
Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Общи въпроси за РАВ4
Това ми беше супер полезно - много благодаря, че тази зима се измъчих с това ESP в дълбокия сняг, а не посмях да му извадя релето.slowtraveler написа: ↑17 Юни 2018 22:17 .........За ЕСП - може да сработи някой от вариантите за изключване ...
Например
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Общи въпроси за РАВ4
А как ESP пречи в дълбокия сняг ? При мен светкат лампи и пищи, като почне да боксува. Аз съм с ХА 20.
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 18 пъти
Общи въпроси за РАВ4
Наскоро си купих рав4 д4д качеството не е това което очаквах.Двигателят е капризен и труден за диагностика, също така скоростите са слаби особено 5та.
Ако ми бяха казали, че и двг и скоростите правят проблеми нямаше да си я купя.
Ако ми бяха казали, че и двг и скоростите правят проблеми нямаше да си я купя.

- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Общи въпроси за РАВ4
Какъв по-точно проблем имаш с тях и за кой двигател Д4Д?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Общи въпроси за РАВ4
Пали съединителя.
Имам достатъчно опит и при сняг качване на височина , пробоксуването е полезно и улеснява. а понякога трябва засилка.
Както казва Кларксън необходимо е мощност и скорост , а Есп ми натиска спирачката
20см сняг не можах да кача роженския манастир. Стана ми жал за съединителя.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Общи въпроси за РАВ4
E то пали съединителя само ако караш на полусъединител... В такива режими обикновено ЕСП въобще не участва, а само ТС и наистина изключването на ТС спомага в някои случаи...
Поведението на повърхностите е различно.. Предният ми автомобил имаше селектор за повърхности и доста хора се подлъгваха по това и казваха 'че не върви' при лош терен...
Например режим СНЯГ бе перфектен за утъпкан сняг и лед. Ама някои хора избираха този режим и при дълбок сняг. Ама то не вървяло.
Ами няма да върви, защото дълбокият сняг има повече поведение на кал, отколкото на утъпкан сняг. Превключваш електрониката в режим Кал и всичко си идва на мястото (там изключваше ТС и променяше настройки на скоростна кутия и режими на трансмисията - блокировки и т.н.)...
Поведението на повърхностите е различно.. Предният ми автомобил имаше селектор за повърхности и доста хора се подлъгваха по това и казваха 'че не върви' при лош терен...
Например режим СНЯГ бе перфектен за утъпкан сняг и лед. Ама някои хора избираха този режим и при дълбок сняг. Ама то не вървяло.
Ами няма да върви, защото дълбокият сняг има повече поведение на кал, отколкото на утъпкан сняг. Превключваш електрониката в режим Кал и всичко си идва на мястото (там изключваше ТС и променяше настройки на скоростна кутия и режими на трансмисията - блокировки и т.н.)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Общи въпроси за РАВ4
Да разбирам ли, че този "проблем" е от ХА 30 нагоре, така ли е ? Или и при мен VSC ми натиска спирачкире ?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Общи въпроси за РАВ4
ТС ПЪРВО отнема газта, а някои по-съвременни позволяват и удряне на спирачката само на превъртащото колело, колкото да прехвърли мощност към другото колело - което има по-добро сцепление... Което симулира блокаж на диференциала и помага за проходимостта.
Първият ефект пречи в голям сняг ( но на лед може и да помогне), а вторият - помага... Ама някои хора бъркат отнемането на газта с удрянето на спирачка...
Първият ефект пречи в голям сняг ( но на лед може и да помогне), а вторият - помага... Ама някои хора бъркат отнемането на газта с удрянето на спирачка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Общи въпроси за РАВ4
Ако трябва да върна на моя пост, че оттам май тръгна полемиката - тази версия на Rav4 няма TC, има само чисто ЕSP. ESP и TC по принцип могат да работят както съвместно, така и независимо една от друга. ЕSP само по себе си е вредно за дълбоко газене в сняг, защото винаги дави двигателя и не могат да се поддържат обороти и мощност, за да се измъкнеш. ТC-то ако има възможност да работи независимо от ESP-то по-скоро помага чрез биенето на спирачка на превъртащото колело. Не съм чувал TC-то да отнема газта, това го прави ESP-то или друга част от цялата система за стабилизация. ТC в чистия му вид се ползва и в състезателни коли и не пипа мощността на мотора. Та да се върнем на проблема: в съвременните коли обикновено всички тези системи са намешени и работят съвместно, като са вързани към бутон, който вече не е бутон за ESP както беше преди години, ами е за всички системи заедно( примерно VDC - vehicle dynamic control ). И пак е добре, ако имаш такъв бутон въобще, че моята мъка с този Rav точно оттам идва.
Такава тема е много трудно да се дискутира генерално, защото VDC е нещо различно при всички марки и моделни години, и настройките и работата му са специфични за всяка модификация от конкретна година, т.е. може да има две Тойоти, и двете да са с VDC, но от различни години, и двете да имат различно поведение, което разбунва едни спорове по форумите, защото всеки притежател на кола с такава система има различен опит.
На Subaru-то( конкретната модификация, която имам ) например като изключа бутона VDC тракшън контрола продължава да работи, а изключва само ESP, и това помага много за измъкване от сняг, кал или окантаряване.
Такава тема е много трудно да се дискутира генерално, защото VDC е нещо различно при всички марки и моделни години, и настройките и работата му са специфични за всяка модификация от конкретна година, т.е. може да има две Тойоти, и двете да са с VDC, но от различни години, и двете да имат различно поведение, което разбунва едни спорове по форумите, защото всеки притежател на кола с такава система има различен опит.
На Subaru-то( конкретната модификация, която имам ) например като изключа бутона VDC тракшън контрола продължава да работи, а изключва само ESP, и това помага много за измъкване от сняг, кал или окантаряване.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Общи въпроси за РАВ4



Прав си, че TC и ESP/VDC/ESP/DSC и т.н. работят съвместно, ама все пак - нека се уточнят понятията...
Не знам какво си чувал, ама ТС в 'зората си' само отнемаше газта, а чак 'наскоро' след като се появиха по-интелигентите АБС контролери започна да удря спирачка на превъртащо колело (и това не винаги е така) АКО не е успял да реши въпроса си само с отнемане на газта...
ЕСП реално не работи при спрял (опитващ се да тръгне) автомобил, щото нищо не му пречи на курсовата устойчивост - той си стои устойчиво забит в калта или снега

Това, което отнема газта е ТС - системата, опитваща се да 'намери сцепление', намалявайки ъгловата скорост на колелото в опит то да 'спре' върху повърхността - тогава може да предаде максимален въртящ момент - малко преди да превърти...
И да, ЕСП също може да отнеме газта - спор няма...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Общи въпроси за РАВ4
Провокира ме да поровя по-задълбочено по темата, но не за да се опитвам да споря, а защото се имам за самокритична личностslowtraveler написа: ↑08 Апр 2021 15:04Колега, бъркаш маааалко понятията... (или направо ги оплете
) ..............

Имаш право, наистина TC-то може и то да бърка в мощността на мотора и то по различни начини:
https://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control_system
Явно това, което се случва при Subaru-то ми е всъщност, че изключвайки тези системи остава само част от TC-то( биенето на спирачка на буксуващото колело ), а не цялата TC.
Дали колата има курсова устойчивост системите четат по датчиците на колелата, педалите и волана, така че и заседнал на място(примерно "по корем" и гумите, или част от тях въртят във въздуха) можеш да излъжеш системата, че колата е в движение и не виждам причина да не може да се активира ESP-то в такава ситуация.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Общи въпроси за РАВ4
И ускорения и т.н. (датчикът за ускоренията сигурно ти е някъде около центъра на масата - между двете предни седалки)... Не е само колелата... Само колелата следи ТС ...
На доста от съвременните автомобили е почти невъзможно да изключиш ЕСП... Натискаш копчето, светва ти лампата, системата 'деградира', ама пак остава да помага, макар и доста по-слабо и късно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА
Здравейте ,
тъй като се оглеждам за нова колица изпадна едно интерсно равче ( познат на познат и т.н. , даже още не е тръгнал да я продава) . Най-много ме притеснява ,че колата е безпроблемна , нищо не е правил по нея , тоест честта ще се падне на мен
Та попрочетох малко форума и имам няколко въпроса, на които не намерих точен отговор .
Равчето е 3ка фейс - 2012г , 2.2д 150 коня автомат.
1. Автомата нормален ли е ? Така и не можах да се ориентирам дали не е цвт ,робот , ммт или някакво друго безумие. И ако е нормален на тойота ли е собствен или са взели наготово някой Айсин например.
2. 2.2 150 коня мотора предполагам е прословутия D-Cat (поне като поразгледах обявите в нета на капаците на моторите пише ) и тъй като колата ще се кара на 99% градско предполагам е добре да се почне директно с дпф ,егр,5та дюза и т.н off . И тъй като все пак имате повече наблюдения - оправя ли се софтуерно или омазват положението. Обяви за такива процедури колкото щеш , просто питането е дали има изпробвани и работещи действия.
За сега това
тъй като се оглеждам за нова колица изпадна едно интерсно равче ( познат на познат и т.н. , даже още не е тръгнал да я продава) . Най-много ме притеснява ,че колата е безпроблемна , нищо не е правил по нея , тоест честта ще се падне на мен

Та попрочетох малко форума и имам няколко въпроса, на които не намерих точен отговор .
Равчето е 3ка фейс - 2012г , 2.2д 150 коня автомат.
1. Автомата нормален ли е ? Така и не можах да се ориентирам дали не е цвт ,робот , ммт или някакво друго безумие. И ако е нормален на тойота ли е собствен или са взели наготово някой Айсин например.
2. 2.2 150 коня мотора предполагам е прословутия D-Cat (поне като поразгледах обявите в нета на капаците на моторите пише ) и тъй като колата ще се кара на 99% градско предполагам е добре да се почне директно с дпф ,егр,5та дюза и т.н off . И тъй като все пак имате повече наблюдения - оправя ли се софтуерно или омазват положението. Обяви за такива процедури колкото щеш , просто питането е дали има изпробвани и работещи действия.
За сега това
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Покупка на RAV4 XA30 2.0 - 2.2 D4D & 2.2 D-CAT /2005–2012/ - ОБЩА
Евро5 д-кат е много по-безпроблемен от евро4. Автоматикът е нормален.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта