Колега, щом сте извъртяли толкова различни автомобили, сте се убедил, че геометрията на седежа е различна в различните марки и модели.... На някои автомобили седалките са по-високи, на други - по-ниски. Самата поза също се различава, което води до нужда от НОВА правилна, но различна от предходните стойки, което особено в началото изглежда доста несвойствено и необичайно...
Дизайнът на седалките също се променя с годините - щом имате над 42г шофьорски стаж сигурно си спомняте широките седалки на Варшава или Волга (странична опора- какво е това??). Или седалките на Москвич, Лада.. Удобни ли ви бяха? Тогава - не сега... Май доста сме се разглезили - вместо да се грижим за физическата култура, търсим 'под вола теле' и прехвърляме 'вината' върху производителя

Сега често управлявам превозно средство, на което седалката не се настройва, управлението - също... Единствено педалите могат да се местят - приближават или отдалечават... Съобразяваш се с това и толкова... Седалката няма амортизация никаква, друса повече и с по-големи ускорения, често 'пътят' е няколко часа без да мръднеш на седалката.. Позната на над 65г също редовно прави няколкочасови разходки... Един път не е промърморила...
Това за 'размерите на европейците' го забравете като мантра - мислите ли, че разлика в ръста със среден размер 2-3см има значение при разлика между мъже/жени над 15см...
Един от най-неудобните (т.е. - изискващ най-голяма промяна в навика ми на стоеж) бе в европейски автомобил - волана под друг ъгъл, стойката - 'като наказан' и т.н... Като се наместих както трябва - отново всичко заспа...