Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Още матрЯл. Малките снимки са от моето приложение в което следя бирника и съм извадил само тези, които показват разлика спрямо тойотското приложение. В тойотското ми липсва окило 800км, но нямам идея защо..... Аз вярвам на това, което ми излиза от джоба на колонката!
Няма да споря повече или да ровя и да се обяснявам, като ученичка.
Пиша тук за съвети и насоки а не да плюя! Или пък да мятам лайна по вентилатора.......
Няма да споря повече или да ровя и да се обяснявам, като ученичка.
Пиша тук за съвети и насоки а не да плюя! Или пък да мятам лайна по вентилатора.......
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Разбирам защо ме съветвате да карам без АСС, но аз за това я взех тази кола, защото снимките са от межднинни точки, където спирам да почивам. Фоширането изморява и аз разчитам на асистентите да ми помагат. Правят го, но ми бъркат повече в джоба от колкото очавах. Сега зареждам на всяко спиране за да видя до колко мога да вярвам на борда а и съм в паника с 40 литра резервоар и виждайки как стрелката потъва на всеки 100км...
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз карам след 8-9 до към полунощ и няма трафик. Почти не намаля колата, само държи пътя и темпото. На педал ме дразни да карам, защото най-необичам да се кара "на ластик". Ако има лек наклон докато го компенсирам с педала, защото за мен не е прецизен или аз не го мога с тази кола, падаш с близо 10kmh и после ако съм "нежен" с педала да компенсирам тези 10, си добавям мин 30мин път. Всеки си има своите съображения. Аз искам просто да карам без да мисля за колата. Тя е за да служи на нас а не ние на нея.dracunculus написа: ↑27 Мар 2021 08:49 Както писах при мен ми качва около 1л. на магистрала поради прекалено острите му настройки. А твоята 1,8л или 2л е? Гледам при 144кмч си на около 4000 оборота. Което потвърждава подозрението ми, че по-маломощният хибрид на магистрала с тази скорост си е доста по-неикономичен. 2,5л хибридът при 140кмч на равно е на около 1800-1900 оборота. Да не излезе най-накрая точно това като причина...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Имам същия Аурис и наистина при 130км/ч разхода с е върти около 6, но има две важни особености. Първо при 130 на скоростомер по спомен GPS скоростта е 122 (на Королата при 130 е GPS показва 129) и второ разхода по борд винаги е бил 0.2-0.4л по-нисък от реалния. Не е много усместно да сравнявам Аурис 1.8 с Корола 2.0 относно разход, но като цяло 1.8 vs 2.0 на магистрала до 120 км/ч ще е малко по-икономичен, а при скорости 140+ съм убеден че няма голяма разлика.
2.5 според мен е по-удачен вариант за магистрала. С 2.0 при шофиране с 160-170 спокойно се постига разхода над 10.dracunculus написа: ↑25 Мар 2021 21:06 В интерес на истината с 2,5 двигател и задно предаване (т.е. кардан и допълнително тегло и части) при 130 на КК съм на 6,2- 6,3. При 140 съм на около 7,2. Гледам и при Камрито колеги дават сходни или по-добри разходи. 9 разход, какъвто се спомена от колегата някъде по-горе в дискусията не мога да докарам на 2,5 хибрид дори при константно шофиране с над 170
Не смятам 7/100 разход при 120 км/ч на магистрата нито за висок, нито за нисък. Все пак се вози цялото семейство, багажника винаги е пълен догоре. Разлика не малка предполагам ще има ако я шофирам сам. Профила на пътя също е важен, затова отбелязвам коя е отсечката и каква скорост е зададена на КК. Колеги напълно е нормално да има разлики дори и големи в разхода при еднакви коли, условията винаги са различни а разходите които споделяте едва ли не са константни.
ПС.
1.8 Хеч vs 2.0 Комби дават еднакъв разход при тест на магистрала. Ето го и видеото.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
При използване на КК може да пробваш да намалиш скороста при изкачвания с 10км и да споделиш дали има разлика. След изкачването възстановяваш първоначалната скорост. Ще бъде интересно да сравниш обороти и моментен разход при тези 10км/ч разлика ( от 140 на 130 например). Разликата във времето не мисля че ще е голяма за цялото пътуване.Hybrid1stTime написа: ↑27 Мар 2021 09:06 Няма да споря повече или да ровя и да се обяснявам, като ученичка.
Пиша тук за съвети и насоки а не да плюя! Или пък да мятам лайна по вентилатора.......

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Corolla 1.8 HV Sedan - без КК
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Сега прочетох книжката и в интернет гледах и ходих и да пробвям, моята кола е 1.6 ръчни скорости екзекютив, и със сигурност имам LDA което е сигнализация за напускане на лента и корекция, но LTA е същото но и с поддържане на колата в средата на пътната лента и в книжката видях че се появява една прекъсната линия на средата на пътното платно на таблото на колата, но ъова никога не съм го виждал, и въпроса е имам ли тази функция в сетингс ми излиза LDA, ако може да споделите след една година разбрах какд а си направя КК да е обикновен, на скоро случайно разбрах и че като се задържи на волата mode бутона се mutе-ва музикята , а мислех че всико съм разучил ще съм благодарен да съдействате по въпроса, а иначе понеделник още ще се обаждам в тойота ако не разбера
Бшагодаря
Бшагодаря
Toyota Corolla 1.6 e210
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Добре, впечатлен съм. Сега ако ми кажеш, че не е и само по равното ще я вкарвам в сервиз да и търстя проблем на моята. За средна скорост над 130 е много впечатляващо като разход.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Колега, преди да караш колата ти в сервиз си разменете с някого колите, ако познаваш такъв със същата кола и вижте резултата. Да не се окаже проблема в стила ти на шофиране. В никакъв случай не го приемай като заяждане, все пак всички евентуалности трябва да се изключат. Имам едно приятелско семейство, все спорят помежду си как може да изкарват различен разход на една кола, карайки на КК с еднаква скорост.... Съвсем сериозно!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Среден разход колко ти дава приложението?Hybrid1stTime написа: ↑27 Мар 2021 08:18Тези неща не смятам, че има смисъл да се коментират, защото в колата трябва да ти е комфортно, но това е субективно. Писал съм в преден пост, че правя на 22 и не пипам повече никога, но тук се налага да пипам защото работи като система от 90те. Ту духа топло, ту студено, и това в нормален режим, а не държи комфортно! Но 22 градуса и на моменти 22.5. От 7 години зареждам само и единствено на ЕКО. Гумите са 17, Мишлен Алипн 6 и са напомпани по табелата на колата.
Ето снимка от снощи, това е в посока ОТ София с 8.
IMG_20210326_221211.jpg
Не съм сигурен дали ще мога да кача още една, но ето от сряда от вечерта от апа. Това е 140 по круз и КЪМ София. Толкова дава и на колонка.
Screenshot_20210327_080331_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg
Ще разровя да намеря и тези с 145 и съответно 9 разход защото излиза, че си измислям.
Според зависи къде ме е отвял вятъра статистиката е следната.
Посоко към София
Ако съм само по тракия до преди "ремонта" разхода е 8 средно, заобикаляйки ремонта разхода пада до 7. От ОМВ на Поповица, където пак се вливам в Тракия до ОМВ Динкатата разхода става 8.2. От ОМВ Динката до Перрола на Церово средно е 8.5 и оттам до София 9.2 и съответно докато стигна до ЕКО в Дружба, че мине първото в София пада на 9.
Ако карам Струма и после Тракия си е 8.5 през цялото време до Петрола на Церово и там скача пак заради баира.
Иначе за лейна и круза - сама се кара по Струма и Тракия. На Тракия след Церово го изключвам, че му идват повече завойте и малко ме плаши, но преди това е супер. Това работи САМО ако е активирам АСС, ако не е те лашка доста, като не се стрвми да държи лентата сама, а само те връща ако тръгнеш да иьлизаш. Сякаш е различен режим.
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
По моето предложение средно до момента е 7. По фабричното ( там пак да каже, че липсват 800км) е 6.6
Това звучи интересно и сигурно има някакъв фактор, който аз не отчитам или пренебрегвам. Просто не виждам на празна магистрала, нощно време какво може да е. Вливам се в магистралата, ускорявам до 140 или 145, натискам SET и тя сама си върви. Карам в лявата лента защото е празно и макс 3-4 пъти правя място на много бързите и даже и волана не въртя. Просто не виждам къде стила на шофиране играе тука.dracunculus написа: ↑27 Мар 2021 18:09 Имам едно приятелско семейство, все спорят помежду си как може да изкарват различен разход на една кола, карайки на КК с еднаква скорост.... Съвсем сериозно!
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Hybrid1stTime, на 145км/ч постоянни 4000 оборота ли държи или това е моментно на снимката?
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Няма как да са постоянни, въпросът може би по-скоро е дали са това оборотите, необходими за поддържане на тази скорост по път без денивелация...
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Здравейте. Относно разхода на королата. Моята е седан 1.8 двигател хибрид. Уикенда пътувах София - Нова загора. На отиване разходът беше 5.2, а на връщане повиши до 5.4. На отиване движихме 115-120 км/ч, на връщане - около 120. Този път ползвах автопилота само на равни отсечки, при изкачвания, набирания и т.н. го изключвах, за да не форсира колата. Бяхме двама големи мъже с багаж и през по-голямата част от времето имаше вкл. климатик/парно. Занулих го при тръгване от вкъщи в петък.
Това отговаря и на впечатленията ми от миналата година. При извънградско каране и магистрала окоо 100-110 ми даваше 3.8 на топло време. Лятото до морето и обратно при 140 км/ч със семейството и багаж + лек климатик ми даде средно 5.0 София до там и обратно (с малко каране по морето де, което със сигурност изкривява, но пък не е чак толкова много километри).
Предвид горното ми се струва, че магистралата София - море - София би трябвало да е под 6 при скорост в рамките на ограничението, климатик/парно и 2-3 възрастни в колата.
Това отговаря и на впечатленията ми от миналата година. При извънградско каране и магистрала окоо 100-110 ми даваше 3.8 на топло време. Лятото до морето и обратно при 140 км/ч със семейството и багаж + лек климатик ми даде средно 5.0 София до там и обратно (с малко каране по морето де, което със сигурност изкривява, но пък не е чак толкова много километри).
Предвид горното ми се струва, че магистралата София - море - София би трябвало да е под 6 при скорост в рамките на ограничението, климатик/парно и 2-3 възрастни в колата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта