филтър картерна вентилация
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
филтър картерна вентилация
Здравейте на всички съфорумци,гложди ме нещо и ако се знае моля знаещите да споделят ,даже и със снимков материал!
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
има ли дизеловите двигатели на тойота ФИЛТЪР КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.
гледам клипове на дас ауто сервиз и пича обяснява принципно за какво невежество става на въпрос ,аз 8 коли съм сменил и сега чувам за това и никой не ме е питал ще сменяме ли въпростния филтър???
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
филтър картерна вентилация
Този въпрос със сигурност е дискутиран преди.Даже си спомням че Механика го разясни.Доколкото си спомням в зависимост от модела малко се различават но не си спомням да имат филтър.По спомен някаква фина мрежа под капака.Може и да греша.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
филтър картерна вентилация
Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напуска
Маслоуловителят се сменя само при проблем...
Ама напуска

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
филтър картерна вентилация
за нещо друго си мислиш явно,тоя филтър стой в или над главата на двигателя никакво масло не задържа в картера ,а отвежда парата и конденза при истиването на двигателя,при запушване на филтъра конденза капе обратно и разваля визкозитета на маслото,допълнително се образува налягане в двигателя.двигателя може да кара и 500000км ,както и явно в бг се случва,но може да се появят въпроси що глъхне ,що сутрин претриса ,що незмам си кво и никой не знае и сменяш части като изоглавен и все тая ,па то 1 филтър някъде си Тоя филтър се сменял на всеки 100к горе-долу. и мисля да разпитам видни майстори из градо!!!slowtraveler написа: ↑16 Мар 2021 15:00 Реално 'филтърът' е 'маслоуловител' - да позволява въздух/газове да преминават, а да не позволява на маслото да напуска картера от там...
Ама напускаМаслоуловителят се сменя само при проблем...
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
филтър картерна вентилация
За същото нещо говоря.. Улавя маслените пари...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
филтър картерна вентилация
Аз доколкото си спомням на АD двигателите има преграда която стопира голямата част от маслените пари.Дори няма и PCV а един щуцер.
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят.
Именно това под налягане ги отвежда по време на работа а не мистериозния филтър.
.Когато двигателя е спрян и изстива за да се образува воден конденз би трябвало от някъде да постъпва въцдух който да носи тази влага.Да речем че всепак постъпва някакво количество ,но то е пренебрежимо малко и се изпарява и отвежда по време на работа.А и маслата които ползваме имат съставки които са точно за целта. 
Водните и горивни пари които са по-летливи съвсем спокойно се отвездат през щуцера и малката тръбичка към смукателя на турбината заедно с чистия въздух и обратно в цилиндрите да горят.



"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
филтър картерна вентилация
Името му е маслен сепаратор и на стоковите ДВГ стои кротко в капака на клапаните... и с ено маркуче прави връзка с въздуховода за всмукателния колектор.
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора
Ако почваш да буташ някви параметри - надуваш + спортни валове + лифтинг + спортни бутала + олекотен маховик + ени 100-200 коня и горница = слага се едно филтърче маслоуловител и го точиш след пистоване - примерно
Ма тая процедура на Д4Д си е бетер на том круз поредицата...
А сток сепаратор за да го задръстиш... реално трябва да си преебал вече матора
филтър картерна вентилация
а ено време жигулята вадеха маркуча да виси под двигателя ... един вид тунинговане са праеше
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
филтър картерна вентилация
Еми, не си чул, защото някой се е напънал за измисли по-великата картерна вентилация. Въпросния пич, Крис доста пъти е показвал коструктивни проблеми на марките, които ремонтира. За мен, някой от проблемите направо са ги съзадали изкуствено. Не съм наясно какви инженерни проблеми решават дадени решения, но е видно, когато на ключови места се залага кекав детайл. Пълно е с апсурди, наскоро гледах за един байпас в охлажането, за 7 степнното ДСГ... много са, следя канала от 1-2г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта