nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:32
Мощността на колата (не ме интересува батерия ли е, MG1 или MG2) за движение само на ток е пълна пародия.
Защо не си купи плъг-ин хибрид, за да имаш по-голяма мощност за придвижване само на ток?
Мнението ти, а и на Хурса звучи - купих си кон, ама искам или очаквам да лети. Ами грешна покупка, щом очакваш друго от технология, която не е предназначена за употребата по дизайн, не е виновен производителя, а купувача.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:32
При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв.
Да, защото това е "нормален" хибрид, който за ускорения и движение на автомобила е предназначен да изпилзва ДВГ. Ако очакваш друго - плъг-ин хибрид или директно електричарка. Не знам какво е трудното за разбиране.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:32
- В момента е зима, сутрин колата така или иначе пали двг за да подгрее антифриза и в това време позарежда батерията. Съответно няма никакъв смисъл вечер да паркирам с повече от 3-4 черти и сутринта докато загрява да я препълва. Е да, ама Тойота не ти дава възможност да направиш много за това кога колко ток да има в батерията ти и колко умишлено да изразходиш...И ако се старая да я изхабя вечерта прибирайки се, отново опираме до неприложимото в реалния живот флегматично придвижване само и само да не запали мотора. По същия начин ако виждам че мие пълна/почти пълна, а знам че следва дълго спускане, естествено, че е по-добре да изхабя наличния ток за да има повече място после за спускането...
Грешно правиш. Глобално.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:32
Единственото реално приложение на движението само на ток е в тръгни-спри задръстване или докато маневрираш из паркинги.
Каквато е и идеята на хибрида. Глобално, дизайнерски и по продаване. Ако искаш движение на ток по дизайн - плъг-ин или електричарка.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:32
За моите разбирания най-добрия хибриден автомобил като концепция и приложение беше Шевролет Волт
Волт-а е един от първите масови плъг-ин хибриди. Не пропускай думата плъг-ин, защото зад нея стои коренно различна концепция. Няколко пъти ти го написах вече. И волта работи нещо средно между плъг-ин хибрид и електричарка с рейндж екстендър. Което е, пак да го напиша, тотално различно като концепция на "чист" хибриден автомобил.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 14:44
.ето това е невъзможно с хибридите на Тойота без да запали двг...
С хибридите, да, с плъг-ин хибридите, не. Просто концепциите на автомобилите са различни. За това да те питам и теб - кажи друга марка производител, който с "хибрид", не "плъг-ин" хибрид ще може да ускориш заедно с трафика само на батерия.
Между другото не си прав. Само на ток с "хибрид" от Тойота ще може да ускориш заедно с трафика в градска среда. Имай нормален (поне 6 черти) заряд на батерията, включи на ЕВ режим и виж колко повече ти позволява да ускориш на батерия. Горе-долу 20 кВ стигат за едно "нормално" ускорение заедно с трафика в почти всички случаи. Правиш го 2 пъти и приключваш с енергията в батерията. Обясних защо, надявам си ме разбрал, за да не повтарям различните думи, които изглеждат близки, но по концепция са коренно различни.
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 15:01
Никога не съм казвал, че гоня икономичност. Ако това ми беше критерия, нямаше да си купя нов автмобил, цената за който е неясно дали и кога ще компенсира по-ниския разход на гориво...
Икономичността на автомобила не е обвързан с неговата цена. Може да си купиш и за 100к автомобил, който да е икономичен и да се радваш на това.
За това на пазара има автомобили на относително една и съща цена, като единия може да е 300 коня, а другия 100, като за всеки един от тях си има съответната група купувачи, които имат различни приоритети.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 16:31
а не да го продадат за 45 55 хиляди без почти нищо да изменят по старата си хибридна система, т. е. без да влагат средства в нови разработки
Смятай Шкода колко са назад, щом с най-новите им разработки с 50% по-голяма батерия харчи с 50% повече гориво, 50% повече ел. енергия и минава същото разстояние на ток.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 16:31
Тогава ще е адекватна и рекламата на тойота за хибридната корола – че се движи половината разстояние в града на ток (вероятно се има предвид – около километър на ток, около километър двг движи автомобила и зарежда батерията).
Аз правя в града между 60 и 70% на ток. Ти прави сметка как става тази магия.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 16:56
При него - как се зарежда? (Не е и много по-масивна, макар вградена в СУВ.) Поради това и за останалото грешите (според мен).
А според мен ти грешиш.
Ограничението на мощност (максимална съвкупна такава) е наложена от използването на определен модел "скоростна" кутия, а не от батерията. Стига повтарял една и съща грешка. Даже сам се оборваш с тези думи, като показваш, че с относително една и съща батерия, различен модел автомобил може да използва (добавя) различна мощност от нея.
И при РАВ4, въпреки по-голямата мощност от батерията на хартия, която визираш и цитираш, системата се държи по същия начин като при Приус. Ама на хартия ти харесва повече нали?
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 17:15
това пак не е батерия съответстваща на батерията на плъгин хибрид.
Да, защото е хибрид, а не плъг-ин.
Ако искаш плъг-ин, купуваш си плъг-ин. Ако искаш дизел, купуваш си дизел. Ако искаш самолет, най-вероятно няма да си купиш Приус вместо него, нали? Трудно ли е за разбиране?
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 17:42
И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
Ами купи си плъг-ин. И още ще го повтарям, за да може да схванеш 2-те разлики някой ден.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 18:14
Не, сега предлага допълнителна ел мощност от около 20 кс.
Грешиш. Приус Прайм предлага ел. мощност от 68.3 кВ, реална, използваема когато е на ток. Системната мощност е по-ниска. Бъди по-конкретен и технически по-точен.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 18:14
А има така наречени "леки" ли, "меки" ли с 48 волтови батерии, които предлагат същата тази ел мощност, но не претендират да се "титулуват" като хибриди.
Хайде бе.
Примерно това как го четеш?
И какво лошо има в названието "пълен хибрид"? Не е ли такъв? Нали не е "плъг-ин"? Може да се движи с ДВГ, може и само на ток, може и микс. Значи може всичко. Значи е пълен хибрид, а не менте хибрид, като в примера, който ти дадох.
Я дай пример за "лек", "мек" хибрид, който да има по-голяма ел. мощност от хибрида на Тойота. Намери един такъв автомобил и съм готов с 15 годишен хибрид да направим едно състезание в "електрически" режим, щом има такива.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 19:18
Батерия, която да съответства на автомобил, който да се нарече хибрид.
Дай пример за автомобил, който е достойно да се нарече хибрид, а не плъг-ин хибрид, който да е с "адекватна" за теб батерия. Защото:
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 19:23
По голямата мощност, това, че е плъгин хибрид,
Това не е вярно. Електрическата мощността на Приус Прайм съответва на тази от Шкода. Демек със шкодата нито ще получиш по-голяма ел. мощност по време на използване на автомобила в ел. режим, нито ще получиш и по-голям пробег. Защо ще взимаш Шкода? А, да, по-мощна е. Както казах ако това ти е приоритет, за разлика от багажника, си е твой приоритет. Ако аз искам по-мощен автомобил, ще взема БМВ, примерно, няма да е Шкода. Няма да обяснявам защо, ама е по-готин от Шкодата, за мен.
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 19:23
по добрия разход
Както вече разбрахме, а и тестовете го доказаха, разхода излиза, че е по-голям, въпректи по-голямата батерия от на Приус Прайма.
nicktodorov написа: ↑11 Фев 2021 09:10
Ако правилно си спомням хронологията на мненията, обясняваха на Hursa да не сравнявал с Plug-in хибриди,
Грешно си спомняш. И понеже му знам мнението исторически във форума, а ти не си го разбрал, той обвинява Тойота, че не слагат технически по-голяма батерия. И както се вижда спора е технически, а не ценови.
Ако е само ценови е лесно - купуваш това, което ти искаш, вземайки предвид цената. Ако само така гледаме на нещата, Шкода е по-изгодния финансово автомобил. Ако гледаме технически на нещата, Примерно Приус Прайм е много по-технологично "подготвен" автомобил от Шкодата. Защото глобално техническо погледнато, имаш 50% по-ефективен автомобил, което са горе-долу поне 3-4 поколения. Демек Шкода през 2040-та може да достигне днешната Тойота от гледна точка на ефективност. Нищо, че Тойота използва вече 20 годишна система.
nicktodorov написа: ↑11 Фев 2021 10:38
И то какво остава - евентуалната здравина и надеждност.
Е, иначе за какво ще си купиш Тойота? Ако имаше славата на Фиат, Рено или БМВ, примерно, нямаше да карам Тойтота, защото нямаше да имам нерви да поправям хибрида всяка година.
Hursa написа: ↑11 Фев 2021 10:33
На базата на какво тогава е тази цена, която искат за королата?
Имидж, стандарт, утвърденост. Ако искаш и имаш нужда от маркетингови уроци, примерно как се навлиза на пазара, пазарни ниши, дял, дойни крави и всякакви такива неща, сподели.
И накрая, за да видите, че съм фен на Шкода, ако в този момент трябваше и имах възможност да си купя нов плъг-ин автомобил, то щеше да е Шкода Супърб. Само заради цената, не за друго. С ясното съзнание, че хибридната им система е много измислена и просто продават нещо, което от стандартен автомобил са му сложили някаква добавка, за да се мерят и те. Нищо революционно или нещо такова, като техническо решение. То и резултатите го показват де. Ама пък е евтина и голяма. Бих се възползвал от багажника с удоволствие. Но и с усещането, че трябва да я продам след 5-6години, защото механично е обречена към провал. Ама пък е евтина и голяма, какво да правиш.
