Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 10 Фев 2021 15:04

Mcl написа: 10 Фев 2021 14:59 Ами то това е хибрида потегляш на бензин и поддържаш след това постоянна скорост на ток.
Не знам твоя хибрид какъв е, но моя се държи точно обратното - при потегляне първите няколко секунди до достихане на 15-20км/ч е на ток и после пали. После го гаси само ако аз отпусна газта до почти пълно отпусакане.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 16:31

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 10 Фев 2021 16:48

Hursa, не знам кое е толкова трудно да се разбере - батерия, която се зарежда единствено и само по време на движение (без контакт), няма как да има кой знае колко голям капацитет. Съответно, ако това неголямо количество насъбрана енергия в хибридната батерия, се отдаде бързо на автомобила, то след това няма да имаме ефективност в останалата част на пътуването...
За мен основното объркване тук е, че се смесват и сравняват plug-in хибриди със сравнително голям капацитет на батерията и 'самозареждащи' се такива...
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 16:56

А как ви е трудно да разберете, че става въпрос за батерия, която вече използват (е малко по-голяма) - в рав 4х4 (не плъгин хибрида). При него - как се зарежда? (Не е и много по-масивна, макар вградена в СУВ.) Поради това и за останалото грешите (според мен).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 10 Фев 2021 17:08

Не разбирам - какъв е капацитета на батерията в RAV4 hybrid (не plug-in)? Според мен е 1.6KWh, при мен по спомен е 1.8 kWh. Много ли е?
Lexus-a ми има в плюс 50кс от хибридната система, но като поведение спрямо включване изключване на хибридната система, се държи по подобен на описания по-горе начин и на текущите короли..
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2021 17:13

Да сложим 'картите на масата':
За движение на електрическа тяга 'както с ДВГ' има нужда от:
1. голям ел-двигател, който да дублира мощността на ДВГ
2. голям генератор, който да може да захрани този ел-двигател ако батерията се изтощи
3. голяма батерия, която да може да покрие поне някакъв електрически пробег...
Всичко, което 'голямо' е скъпо, и в повечето случаи - ненужно.
Тойота просто са тръгнали на компромис - няма нужда да мъкнеш скъпа и голяма батерия, осигуряваща сериозен електрически пробег (например 50-60кВч).
Няма нужда да монтираш скъпи и тежки големи мотор-генератори.
И получаваш задвижващата система на Тойота - да, не може да се движи продължително на ток, но успешно рекуперира енергия, която иначе би се загубила, а в същият момент позволява достатъчно комфортно пътуване...
Не виждам нищо лошо в това решение... Напротив - за мен то е значително по-правилното...
Другата разумна за мен алтернатива е електрически автомобил с range extender (да, там сигурно ще има пак мрънкане, защо на ДВГ може само да се 'примъкнеш' до зарядна станция, пък нямаш пълната динамика :) )...
А плъгин-хибридите ми се струват излишно претрупани и оскъпени, без да носят някаква сериозна ефективност..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 17:15

ToyotaPassion написа: 10 Фев 2021 17:08 Според мен е 1.6KWh, при мен по спомен е 1.8 kWh. Много ли е?
Е много ли е? Колко е на двулитровата корола. Та това имах предвид - батерията не е значително по-голяма и енергоемка, но осигурява значително по-голяма мощност. Но нека и да е 2, дори 3 пъти по-голяма - това пак не е батерия съответстваща на батерията на плъгин хибрид.
slowtraveler написа: 10 Фев 2021 17:13 1. голям ел-двигател, който да дублира мощността на ДВГ
2. голям генератор, който да може да захрани този ел-двигател ако батерията се изтощи
3. голяма батерия, която да може да покрие поне някакъв електрически пробег...
Всичко, което 'голямо' е скъпо, и в повечето случаи - ненужно.
Тойота просто са тръгнали на компромис - няма нужда да мъкнеш скъпа и голяма батерия, осигуряваща сериозен електрически пробег (например 50-60кВч).
Ел двигателя, както и генератора - така или иначе ги има и те са със съответната мощност - ел двигателя на 122 кс корола/приус е 72 кс (а по-мощния ел двигател дори не е много по-скъп). По-голяма батерия - да, но не 50 60 кВтч, а под 5.
Твърде много компромиси правят за да имат "голяма възвращаемост" на това което са вложили, но са го вложили отдавна.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2021 17:36

Hursa написа: 10 Фев 2021 17:15 Ел двигателя, както и генератора - така или иначе ги има и те са със съответната мощност - ел двигателя на 122 кс корола/приус е 72 кс (а по-мощния ел двигател дори не е много по-скъп). По-голяма батерия - да, но не 50 60 кВтч, а под 5.
С под 5кВч ще изминеш до 10км на ток... И ще имаш изтощена батерия... A и бързото разреждане и честото зареждане съвсем не спомагат за дълговечността на батерията...
72к.с. е почти двойно по-ниска мощност от 136к.с. Двойно по-мощният двигател няма да е двойно по-скъп, но безспорно ще е по-скъп и тежък, а и ще изисква съответен контролер и батерия..
Твърде много 'малки подобрения' с нужда от сериозни конструктивни изменения, и то със съвсем не толкова забележим ефект...
Фактите са, че 'компромисите на Тойота' се оказаха устойчиви на проверката на времето...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 17:42

Защо да изминава 10 километра на ток, пак може да си минава под 2 километра, но когато е необходима мощност да я дава. И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
И не се говори за мощност от 136 кс на "ток", а за около 50 60 - достатъчно за относително компактната корола за да се движи добре в градския трафик.
slowtraveler написа: 10 Фев 2021 17:13 А плъгин-хибридите ми се струват излишно претрупани и оскъпени, без да носят някаква сериозна ефективност..
Претрупани - с какво? Оскъпени - 52000 за сеат плъгин хибрид с мощност 204 кс, срещу над 57000 за хибридна корола с мощност 180 кс не ми се вижда като голямо оскъпяване. Явно не е и "претрупан", не и с излишно тегло, като гледам ускорението, което показва.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 10 Фев 2021 17:47

nicktodorov написа: 10 Фев 2021 15:01 но ако по някаква причина се наложи моментно по-рязко ускорение, колата пак ще запали и после ще "забрави" бързо да го изгаси.
не знам защо да забравя. Ако двигателя е загрял, не си пуснал парното на 40 градуса.. двигателя спира почти веднага, поне при мен.
Не знам защо се говори за мотане по светофари и прочее, с това че не може да се ускориш ударно само на ток. Като изключим големите булеварди, при мен горе долу следва - ток>бензин>ток
Ако реша да се мотам и да тръгвам като охлюв, ще ускоря само на ток.. но това не значи че ще ми е по ефективно.
Бензина пали, за да издърпа достатъчно
И после минава пак на ток... говоря ако е загряла колата, и пътя е относително равен. По над балканския път съм карал САМО на ток оклоло 4-5 км...Разбира се е по - скоро изключение. Беше равен път, нямаше трафик и тн...
Ако толкова не се кефите на "слабите" (аз не мога да дам адекватна оценка колко е слаб или не електромотора, не мога да направя съпоставка), защо сте купили такъв хибрид? А не направо електричка... Разбира се ще си вързан на един "синджир" и ще имаш кола само в този рейндж.
Плъгина е, може би една идея по близо до електричката, до един момент, после ти е хибрид, като нормалния.. Само че като гледах цените са едно 10-20 хилки от горе..

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 10 Фев 2021 18:11

Hursa написа: 10 Фев 2021 17:42 Защо да изминава 10 километра на ток, пак може да си минава под 2 километра, но когато е необходима мощност да я дава. И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
И не се говори за мощност от 136 кс на "ток", а за около 50 60 - достатъчно за относително компактната корола за да се движи добре в градския трафик.
Чакай сега - нали точно това предлага Тойота....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 18:14

Не, сега предлага допълнителна ел мощност от около 20 кс. Предлага тези около 20 кс за да се движи автомобила половината от изминатото разстояние в града. (На королите и приусите smile.gif ) И това наричат "пълен хибрид". А има така наречени "леки" ли, "меки" ли с 48 волтови батерии, които предлагат същата тази ел мощност, но не претендират да се "титулуват" като хибриди.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 10 Фев 2021 18:34

Hursa, преди да се спориш по темата, вземи малко се повози в различните хибриди и спри да теоретизираш... Не случайно преди малко попитах и какво от това, че Lexus-a ми е с +50кс от хибридната система - независимо от доста по-високата мощност(249+50кс), поведението си е подобно на омразните ти короли и приуси.... Слоу много правилно написа горе, че е нужно не само едно условие, за да се получи това, за което говориш и ти се иска...
За мен е идиотско да се слага ей така голяма и скъпа батерия на 'самозареждащ' се хибрид, при условие, че почти никога няма да имаме възможност да я 'напълним'...
Пак повтарям, очевидно тук се говори за plug-in със сравнително голям капацитет на батерията, който ще позволи автомобила да се движи подобно (като скорост и продължителност) на автомобил с ДВГ... След като други марки го предлагат на същата,а и на по-ниска цена, то не виждам защо не се насочиш към тях?
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 18:39

И защо да не може да се напълни? Та дори плъгин хибрида си пълни сам батерията. За вас може да е идиотско, но явно за автопроизводителите не е smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 10 Фев 2021 19:09

Кои са тези производители? За кои точно автомобили говорим (марка, модел)?

Относно генерацията по време на движение на голяма батерия - като цяло упражнение, което в повечето случаи не подобрява ефективността и ефекта е спорен... Безспорно е обаче зареждането от контакта, тогава безспорно има смисъл от голям капацитет и мощна ел. система като цяло: https://www.greencarreports.com/news/11 ... -boost-mpg
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Impress_me, stangenov и 8 госта