На първа - оборотите падат и се вдигат по 500-600 на веднъж
На първа - оборотите падат и се вдигат по 500-600 на веднъж
Да ви питам едно въпросче...
Обикновенно когато колата е студена, но май и когато е загряла, ми се случва следната случка:
Поради една или друга причина карам на първа скорост. Да кажем съм стигнал 3,000 rpm и ми се налага да намаля. Спирачка не е нужно да натискам въобще, просто си вдигам крака от газта. Колата спира почти на място, но не е това което ме тревожи. Оборотите падат с по 500-600 на веднъж, вместо плавно. Това я кара да се движи на изключително неприятни тласъци. След това пък като натисна педала на газта, ако не го натисна по-здраво, пак на тласъци набира.
Ето пример какво точно става. В нашия квартал има бабуни за намаляване на скороста и на практика винаги излизам на първа скорост от него. Та - тръгвам на първа, вдигам 3,000 rpm и съм стигнал първата бабуна вече. Махам си крака от газта 5 метра преди бабуната, оборотите почват да падат по 500 на веднъж, колата стига до бабуната на тласъци. Минавам бабуната, давам ЛЕКО газ, защото кръстовището е на още 10 метра пред мен и отново - тласъци докато стигна до там. Много е неприятно.
Някой друг има ли подобни наблюдения? Може ли да е от горивния филтър? Мерси.
Обикновенно когато колата е студена, но май и когато е загряла, ми се случва следната случка:
Поради една или друга причина карам на първа скорост. Да кажем съм стигнал 3,000 rpm и ми се налага да намаля. Спирачка не е нужно да натискам въобще, просто си вдигам крака от газта. Колата спира почти на място, но не е това което ме тревожи. Оборотите падат с по 500-600 на веднъж, вместо плавно. Това я кара да се движи на изключително неприятни тласъци. След това пък като натисна педала на газта, ако не го натисна по-здраво, пак на тласъци набира.
Ето пример какво точно става. В нашия квартал има бабуни за намаляване на скороста и на практика винаги излизам на първа скорост от него. Та - тръгвам на първа, вдигам 3,000 rpm и съм стигнал първата бабуна вече. Махам си крака от газта 5 метра преди бабуната, оборотите почват да падат по 500 на веднъж, колата стига до бабуната на тласъци. Минавам бабуната, давам ЛЕКО газ, защото кръстовището е на още 10 метра пред мен и отново - тласъци докато стигна до там. Много е неприятно.
Някой друг има ли подобни наблюдения? Може ли да е от горивния филтър? Мерси.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: На първа - оборотите падат и се вдигат по 500-600 на вед
Spored mne e ot zadkormilnoto ustroistvo.
Az babuni(t. nar. "legnal policai" biggrin.gif ) vinagi minavam na 2-ra na polusuedinitel, osven, ako ne sa mnogo golemi.
Ne znam to4no kakvo pravi tvoqta kola, no spored men povedenieto i e normalno, tui kato na 1-va razlikata m/u zubnite kolela sa po-glemi(otkolkoto na 2-ra i 3-ta) i burzo se nabira, no i burzo se namalqva.
Koleloto koeto se vurti ot kol. val e mnogo po-malko(kato diametur) ot koleloto na vtori4niq val v stransmisiqta i za tova stavat tezi tlasuci.
Prosto trqva da natisne6 ambriqja predi da otpusne6 gazta i da mine6 po babunata po inerciq sled tova v zavisimost ot skorostta prevkli4va6 na 2-ra ili ostava6 na 1-va.
Tova bi trqbvalo da go znae6 de.

Az babuni(t. nar. "legnal policai" biggrin.gif ) vinagi minavam na 2-ra na polusuedinitel, osven, ako ne sa mnogo golemi.
Ne znam to4no kakvo pravi tvoqta kola, no spored men povedenieto i e normalno, tui kato na 1-va razlikata m/u zubnite kolela sa po-glemi(otkolkoto na 2-ra i 3-ta) i burzo se nabira, no i burzo se namalqva.
Koleloto koeto se vurti ot kol. val e mnogo po-malko(kato diametur) ot koleloto na vtori4niq val v stransmisiqta i za tova stavat tezi tlasuci.
Prosto trqva da natisne6 ambriqja predi da otpusne6 gazta i da mine6 po babunata po inerciq sled tova v zavisimost ot skorostta prevkli4va6 na 2-ra ili ostava6 na 1-va.
Tova bi trqbvalo da go znae6 de.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ок, мерси на всички за мненията и специално на bad_dog тъй като беше най-специфичен.
offtopic
Japanese_fever, знам как да мина бабуната, мерси за подробния туториал, ама това просто за пример го дадох. По принцип не мисля че е нормално такива чак тласъци да се получават при отпускане на газта... И все пак "втора, с полусъединител", не се ли престараваш малко?/offtopic
Не мисля да го барам за сега, щом може и така да се кара laugh.gif Ще прилагам техниката която научих от дядо - "газ-спирачка".
offtopic
Japanese_fever, знам как да мина бабуната, мерси за подробния туториал, ама това просто за пример го дадох. По принцип не мисля че е нормално такива чак тласъци да се получават при отпускане на газта... И все пак "втора, с полусъединител", не се ли престараваш малко?/offtopic
Не мисля да го барам за сега, щом може и така да се кара laugh.gif Ще прилагам техниката която научих от дядо - "газ-спирачка".
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Japanese е прав, ако натиснеш съединителя, няма да тресе! И още нещо, ако компенсираш подскачането само с натискане на газта, нещата ще се успокоят по-бавно, затова като се затресе, опитай да натиснеш съединителя и да го отпуснеш отново (както при потегляне) и всичко ще е наред. Друг е въпросът дали изобщо трябва да се кара на първа предавка, още повече с 3000rpm
Веднага щом колата потегли, бодвай втора и си карай, едва ли е толкова слаба колата, че да трябва да минаваш гърбицата на първа (освен ако не спрял напълно точно пред нея).

Оки, ще пробвам, мерси laugh.gifXeku написа:И още нещо, ако компенсираш подскачането само с натискане на газта, нещата ще се успокоят по-бавно, затова като се затресе, опитай да натиснеш съединителя и да го отпуснеш отново (както при потегляне) и всичко ще е наред.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Абе, наистина най-добре си е да я карам на втора в такъв случай и всичко е ок. Но просто се чудих на първо що прави така...
Ок, мерси на всички.
Ок, мерси на всички.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Emi i az tova se 4udeh. Na purva kato vdigne6 do 3000rpm(ili nagore) NE se puska gazta bez da si natisnal suedinitelq, za6toto zabiva nosa! laugh.gif Ili se ru4ka 2-ra ili puska6 po inerciq kakvi sa tiq tvoite raboti ne razbrah?!?hyankov написа:Абе, наистина най-добре си е да я карам на втора в такъв случай и всичко е ок. Но просто се чудих на първо що прави така...
Ок, мерси на всички.


2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
I stand correctedJapanese_fever написа:Na purva kato vdigne6 do 3000rpm(ili nagore) NE se puska gazta bez da si natisnal suedinitelq, za6toto zabiva nosa!

Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Vsu6tnost hyankov, az se izkazah malko prncipno, no dnes probvah moqta do 3k rpm i malko nagore na 1-va i posle pusnah gazta i samo leko secna i posle zapo4na plavno da si sliza nadolu kum 2k i t.n.
Moje naistina na tvoqta kola da i ima ne6to, za6toto pone moqta go pravi nomera mnogo plavno i nqma nikakvi preska4aniq.
Moje naistina na tvoqta kola da i ima ne6to, za6toto pone moqta go pravi nomera mnogo plavno i nqma nikakvi preska4aniq.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта