Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Винаги модулите по-средата са по-лоши от крайните и са станали такива, защото се охлаждат по-зле. Ако сложа хубавите модули по средата, след време ще имам само лоши модули и ще трябва да ги сменя всичките.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да, обаче имахме предвид друго...
Какво имаш в момента - имаш по-добри и по-лоши модули... По-лошите греят повече и имат нужда от по-добро охлаждане за да оцелеят.
По-добрите отделят по-малко топлина...
Значи вариантите са общо взето такива:
1. Слагаш лошите в средата, и те много по-скоро 'ще умрат' (или поне вероятността за такова събитие е по-висока), защото са поставени в зона с по-лошо охлаждане, а те греят дори повече от здравите модули..
2. Слагаш добрите в средата - да, те се охлаждат там по-лошо. но поради по-малката отделена топлина вероятно по-бавно ще се амортизират, и след време ще се 'амортизират' като лошите, но като цяло машинката по-дълго време ще е работоспособна...
Просто разсъждения и обосновка защо бих действал по втория вариант... Дали е правилният - не знам...
Какво имаш в момента - имаш по-добри и по-лоши модули... По-лошите греят повече и имат нужда от по-добро охлаждане за да оцелеят.
По-добрите отделят по-малко топлина...
Значи вариантите са общо взето такива:
1. Слагаш лошите в средата, и те много по-скоро 'ще умрат' (или поне вероятността за такова събитие е по-висока), защото са поставени в зона с по-лошо охлаждане, а те греят дори повече от здравите модули..
2. Слагаш добрите в средата - да, те се охлаждат там по-лошо. но поради по-малката отделена топлина вероятно по-бавно ще се амортизират, и след време ще се 'амортизират' като лошите, но като цяло машинката по-дълго време ще е работоспособна...
Просто разсъждения и обосновка защо бих действал по втория вариант... Дали е правилният - не знам...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Въпрос на предпочитания. По-лошите модули така или иначе след време ще ги сменя.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
При мен батерията пак започна да дава симптомите както бяха преди да се развали преди 2 години. Минал съм около 25,000км след ремонта.
Отворих батерията и измерих напреженията на модулите. Един е 7.9V. Останалите са около 8.3V (батерията беше напълно заредена преди да я разглобя). Гледам си записките от преди 2 години и този дето е 7.9V e дал 1500мАч (докато другите са били поне 2500) при първото разреждане и после се е вдигнал до 5800мАч.
Имам 3-4 броя 5000-5500мАч модула останали от ремонта. Имам и 6 броя 6750+ мАч модула от Prius IV или C-HR на много малко километри.
Въпросът е дали сега да ползвам старите 5000-5500мАч модули и да се надявам пак да изкара 1-2 години и междувременно да събера още хубави модули, или направо да слагам хубавите модули сега? Не знам дали е добра идея да се смесят почти нови модули със стари.
Отворих батерията и измерих напреженията на модулите. Един е 7.9V. Останалите са около 8.3V (батерията беше напълно заредена преди да я разглобя). Гледам си записките от преди 2 години и този дето е 7.9V e дал 1500мАч (докато другите са били поне 2500) при първото разреждане и после се е вдигнал до 5800мАч.
Имам 3-4 броя 5000-5500мАч модула останали от ремонта. Имам и 6 броя 6750+ мАч модула от Prius IV или C-HR на много малко километри.
Въпросът е дали сега да ползвам старите 5000-5500мАч модули и да се надявам пак да изкара 1-2 години и междувременно да събера още хубави модули, или направо да слагам хубавите модули сега? Не знам дали е добра идея да се смесят почти нови модули със стари.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Дежа вю, като при мен.

Лично аз нямах желание да "сменям" батерия заедно със спирачна течност на всеки 2 години и за това те съветвам събирай 28 модула от П4 и сменяй всички с еднакви, "нови" модули.
А с напредване на годините може и да се наложи и с маслото веднъж в годината да правиш батерията.
Примерно при мен втория път фиряса модул, който беше вече сменян от първия ремонт, който уж беше добър и с висок капацитет. Нямаш гаранция щом нещо вече си е извъртяло "годинките", очевидно.
Освен ако не ти е хоби и някак си постоянната смяна на батерии да ти доставя удоволствие.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Не ми е проблем да вадя и разглобявам батерията. Не отнема много време, пък и имам гараж където да стои колата докато е разглобена. Имам и още две коли освен тази.
Реших да я събера само със стари модули сега, а "новите" да не ги слагам и да събера още 22 броя "нови" и след 1-2 години пак ще я правя.
Реших да я събера само със стари модули сега, а "новите" да не ги слагам и да събера още 22 броя "нови" и след 1-2 години пак ще я правя.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Все пак събрах 28 "нови" модула от Prius 4. Засега съм балансирал 10 броя и всички са над 6500mAh, обаче тези "новите" имат много сила между 6.8 и 7.2 волта, а "старите" са силни в друг диапазон (7.2 - 7.8 волта) и ми се струва, че ще има проблем - двигателят с вътрешно горене ще работи повече да зарежда батерията и разходът ще е голям, но ще видим. Другата седмица по някое време ще я сглобявам колата.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Опасенията ти са напразни.
Това го бях споделил като наблюдение, че новите модули държат повече от старите в долния заряд. И не се зареждат по-бавно, а дори обратното. Като имаш опит с колата виждаш, че за по-кратко (или аналогично) разстояние и/или време, "събира" толкова ток, че в последствие имаш повече време "живот".
Това го бях споделил като наблюдение, че новите модули държат повече от старите в долния заряд. И не се зареждат по-бавно, а дори обратното. Като имаш опит с колата виждаш, че за по-кратко (или аналогично) разстояние и/или време, "събира" толкова ток, че в последствие имаш повече време "живот".

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Да се похваля. Колата е готова от няколко дена и съм супер доволен от резултата. Разход градско в Бургас - около 4.1/100. Усеща се по-мощна от преди. Прави много добри стартове на светофарите. Батерията се пълни и разрежда много бавно.
Всичко е супер. Само се надявам за по-дълго време да се задържи сегашното положение.
Всичко е супер. Само се надявам за по-дълго време да се задържи сегашното положение.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
По 80лв бройката. Ако се вземе цяла батерия, ще излезе по-евтино (BOz беше казал, че е дал 1500лв за цяла батерия), но пък няма гаранция, че всички модули ще са добри. От моите най-слабият е 6750мАч. Имаше няколко по 7100-7300мАч.
Имам останали към 30 модула 5200-6200мАч и ги давам за смешни пари, ако му трябва на някой, но ще трябва да дойде да си ги вземе от Бургас, защото не ми се занимава да ги пращам по куриер.
Имам останали към 30 модула 5200-6200мАч и ги давам за смешни пари, ако му трябва на някой, но ще трябва да дойде да си ги вземе от Бургас, защото не ми се занимава да ги пращам по куриер.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Питам си аз, че много се заговорихте за тези батерии и дявола си няма друга работа 




- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията
Честита ти нова енергия. Да си я ползваш в следващите 10 години и пак през процедурата.
Моята батерия на теория ѝ давам живот до 07.2027. Ще видим дали съм пророк или не.
За това по-скоро това го отдавам като плацебо ефект, а не толкова като реалност.
Иначе се убеди сега, как батерията пада доста по-бавно в долната граница, да кажем при 4 чертички на дисплея, а след това при пълненето няма разлика. Демек има един "бонус" - живееш по-дълго на батерия от преди, без минуси. Най-голяма разлика видях когато останат 2 чертички (лилави). Преди "живота" по светофарите на 2 чертички беше много кратък, а с новата батерия изкарвам доста повече. Може би 3-4 пъти повече като време - примерно минута преди, към 3-4 след.
п.п. Между другото Приуса ми е най-дълго притежавания автомобил до този момент. След няколко дни ще направим 7 годишнина заедно. И предвид нещата при мен как се развиват и как този автомобил ми пасна и физически, и логически, то може би, ако не стане нещо, ще го карам още някоя друга година. Най-малкото защото логичния му заместник е следващ Приус, но като желание е да прескоча 3-ката и да отида на 4-ка директно. Тъкмо ще ги изчакам докато паднат с още 50% от сегашната им цена.

Моята батерия на теория ѝ давам живот до 07.2027. Ще видим дали съм пророк или не.

На теория не би трябвало да усетиш разлика, защото системата лимитира изхода от батерията на база карта по лимит от кВ. Демек и със старата, и с новата батерия ако лимита "каже", че в този момент може да вземеш 20кВ енергия от батерията, този лимит се постига технически за под 2 секунди и става равен като графика.
За това по-скоро това го отдавам като плацебо ефект, а не толкова като реалност.
Иначе се убеди сега, как батерията пада доста по-бавно в долната граница, да кажем при 4 чертички на дисплея, а след това при пълненето няма разлика. Демек има един "бонус" - живееш по-дълго на батерия от преди, без минуси. Най-голяма разлика видях когато останат 2 чертички (лилави). Преди "живота" по светофарите на 2 чертички беше много кратък, а с новата батерия изкарвам доста повече. Може би 3-4 пъти повече като време - примерно минута преди, към 3-4 след.

п.п. Между другото Приуса ми е най-дълго притежавания автомобил до този момент. След няколко дни ще направим 7 годишнина заедно. И предвид нещата при мен как се развиват и как този автомобил ми пасна и физически, и логически, то може би, ако не стане нещо, ще го карам още някоя друга година. Най-малкото защото логичния му заместник е следващ Приус, но като желание е да прескоча 3-ката и да отида на 4-ка директно. Тъкмо ще ги изчакам докато паднат с още 50% от сегашната им цена.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта