Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 08 Май 2021 15:56
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Landcruiser Prado 120
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Здравейте, колеги,
Обрщам се към форума с този въпрос, защото вече почти година търся мнение по темата, посещавайки не един и два сервиза и до момента никой не ми е помогнал особено.
Колата ми е Toyota Landcruiser 120, 2005 г., дизел, автоматик, на около 340 000 км към момента. Карам я от 4 години и се старая да я поддържам в добра форма, но не мога да гарантирам как е била поддържана преди мен.
От миналото лято започна инцидентно (до момента го е правила общо три пъти) на магистрала при скорост около 120-130 км/ч , включен климатик и при изкачване на път с наклон, при около 2500 оборота, да отказва да развие очакваната от мен обичайна тяга при тези обороти и подаване на сериозна газ (с цел изпреварване) и да вдига оборотите до към 3500-4000 оборота и дори нагоре, без да има никакво ускорение (най-точно мога да опиша наблюдавания ефект като да подаваш пълна газ на автомобил с ръчна скоростна кутия, без да е включена на някоя предавка). В тези случаи след като спра колата, изключа от контакт, изчакам 1-2 минути и отново тръгна проблемът изчезва и може да не се появи месеци наред.
В последно време за съжаление я усещам, че има подобни прояви и при по-ниски скорости и ниски обороти в градски условия. Т.е. подаването на газ и оборотите, които вдига, не са адекватни на ускорението и тягата, които съм свикнал да получавам от нея при същото количество подадена газ и обороти в предишните 3 години, в които съм я карал.
Четейки по форумите и из интернет моите симптоми много ми приличат за запушен DPF, но аз нямам, защото колата е доста по-стара от първите години на влизането на изискванията за монтиране на DPF.
Мислех си дали не е проблем с превключването на автоматичните скорости, защото понякога не ми свети индикатора на скоростния лост за Drive, както и този на таблото - ту свети, ту изгасва. Миналия ноември правих смяна на масло на скоростна кутия (тогава вече имах описаните проблеми и със сигурност не се подобриха след това). А и си мисля, че ако е проблем със скоростите, не би следвало да вдига оборотите, а по-скоро трябва да губи обороти, ако не превключва правилно, но честно казано не съм чак толкова запознат.
Ако някой е имал подобни проблеми и ги е решил или пък техническите лица във форума могат да ми подскажат към каква диагностика трябва да се насоча, ще бъда много благодарен. Засега проблемът не е чак толкова драматичен, но се опасявам да не се превърне в нещо по-сериозно.
Обрщам се към форума с този въпрос, защото вече почти година търся мнение по темата, посещавайки не един и два сервиза и до момента никой не ми е помогнал особено.
Колата ми е Toyota Landcruiser 120, 2005 г., дизел, автоматик, на около 340 000 км към момента. Карам я от 4 години и се старая да я поддържам в добра форма, но не мога да гарантирам как е била поддържана преди мен.
От миналото лято започна инцидентно (до момента го е правила общо три пъти) на магистрала при скорост около 120-130 км/ч , включен климатик и при изкачване на път с наклон, при около 2500 оборота, да отказва да развие очакваната от мен обичайна тяга при тези обороти и подаване на сериозна газ (с цел изпреварване) и да вдига оборотите до към 3500-4000 оборота и дори нагоре, без да има никакво ускорение (най-точно мога да опиша наблюдавания ефект като да подаваш пълна газ на автомобил с ръчна скоростна кутия, без да е включена на някоя предавка). В тези случаи след като спра колата, изключа от контакт, изчакам 1-2 минути и отново тръгна проблемът изчезва и може да не се появи месеци наред.
В последно време за съжаление я усещам, че има подобни прояви и при по-ниски скорости и ниски обороти в градски условия. Т.е. подаването на газ и оборотите, които вдига, не са адекватни на ускорението и тягата, които съм свикнал да получавам от нея при същото количество подадена газ и обороти в предишните 3 години, в които съм я карал.
Четейки по форумите и из интернет моите симптоми много ми приличат за запушен DPF, но аз нямам, защото колата е доста по-стара от първите години на влизането на изискванията за монтиране на DPF.
Мислех си дали не е проблем с превключването на автоматичните скорости, защото понякога не ми свети индикатора на скоростния лост за Drive, както и този на таблото - ту свети, ту изгасва. Миналия ноември правих смяна на масло на скоростна кутия (тогава вече имах описаните проблеми и със сигурност не се подобриха след това). А и си мисля, че ако е проблем със скоростите, не би следвало да вдига оборотите, а по-скоро трябва да губи обороти, ако не превключва правилно, но честно казано не съм чак толкова запознат.
Ако някой е имал подобни проблеми и ги е решил или пък техническите лица във форума могат да ми подскажат към каква диагностика трябва да се насоча, ще бъда много благодарен. Засега проблемът не е чак толкова драматичен, но се опасявам да не се превърне в нещо по-сериозно.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Турбото и турбо-пътища проверявал ли си?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 08 Май 2021 15:56
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Landcruiser Prado 120
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Мина ми през ума и питах в последния сервиз, като ходих преди месец за смяна на масло, но ми казаха, че е на много завряно място и няма как да направят бърза диагностика. Така че на практика - не съм. Вероятно ще трябва да проявя повече настоятелност (така или иначе ще сменям скоро пистов ремък) и да проверя и тази хипотеза. Благодаря за насоката.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 08 Май 2021 15:56
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Landcruiser Prado 120
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Ако някой все още следи темата - оказа се проблем с EGR-a. Сега предстои труден избор - нов за 1000 лв или "махане". Все още го мисля. 

- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Радвам се, че има колеги, които връщат обратна информация след като установят проблема, дори и във форума да не сме успели да им помогнем - така се учим всички 
Едно хубаво миене на ЕГР няма ли да оправи нещата? Да, със сигурност е станал на кокс, ама с упоритост и желание - би трябвало да стане...
Стига да не е счупено нещо разбира се...

Едно хубаво миене на ЕГР няма ли да оправи нещата? Да, със сигурност е станал на кокс, ама с упоритост и желание - би трябвало да стане...
Стига да не е счупено нещо разбира се...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Така описано колега, "вдига обороти и никво ускорение" е идентичен проблем за буксуващ съединител. Не знам това с къв е ама ... нема как от преебан егр да дига обороти и да не мърда.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Да, vodafon, подвел съм се по заглавието... Сега като прочетох отново мнението - явно вдига обороти без да това да се отразява на ускорението... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Ако е ЕГР нема да бръмчи до 3500 , ако е нещо по двг въобще - пак нема да бръмчи до теа обороти. А като бръмчи и не ускорява е преебана връзката между матора и колелетата - демек : съединител кутия нещо там е. Поне така ми пише в учебника дето диплома имам върху него...Не е космос дарака му
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Проблем с мощността между 2 500 и 3 500 оборота Toyota Landcruiser автоматик
Да, това имах предвид - явно не съм прочел внимателно мнението на колегата, и първоначално бях помислил, че просто губи мощност в този диапазон обороти, но явно прочитът на информацията ми е бил грешен - тя си е вдигала обороти, а под 'загубата на мощност' колегата разбира липсата на ускорение на автомобила, а не липсата на мощност на двигателя.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ExTaZz и 7 госта