Корола Хибрид 2.0 Батерия
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Здрасти на всички. Много полезна информация има във форума. Днес гледах видео тест на един Лексус GS 450 h. В него собственика обяснява как можеш да определиш дали батерията на хибрида е вече на умиране. Когато вкл. двигателят и изключиш всички консуматори на ток в колата двигателя не трябва да се включва поне 20 мин. Ако се включва всеки 10 мин нещата са ок,но наполовина! Ако се вкл през 2-3 мин батерията я пиши бегала. Някой има ли опит с това!?Благодаря на всички които отговорят.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Пълни глупости. А иди изключи всички консуматори да те видим как ще стане.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
От края на 2017г карам хибрид и до сега не съм успявал да изключа всички консуматори.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Не ми разбрахте въпроса. Аз също карам от 2015 хибриди имал съм 3 Королата ми е 4 та. Та въпроса ми е какви наблюдения имате вие. През колко време ви се стартира двигателя. Имал съм Ярис Аурис и сега имам Корола и ЦХР. На всички е различно!
Корола Хибрид 2.0 Батерия
При мен в момента на Королата много зависи от температурата от това дали е топъл двигателя дали е пълна батерията е в порядъка на 15мин без светлини климатик зарядни и всякакви консуматори.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
За постигане на по-дълго време на място без да включва двг избирате един летен ден с температура 25 градуса. Спускате проходът Шипка до пълно зареждане на батерията, спирате на отбивка. Гасите колата след това изчаквате 30 минути на отворени врати да се охлади батерията, след което стартирате колата и оставяте лоста на Р.
Като допълнителни процедури може да намалите осветлението на таблото до минимум, да деактивирате автоматичната ръчна спирачка (щото светодиода на бутона харчи ток) спирате радиото и дисплея.
По този начин може да изкара 30 минути на място без да пали бензин.
Като допълнителни процедури може да намалите осветлението на таблото до минимум, да деактивирате автоматичната ръчна спирачка (щото светодиода на бутона харчи ток) спирате радиото и дисплея.
По този начин може да изкара 30 минути на място без да пали бензин.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Според мен, не е обективен такъв тест. Изключили сте всички консуматори - не можете да изключите, но няма значение. Енергоемкостта, дори на батерията, която вече си "заминава" все пак е все още доста голяма - и ще може да поддържа някаква неголяма консумация - например запалени фарове много по-дълго от тези 20 мин преди заряда и да падне чувствително. Т. е. според мен, основно ще зависи от температурата, до колко бързо пада температурата на двигателя до зададената на електрониката стойност - стойността при която системата стартира двигателя за да поддържа работната му температура (същевременно зареждайки и батерията), а не за да поддържа минималното зададено ниво на заряда. А поддържането на температурата не се отнася към ел консуматорите. Както сте забелязали, и според мен - от тази температура зависи периода на стартиране. А трудно е да се поддържат условия за тест в това отношение - трябва да е зададена точно определена външна температура, трябва да няма течения, зависи каква е била температурата на двигателя и охлаждащата течност преди "теста", дори влажността и атмосферното налягане имат значение (но това няма отношение към батерията и състоянието и, макар, че и нейната енергоемкост зависи от температурата). (Динамиката на тази температура зависи и от двигателя разбира се, както и от охлаждащата му система, от повърхността му - едва ли периодите на двигателя на лексус ще са еднакви с тези на двигателя на корола - най-малко, масата и обемите им са различни.)
Последно промяна от Hursa на 22 Фев 2021 10:37, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Може малко теоретично да разгледаме нещата, което би се отразило и в практиката.
Това да заредиш батерията на макс е много трудно. Лесно е да кажем до 70 и нещо процента, но до 80 е трудно.
Да вземем другия вариант, че е по-лесен да се направи и без да се катерите до Шипка, за да зареждане надолу след това.
Ако вземем едно "насилствено" дозареждане на батерията, когато тя падне на минимума (всеки може да симулира това с обикновено висене на място), то старт на заряд започва около 43% и завършва около 53%. Демек имаме около 10% принудителен заряд на батерията. Поне на Приус-2 са около тези стойности.
Ако вземем, че една батерия има около 1300 Вч капацитет когато е нова, това прави около 130 Вата капацитет, с които можем да експериментираме лесно.
Ако приемем, че консумацията на "запалена" кола без големи консуматори (фарове, парно) е около 260 Вата, един такъв цикъл от заряд/разряд на място би следвало да ни даде време за консумация от порядъка на 30 минути.
След малко експлоатация и реални тестове на модулите, масово е "очаквано" от 6.5 Ач да дават около 5 Ач. Да кажем това прави около -20% от очаквано време за теста.
Или в крайна сметка батерията би била с "очакван" капацитет ако след спиране на зарядния цикъл от системата, колата изкара около 20-на минути преди повторното му започване. Това при температура около 20-30 градуса.
Или аз залагам за 20 минути, при 20 градуса (по-лесно се помни комбинацията
) при изправна батерия, която да бъде с "очакван" оставащ капацитет. На теория. 
Това да заредиш батерията на макс е много трудно. Лесно е да кажем до 70 и нещо процента, но до 80 е трудно.
Да вземем другия вариант, че е по-лесен да се направи и без да се катерите до Шипка, за да зареждане надолу след това.
Ако вземем едно "насилствено" дозареждане на батерията, когато тя падне на минимума (всеки може да симулира това с обикновено висене на място), то старт на заряд започва около 43% и завършва около 53%. Демек имаме около 10% принудителен заряд на батерията. Поне на Приус-2 са около тези стойности.
Ако вземем, че една батерия има около 1300 Вч капацитет когато е нова, това прави около 130 Вата капацитет, с които можем да експериментираме лесно.
Ако приемем, че консумацията на "запалена" кола без големи консуматори (фарове, парно) е около 260 Вата, един такъв цикъл от заряд/разряд на място би следвало да ни даде време за консумация от порядъка на 30 минути.
След малко експлоатация и реални тестове на модулите, масово е "очаквано" от 6.5 Ач да дават около 5 Ач. Да кажем това прави около -20% от очаквано време за теста.
Или в крайна сметка батерията би била с "очакван" капацитет ако след спиране на зарядния цикъл от системата, колата изкара около 20-на минути преди повторното му започване. Това при температура около 20-30 градуса.
Или аз залагам за 20 минути, при 20 градуса (по-лесно се помни комбинацията


Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Все пак мисля, периодите ще зависят основно от температурата. Когато двигателя стартира за да поддържа температурата докато подгрее ще "прескочи" тези 10%, дори в топло време.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
И защо? След всяко (само)стартиране, батерията при мен е все по-заредена - вярно колата е стояла около половин час (т. е. два старта) и беше пролетта (вероятно около 20 градуса температура).
Последно промяна от Hursa на 22 Фев 2021 11:25, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Защото навън ако е 20+ градуса, няма как ДВГ-то да изстине до толкова, че системата да реши да го запали, за да го подгрее. Лично аз при топло време (20+ градуса) не съм заварвал и един случай да пали ДВГ заради температурата му.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Корола Хибрид 2.0 Батерия
Каква е температурната разлика между външна температура и температурата на двигателя при 10 градуса външна и каква е температурната разлика при 30 градуса. Разликата в отношенията не е голяма. Мисля, че температурата е водеща и лесно може да се провери.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта