Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от trib » 05 Юни 2021 00:25
Бях писал преди време в секцията за Корола за мнение за 1.2 турбо двигателя, защото мислих да купя него, но се оказа, че никъде не мога да го тествам...Та сега обмислям покупка на Корола 1.8 Хибрид. От един месец се опитвам да тествам колата в Пловдив, но ми казват всяка седмица, че нямат номера. Това, което ме привлича в Хибрида е движението на ток в града при ниски скорости. Разходът не е толкова важен.
От всичко прочетено тук, по други форуми и гледаното в YouTube ме притесняват три неща за Королата (с оглед на това, че настоящият ми автомобил турбо бензин прави 0-100 за 9.2 сек., като двигателят е много динамичен, тих и плавен, а Голф 8 мисля, че е някъде около 8.7 сек.:
1) С двигател 1.8 хибрид мога ли спокойно да изпреваря на къса отсечка по пътя Асеновград - Пампорово например?
2) Много ли е дразнещо това ръмжене при ускоряване? Някой може ли да ми обясни при какви обстоятелства колата вдига 4000 оборота и ръмжи? Един колега в тази тема се беше изказал, че e-cvt е "гадно".
2.1) Например в града на трилентови пътища, където въпреки ограниченията се кара с 60-65 - ще се появи ли? Тоест тръгвам от 0 на светофара и искам максимално бързо да стигна 60 км/ч (не като на състезание разбира се) Подчертавам, че разходът не ме засяга и искам да си карам колата, като нормален автомобил, а не да пестя гориво.
2.2) При легнал полицай - когато намалям от 50 на 30 и след това отново искам бързо да ускоря до 50 - вдига ли оборотите високо
2.3) На междуградски път, ако при изпреварване ускорявам от 60 до 90 пак ли ще ръмжи силно и ще вдигне оборотите до 4000
2.4) На планински път/изкачване - ако някой намали, за да завие например, аз намаля например до 30-40 и след това трябва да се върна на 60 - пак ли шуми
2.5) На магистрала при всяко изпреварване ли вдига рязко оборотите и се чува ръмжене - например от 120-130 да вдигнеш 145, за да изпревариш (при нормално шофиране от Пловдив до Бургас според мен се изпреварва поне 40-50 пъти)
2.6) Въобще всяка ситуация в която се налага да намалиш и после бързо да възстановиш скоростта - този процес шумно ли се осъщестявява?
3) В някои видео ревюта твърдят, че спирачката на хибрида била груба и се усещала по-различно от нормалния автомобил. Така ли е? В какво се състои разликата?
Предварително благодаря за коментарите!
trib
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от aleandro » 05 Юни 2021 01:26
2) Плюсовете на хибрида са ниския разход и плавното ускорение, докато големия минус си остава шумния двигател при високите обороти. Като гледам повечето въпроси, шумът определено ще те дразни. Мисля, че при повечето от изброените ситуации, двигателя ще е по-шумен от обичайното.
3) При плавно натискане педала на спирачката, т.е. при нормално, ежедневно шофиране, автомобила спира с ел. двигателя или така нареченото “регенеративно спиране”. При рязко натискане на педала се включва и физическата спирачка и може леко да се усети този момент.
Задължително тествай королата и разиграй различните варианти, които си посочил. Няма смисъл да караш автомобил, който не ти носи положителни емоции.
aleandro
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от xtratime » 05 Юни 2021 06:56
1. Можеш спокойно да изпреварваш, където и когато поискаш, стига да е позволено от правалника

2. Относно шума- всеки разбира шума различно. За мен лично шума е нормален за двигател, който е достигнал 4000 оборота и повече. Предишният ми автомобил със скорост 140км/ч си подминаваше 4000 оборота и ми беше по-шумна. Ако някой е карал по-тиха кола тази ще му се стори по-шумна. Хубаво е да направиш тест за да разбереш при теб какво ще е усещането.
3.Спирачките изобщо не са груби.Колата си спира чудесно.Ако станете собственик на хибрид и свикнете с колата, ще разберете какво е имал предвид колегата преди мен.
Успех в избора на автомобил!
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Volkata » 05 Юни 2021 08:07
Volkata
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от trib » 05 Юни 2021 08:36
Точно това ще направя идната сряда

trib
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Krachunov » 05 Юни 2021 08:37
Предимствата на хибрида са много и разхода е най - малкото. Нямаш съединител, скоростна кутия, алтернатор, стартер, турбо, нямаш никакви ремъци. Само ангренажна верига...тоест от към обслужване след 5тата година имаш мнооооого малко неща.
Както колегата е споменал, при плавно спиране, ползваш ел.мотора, което ти пести дискове и накладки, което тяхната смяна ще е доста по - далеч във времето.
Притесненията на повечето скептици покрай мен е батерията. Което е безумно само по себе си. Имаш 10 години гаранция , да не говорим че смяна на съединител с маховик стъпваш на 2к... отделно всички други "консумативи" - ремъци, ролки и тн.
Та хибридната батерия си е слънце
Krachunov
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Enwor » 05 Юни 2021 09:16
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Enwor
- WoLF
- Мнения: 3465
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 277 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от WoLF » 05 Юни 2021 11:52

Лично моите първи спечатления от хибрида ми бяха големите нютони на електромотора (от гледна точка на твоите въпроси).
Като цяло колата е за градски и извънградски скорости. Резки ускорения и високоскоростни режими са ѝ в некомфортната зона и от една страна двигателя е над 4000 оборота и се чува и от друга цялата хибридна система не може да ти помогне много от към разход...



WoLF
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от nicktodorov » 07 Юни 2021 14:18
Аз съм с по-големия 2.0, но дори за него, нещата за които питате и отговарям, ще са валидни...смятайте за по-малкия 1.8...
- Изпреварвания на къси прави отсечки между завои според мен няма да са спокойни, ако изпреварвания се движи с повече от 60-ина км/ч. Ако има и изкачване - съвсем.
- Хибрида при всякакво по-рязко ускорение с да кажем повече от поливната ход на педала на газта ще вдигне оборотите над 4000 и ще ръмжи. За мен в описаните от вас ситуации си е дразнещо наистина.
- спирачката не е груба, просто ще ви трябва време да се научите кога спира с регенерация и кога активира и накладките. От там и по желание да управлявате това.
И като цяло:
- Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
- Искате добро ускорение без ръмжене като жигула с избушено гърне, но хибрида при ускорения вдига повече обороти от турбо бензинов мотор и съответно ръмжи.
- И мен ме блазнеше движението на ток с ниски скорости, но те са толкова краткотрайни периоди, че изобщо не са съществени.
Ако маневрирате из паркинга на мол ще се движите на ток. Но дори там, ако само за момент по-рязко натиснете газта - ще запали и двигателя.
Ако на светофар ускорите различно от плавно дозиране на газта - ще запали и двигателя.
Ако се движите на равна отсечка с под 80-90 и върнете докрай газта ще изгаси. После пак с нежно галене на газта я има достатъчно ел мощност да задържи скоростта , я не. Ако няма - ще запали и двигателя.
Дори всички фактори отговорни за нуждата от палене на двигателя да са във ваша полза, не очаквайте повече от около 1-1.5 реален пълен километър движение на ток с много спокойно и плавно (абе да си го кажем мудно) каране без нужда от спиране обаче. Спиране на светофар и последващото ускорение сериозно ще намалят този пробег дори и до под 0.5 км.
Като за финал - или вземете турбо бензин, или ако цената не е проблем - плъгин хибрид.
nicktodorov
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от dracunculus » 07 Юни 2021 14:50
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- gimara
- Мнения: 1728
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от gimara » 07 Юни 2021 15:26
Нещо напоследък се ослушвам за хибрид. Като чета тази тема обаче, ми минава мерака.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- Митхат
- Мнения: 3828
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Митхат » 07 Юни 2021 16:21
Мисли трезво,не се хващай на въдицата че ще почнеш да гледаш все в разхода.Ще стигнеш момента да не даваш газ за да свалиш 0.200 гр от разхода по маршрута София/Пловдив. Карай си колата и не гледай реклами по ТВ.
Митхат
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Krachunov » 07 Юни 2021 17:19
Не е нужно да се вманиачаваш на темата разход, но пък хибрида създава добри предпоставки за по - спокойно шофиране, без това да оказва влияние на времето за изминаване на дадена дистанция в града. Много светъл пример имам и сигурно ще се повторя. От подуене към сточна гара са няколко светофара и дълга права отсечка. Въпросния случай е в началото когато се качих и беше мерак, точно мечтата на nicktodorov да движа на ток колкото може повече. Съответно карах според дисплея с еко точки колко газ и тн... На всеки светофар кажи речи бях изрязван от бързаци, които само след 200 метра вече скачаха на спирачките. В това време аз се приближавах с 30 км таман когато светваше зеления сигнал и продължавах на практика без да спирам. Това се повтори най - малко 3 пъти с едни и същи участници в движението. Разликата беше че едните бримчеха газ спирачка, докато аз просто се движех с постоянна скорост.
Общо взето nicktodorov и Hursa са единствените скептици във форума по отношение на хибрида. И споменаваните негативи от тоях са по - скоро чисто субективни. Все едно да кажа на мен не ми харесват зелени коли... толкова е меродавно и тяхното мнение.
Ако ще се отказвате от хибрид само от четене на субективни мнения от форум... то тогава кола не ви трябва... предвид, че всяка марка си има форум.. ще се намерят минуси за абсолютно всяка.
Спорно, но както казах субективния фактор тук е твърде голям за да го разискваме по темата.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 - Изпреварвания на къси прави отсечки между завои според мен няма да са спокойни, ако изпреварвания се движи с повече от 60-ина км/ч. Ако има и изкачване - съвсем.
Зависи и от терен и от скорост.. Ако от 0км на светофар се набримчиш до 4000 оборота ще дръпнеш мнооого пред всички останали и само някой друг бесен селяндур ще е с тебе редом, докато набивате спирачките на следващия светофар. Не говоря да се втелясваш по 200 грама разход повече или по - малко. Но нормално тръгване е ДО 3000 оборота.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 - Хибрида при всякакво по-рязко ускорение с да кажем повече от поливната ход на педала на газта ще вдигне оборотите над 4000 и ще ръмжи....
Освен ако не искаш да пестиш буквално от всичко, никога няма да разбереш кога с кое спира. Както преминаването от ток на бензин и от бензин на ток, така и спирачката няма да разбереш кога коя ползва... имам предвид не е нещо което ОСЕЗАЕМО да се качиш и да се питаш к'ВО стааа бе.....nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 - спирачката не е груба, просто ще ви трябва време да се научите кога спира с регенерация и кога активира и накладките. От там и по желание да управлявате това.
Пак има субективно виждане по въпроса, но ако човека смята да задържа колата повече от гаранционния период и/или километри. Разхода е най - малкото, предвид многото неща които просто НЯМА да обслужиш в един хибрид.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 И като цяло:
- Вас не ви интересува разхода, но хибрида това му е най-големия плюс.
Също така, освен "дразнещото виене" по време на ускорение, през повечето време колата е много по - тиха от повечето коли. Сега ако се режеш до 4-5000 на всеки светофар после скачаш на спирачката и после пак... ДА, НЯМА да има тишина

Някакви глупости дето не е нужно да се дискутират.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 - Искате добро ускорение без ръмжене като жигула с избушено гърне...
Понеже наистина нямам пресни впечатления, бихте ли споделили какви обороти държи бензинова кола със сходни коне да речем 140 км (понеже хибрида там му е "куцото " място от към шум)...наистина няма ирония...nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 но хибрида при ускорения вдига повече обороти от турбо бензинов мотор и съответно ръмжи.
Амиииииии, значи проблема не е в хибрида, ами в кофти преценка. Като цяло идеята на хибрида не е да дъниш на ток Х км.. а да компенсира двигателя в диапазоните в които той е най - не икономичен, както и за допълнително мощност. Ако отделите време да прочетете и книжката към колата, ще намерите, че движението САМО на ток не винаги е най - ефективно.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 - И мен ме блазнеше движението на ток с ниски скорости, но те са толкова краткотрайни периоди, че изобщо не са съществени.
Да след което веднага ще го изгаси, щом пуснете газта...nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Ако маневрирате из паркинга на мол ще се движите на ток. Но дори там, ако само за момент по-рязко натиснете газта - ще запали и двигателя.
Да, при нормално тръгване на ток върви до 20-30, след което пали двигателя. Ако се стараеш може до 60 да стигнеш без двигател но като цяло няма смисъл.... Освен ако не е продиктувано от трафика.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Ако на светофар ускорите различно от плавно дозиране на газта - ще запали и двигателя.
Да, така на пътя В.Търново - София, съм карал между 2 и 4 км на ток. Не беше под 90, а точно с 90км... айдеее 87 понеже километража не е точен.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Ако се движите на равна отсечка с под 80-90 и върнете докрай газта ще изгаси. После пак с нежно галене на газта я има достатъчно ел мощност да задържи скоростта , я не. Ако няма - ще запали и двигателя.
Ако искаш толкова много на ток, защо не прочете листовката преди това и не си взе електричка ?nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Дори всички фактори отговорни за нуждата от палене на двигателя да са във ваша полза, не очаквайте повече от около 1-1.5 реален пълен километър движение на ток с много спокойно и плавно (абе да си го кажем мудно) каране без нужда от спиране обаче. Спиране на светофар и последващото ускорение сериозно ще намалят този пробег дори и до под 0.5 км.
Плъгина - супер ако има къде да го зареждаш... След като свърши батерията, какво се случва... идват всички тези неща които не харесваш и описа по - горе.nicktodorov написа: ↑07 Юни 2021 14:18 Като за финал - или вземете турбо бензин, или ако цената не е проблем - плъгин хибрид.

Krachunov
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Filbor » 07 Юни 2021 18:19
защото
nicktodorov написа: ↑29 Дек 2019 19:16 Проблема със зарядните станции според мен е огромен и е причината да избера Королата пред Кона.
...
Filbor
- gimara
- Мнения: 1728
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от gimara » 07 Юни 2021 18:27
Аз се оглеждам за 5-6 годишен Аурис под 100 000 км. Гледам, че започнаха да излизат на пазара от дилърите.
И какво няма да му обслужвам на хибрида в сравнение с настоящата ми кола Корола Версо 1.8 ?
Аз до тук 12 год. и 160 000 км. съм сменил пистов ремък - 1 път на 90к и сега на 160к - 2х50лв. Предни накладки на 60к, предни дискове(износени 3,5мм при допуск 2 мм) с накладки на 120к. Задни накладки на 90к. Свещи на 30к, струват 25 лв комплекта, сменям си ги сам. Антифриз на 150к, следваща смяна след 90к. Акумулатори 2 бр. Предни амортисьори и биалетки на 150к. Масло и филтри сменям всяка година.
Ако купя хибрид(не нов) и го карам 8 год, да кажем до 180 000 км. и не ме интересува разхода, какво бих спестил от горе изброените неща за обикновен бензинов автомобил? Може би трябва да отворим тема - Заслужава ли си купуването на хибрид 2-употреба, до 5-6 год. и до 100к км?
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта