен режим, за да осигури захранване за МГ1.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
Високи обороти!
Мнение от Ники777 » 19 Юни 2021 12:26
Ще направя видео и ще пробвам да го кача. Днес говорих с приятел който има Корола и той казва че когато дава макс. газ оборотомера стига до червено т.е. 6хил об. и веднага пада на 4000 да потдържа. При мен си остават и не падат . Незнам как е при другите колеги.
Ники777
WoLF
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Високи обороти!
Мнение от Hursa » 19 Юни 2021 15:33
При трансмисията на тойотовския хибрид не мисля, че може да приплъзва нещо. Всичко е на зъбно зацепване, няма "разединяващи" съединители. Може да е нещо в мотор-генераторите или по скоро в управлението им. Може и да е в самия двигател. Но това е много малко вероятно (според мен), особено без да дава грешка. Разбира се, би трябвало да се види от специалист да не стане "беля". Но може и да е нещо странично.
Другата корола с която сравнявате - също ли е "двулитровия" хибрид. И според мен дори на максимална скорост не би трябвало да държи 6000 оборота (максималната скорост на хибрида е доста ограничена, но не от мощността), не би трябвало да се нуждае и от пълната мощност, ако няма други фактори (например изкачване, докато ускорява или при сравнително силен насрещен вятър, високата околна температура не ми се струва толкова значим фактор). Може и трансмисията на "двулитровия" хибрид да е така разчетена, че да държи максималната скорост при тези 6000 оборота на ДВГ, но не ми се вярва.
Другата корола с която сравнявате - също ли е "двулитровия" хибрид. И според мен дори на максимална скорост не би трябвало да държи 6000 оборота (максималната скорост на хибрида е доста ограничена, но не от мощността), не би трябвало да се нуждае и от пълната мощност, ако няма други фактори (например изкачване, докато ускорява или при сравнително силен насрещен вятър, високата околна температура не ми се струва толкова значим фактор). Може и трансмисията на "двулитровия" хибрид да е така разчетена, че да държи максималната скорост при тези 6000 оборота на ДВГ, но не ми се вярва.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
Високи обороти!
Мнение от Ники777 » 19 Юни 2021 17:33
Да и другата е 2.0 Хибрид но е комби. На колко време по принцип трябва да се сменя маслото на ск. кутия. Знам че са чувствителни към обезмасляване и има ли начин да се види състоянието на маслото да не би да се е прецакало?Преди 2 хил км сменях маслото на двигателя........
Ники777
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Високи обороти!
Мнение от Hursa » 19 Юни 2021 18:57
Едва ли може да се каже, че са много по-чувствителни от колкото е чувствителен диференциала на лек автомобил. За да се задейства сигнализация, аларма за състоянието на маслото или за количеството му - би трябвало да има датчик. Сигнала му едва ли би бил подаден единствено към алармата, а би бил подаден към бордовия компютър и съответно би трябвало да се подаде съответно съобщение - според мен. Едва ли е поради това.
Температурата, която се отчита на таблото - при такова шофиране висока ли е?
Температурата, която се отчита на таблото - при такова шофиране висока ли е?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Високи обороти!
Мнение от dracunculus » 21 Юни 2021 07:29
Отидете в ТМ Ауто. Колата е в гаранция (предполагам?). Със сигурност поведението не е нормално, надявам се да се оправи, каквото и да е.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта