
Значи да поясна ,на графката имаме :
1.Ламда (което е коефицент на Въздух Къмто Гориво спрямо СтоиМетровото 14.7)
2.AFT - Това е количество Въздух къмто бензин (селектирано от курсура е момент на 10.9:1)
3.RPM - Обороти на моторя:)
4.Boost - Надув на Турбото
5.ЕGT - Температура на Игорелите газове (Вижда се ,че беше хладен ден!)
6.ТPS - Процент отвореност на дросела
7.User1 - Това показва каква корекциа прави компютъра ,спрямо базисниа Мапинг (работи само на Open Loop)
На картинката ,курсура е сложен точно към края на първа скорост ,преди да смена към втора. Вижда се ,че надува е малко под заводския (5.7 вместо 6) ,сместа е невероятно ботата (ламда=0.74) ,изгорелите газовсе са около 70 под нормалните ,и че може би не мога да отарям дросела до край понеже казва само 90% отворен.
Извода е ,че за Тюнинг може да ходим на ДиноМетрите само да видим точно колко коне правим ,но нищо повече.
Джаджата може и да се ползва като измерител на ускорението ,по следния начин. Има изход към EXCEL ,от там се вкарва всияко във таблица и се измерва НАКЛОНА на кривата на промяна на оборотите. При условие ,че няма въртеж на гуми (на 2-ра или 3-та) това може да се ползва за перфектна обратна връзка при тюнинг. Ето какво направих за около 40мин:
