Трябва да прегледам ама, в китай експрес ми изкочи някакъв такъв модул.
Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Човек, те ме излъгаха, че ще имам Blind spot monitor...после се оказа, че нямало...след разправии и намеса на вносителя, дори ме компенсираха за това.
Та какво да питаш и колко да им вярваш?
Искаш комби 2.0, те ти дават тест на седан 1.8 за проба и ти си представяш твоята каква ще е...
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Лично при мен не съм чул нещо такова. За обосновка да каже ,че и музика не слушам карам си натурално. Доста други звуци чувам от електромотори и какво ли не ама за накладките не съм ги чул да скърцат.stereo_man написа: ↑12 Фев 2021 21:59 Връщам се и към темата - може ли някой да сподели, при паркиране назад с леко натиснат педал на спирачката чува ли се стържене от спирачките. При мен на моменти има доста силно, все едно са ми свършили накладките. При обслужването помолих да проверят, но казаха, че всичко е ок и предполагат, че може да се е натрупал някакъв прах или боклук. Не съм сигурен дали самите накладки не са с повече желязо, понеже при мокро време се усеща повече.
Е това е тъпо, аз ако бях щях да разваля сделката веднага без значение дали ще изгубя капарото. И аз исках допълнително ,blind spot mirroring ама ми казаха че няма как да сложат допълнително за моето оборудване. А толко съм свикнал с тая уж екстра, а тя е за сигурност, и според мен трябва да бъде серийно.nicktodorov написа: ↑12 Фев 2021 22:01Човек, те ме излъгаха, че ще имам Blind spot monitor...после се оказа, че нямало...след разправии и намеса на вносителя, дори ме компенсираха за това.
Та какво да питаш и колко да им вярваш?
Искаш комби 2.0, те ти дават тест на седан 1.8 за проба и ти си представяш твоята каква ще е...
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ето, и теб са излъгали...
Не за твоето ниво, изобщо го няма в България. Както и електрическата врата на багажника. Която също уж трябва да е налична за моето най-високо ниво...
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това ако е истина и за задната врата, направо съм извадил страшен късмет. Единственото нещо което не исках ,е безключово отключване и за това не взех най високото ниво. По принцип ако ти се занимава и имаш някой и друг финансов ресурс ,можеш да осъдиш дилъра. Ако в офертата която са ти дали присъстват тези неща. Обаче ако не са описани е много трудно. Аз си исках офертата едно към едно какво ще има в моето оборудване, а не стандартните глупости. Както и офертата да е валидна 30 календарни дни, без право на промяна.nicktodorov написа: ↑12 Фев 2021 22:19Ето, и теб са излъгали...
Не за твоето ниво, изобщо го няма в България. Както и електрическата врата на багажника. Която също уж трябва да е налична за моето най-високо ниво...
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
и при мен го има. Но го отдавам и аз на това че диск и накладки са се надрали предимно в посока на въртене напред. Да не говорим че за 13к км все още седят почти като нови.stereo_man написа: ↑12 Фев 2021 21:59 Връщам се и към темата - може ли някой да сподели, при паркиране назад с леко натиснат педал на спирачката чува ли се стържене от спирачките. При мен на моменти има доста силно, все едно са ми свършили накладките. При обслужването помолих да проверят, но казаха, че всичко е ок и предполагат, че може да се е натрупал някакъв прах или боклук. Не съм сигурен дали самите накладки не са с повече желязо, понеже при мокро време се усеща повече.
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
- Получена благодарност: 8 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Здравейте, и при мен има лек шум от стържене на спирачките на заден ход. Има обаче и още нещо, за което се чудех дали е така и при други. При спиране, точно в момента на пълно спиране на движението и когато хващат спирачките, се чува едно шумно кратко проскърцване. Струва ми се, че същият този шум се чуваше и в момента, в който спирачките отпускат, за да тръгне колата. Забелязал съм го основно при паркиране, при движение из града не ми е правило впечатление.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Така, след дискусия в английския форум, се потвърди и другата крайно неприятна за мен особеност на хибридите - крайно неконсистентната мощност и ускорение.
Ако при автомобил с "нормален" ДВГ имаме да кажем 100кс, то ние разполагаме с тях при всяко ускорение независимо колко гориво имаме в резервоара или колко пъти подред ускоряваме.
При хибрида колко комбинирани кс имаме е абстрактно число по същия начин като обявения разход - с твърде много условности и специфични идеални условия...
Прекалено много зависи от това колко зяряд има в батерията и в какъв режим в този момент работи двигателя - дали зарежда баерията или не...
Теоретично ако започнем поредица от изпреварвания с пълна батерия, то всяко следващо ще е все по-бавно и по-бавно...
Не съм го пробвал детайлно, но съм убеден, че към края на батерията разликата ще е толкова осезаема, че може да подлъже много опасно водача колко време/промеждутък в насрещния трафик е необходимо за безопасното изпреварване...
Ако при автомобил с "нормален" ДВГ имаме да кажем 100кс, то ние разполагаме с тях при всяко ускорение независимо колко гориво имаме в резервоара или колко пъти подред ускоряваме.
При хибрида колко комбинирани кс имаме е абстрактно число по същия начин като обявения разход - с твърде много условности и специфични идеални условия...
Прекалено много зависи от това колко зяряд има в батерията и в какъв режим в този момент работи двигателя - дали зарежда баерията или не...
Теоретично ако започнем поредица от изпреварвания с пълна батерия, то всяко следващо ще е все по-бавно и по-бавно...
Не съм го пробвал детайлно, но съм убеден, че към края на батерията разликата ще е толкова осезаема, че може да подлъже много опасно водача колко време/промеждутък в насрещния трафик е необходимо за безопасното изпреварване...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На теория, доближавайки се до практиката си прав. Ако нямаш никакъв ток в батерията, породени от някакви стечения на обстоятелствата, няма да имаш същата мощност като така, ако си имал пълна батерия. Но това е факт за всички ел. системи, без значение дали си хибрид, плъг-ин хибрид и дори електричарка.
В крайна сметка понякога и чистите автомобили се ограничават по мощност, дали защото са много студени или прекалено преглели.
Но аз не виждам ситуация, в която 20-те конски сили повече от батерията ще ти дадат такова усещане и прецизна преценка за изпреварване. Ако разчиташ на тях, значи просто не си преценил правилно изпреварването. Колата и с празна батерия не се държи коренно различно. Да, усеща се малко. Просто не е условие, което да те подведе в изпреварването толкова драстично.
В крайна сметка понякога и чистите автомобили се ограничават по мощност, дали защото са много студени или прекалено преглели.
Но аз не виждам ситуация, в която 20-те конски сили повече от батерията ще ти дадат такова усещане и прецизна преценка за изпреварване. Ако разчиташ на тях, значи просто не си преценил правилно изпреварването. Колата и с празна батерия не се държи коренно различно. Да, усеща се малко. Просто не е условие, което да те подведе в изпреварването толкова драстично.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Говоря за нива на батерията пълно-празно спрямо колко черти показва на таблото, а не като реални стойности неналични за водача.
И да, за мен е осезаема разликата. Дори при разлика примерно 4 или 6 черти батерия.
Да, дадох краен и частен случай, просто да онагледя тази особеност. Естествено, че не бих тръгнал да изпреварвам разчитайки на всяка конска сила в колата...
Но определено си е крайно дразнещо и много по-осезаемо и често за водача, отколкото при другите типове автомобили.
Защото при тях тези гранични стойности се достигат много по-бавно/трудно и водача не може в сравнително кратък период да усети разликата - ДВГ няма да прегрее от 3-4 изпреварвания, чиста електричка няма да изхаби батерията си до ниво да спадне ускорението за 3-4 изпреварвания...
Добре, може би трябва да перифразирам - при чистия хибрид, поради малката батерия и твърде честото и бързо зареждане-разреждане, за водача тези разлики в мощност/ускорение са много по-осезаеми отколкото при всеки друг тип автомобил.
(и за да избегна пак неразбиране - ако днес е 30 градуса навън а утре стане изведнъж 5, ще го усетим много по-рязко, отколкото ако в поредица от дни температурата пада плавно с по 1-2 градуса...)
И да, за мен е осезаема разликата. Дори при разлика примерно 4 или 6 черти батерия.
Да, дадох краен и частен случай, просто да онагледя тази особеност. Естествено, че не бих тръгнал да изпреварвам разчитайки на всяка конска сила в колата...
Но определено си е крайно дразнещо и много по-осезаемо и често за водача, отколкото при другите типове автомобили.
Защото при тях тези гранични стойности се достигат много по-бавно/трудно и водача не може в сравнително кратък период да усети разликата - ДВГ няма да прегрее от 3-4 изпреварвания, чиста електричка няма да изхаби батерията си до ниво да спадне ускорението за 3-4 изпреварвания...
Добре, може би трябва да перифразирам - при чистия хибрид, поради малката батерия и твърде честото и бързо зареждане-разреждане, за водача тези разлики в мощност/ускорение са много по-осезаеми отколкото при всеки друг тип автомобил.
(и за да избегна пак неразбиране - ако днес е 30 градуса навън а утре стане изведнъж 5, ще го усетим много по-рязко, отколкото ако в поредица от дни температурата пада плавно с по 1-2 градуса...)
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това каква допълнителна мощност от електродвигателя е налична, е много лесно да се показва някъде на таблото с надпис, иконка... Или когато се премине някаква бариера на тези условия, тогава да има звуков и/или светлинен сигнал. Но явно производителя не го вълнува много 
Относно колко бързо ускорява колата в различните случаи - да, не трябва да е определящо дали да започна изпреварване, но ако съм свикнал при определени условия да ускорява колата по определен начин. И ако тя ускорява по-бавно, а аз очаквам по-бързо, ще натисна педала до определена позиция. Никога не ускорявам с газ до ламарината. Винаги натискам педала толкова, колкото съм преценил, че ще ми е достатъчно. Докато преценя, че ускорението е по-бавно от очакваното, ще мине известно време. След това евентуално ще натисна повече педала, на колата ще й трябва още известно време за да започне по-бързо ускорение. Та разликата в това допълнително време е подвеждаща. Да, малко, но подвежда.

Относно колко бързо ускорява колата в различните случаи - да, не трябва да е определящо дали да започна изпреварване, но ако съм свикнал при определени условия да ускорява колата по определен начин. И ако тя ускорява по-бавно, а аз очаквам по-бързо, ще натисна педала до определена позиция. Никога не ускорявам с газ до ламарината. Винаги натискам педала толкова, колкото съм преценил, че ще ми е достатъчно. Докато преценя, че ускорението е по-бавно от очакваното, ще мине известно време. След това евентуално ще натисна повече педала, на колата ще й трябва още известно време за да започне по-бързо ускорение. Та разликата в това допълнително време е подвеждаща. Да, малко, но подвежда.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това не го вярвам, честно казано. При тази разлика я има 2-3 кВ разлика, я не. Ако ти може да си усетиш автомобила по-слаб с 2 кВ и това да е фрапиращо, значи този автомобил не е за теб.nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 11:37 И да, за мен е осезаема разликата. Дори при разлика примерно 4 или 6 черти батерия.
И тук говорим за максимална мощност при 100% педал, а не това колко чуваш ДВГ-то да работи при относително статично натоварване - примерно в границите 20-80% товар. Защото дори в режим на 4 чертички на батерията, при 100% педал на газта системата автоматично минава отново в максимално подпомагане от батерията.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами тогава може би проблема идва от това, че при 4 черти двигателя започва по-усилено да зарежда и той пък не отдава към колелата колкото когато батерията е на 6.
Другия вариант е да ми е дефектна колата...
Но е факт, че всеки карал я или возил се в нея и познавайки предишната ми кола пак уж със същите 180кс, казва това е много тромаво и мудно...
И другия факт - в кой да е произволен момент, предишната кола много по-бързо и с много по-голяма лекота изпреварваше. С тази ми трябваше доста време да се пренастроя и свикна кога мога да мина тоя тир, кога не...за два един след друг не смея да мечтая...
Другия вариант е да ми е дефектна колата...

Но е факт, че всеки карал я или возил се в нея и познавайки предишната ми кола пак уж със същите 180кс, казва това е много тромаво и мудно...
И другия факт - в кой да е произволен момент, предишната кола много по-бързо и с много по-голяма лекота изпреварваше. С тази ми трябваше доста време да се пренастроя и свикна кога мога да мина тоя тир, кога не...за два един след друг не смея да мечтая...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Да, точно. Това е измамно усещане, че не върви. Защо?nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 12:49 Ами тогава може би проблема идва от това, че при 4 черти двигателя започва по-усилено да зарежда и той пък не отдава към колелата колкото когато батерията е на 6.
С педала на газта указваш колко искаш да върви колата, нищо друго. Той не е вързан пряко с предаването на енергия от ДВГ към пътя и това създава илюзионно усещане, че понякога колата върви, друг път не. Защо? Защото човек е свикнал масово с друг вид поведение на автомобила и тясно свързано усещане за товар на ДВГ към колела. Но реалността.
Ако ти искаш колата ти да върви с определена сила, то натискаш педала на газта до определено ниво. Да кажем искаш да върви със 40% сила и натискаш 40% педала на газта. Ако батерията няма нужда от зареждане, то системата ще натовари ДВГ-то с макс 40%, ниски обороти и колата ти ще създава усещане, че с малък товар на ДВГ-то върви 40%.
Сега имаш нужда отново от 40% енергия, за да върви колата, но батерията има нужда от още 15% от ДВГ за заряд. ДВГ-то се увеличава да произвежда 55% енергия, като само 40% от тях отиват към пътя. Ти на педал на газта си получаваш необходимата енергия, която си изискал от системата, но усещаш, че не получаваш толкова енергия, колкото ДВГ-то прави, а ДВГ-то работи по-усърдно и очакванията ти започват да се разминават.
Ето в този момент имаш чувството, че колата не върви колкото искаш, защото друга част от възприятието ти го определя това, а не чисто педала на газта, което реално е това, което ти задаваш на автомобила. Не знам дали ще ме разбереш, ама това е "нормално" и очаквано възприятие ако не разбираш как работи системата.
Иначе ако и в 2-та случая дадеш (изискаш) 100% педал и при 6, и при 4 черти батерията ще започне да отдава макс енергия, с малка разлика в максималната ѝ мощност, която разлика съм доста силно убеден, че няма как да я усетиш, както казваш. За това споделих, че не ти вярвам. Вярвам ти за усещането, но не и за чистата максимална мощ, във възможностите на автомобила. Вече накрая, когато батерията е с изчерпан заряд, тогава ще се усети по-силно. Но това е положение на 2 чертички, когато стават "лилави" (не знам при теб дали си променят цвета).
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: BladeBG, Impress_me и 7 госта