Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Мнение от niksan55 » 22 Фев 2021 15:10
Здравейте! Собственик съм на рав 4 XA30 2012г 2.2 d4d 150к.с. Колата е супер и нямам никакви проблеми с нея, но се притеснявам за състоянието на DPF-а, предвид факта, че рядко я карам по магистрала. В тази връзка се опитах да пусна принудителна регенерация на място с techstream, но след стартиране на процедурата нищо не се случва. При единия опит, който направих колата работи на ниски обороти с часове и не иска да вдигне повече от 170-180 градуса в изпускателната система, а при другия опит й подавах газ около 2500 оборота в продължение на около 30 минути и температурата се покачи до около 290 градуса. При регенерация би трябвало температурата да достигне около 600 градуса. В упътването на techstream-a пише, че трябва да са изпълнени две условия: температура на мотора над 60 градуса и обороти на мотора в диапазона 1150-2750 оборота.И двете са изпълнени, но така или иначе регенерация не тръгва. Нека който е имал подобен случай или е успял да пусне принудителна регенерация да сподели опита си, предполагам, че ше бъде полезно на много от нас.
niksan55
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Мнение от memorex » 22 Фев 2021 17:15
Колега не се ли опита да потърсиш в нета.Има тема 1:1 като твоята.Дано някой който се занимава с тези работи се включи ама надали .
П.С.Тук споделям нещо което изнамерих във форума от което нищо не разбрах:
ИЗПЪЛНЕТЕ ПРИНУДИТЕЛНА РЕГЕНЕРАЦИЯ
Изчистете FB стойността на DTC и добавката на отработено гориво, като изключите кабела от отрицателния (-) терминал на батерията или премахнете предпазителя EFI MAIN No. 2 за 1 минута или повече.
Технически съвети
Натрупаният обем на PM, съхранен в ECM, не може да бъде инициализиран с помощта на интелигентния тестер.
За да се извърши принудителна регенерация на PM, е необходимо да се извърши инициализация на натрупания обем PM, съхраняван в ECM.
Свържете интелигентния тестер към DLC3.
Стартирайте двигателя и карайте автомобила, докато температурата на охлаждащата течност на двигателя достигне 60 ° C (140 ° F) или повече.
Преместете лоста за превключване на N и поставете ръчната спирачка.
Включете тестера.
Въведете следните менюта: Powertrain / Engine и ECT / Active Test / Активирайте DPF Rejuvenate (PM) / Data List / PM Accumulation Ratio.
Извършете активния тест, докато автомобилът се движи с постоянна скорост на автомобила в рамките на 50 до 100 км / ч (31 до 62 мили в час) (трансмисия на 3-та предавка) за повече от 15 минути.
Технически съвети
Докато се извършва активният тест „Активиране на DPF подмладяване (PM)“, ъгълът на отваряне на газта трябва да се поддържа възможно най-постоянен.
Когато започнете да шофирате, „DPNR / DPF Status Reju (PM)“ в списъка с данни показва „Compl“. Продължете обаче да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.
След като "Съотношението на акумулиране на PM" падне до 0%, регенерацията завършва.
Продължавайте да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.
ВНИМАНИЕ:
Имайте предвид прекомерната топлина върху и около изпускателните тръби по време на принудителна регенерация на PM.
Забележка
Ако принудителната регенерация на ПМ спре, отстранете неизправността, която е причинила спирането, и я изпълнете отново, за да завършите операцията.
Технически съвети
Принудителната регенерация на PM завършва за 15 до 40 минути.
Времето за принудителна регенерация на PM се променя в зависимост от съотношението на натрупване на PM и условията на шофиране.
Безопасността спира принудителната регенерация на PM, ако диференциалната преса на катализатора се увеличи твърде много по време на регенерацията
Температурата на отработените газове B1S3 става 500 ° C (932 ° F) или повече в рамките на 20 минути след принудителното стартиране на регенерацията.
Принудителната регенерация на PM ще бъде спряна, ако педалът на газта е натиснат по време на регенерацията. В този случай трябва да се извърши отново принудителна регенерация на PM.трябва да се извърши отново.
Дори ако принудителната регенерация на PM спре, докато се случва, интелигентният тестер показва Compl (завършен) за DPNR / DPF Status Reju (
П.С.Тук споделям нещо което изнамерих във форума от което нищо не разбрах:
ИЗПЪЛНЕТЕ ПРИНУДИТЕЛНА РЕГЕНЕРАЦИЯ
Изчистете FB стойността на DTC и добавката на отработено гориво, като изключите кабела от отрицателния (-) терминал на батерията или премахнете предпазителя EFI MAIN No. 2 за 1 минута или повече.
Технически съвети
Натрупаният обем на PM, съхранен в ECM, не може да бъде инициализиран с помощта на интелигентния тестер.
За да се извърши принудителна регенерация на PM, е необходимо да се извърши инициализация на натрупания обем PM, съхраняван в ECM.
Свържете интелигентния тестер към DLC3.
Стартирайте двигателя и карайте автомобила, докато температурата на охлаждащата течност на двигателя достигне 60 ° C (140 ° F) или повече.
Преместете лоста за превключване на N и поставете ръчната спирачка.
Включете тестера.
Въведете следните менюта: Powertrain / Engine и ECT / Active Test / Активирайте DPF Rejuvenate (PM) / Data List / PM Accumulation Ratio.
Извършете активния тест, докато автомобилът се движи с постоянна скорост на автомобила в рамките на 50 до 100 км / ч (31 до 62 мили в час) (трансмисия на 3-та предавка) за повече от 15 минути.
Технически съвети
Докато се извършва активният тест „Активиране на DPF подмладяване (PM)“, ъгълът на отваряне на газта трябва да се поддържа възможно най-постоянен.
Когато започнете да шофирате, „DPNR / DPF Status Reju (PM)“ в списъка с данни показва „Compl“. Продължете обаче да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.
След като "Съотношението на акумулиране на PM" падне до 0%, регенерацията завършва.
Продължавайте да шофирате, докато "коефициентът на натрупване на PM" падне до 0%.
ВНИМАНИЕ:
Имайте предвид прекомерната топлина върху и около изпускателните тръби по време на принудителна регенерация на PM.
Забележка
Ако принудителната регенерация на ПМ спре, отстранете неизправността, която е причинила спирането, и я изпълнете отново, за да завършите операцията.
Технически съвети
Принудителната регенерация на PM завършва за 15 до 40 минути.
Времето за принудителна регенерация на PM се променя в зависимост от съотношението на натрупване на PM и условията на шофиране.
Безопасността спира принудителната регенерация на PM, ако диференциалната преса на катализатора се увеличи твърде много по време на регенерацията
Температурата на отработените газове B1S3 става 500 ° C (932 ° F) или повече в рамките на 20 минути след принудителното стартиране на регенерацията.
Принудителната регенерация на PM ще бъде спряна, ако педалът на газта е натиснат по време на регенерацията. В този случай трябва да се извърши отново принудителна регенерация на PM.трябва да се извърши отново.
Дори ако принудителната регенерация на PM спре, докато се случва, интелигентният тестер показва Compl (завършен) за DPNR / DPF Status Reju (
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
memorex
niksan55
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Мнение от mgrigorov » 22 Фев 2021 19:00
Ами щом трябва да е в движение я изкарай на магистралата до Ихтиман и обратно на по-високи обороти и готово.Като време сигурно ще е същото. Един приятел така правеше на Кашкай, когато му светваше някаква лампа.
mgrigorov
niksan55
WoLF
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 11 Юни 2019 19:45
- Местоположение: габрово
- Автомобил: тойота авенсис д-кат 08г.
Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Мнение от тойотикс » 21 Мар 2021 18:06
явно дпфа ти е ок,но щоим искаш да правиш регенераций в градски условия ти трябва добавка дпф клийнър на протек при този вид добавки регенерацията се случва при 280 градуса обаче голям срам ще береш ,както и удар по репутацията на тойота .Гарантирам ти че ще пушиш като вартбург предозирал яко с масло,личен опит,аз зарад туй си я турям и правя едно търново или цюлюу на трета доман и гледай кво стаа
тойотикс
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 06 Апр 2006 14:36
- Местоположение: Sf
- Получена благодарност: 4 пъти
Принудителна софтуерна регенерация на DPF
Мнение от bobi65 » 10 Окт 2021 12:04
Здравейте, купих си кабел и програмата Techstream, пусках си вече два пъти принудителна регенерация и си реших проблема за сега. По изчисти се филтъра и показва вече около 50 процента запушване. Но зимата пак ще задръсти. Но вече с кабела е друго. Решавам си проблема лесно.
bobi65
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта